V přednášce Roman Číhalík představí motivaci reklamních tvůrců bojovat proti dezinformacím v online prostředí a proč je pro značky důležité věnovat pozornost kontextu, ve kterém se jejich logo a komunikace nachází. V České republice nedávno vznikl spolek NELEŽ, který vyzývá firmy ke společensky odpovědnému chování a zastavení inzerce na dezinformačních webech. Jeho podporovatelé z řad reklamních zadavatelů jsou například firmy Česká spořitelna, T-Mobile, Komerční banka a řada dalších.
Pocházím z úrodného kraje okolo Olomouce. Chvíli jsem koketoval s medicínou, ale nakonec jsem vystudoval učitelství, ke kterému se rád vracím jako přednášející na různých vysokých školách. Reklamní kariéru jsem začínal v Leo Burnett, v době největšího rozkvětu agentury na českém trhu. Později jsem prošel agenturami Kaspen/Jung von Matt, Mark/BBDO a VCCP. Další roky jsem strávil v digitálních agenturách Nydrle a Zaraguza, kde jsem se naučil, jak efektivně pracovat se značkou v online prostředí. Během své kariéry jsem pracoval pro klienty Pilsner Urquell, O2, Kooperativa, ČSA, Vitana, Nestlé, Unilever, Mercedes-Benz, Samsung, Madeta nebo Tanec Praha. Za svou práci jsem získal řadu prestižních lokálních i zahraničních cen. Zasedal jsem v porotách ADC, ADCE, Young Lions a NY Advertising Festival. Také jsem rád, že mé práce jsou publikované v prestižních světových magazínech Luerzers Archive a Shots. Jsem členem výboru ADC Czech Republic, protože mi obor komerční komunikace není lhostejný. Se stejným odhodláním se ve volném čase věnuji spolku NELEŽ. Nyní působím jako kreativní ředitel v agentuře Scholz & Friends.