Tato akce již proběhla, ale můžete si zakoupit záznam. Další akce ICT ve školství 2024 se koná 3. 12. 2024.

Program

9:30 - 9:35

Zahájení konference

Jan Mazal Jan Mazal

Moderátor

Jan Mazal

Začínal ve výzkumné agentuře Mediaresearch (dnes Nielsen Admosphere) v oddělení PR & MarCom. Pak ale "přeběhl" do médií – nejstaršího ICT vydavatelství IDG (dnes Internet Info DG) – kde se postupně stal šéfredaktorem magazínu ChannelWorld a začal moderovat kulaté stoly, webcasty a odborné konference. Po osmi letech se vrátil do vod marketingové komunikace, dva roky působil jako CCO ve společnosti VPGC, která je ICT distributorem síťových a kyberbezpečnostních řešení, poté jako marketing manager software housu Sense4code a nyní jako senior product marketing manager ve společnosti Safetica, která vyvíjí řešení chránící před únikem citlivých dat a vnitřními hrozbami. Nárazově moderuje a přednáší na ICT konferencích.

9:35 - 10:05

Národní plán obnovy - Inovace ve vzdělávání s pokročilými digitálními učebními pomůckami pro děti a žáky škol

Implementace Národního plánu obnovy – komponenty 3.1. Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace a podpora školám v jejich procesu digitalizace. Zazní ukázky s příklady dobré praxe na školách a metodická podpora školám u obou účelů finančních prostředků přidělených na pokročilé digitální učební pomůcky pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí žáků základních a středních škol nebo dětí mateřských škol a zároveň na prevenci digitální propasti.

Anna Stočesová Martinková Anna Stočesová Martinková

Vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Anna Stočesová Martinková

PaedDr. Anna Stočesová Martinková, PhD. působí na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy jako vrchní ministerský rada a je vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání. Společně s kolegy má na starosti zlepšení podmínek pro digitální vzdělávání ve smyslu Strategie vzdělávací politiky 2030+. Podílí se na řízení DigiKoalice Národního pedagogickém institutu ČR a zastupuje MŠMT na vystoupeních k Národnímu plánu obnovy v rámci ČR při setkávání s učiteli, řediteli škol, ICT metodiky a koordinátory. Je aktivní propagátorkou digitalizace v oblasti vzdělávání - videa s příklady dobré praxe ze škol: MŠ, ZŠ a SŠ a na pravidelných setkávání s pedagogickou veřejností prosazuje efektivní využívání digitálních technologií ve vzdělávání. Čerpá přitom ze svých dřívějších pedagogických a manažerských zkušeností z praxe ředitelky školy nebo učitelky informatiky, jako lektorka nebo odborný asistent na UK v Praze. Je nadšeným propagátorem proměny obsahu vzdělávání v kontextu digitalizace.

10:05 - 10:35

Jak bankovní identita pomáhá digitalizovat české školství?

Doba covidových restrikcí jasně ukázala, že v českém školství je zásadní prostor pro digitalizaci.
Nezbytná výbava dnešního VŠ studenta je vedle mobilního telefonu i bankovní účet, ke kterému přistupuje prostřednictvím internetového bankovnictví. Tento způsob přihlašování využívá právě bankovní identita (Bank iD). Tuto digitální občanku lze využít v celé řadě IT systémů a aplikací vysokých škol pro jednoznačnou a bezpečnou online identifikaci studenta.

V prezentaci se dozvíte, jak bankovní identita vznikala a proč se stala nejrozšířenější metodou elektronické identifikace občanů v Česku. Ukážu, jak široké je její využití ve školství – od přihlášky ke studiu, zápisu do ročníku, přihlašování ke zkouškám či do školních portálů až po personální agendu samotné školy. Zmíním také rozdíly v potřebách veřejných a soukromých škol a představím projekty, které jsou připraveny ke spuštění.

Jiří Beneš Jiří Beneš

Business development manager

Jiří Beneš

Absolvent Masarykovy univerzity v Brně. Celou profesní dráhu působí v oblasti informačních technologií, především v oblasti strategie, implementace a rozvoje velkých informačních systémů a IT služeb. 20 let pracoval ve společnosti MONET+ , která dodává IT řešení a služby zejména pro státní a bankovní sektor. Aktivně se podílel na projektech elektronických občanek a pasů, systémech pro výběr elektronického mýta a řešení pro zabezpečení elektronického bankovnictví pro řadu bank v Čechách a na Slovensku. Ve společnosti Bankovní identita, a.s. se specializuje na oblast digitalizace zdravotnictví a školství.

10:35 - 11:05

Přestávka

11:05 - 11:35

Jak učit matematiku, aby dávala dětem smysl a věděly, k čemu je dobrá

Budeme si povídat o tom, jak se neutopit v množství metod, které se dnes nabízejí, a zachovat si zaměření na to, co je při výuce matematiky důležité. Jak to udělat, aby studenti matematice opravdu rozuměli a chápali, k čemu může být dobrá.

Marek Valášek Marek Valášek

Majitel

LearnTube

Marek Valášek

Učitel a popularizátor matematiky. Zlatý Ámos 2022. Zakladatel vzdělávacích portálů Mathematicator a LearnTube. Tvůrce videí o matematice na YouTube. Školitel pedagogických pracovníků. Člen odborné rady SYPO při Národním pedagogickém institutu.

11:35 - 12:05

Využití AI ve výuce

Jan Tyl a Alena Reslová ve své prezentaci představí možnosti využití digitálních osob (umělé inteligence) v českém školství. Představí projekt DigiHavel a zamyslí se nad dalším výhledem do budoucnosti, jaké změny využívání AI ve školství přinese.

Alena Reslová Alena Reslová

Zakladatelka

Odpovědné občanství

Alena Reslová

Zakladatelka iniciativy Odpovědné občanství, která uvedla do výuky první digitální osobnost – DigiHavla. Propagátorka změny stylu výuky na českých školách „Přemýšlení místo biflování“. Spoluautorka Kompetenčního modelu pro odpovědné občanství a metodické podpory k jeho zavedení v českém vzdělávacím systému.

Jan Tyl Jan Tyl

CEO

Alpha Industries s.r.o

Jan Tyl

Honza Tyl je tvůrce digitálních lidí a filozofů umělé inteligence; zakladatel Alpha Industries.

Honza je výzkumník, podnikatel a propagátor umělé inteligence a oceněný tvůrce digitálních lidí poháněných umělou inteligencí. Ve své práci často usiluje o to, aby AI byla přístupnější a srozumitelnější široké veřejnosti.

V roce 2018 Jan v oboru založil Alpha Industries. Jen o rok později, v roce 2019, společnost vyhrála AI Awards za nejlepší nápad v oblasti umělé inteligence za projekt Digital Philosopher , který přivádí slavné filozofy zpět k životu pomocí AI, včetně slavného hrdiny sametové revoluce Václava Havla. Později následoval Digital Writer a Digital Writer 2.0, spolupracující s významnými českými spisovateli.

Pro Českou televizi vytvořil digitálního člověka pro volební Superdebatu 2021, která kladla politikům neobvyklé otázky. Jan také vytvořil řadu dalších řešení na bázi AI, jmenovitě detektor emocí, detektor urážek, DigiGoethe a DigiHavel.

12:05 - 12:35

Transformace nástrojů a materiálů pro interaktivní výuku

Po překonání prvotního šoku, kdy se ze dne na den změnila výuka z kontaktní na online nastal čas k zamyšlení. Co by se dalo použít v kontaktní výuce a jak vylepšit již vypracované materiály Jakým způsobem reagovat na příležitosti, které nabízí online výuka? Pojďte najít možnou inspiraci či řešení.

Jiří Mach Jiří Mach

Projektový manažer, lektor

Česká zemědělská univerzita

Jiří Mach

Absolvent programu Systémové inženýrství a informatika. IT pracovník. Lektor předmětů z oblasti projektového řízení, systémového inženýrství a vzdělávání. Projektový manažer evropských projektů na Provozně ekonomické fakultě ČZU v Praze.

12:35

Předpokládaný konec konference