Editor DigiZone.cz
Filip Rožánek je absolventem Vysoké školy mezinárodních a veřejných vztahů. V minulosti pracoval jako šéfredaktor mediálního zpravodajství serveru Česká média, poté přestoupil do Českého rozhlasu, kde působil jako vedoucí internetové redakce nebo analytik strategického rozvoje. Byl členem odborné skupiny EBU New Radio Group. Podílel se na reformách internetového zpravodajství a dětského vysílání, připravil také úspěšný projekt Srpen 1968 na sociálních sítích. V roce 2015 se stal šéfredaktorem týdeníku Marketing & Media, kde působil až do roku 2018. V současné době vede DigiZone, specializovanou sekci serveru Lupa.cz, věnovanou dění na rozhlasovém a televizním trhu, digitalizaci vysílání a on-line videoslužbám.
V českých soutěžích efektivity převládají v posledních letech hlavně aktivační a kampaňové aktivity. I sebelepší kampaň má ale svůj strop efektivity, pokud za ní není dlouhodobá strategie a koherentní exekuce. Přednáška Adama Špiny vám na příkladech úspěšných světových i českých case studies (například T-Mobile) odhalí principy, na kterých dlouhodobé budování značky stojí, jak je aplikovat v praxi bez ohledu na velikost marketingového rozpočtu, a přesvědčí vás, že je nejrychlejší a nejudržitelnější cestou k budování pozice na trhu.
Head of Strategy
Adam Špina, držitel titulu Stratég roku 2023, řídí strategii v Ogilvy. V marketingu se pohybuje více než 12 let a za tu dobu spolupracoval s mnoha českými i globálními značkami. Podílel se např. na budování globální strategie značky Velkopopovický Kozel zahrnující trhy od Německa až po Jižní Koreu nebo na projektu IKEA #ZaBezpecnyDomov proti domácímu násilí, za kterou tým získal českou Grand Prix EFFIE a mezinárodní ocenění. Kromě agenturní práce se věnuje s kolegy i vlastní značce netradičních alkoholických nápojů Botany, kde sbírá marketingové zkušenosti ze zadavatelského břehu.
„Toho loga v rohu si lidi určitě všimnou,” říkáte si při tvorbě své nové reklamní kreativy. Nevšimnou. Co kdybychom vám řekli, že zákazníci koukají někam úplně jinam, než si myslíte? Naštěstí existují způsoby, jak zjistit, co lidi zaujme nejvíc a kam to v kreativě umístit.
Nejen o práci s pozorností v reklamních kampaních, ale také o tom, co dělá reklamu opravdu efektivní, bude přednáška plná příkladů reálných kreativ od šéfa výzkumu Behavia Vojty Prokeše.
Výzkumný ředitel & spoluzakladatel
Sociolog, ředitel výzkumu a spoluzakladatel výzkumné a technologické společnosti Behavio Labs. A mimojiné celoživotní skaut. Vystudoval sociologii na Univerzitě Karlově, rok strávil na studiích v Německu. Pracoval v Sociologickém ústavu AV ČR. Poté v roce 2015 spoluzaložil Behavio Labs, které se zabývá aplikací behaviorálních věd v marketingovém výzkumu a dalších oblastech. Stojí za projekty jako Behavio Platform, Atlascechu.cz, Trendaro.cz. Má za sebou stovky výzkumných projektů na téma značek, analýzy trhu, testování reklam, kampaní a jiné pro světové i české značky jako ŠKODA AUTO, McDonald’s, Heineken, E.ON, T-Mobile, Jablotron, Komerční banka, Deloitte, Red Bull, a mnohé další.
Poznejte sílu behaviorální vědy a objevte, jak může ovlivnit rozhodování vašich zákazníků a posílit značku v jejich očích. V době přeplněného trhu a neustálé digitální stimulace není snadné vystoupit z řady. Právě behaviorální věda však přináší jasné odpovědi na otázky, co motivuje zákazníky k nákupu, proč důvěřují určité značce nebo jaké prvky komunikace mají skutečný efekt.
Na přednášce si ukážeme praktické aplikace klíčových behaviorálních principů. Zjistíte, jak s těmito poznatky pracovat v reklamách, produktových kampaních i v samotném brandingu. Přineseme konkrétní příklady, data a výsledky z praxe, které ukazují, jak behaviorální věda posouvá značky k dlouhodobému růstu.
General Manager & Client Strategy Director
Lukáš má více než 11 let zkušeností v oblasti marketingu, během nichž působil na pozicích jak na straně značek (Ahold), mediálního domu (Seznam), v předních českých agenturách a také v rámci Newton Business Akcelerátoru pomáhá startupistům s marketingovou strategií z pozice mentora. Poslední dva roky zastává roli General Manager & Client Strategy Director ve future-built marketingové agentuře Pickerly, kterou spoluvlastní.
Founder & CEO
Martin Peška je marketingový stratég a konzultant s více než 15 lety zkušeností v online marketingu. V roce 2021 založil agenturu Pickerly, která se zaměřuje na aplikaci behaviorální vědy v marketingových strategiích. Martin je také lektorem na Newton University, kde vyučoval předmět Sociální média a online kampaně a aktuálně je garantem předmětu Trendy digitálního marketingu.
AI nástroje a vychytávky slibují zázraky na počkání. Pomůžou při tvorbě obsahu, loga nebo celé strategie značky. Jaká je ale skutečná cena, kterou platíme za snadno vygenerovaný obsah? Je na místě příměr o smlouvě s ďáblem? Ten přece také láká na nesmírné a snadno získané bohatství. Na co si dát pozor, aby váš brand neskončil v plamenech pekelných, to se dozvíte na přednášce Petry Stupkové.
Advokátka
Petra Stupková založila advokátní kancelář, která se zaměřuje na právo v online prostředí a e-commerce. Umí řešit ochranu značky v souvislostech současných trendů v marketingu. Svým klientům kryje záda v doménových sporech, při nekalých praktikách v reklamě nebo třeba na sociálních sítích. V poslední době Petra také propadla problematice generativních nástrojů AI a spoluzaložila Českou asociaci umělé inteligence. Baví jí konfrontovat právo s neustále se vyvíjejícím prostředím digitálního marketingu, intenzivně se proto věnuje taky nastavování smluvních vztahů s freelancery.
Vytvořit buzz ještě před odhalením nového vozu není jednoduché. V rámci AI powered kampaně pro novou Octavii (2024) jsme přesně tohle udělali. Fanoušci dostali možnost vytvořit si vlastní design Octavie v rámci automatizovaného Messenger BOTa přímo na našem Facebooku. To vše při dodržení brand safety a akcentu nového směřování image značky „Let’s Explore“. Jak to přesně probíhalo a na co se soustředit při využívání AI v marketingu se dozvíte z přednášky Jiřího Nevečeřala ze Socialsharks.
Digital director
Jiří Nevečeřal je Digital director z marketingové agentury Socialsharks, kde už téměř 10 let připravuje digitální strategie pro klienty jako Škoda Auto, E.ON, KFC, Kooperativa, Huawei, Raiffeisenbank a mnoho dalších. V marketingu nejvíc oceňuje efektivní strategie, co přináší měřitelné výsledky za pomocí kreativ, které jsou on brand. (Naopak nemůže vystát žargon a zkratky, na které nikdo nemá překlad. :)
Jak se mění vnímání hotelového řetězce díky hravé a odvážné komunikaci? A jak se buduje značka pro síť osmnácti hotelů po celé České republice? OREA Hotels & Resorts se rozhodla odlišit a vsadila na výraznou kreativu, hravost a televizi.
V předvánoční reklamní smršti a s televizním rozpočtem na dva a půl měsíce nebyl prostor na chyby. Pomohl výrazný zvukový branding, silně vizuální spot a jednoduchost sdělení. Výsledek? Skokový nárůst znalosti značky a natěšení zákazníci.
Monika Jančová z OREA Hotels & Resorts vás provede zákulisím kampaně, ve které se nemluví, ale rozhodně ji nepřeslechnete.
Marketing Director
Monika Jančová stojí v čele marketingu OREA Hotels & Resorts a přináší do konzervativnějšího hospitality segmentu zkušenosti z e-commerce, médií a budování značek. Připojila se k týmu, který tvoří českou hotelovou síť s výrazným CX posláním vytvořit místa, kam se lidé milují vracet.
Před nástupem do OREA vedla marketingovou komunikaci v Alza.cz, kde se soustředila na růst brandu a inovace v komunikaci. Jako Head of Digital ve skupině Nova řídila digitální platformy Voyo.cz, TN.cz a Nova.cz. Předtím působila ve společnosti CME, kde měla na starosti mezinárodní výzkum a obsahové insighty pro šest trhů střední a východní Evropy.
Výrazně změnit design i propozici lovebrandu chce nejen odvahu, ale také pořádný plán a disciplínu. Kola online supermarketu Košík.cz se nesmí zastavit ani na chvíli. A platí to, i když zrovna prochází největším redesignem a repositioningem ve své historii. Ten má dopad na stovky tisíc jeho zákazníků a promítá se do všeho, co Košík dělá – od produktového portfolia, přes appku a web po uniformy kurýrů.
Jak se s tím vyrovnal marketingový tým, jaký přístup jsme zvolili, co byla ta nejzásadnější zjištění a jak hodnotíme celou akci s ročním odstupem?
Marketing Director
Klára Tanzerová je přední česká marketingová manažerka s více než 15 lety praxe na špičkových manažerských pozicích v oblasti marketingu. Působila ve společnosti LEGO, kde vedla mezinárodní marketing pro šest rozvíjejících se evropských trhů, v Lindt & Sprüngli přispěla k etablování značky na českém trhu mezi hlavní hráče v segmentu. Jako marketingová ředitelka řetězce Kaufland stála za novým stylem komunikace zaměřeným na mladší cílovou skupinu. Zkušenosti má také ze společnosti L’Oréal, kde pracovala jako produktová manažerka značek Garnier a Maybelline New York. V říjnu 2023 převzala vedení marketingového týmu online supermarketu Košík.cz, pro který se svým týmem připravila zásadní repositioning a redesign celé služby.
Když chcete vybudovat novou značku v kategorii, která je druhá největší v mediálních výdajích, a k tomu s rozpočtem který má konkurence na jeden produkt, musíte vytáhnout všechny marketingové triky. Včetně těch zapomenutých jako je jingle, nebo těch opovrhovaných, jako je obří logo přes celou obrazovku. A hlavně musíte začít strategií a té se pak držet zuby nehty. Jak na to šla Partners Banka a jak to, že raketově budovala brand a přitom prodávala, o tom bude přednáška Roberta Chmelaře z Partners.
Group CMO
Robert Chmelař je Group CMO skupiny Partners, do které patří vedle Partners Financial Services také Simplea pojišťovna, penzijní společnost Rentea, Partners investiční společnost, nemovitostní fond Trigea nebo vydavatelství NextPage Media. V loňském roce přibila do skupiny Partners Banka o které bude jeho přednáška. V marketingu se Robert pohybuje přes 20 let, zejména v sektoru financí a energetiky. Řídil marketing ING Bank nebo Bohemia Energy, působil i v mediální agentuře OMD a založil energetický startup BezDodavatele.
Proč se na PR nahlíží odlišnou optikou, než v případě jiných nástrojů řízení značky i přesto, že má s brand buildingem společného výrazně více, než jiné disciplíny marketingu? A jakou roli v plánování PR může mít strategie? Dozvíte se, proč PR ve skutečnosti znamená „Pravá Ruka“ brand buildingu.
Client Service Director
Michaela vedla šest let tým integrované komunikace v agentuře PR.Konektor. Má za sebou bohaté zkušenosti s lifestylovou a produktovou komunikací pro klienty Playstation, Jack Daniel’s, PMI či pro společnost Mondelez, kde řídila integrované projekty značek jako Milka, Opavia, Figaro. Tyto zkušenosti naplno využívá v MSL, kde vede 4 roky Consumer tým, z toho 2 roky influencerskou divizi. Nově se pak zaměřuje na přesah týmu do technologií a farma průmyslu. Mnoho z projektů bylo oceněno oborovými tuzemskými i mezinárodními cenami i díky tomu, že je v Publicisu součástí integrovaných projektů, ve kterých jsou zapojeny kreativní týmy Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, dat a strategie. V osobním životě ji naopak řídí její malá Josefína, nyní již v tandemu s další šéfkou Beátou. Mezi její agenturní reference patří McDonald’s, Heinz, ČSOB, Netflix, Procter & Gamble, LG, OPPO, GSK, Sanofi, Mark Distri, Brown-Forman, Živina, Hanscraft, Somfy, Bakala Foundation a další. Mezi její srdcové projekty patří i ty s osvětovým přesahem, které se snaží o společenskou změnu či lepší edukaci a pochopení veřejnosti jako téma popálenin u dětí nebo projekt Civilisté děkují na podporu vnímání české armády běžnými civilisty.
Head of Strategy
Tomáš vede v Publicis Groupe strategický tým, se kterým připravuje brandové strategie pro klíčové klienty napříč skupinou. Podílel se na nových komunikačních konceptech pro značky Fortuna, Opavia, Walmark, Amundsen nebo třeba Portu. Před příchodem do Publicisu pracoval sedm let v agentuře Isobar (dnes součástí Dentsu), kde spolupracoval na kampaních pro značky ŠKODA Auto, Lenovo, Člověk v tísni a další, které získaly ocenění v ADC, Effie a dalších českých a zahraničních soutěžích. Když má Tomáš příležitost přednášet, nikdy neřekne ne.
Svět se otočil o další kus dopředu. Celá řada kdysi klíčových mechanismů zaniká a rodí se nová. Nadcházející doba bude doba silných osobností a autorit. Hlubokých vizí a minima času k jejich vysvětlování. Ale také doba, kdy se nadhled stane klíčovou komoditou. Strategické PR a brand spolu budou fungovat stále těsněji a řadu výzev budou mít společných. Které je třeba si osvojit, aby vám neujel vlak?
Managing Partner
František startoval v publicistickém magazínu MF Plus, jako šéfredaktor vedl odborný titul Marketing Journal, pracoval v komunikačních, brandových a PR agenturách. V roce 2013 pak spoluzaložil public relations agenturu FYI Prague s misí "dělat PR pořádně". Jeho agentura je partnerem pro významné lokální i globální značky jako T-Mobile, Uber, Allegro nebo Knihobot. Specializuje se na krizovou komunikaci a special affairs, je tiskovým mluvčím online supermarketu Košík.cz, digitální realitní služby Bezrealitky a ředitelem Asociace moderně komunikujících samospráv.
Lidi, co se rozhodují mezi 1) budováním značky a 2) krátkodobým výkonem, si koledují o 3) zbytečný problém. Chytré značky vědí, že nejlépe to jde oboje – a já vám ukážu jak. Trochu teorie, hodně praxe a pár vtipů navrch. Odborný pohled, který si nehraje na suchopárnou přednášku, ale přinese vám inspiraci, která se dá okamžitě použít.
idea macher
Jan Javornický je kreativec, který posouvá hranice (a občas i trpělivost klientů). Vymýšlí nápady, které jsou tak šílené, že fungují, a tak chytré, že je chcete ukrást. Digitální marketing, brand strategie a kampaně, na které se nezapomíná – to je jeho hřiště. Když zrovna neřeší další odvážný projekt, pravděpodobně testuje, kam až se dá zajít. Jen medailonky o něm ho nebaví psát. takže to dělá AI. Stížnosti směřujte na sekretariát příslušné městské části. Děkujeme!
10 let jsme žili se značkou, která vznikla jako vtip. Přesto jsme s ní získali velké klienty, pár cen i pozornost. V březnu ale značku Obsahová agentura nadobro vypneme a spustíme místo ni novou. Otevřeně nasdílím postup, kterým jsme se dostali od uvědomění si, že je čas na změnu, po nové jméno a reálný rebranding. Živý use-case. Čísla. Vnitřní pochyby. A radost z kreativity!
CEO
Martin Brablec je copywriter a expert na obsahový marketing s 16 roky zkušeností. Založil Obsahovou agenturu, publikuje, přednáší a školí. Obsahový marketing a copywriting vyučuje na Newton College a Masarykově univerzitě a poslední roky působil i jako mentor programu CzechStarter a ESA, kde pomáhal startupům a inovativním firmám s komunikací.