Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Czech Internet Forum 2007

Konference Czech Internet Forum 2007 je rozdělena do tří tematických bloků, které sdružují obsahově příbuzné přednášky a diskuse. V průběhu příprav může dojít v programu k drobným změnám. Obsazení diskusí bude průběžně doplňováno.

8.30 – 9.00 Registrace
9.00 Oficiální zahájení
Blok 1: Internet jako technologie

Moderátor: Jiří Peterka
9.10 – 9.55
Malí proti velkým: ovládnou český Internet místní ISP? (panelová diskuse)

místní poskytovatelé přecházejí z WiFi na nové technologie s parametry často lepšími, než nabízejí velcí operátoři. Je to pro ně hrozba? Jak a kde mohou místní ISP velkým konkurovat? Problematika služeb s přidanou hodnotou, marže, investice do rozvoje sítí. Proč jsou velcí čeští poskytovatelé neochotni vzdát se FUP a datových limitů? Je český uživatel nebezpečný? Budoucnost sítí a jejich uživatelů tváří v tvář trendu Webu 2.0 a vyšší aktivitě uživatelů.
Aleš Jelínek (Telefónica O2), Petr Hromádko (Pe3ny.net), Miloš Mastník (GTS Novera), Martin Krautwurst (UPC), Marcel Procházka (Radiokomunikace), Petr Pobořil (MATTES AD)

10.00 – 10.15
IPTV dva roky poté

naplnily dva roky IPTV v Česku očekávání, do něj vkládané? Jaká je situace s kvalitou sítí a obsahu hlavních poskytovatelů internetové televize? Je patrný nějaký vývoj a nástup konkurence?
Jan Potůček (Digizone.cz)

10.20 – 10.35
České domény v novém balení

správce české domény má nový registrační systém, jaké jsou zkušenosti s jeho provozem? Trendy a počty registrovaných domén. Budou domény za babku? Jak se daří ENUMu, kolik domén a registrátorů přibylo?
Ondřej Filip (CZ.NIC)

10. 40 – 11.00
Přestávka na kávu

11.05 – 11.40
Kdy bude Internet konečně mobilní? (panelová diskuse)

kdy nastane zlatý věk mobilního Internetu? Půjde o konvergenci, nebo symbiózu s „pevným“ světem? Pohled poskytovatelů infrastruktury i obsahu: kde jsou hlavní překážky? Strašák jménem WAP a příčiny jeho neúspěchu. Uživatel jako nevyzpytatelný článek řetězce.
Petr Dvořák (T-Mobile), David Duroň (Vodafone), Tomáš Václav (Telefónica O2), Jaroslav Kábele (iDnes), Jakub Mach (Micromedia)

Blok 2: Internet jako byznys

Moderátor: Jan Makovička
11.45 – 12.00
Současné byznys modely na Internetu

jaké jsou dnešní hlavní způsoby vydělávání peněz na Internetu a které z nich na českém Internetu stále chybí? Které jsou hlavní trendy ve vývoji e-komerce a co od nich můžeme očekávat? Proměna stávajících modelů pod tlakem Webu 2.0.
Michal Berg (eSports.cz)

12.05 – 12.20
Jak Internet mění mediální mapu

Internet v porovnání s klasickými mediatypy, rozložení sil mezi internetovými mediálními domy. Jaká je síla Internetu v porovnání s tiskem a televizí. Zásah masových médií – televize vs. print vs. Internet. Jaké je rozložení klíčových hráčů v jednotlivých mediatypech. Vznikající cross-mediální vydavatelské domy. Čísla důležitější než návštěvnost: obraty a zisky.
Petr Bednář (Global Inspiration)

12.25 – 13.20
Přestávka na oběd

13.25 – 14.00
Kde jsou čeští inovátoři? (panelová diskuse)

je český Internet zatuchlý a neinovativní, nebo se naopak vymyká ve srovnání se svými nejbližšími sousedy? Co vlastně znamená být „inovativní“ a potřebujeme web 2.0, případně v jaké podobně? Šance na úspěch v globálním měřítku a předpoklady pro úspěch v lokálním.
Pavel Mucha (Centrum), Pavel Zima (Seznam), Matthew Gertner (AllPeers), Tomáš Matějček (Miton), Matěj Novák (Ataxo)

14.05 – 14.20
Česká softwarová policie ve věku 2.0

jaká je síla české policie na Internetu – dokáže pomáhat nastolování právního prostředí, nebo je stále za riziky pozadu? Co je největším právním problémem pro internetovou ekonomiku? Známé případy, úspěchy a prohry.
Karel Kuchařík (ÚSK PČR)

14.25 – 14.40
Internet jako mediatyp pro reklamní investice

jak se za uplynulý rok změnilo rozložení reklamních investic do hlavních typů médií (Internet, rozhlas, televize, tisk, outdoor)? Jaký je rozdíl mezi Internetem a ostatními médií z pohledu výběru, správy a návratnosti reklamních investic? Jsou očekávání o postupném přesunu reklamy na nové médium oprávněná a jaké trendy lze očekávat do budoucna?
Vít Smékal (OMD Czech)

Blok 3: Internet jako médium

Moderátor: Aleš Miklík
14.45 – 15.00
Reklamní média pod Monitorem

první zkušenosti a čísla z nasazení systému AdMonitoring, popis projektu, participace médií a technického řešení. První datové výstupy a možnosti jejich zpracování, způsob práce s daty v oblasti marketingu a médií. Nové trendy a vývoj v další vlně projektu NetMonitoru. Jak dál v měření návštěvnosti médií.
Kateřina Hrubešová (SPIR)

15.05 – 15.40
Komunity a jejich komerční potenciál (panelová diskuse)

jak se liší komunity na Internetu a kolem jiných médií? Existuje stabilní a dlouhodobý obchodní model pro komunitní servery? Které služby lze monetizovat snadno a které hůř? Je budoucnost webu opravdu v komunitách? Využitelnost komunit pro reklamu.
Jan Václav Čep, David Antoš (Lupa.cz), Martin Krudenc (eStranky.cz), Petr Šnajdr (Libimseti.cz)

15.45 – 16.05
Přestávka na kávu

16.10 – 16.25
Čtenářské blogy: procitnutí z editorova snu?

výhody a rizika čtenářských blogů v internetových médiích. Situace u českých zpravodajských serverů: přínos, či ztráty? Nutná pravidla pro existenci blogů na velkých médiích a rozdíly oproti blogovacím systémům.
Adam Javůrek (Respekt)

16.30 – 16.45
Internet a print v odborných médiích: hledání třetí cesty

Více čtenářů, méně inzerentů. Vysoké redakční standardy versus generátory návštěvnosti. Print a Internet pod jednou střechou: harmonické vztahy nebo rozvod?
Jiří Hlavenka

16.50 – 17.05
Internet a jeho limity

je dnes Internet skutečně páteří moderní společnosti, je-li její většina z jeho dosahu vyloučena? Vybavenost technologiemi, ekonomický potenciál uživatelů i „těch druhých“. Důvěra ve virtuálním prostředí.
Jan Herzmann (Factum Invenio)

Workshopy

Prakticky zaměřené semináře – workshopy – běží souběžně s hlavním programem konference. Každý účastník konference se může zaregistrovat na vybraný workshop, přičemž kapacita každého workshopu je početně omezena.
9:15 – 10.15
Byznys ve věku Web 2.0

co znamená pro firmy trend Webu 2.0 v praxi? Z čeho mohou těžit a jaká rizika obnáší některé jeho rysy jako např. zvýšená aktivita uživatelů? Konkurenceschop­nost, inovace a úspěch v novém měřítku.
Jan Makovička (nezávislý konzultant)

13:30 – 14:30
VoIP doma i v kanceláři

jak telefonovat co nejlevněji pro domácí i firemní účely. Aktuální možnosti a hardware, základní přehled trhu. Na co si dát pozor při volbě poskytovatele VoIP, s kterými nevýhodami počítat a kterým se vyhnout.
Tomáš Kapler (nezávislý konzultant)

16:10 – 17:10
Právo a Internet

Obsah Internetu a související právní otázky. Odpovědnostní vztahy na Internetu, problematika autorských práv, právní ochrana databází, nekalá soutěž.
Josef Aujezdský (eAdvokacie.cz)

17.10

Závěr konference