Tato akce již proběhla. Další akce Czech Internet Forum 2023 se koná 2. 11. 2023.

Program

10:30 - 11:00

COFFEE BREAK

11:00 - 11:20

mapasamospravy.cz – Prozkoumej rozhodování úřadu na mapě

Mapasamospravy.cz, obecně prospěšný portál, vizualizuje a upozorňuje občany o záměrech a dění jejich obce. Lukáš Svoboda, zakladatel projektu, vás provede od první myšlenky až po její po funkci současné služby. Dozvíte se, jak celý koncept vypadá, jaké jsou reakce obcí a jak je to se standardizací otevřených dat ohledně úředních desek.

Lukáš Svoboda Lukáš Svoboda

IT konzultant, kontraktor

Mapasamospravy.cz

Lukáš Svoboda

Zakladatelem portálu mapasamospravy.cz. Vystudoval FI MU v Brně. Od roku 2013 působí jako konzultant a kontraktor v IT na volné noze.

11:25 - 11:45

Superlife.cz – přijmi výzvu

Jak odstartovat komunitní projekt, který konkuruje zavedeným světovým hráčům.

Adam Bock

Projektový manažer

CZECH NEWS CENTER

11:50 - 12:10

Internet věcí bezpečně

Internet věcí je často spojován s bezpečnostními riziky. Nemá smysl se tvářit, že nejsou – jsou, a poměrně velká. Ovšem není to tím, že by to bylo technicky nemožné nebo příliš složité. Může za to úplně jiný faktor. Na názorném příkladu si ukážeme, že se dá postavit bezpečné zařízení pro internet věcí, a nejen to – ukážeme si, že si ho můžete postavit i vy sami, doma, bez složitých technologií, bez pájení a doslova během pár minut.

Martin Malý Martin Malý

Popularizátor

BigClown Labs

Martin Malý

Publicista, vývojář a technologický nadšenec. Stál u počátků blogování v České republice a již přes deset let pravidelně komentuje dění v oblasti IT. V současné době pracuje jako konzultant pro internetové technologie, Internet věcí, sociální sítě a komunikaci. Ve volném čase popularizuje a školí zájemce o práci s elektronikou.

12:15 - 12:45

Tvorba obsahu v B2B prostředí

Neustále slýcháme o obsahovém marketingu pro B2C kategorii, a jak vytvářet zábavný obsah pro kávu, čokolády a další spotřební zboží. Jak se ale vytváří obsah pro B2B značku, která je „nudná“? Marek Nepožitek a Olga Szélesová budou hovořit o Human Centered Designu a obsahu, který vás zabaví, i když je pracovní povahy.

Olga Hrubá Olga Hrubá

Business Unit Director

2FRESH

Olga Hrubá

Olga v agentuře 2FRESH vede divizi Komunikace a zákaznické zkušenosti – od analytiky přes strategie a kreativní koncepty po vlastní produkci. Právě analytika a mapování chování zákazníka je to, co považuje za klíčové pro úspěšnou strategii. Před 2FRESH působila v Publicis ONE, kde založila social media oddělení orientované na performance marketing a poté vedla digitální projekty pro Nestlé, Hasbro, Raiffeisenbank a další.

Marek Nepožitek Marek Nepožitek

Junior Brand Manager

Nestlé Česko

12:40 - 13:40

LUNCH

13:40 - 14:00

Jak se dělá „pomalá televize“

Sledování dlouhotrvajících přímých přenosů ve formátu slow tv se stalo celosvětovým fenoménem a jak se ukázalo v minulém roce, ani Česko není výjimkou. První česká internetová televize Slow TV vysílá již rok v rámci videoportálu Playtvak.cz a neustále roste. Dozvíte se, v čem spočívá její kouzlo a s jakými mnohdy kuriózními výzvami se za rok existence tohoto atypického pořadu setkali jeho redaktoři.

Ivan Sobička Ivan Sobička

Account Director

Taktiq Communications

Ivan Sobička

PR specialista s dlouholetou zkušeností v oblasti komunikace IT a technologií v současné době působí v agentuře Taktiq Communications. Zvědavost a nadšení pro nové cesty komunikace ho dovedly ke členství ve spolku Žádná věda, s nímž v letech 2013 a 2014 zapojil tisíce lidí do „vesmírné“ hry Stratocaching a stále chystá nové populárně-vědecké experimenty. Od roku 2015 působí také jako vedoucí pořadu Slow TV, který produkuje agentura Taktiq pro videoportál Playtvak.cz společnosti MAFRA.

14:05 - 14:25

Jak se dělá interaktivní multimediální reportáž?

Příběh Yusry Mardini obletěl v roce 2016 celý svět. Mladá syrská plavkyně na útěku z rozbombardovaného Damašku dotlačila loď s dvacítkou uprchlíků přes moře až na řecký Lesbos. Tato plavba o život jí vynesla kvalifikaci na olympijské hry v Riu a obrovský zájem médií. Unikátní obsah nicméně získal exkluzivně Český rozhlas a v koprodukci s BBC tak vznikla série audio dokumentů, které zazněly v premiéře ve vysílání Radiožurnálu, BBC Radio 4 a BBC World Service. Celý příběh Rozhlas zprostředkoval i formou interaktivní online reportáže. Adam Javůrek a Damian Machaj vám přiblíží, jak z audio-, video-, vizuálního a textového obsahu vytvořili digitální storytelling.

Adam Javůrek Adam Javůrek

Analytik

Český rozhlas

Adam Javůrek

V Nových médiích Českého rozhlasu hledá nové cesty, jak dostat audio k posluchačům - ať už přes podcasty nebo chytré reproduktory. Před tím působil například jako editor inovací v IHNED.cz nebo šéf webových projektů v Respektu. Rád sleduje trendy v online světě a sní o kariéře skokana na lyžích.

Damian Machaj Damian Machaj

Producent multimediálního obsahu

Český rozhlas

Damian Machaj

Damian Machaj je producentem multimediálního obsahu v Kreativním HUBu, inovačním oddělení Českého rozhlasu. Se svým týmem hledá a vytváří nové cesty, jak pomocí inovativních forem prezentace audia šířit obsah Českého rozhlasu. Damian vystudoval Centrum audiovizuálních studií na FAMU a věnoval se volné audiovizuální tvorbě, natáčení a stříhání komerčních i nekomerčních videí. Dříve pracoval v soukromé galerii současného umění a firmě vyrábějící multimediální exponáty pro science centra a muzea.

14:30 - 14:50

Antiadblock aneb jak dostat reklamu k uživatelům

Loni jste měli možnost vidět, jak se dá online reklama blokovat. Letos vám ukážeme, jak velké české weby reklamu zobrazují i těm čtenářům, kteří používají AdBlock. A jak to můžete dokázat i vy.

Petr Matoušek Petr Matoušek

Partner

Petr Matoušek

Petr zakládal a vedl Novinky.cz, působil jako produktový šéf iDNES.cz nebo ředitel online aktivit českého Ringieru (dnes CNC). Dnes působí jako partner ve skupině Dignity Kamila Koupého. Té kromě dalších aktivit patří portál Tiscali.cz, agentura Performio a mediazastupitelství Arbo Media.

14:55 - 15:15

Prečo je native ads pre online publisherov a ich klientov to isté čo Batman pre Gotham?

Pretože natívnu reklamu vidí 52 % viac ľudí jako klasické bannery. Pretože záujem nakúpiť je vyšší o 53 % v porovnaní s display ads. A pretože afinita ľudí ku brandu je o 40% vyššia jako pri displayi. Výborné správy pre trh zmietaný 0.1 % CTRkom, 25 % adblockermi a čoraz viac rozťahujúcimi sa Instant Articles od Facebooku.

Filip Kuna Filip Kuna

Managing Director

Strossle

Filip Kuna

V online publishingu začal podnikať ešte na strednej škole. 12 rokov pracoval pre top2 slovenského online publishera Zoznam.sk, z toho 8 rokov ako šéf produktového oddelenia. Momentálne riadi slovenskú a českú pobočku Strossle.com, content recommendation platforma zameraná na personalizáciu a native ads.

15:15 - 15:45

COFFEE BREAK