Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Jak tvořit optimalizovaná videa pro YouTube? Nejen to ukázal MARKETING MEETING

 Autor: SP
O zákonitostech videoobsahu, videoplatforem a videoreklamy jsme slyšeli řadu jedinečných přednášek na listopadovém MARKETING MEETING zaměřeném právě na video marketing a jeho přínos pro značku.
3. 11. 2021

Na videoplatformy se optikou legislativy podívala Andrea Pavelcová z advokátní kanceláře eLegal a proces založení i fungování ukázala na vlastním projektu FitNut akademie: „Pokud vás někdo obviní z použití cizího obsahu, a vy nemáte úplně čisté svědomí, určitě sepište Smlouvu o vyrovnání, abyste se vyvarovali tomu, že vás nový majitel obsahu osočí za rok znovu.“ 

Tipy, jak tvořit optimalizovaná videa pro YouTube, která budou co nejvíce zobrazovaná, nám dal Josef Reznicek ze Včeliště. „Vyhledávač sleduje i délku návštěvy na YouTube poté, co je vaše video zhlédnuto. Použijte proto systém závěrečných obrazovek a doporučte návštěvu zajímavého videa, aby se prodloužila divákova návštěva. Pro zajímavost, pokud při vkládání zaškrtnete, že je video vhodné i pro děti, nemáte závěrečnou obrazovku povolenou.“ 

„Jeden z největších benefitu YouTube je, že pokud obsadíte určitý segment a kontinuální prací vytvoříte zaběhnutý kanál s oblíbenými videi, spíš zabráníte novým značkám vstupu do toho segmentu,“ řekl Robin Růžička z agentury GET BOOST Media ve své přednášce Jak uspět jako značka na YouTube. 

Trendy personalizovaných videí a několik případových studií ukázal spoluzakladatel platformy Motionlab Radek Pšurný: „Hlavní úskalí personalizovaného videa zatím tkví v jeho doručování. Nelze používat sociální sítě, ale musíme se stále spoléhat na přímé kanály, jako jsou mail nebo sms. V Koreji ale například existuje komunikační platforma Kakao, kterou zde používá 90 % lidí, a přes kterou se tak dají skvěle doručovat personalizovaná videa. V Čechách jsme již využili i Viber, ale obecně efektivní platforma zatím chybí.“ 

Pouť internetové televize MALL.TV od jejího založení přes spojení s vydavatelstvím CNC po vznik komplexního mediálního tvůrce Czech Video center představil Vilém Franěk. Dostalo se nám řadu doporučení, například: „Přebírat obsah není zlo. Na trhu je řada skvělých tvůrců, se kterými je možné se domluvit na spolupráci. Je to lepší než budovat v některých segmentech něco nového na zelené louce. Také je dobré mít parťáka. V momentě, kdy se k vám někdo přidá, ať už CNC, Český olympijský tým nebo Mezinárodní filmový festival, tak ačkoliv si každý vezme svůj byznysový podíl, dosah stojí za to.“ 

O efektivitě videoreklamy v mediálním mixu, jakožto nejoblíbenějším reklamním formátu mluvil Pavel Ctibor z Publicis Groupe. „Při tvorbě videa je dobré si podle vašich marketingových cílů dopředu stanovit, jaké metriky měření budete sledovat a pak tomu přizpůsobit formát. Lze měřit imprese, kliky, views, míru zhlédnutí, zásah, frekvenci, průměrnou dobu přehrání, přeskakování, zapnutí zvuku, přes složitější nástroje i dopad na značku a reakci diváků.“ 

Pokud vás zajímají celé přednášky našich řečníků, můžete si koupit videozáznam na stránkách konference: Video marketing a jeho přínos pro značku.