Tomáš Matějček (Megapixel.cz): Proti velkým hráčům uspějete, když umíte dát zákazníkům servis

V roce 2001 stavěl e-shop ve Frontpage, dnes si potrpí na design – a to i v kamenných prodejnách. Podívejte se na rozhovor s jedním z pionýrů české e-commerce.

Specializovaný e-shop nemůže fungovat bez kamenných prodejen, říká Tomáš Matějček, zakladatel a dnes i jediný majitel e-shopu Megapixel.cz. „Prodej fotoaparátů, zejména těch pokročilých, si vyžaduje odborné poradenství a spoustu přidaných služeb. To bychom bez kamenných poboček nezvládli,“ konstatuje.

„V případě fotografie, výkonných tabletů nebo grafických monitorů se nám daří držet pozornost zákazníků právě kvůli tomu, že jim poskytujeme odborný servis. K němu se pravděpodobně ti velcí širokosortimentní hráči nebudou schopni dopracovat, protože je to hodně náročné,“ dodává Matějček.

Od svého startu v roce 2001 v malé prodejně v centru Prahy vyrostl Megapixel ve firmu s 75 zaměstnanci a tržbami, které letos mají dosáhnout 550 milionů Kč.

„První web jsme si dělali sami v programu FrontPage od Microsoftu. Byla to opravdu plně manuální záležitost,“ směje se Matějček při vzpomínce, jak vznikaly první stránky jeho e-shopu.

Podívejte se na poslední ze série videorozhovorů k E-Business Foru 2018:

Rozhovory vznikají ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK).

Tomáš Matějíček vystoupí na konferenci E-Business Forum, která se koná již 25. září 2018. 

Tento článek vyšel na serveru Lupa.cz.

Partneři TUESDAY Business Network

  • Produkce