Udržitelnost: Nezbytná součást PR strategie?

Určitě jste v poslední době zaznamenali jméno Greta Thunberg. Nebo jste postřehli nárůst recyklovaného a recyklovatelného jednorázového nádobí v řetězcích s rychlým občerstvením. Možná i ve vašem okolí otevřel nějaký bezobalový obchod. A třeba i vy sami dáváte přednost oblečení z biobavlny a nakupujete potraviny bez palmového oleje. Udržitelnost se na nás zkrátka valí ze všech stran a je jen na vás, jak trend využijete pro růst vlastního byznysu. Vaši zákazníci na udržitelnost slyší, proč ji tedy nezařadit do své strategie CSR*?

Ve vzduchu je cítit velká společenská změna a vypadá to, že pro ni naplatí žádné hranice. Udržitelností žijí velké nadnárodní korporace, stejně jako lokální start-upy. Zero waste, green, sustainable, eco-friendly a upcycle jsou zkrátka buzzwordy, které se prolínají napříč různými obory podnikání. 

S velkou změnou přišel například i řetězec potravin Tesco. Možná jste zaregistrovali kauzu s prázdnými regály, kdy společnost chtěla upozornit na problém vymírání včel a motýlů. Ani v tuzemsku však firma nezůstává s aktivitami okolo udržitelnosti pozadu. S velkým ohlasem se setkala snaha věnovat přebytky jídla potřebným a snížit tak plýtvání potravinami. Řetězec se rovněž snaží balit produkty vlastní značky do ekologičtějších obalů a začal se sortimentem džusů a smoothie.

Pozadu nezůstává ani nábytkářský gigant IKEA. Jeho snahy o ekologický a udržitelný byznys zahrnují poměrně početnou plejádu aktivit, které navíc podpořila masivní kampaní. Výrobce a prodejce nábytku tak například sází na veganskou stravu, bazar s vlastním nábytkem a dělí se o rady, jak si doma vypěstovat vlastní bio zeleninu. Hledá ale také způsoby, jak šetřit energii, jak zamezit plýtvání vodou a recyklovat odpad. O všechny tipy se pak se zájemci dělí na svém webu.  

Stačí se podívat na domácí půdu a rázem zjistíme, že i v tuzemsku se malé začínající podniky snaží přispět k lepšímu žití. Třeba značka Bezobalu otevřela v Praze svou již třetí pobočku. Jak název napovídá, jde o koncept, kde si zákazníci mohou nechat zboží navážit do vlastních nádob a předcházet tak produkci odpadu. Start-up Steeblo zase sází na české sklo, když povýšilo obyčejná brčka na stylovou záležitost. Vedle ekologie tak nabízí luxusní produkt s přidanou hodnotou. Projekt Otoč kelímek poskytuje alternativu k pití kávy „s sebou“ z jednorázových plastových nebo papírových kelímků. Do tohoto českého systému vratných kelímků na kávu se s nadšením zapojují různé kavárny napříč Českou republikou.

*Corporate social responsibility / Společenská odpovědnost firem


Pokud vás téma udržitelnosti zajímá a rádi byste ji zapojili i do své firemní PR strategie, přijďte na PR Summit. Setkáte se zde se zástupci společností Tesco, IKEA, Otoč kelímek, Steeblo a BezObalu. 

Na kompletní program se můžete podívat TADY.

Partneři TUESDAY Business Network

  • Produkce