Další akce Staňte se partnerem akce
Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.
19. ledna 2013 9:00–17:00

Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze nám. Jana Palacha 2 Praha 1

Program

Velký sál č. 131 - Data

8:15 - 9:00

Registace účastníků

Těšíme se na vás a pro ty z Vás, kteří přijdou včas bude připravena káva přímo od Starbucks!

9:00 - 9:10

Úvodní slovo

Petr Koubský Petr Koubský

stálý spolupracovník

TUESDAY Business Network

Petr Koubský

Vystudoval VŠCHT v Praze. Pracoval jako programátor, v letech 1990 – 2007 byl odborným novinářem zaměřeným na IT. Řídil časopisy Softwarové noviny a Inside. Od roku 2008 působí jako analytik a konzultant na volné noze. Externě přednáší na katedře informačních technologií pražské Vysoké školy ekonomické. Mezi jeho odborné zájmy patří sociologie a ekonomie informatiky, bezpečnost a mobilní technologie.

Ján Simkanič Ján Simkanič

CEO

Internet Info

Ján Simkanič

Je výkonným ředitelem společnosti Internet Info, v níž působí již od roku 2001. Vystudoval ekonomii a překladatelství na FF UK Praha. Příležitostně se věnuje moderování (např. vyhlášení ankety Křišťálová Lupa) a publicistice (blog Simindr.cz). V současné době je předsedou Výkonné rady SPIR.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Head of R&D

Socialbakers

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, šéf výzkumu a vývoje ve společnosti Socialbakers a učitel nových médií na Univerzitě Karlově. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům sociálních médií. Kromě vědecké práce mimo jiné zakládal překladatelský časopis Plav, podílí se na organizaci festivalu českého jazyka Šrámkova Sobotka.

9:15 - 10:00

Keynote

Josef Šlerka Josef Šlerka

Head of R&D

Socialbakers

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, šéf výzkumu a vývoje ve společnosti Socialbakers a učitel nových médií na Univerzitě Karlově. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům sociálních médií. Kromě vědecké práce mimo jiné zakládal překladatelský časopis Plav, podílí se na organizaci festivalu českého jazyka Šrámkova Sobotka.

10:00 - 10:30

Coffee break

10:30 - 10:50

Extrakce strukturovaných dat z webových stránek

Popíšu metody, jakými automatizovaně vyzvedáváme data z webových stránek. Např. technické specifikace mobilů z jejich recenzí. Nebo rozlohu či HDP země z její stránky na Wikipedii. Funguje to napříč jazyky, používá se při tom zpracování textu a strojové učení.

Michal Illich Michal Illich

Zakladatel

Wikidi.com

Michal Illich

Michal Illich vyvíjel webové vyhledávače od roku 1999. Roku 2002 založil Jyxo, s.r.o., které dodávalo fulltextové vyhledávání pro Atlas, Seznam, Zoznam.sk, Azet.sk, Tango.hu, Vodafone a další. Jyxo také vyvinulo Blog.cz, který se stal pátým nejnavštěvovanějším českým serverem, a reklamní systém, který po 3 a půl roku poháněl Sklik na Seznam.cz. V květnu 2008 firmu Jyxo koupil CET 21 a Michal tam dva roky pracoval jako šéf internetového vývoje. Od června 2010 pracuje na mezinárodních projektech, zejména univerzální čtečce FlowReader.com, testovací službě Testomato.com a komunitním webu Devel.cz

10:55 - 11:15

Interest positioning: analýza fanoušků za hranicí Facebook insights

Povídat budu především o tom, že veřejně dostupná data skupiny uživatelů na Facebooku nám mohou vyprávět zajímavé a košaté příběhy. Podrobně si projdeme postup, jak taková data získat, smysluplně je interpretovat a jak na jejich základě pronikat do hlubších sfér fanouškovy duše. Prezentace se bude věnovat datové části analýzy a následně i strategické a tvořivé části interpretace výsledků. Během prezentace by si tak měla přijít na své široká škála publika.

Jan Schmid Jan Schmid

Head of Quantitative Research

Perfect Crowd

Jan Schmid

Jan Schmid se již 10 let věnuje marketingovému výzkumu. Experimentuje s dolováním a zpracováním dat ze sociálních médií a jejich propojením s konvenčními výzkumnými technikami. V současné době vede sekci kvantitativního výzkumu v agentuře Perfect Crowd. Na New Media Inspiration vystoupí již potřetí.

11:20 - 11:40

Predikce výsledků senátních voleb - datová politologie (kohovolit.eu)

Tématem vystoupení jsou bayesovské modely ekologické inference, které umožňují odhadovat individuální chování na základě agregovaných dat, konkrétně jejich aplikace na modelování přesunů podpory voličů mezi volbami na základě volebních výsledků agregovaných na úroveň okrsků a obcí.

Kamil Gregor Kamil Gregor

Kohovolit.eu

Kamil Gregor

Kamil Gregor je pracovníkem Mezinárodního politologického ústavu v Brně a analytikem občanského sdružení KohoVolit.eu. Zabývá se aplikacemi kvantitativních metod v sociálních vědách a výzkumem hlasování v zastupitelských sborech.

11:45 - 12:05

Statistické porozumění textům

Sémantická analýza a strojové porozumění přirozenému jazyku má celou řadu praktických aplikací a je jednou z nejintenzivněji zkoumaných oblastí umělé inteligence současnosti.  Je to dáno především obrovskými kvanty nestrukturovaných dat, kterými se během posledních dvaceti let plní Internet a ve kterých lidé chtějí efektivně vyhledávat informace. Ukazuje se, že klasické Chomského pojetí jazyka jako systému popsatelného konečným počtem pravidel je pro praktické použití v počítačovém zpracování přirozeného jazyka příliš složité a je mnohem efektivnější pracovat s jazykem statisticky. Cílem přednášky je seznámit posluchače s několika statistickými metodami pro analýzu textů v přirozeném jazyce a demonstrovat jejich sílu a eleganci.

Jiří Materna Jiří Materna

Vedoucí týmu výzkumu

Seznam.cz

Jiří Materna

Jiří Materna pracuje ve společnosti Seznam.cz na pozici vedoucího týmu výzkumu, zabývajícího se především návrhem nových algoritmů, strojovým učením a analýzou dat v oblasti fulltextového vyhledávání. Ve volném čase se věnuje postgraduálnímu studiu počítačové lingvistiky na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity, kde také absolvoval své bakalářské a magisterské studium. Mezi jeho odborné zájmy patří lexikální sémantika, sémantické rámce, strojové učení, information retrieval a aplikace statistických metod v počítačovém zpracování přirozeného jazyka.

12:05 - 13:30

Oběd (zajištěn pouze pro účastníky hradící plné vstupné)

Velký sál č. 131 - Sociální média, internetový marketing

13:30 - 13:45

Prvních deset věcí, které musíte udělat, když máte problém na Facebooku

V prezentaci se dozvíte praktické tipy, jak se zachovat v případě, když jsou na Facebooku na vašeho klienta zlí. Pokud budete takový problém řešit a budete se řídit touto přednáškou, tak až se pak bude dít cokoliv, víte, že jste udělali maximum.

Marek Prchal Marek Prchal

Idea Maker

Marek Prchal

Idea maker Marek Prchal se podílel na kampaních pro politické hnutí ANO, Pražskou integrovanou dopravu, Subaru, Ditu P., TOP 09, Přemluv bábu, obrovském množství online projektů pro značky Mercedes-Benz, Vodafone, Nivea, Snickers, LEGO, Pepsi, Jameson ad.

Ve volném čase se snaží udělat nějakou legraci pro Médiář.cz, např. přehlídku mobilních aplikací AppParade nebo výjimečně hořkou, výjimečně silnou Reklamní Katovnu.

Marka vloni jmenoval jeden uchazeč o zaměstnání v online agentuře jako svůj hlavní vzor, teprve za ním jmenoval Steva Jobse.

13:50 - 14:05

Ježíšek online, offline

Vánoce budou na konferenci čerstvou vzpomínkou. Podíváme se na jejich vyobrazení v klasických a sociálních médiích.  Jak o Vánocích psali a mluvili novináři, jaká témata byla nejen letos obsahem jejich článků? Předčasná výzdoba, nákupní horečky, vánoční trendy, povánoční slevy? A co na to uživatelé sociálních sítí? Přežili vánoční nákupy ve zdraví, nakupovali dříve, či na poslední chvíli a dostali, co si přáli? To vše a možná ještě něco více.

Eliška Vyhnánková Eliška Vyhnánková

Konzultantka sociálních médií

Eliška Vyhnánková

Živí se jako konzultantka v oboru sociálních médií. Kromě klasického poradenství je jejím hlavním cílem předávání znalostí v rámci veřejných i firemních školení. Před odchodem na volnou nohu pracovala jako manažerka nových médií ve společnosti NEWTON Media, kde se starala mimo jiné i o rozvoj nástrojů na monitoring sociálních sítí.

Ve volném čase je hlavně geekem s láskou k filmům, seriálům a knihám ... speciálně těm se sci-fi tématikou. Je spolumajitelkou firmy FAN BASE, která je zaměřená na filmový a seriálový merchandising a pořádá akce se zahraničními (i českými hosty) pod značkou Stars in Prague. Od roku 2001 je také vedoucí projektu Czech Star Wars Universe, který sdružuje české a slovenské fanoušky Hvězdných válek, zastřešuje redaktory informačního serveru a podílí se na organizaci různorodých akcí.

14:10 - 14:25

Tvorba obsahu a jeho monetizace

Spousta chytrých hlav si dnes láme hlavu s tím, jak tvořit zajímavý obsah a zároveň na tom vydělat nějaké peníze. Jak vzniká obsah dnes a jak to vypadá s médii do budoucna? Která média prosperují a která naopak krachují? Existuje vůbec zaručený recept? Na všechny tyto otázky se pokusím najít odpověď.

Adam Reinberger Adam Reinberger

Adamreinberger.com

Adam Reinberger

Přes sedm let se Adam věnuje marketingu a reklamě. Založil social media agenturu a mediální agenturu. V současné době buduje svou třetí firmu Contra Media, která se zabývá tvorbou vlastních obsahových a klientských webů, sdružováním zajímavých publisherů a tvůrců, šířením videí a tvorbou originálního obsahu. Přednáší na VŠE na Podnikohospodářské fakultě a na fakultě Informatiky a statistiky.

14:30 - 14:45

Prezident na Facebooku?

Jak často a jakým způsobem komunikovali jednotliví prezidentští kandidáti na Facebooku? Jaký ohlas se jim podařilo způsobit? Ve volbě máme dokonce kandidáta, jehož nominace vzešla z Facebooku.  Je tato síť dostatečně silná, aby kandidátovi přinesla politickou sílu?

Jenda Perla Jenda Perla

Online Marketing Specialist

Y Soft, s.r.o.

Jenda Perla

Jenda Perla donedávna pracoval jako Social Media Specialist v agentuře OgilvyInteractive. Od Nového roku se sociálním médiím věnuje jako freelancer a spolupracuje s agenturami či klienty na přípravě social media strategii a komunikaci v sociálních médiích. Tématu českých politických subjektů na online sociálních sítích se věnoval již ve své bakalářské práci v lednu 2011, ve které zkoumal komunikaci politických stran během voleb do Poslanecké sněmovny. O tématu přednášel také na New Media Inspiration 2012, v senátní kampani pak pomáhal rozjet komunikaci na Facebooku doktorce Elišce Wagnerové. Ve volném čase je florbalovým rozhodčím a občasným běžcem. Snaží se také udržovat při životě projekt SixPack.cz

14:50 - 15:05

Brands Go Social

Internet se mění z média propojujícího stránky na nástroj vzájemného propojení lidí. Manažeři značek se musí této změně z digitálního média na sociální přizpůsobit novým myšlením, založeném na unikátním obsahu a podpoře konverzací mezi zákazníky. Stratégy značek nahrazují experimentátoři, kteří se nebojí zkoušet, co funguje a co ne, jsou schopni interpretovat data sebrané nástroji pro správu kampaní a kampaně za běhu na základě těchto data driven insights optimalizovat. Příklady kampaní, které tímto způsobem fungují, představí veterán reklamních a digitálních agentur a značkový stratég Peter Podolinský.

Peter Podolinský Peter Podolinský

Founder / Branding and Digital

Brandclinic

Peter Podolinský

Peter Podolinský nastartoval svou kariéru v marketingu ve společnosti Procter & Gamble v roce 1995. Odsud už jeho cesty vedly do reklamních, brandingových a digitálních agentur v Praze i v Londýně (BBDO, Y&R, Lambie-Nairn, TBWA). Dělal reklamy pro klienty jako Pepsi, Česká spořitelna, či Stock Božkov. S digitální agenturou iMACHINA, kterou založil a spoluvlastnil získal shortlist v Cannes Cyberlions 2002. Z pozice brand konzultanta pomohl z londýnské brandingové agentury Lambie-Nairn lokálním agenturám uvést na trh značku O2. Je podepsán pod komunikační strategií pro Raiffeisenbank i Heineken / Krušovice. V roce 2012 založil kliniku pro značky Brandclinic, ze které v roli brand konzultanta uzdravuje značky.

15:10 - 15:25

Guest blogging v praxi

Guest blogging, neboli hostovské příspěvky se v poslední době stávají velmi efektivním a zároveň neinvazivním zdrojem propagace. Přijďte se podívat jak takový hostovský příspěvek sepsat, protlačit do magazínů a jakým způsobem propagovat svou firmu. Tato oboustranně výhodná propagační strategie, hojně používaná v zahraničí, přichází po dlouhé době i do České republiky.

Filip Podstavec Filip Podstavec
Filip Podstavec

Filip Podstavec se již více než 6 let zabývá online propagací se specializací na linkbuilding, analýzu odkazových profilů a tvorbu efektivních strategií pro střední a velké podniky. V současné době je studentem oboru Studia nových médií Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a linkbuilding specialistou firmy AITOM Media s.r.o.

15:25 - 16:00

Coffee break

16:00 - 16:15

Cliché a komunity na Facebooku

Základ úspěšného využití potenciálu sociálních sítí je identifikace, pochopení a využití komunit ovlivňujících naší značku. Na konkrétním klientovi si ukážeme způsob identifikace a aktivizace komunit vně i uvnitř firmy. Kampaň klienta byla odbornou veřejností nenáviděna a zatracována, ale cílovou skupinou milována. Na kampani si vylámalo zuby několik rádoby "social media gurus". Cílem prezentace bude předat inspiraci pro práci s komunitami na sociálních sítích.

Petr Andrýsek Petr Andrýsek

Chief Shark

Socialsharks

Petr Andrýsek

Majitel a hlavní žralok social media agentury SocialSharks, která pomáhá objevovat potenciál sociálních sítích firmám jako je Big Shock!, Lidl, UniCredit Bank, Albi a mnoho dalších.

16:20 - 16:35

Architekti žijí v 19. století

Architekti jsou lidé, kteří nová média příliš nevyužívají. Takže se přiznávám, že mi není úplně jasné, čím bych vás zde mohl překvapit. Leda tak informací, že tady existuje dost velká díra na trhu, kterou byste možná mohli zaplnit právě vy.

Adam Gebrian Adam Gebrian

Architekt

Adam Gebrian

AG je fanoušek architektury. Vystudoval s vyznamenáním fakultu architektury v Liberci (2006) a díky Fulbrightovu stipendiu také postgraduální program SCIFI na SCI-Arc v Los Angeles (2008). Žil, studoval a pracoval v Amsterdamu, Rotterdamu, Praze, Paříži, Londýně a v Los Angeles. Vydal sborník přednášek 29+3 a spoluzaložil server o architektuře archit.cz (2005). Je členem redakční rady časopisu Era21, kam pravidelně přispívá. Podílí se na organizaci Pecha Kucha Nights (vystupoval 10x) v Praze. Vystavoval svůj projekt pro Dubaj na 11. bienále v Benátkách (2008). Od roku 2009 působí jako moderátor vlastního pořadu “Bourání” na Radio Wave. V letech 2009-12 působil na Fakultě umění a architektury Technické Univerzity v Liberci. Podílel se na přípravě neúspěšné kandidatury Ostravy na titul Evropské hlavní město kultury 2015, na vzniku první soukromé školy architektury v Česku - Archip. Jednou týdně vytváří seriál o současné architektuře pro Lidové noviny, kritizuje realizace ve veřejném prostoru pro Stream.cz, jednou za čtrnáct dní píše sloupek pro deník Metro a je jedním ze čtyř členů občanského sdružení Městské zásahy. Byl kurátorem výstav Městské zásahy Praha 2010, Brno 2011, Ostrov pokladů, Ze života lidí a domů a Anastomosis. Momentálně žije v Praze.

16:40 - 16:55

Trendy v komunikaci českých nevládek

Český blog Kliktivisti.cz provádí v těchto dnech velký průzkum trendů v komunikaci českých nevládních neziskových organizací.  Jedná se o jedinečný průzkum, který ukazuje, které komunikační kanály české organizace preferovaly v roce 2012, které považují za strategické v roce 2013 a jak celkově vnímají význam nových médií pro svou práci. Konference NMI je prvním místem, kde by exkluzivně výsledky průzkumu měly být odhaleny.

Jan Böhm Jan Böhm

New media specialist

Kliktivisti.cz

Jan Böhm

Jan Böhm se od roku 2006 pohybuje v prostředí českých rozvojových a humanitárních organizací. Šest let působil v organizaci SIRIRI, tři roky jako ředitel. Od konce roku 2011 učí české nevládky, jak mohou lépe naplňovat své poslání tím, že budou lépe komunikovat. Po odchodu ze SIRIRI v září 2012 se školení a konzultace staly hlavním zdrojem jeho obživy. Spolupracoval s desítkami organizací na řadě projektů, z nichž nejraději má projekt ceskapomoc.cz. S přáteli provozuje blog kliktivisti.cz, který se zaměřuje na využívání nových médií pro nevládky. Je studentem nových médií na FF UK.

17:00 - 17:15

Softwarová analýza dat z monitoringu internetových diskusí: Cesta do pekel

Případová studie porovnávající obsah a sentiment dat vyhledaných softwarem pro Social Media Monitoring, s daty očištěnými od nerelevantních příspěvků, s ručně opraveným sentimentem. Názorně ukazuje, jak zavádějící a nesmyslné výsledky poskytuje stroj v porovnání s obsahovou analýzou dat člověkem.

Martin Petrášek Martin Petrášek

ředitel společnosti

eMerite

Martin Petrášek

Martin Petrášek, ředitel eMerite, s.r.o. Původním povoláním investigativní novinář a televizní reportér. V roce 2002 spoluzaložil společnost eMerite, která měří a vyhodnocuje spotřebitelské chování zákazníků - webovou analytikou, monitoringem internetových diskusí a neuromarketingovými výzkumy.

17:20 - 17:35

Příběhy na sociálních sítích


Prezentace bude:

O tom, jak příběhovost pomohla kampani Týdne barev značky Dulux v přechodu z nebrandované do brandované komunikace a maximálně eliminovala negativní reakce fanoušků.
O tom, jak dostal příběh sto padesát lidí do realitní kanceláře a zajistil, aby byli z návštěvy nadšení.
O tom, jak s příběhy pracuje aktuální kampaň Jeleního loje. Proč milujeme nostalgii a jak toho lze využít.

Roman Hřebecký Roman Hřebecký

Freelancer

Pábení.cz

Roman Hřebecký

10 let píše marketingové texty a to je jeho lovestory. Je copywriter a content marketér. O komunikaci značky uvažuje v souvislostech se sociálními sítěmi a PR, protože s nimi začínal. Školí kreativní přístup k marketingu, k cílové skupině a k psaní textů. Baví ho sdílet know how, názory a zkušenosti. Píše jeden z mála blogů o obsahové strategii v Česku a do copywritingu prosazuje metody ověřené designem služeb.

17:40 - 17:55

Tóny, hluky, data

Radary, zpěv ptáků, zvuky veleryb, morseova abeceda a geigerův počítač. Zvuky nás obklopují neustále a ze všech stran. Jsou nehmotné, ale doplňují naši každodenní zkušenost. Podobně i data jsou všude kolem a nejsou vidět. Chceme je analyzovat, přenášet a zpřístupnit a přitom hledáme vizuální metafory, které jsou často stejně abstraktní jako data samotná. Pouze zobrazování dat nestačí: zvuky, tóny a hluky by je měly oživit.

Filip Dědic Filip Dědic

Designer a výzkumník

Filip Dědic

Filip je designer a výzkumník. Vystudoval Teorii interaktivních médií na FF MU v Brně, v současné době studuje na VŠUP v Praze. Zaměřuje se na technologie v městském prostředí, digitální média a bezpilotní domácí vybavení. Jako freelancer pracoval na projektech menšího měřítka v rozsahu od městské architektury až po webové aplikace. Působí také jako produkční a vylepšovatel v neziskové organizaci CZECHDESIGN.CZ.

Sál č. 200 - Sociální média, internetový marketing

10:30 - 10:45

Je výživa online?

Význam nových médií ve zdravotnictví bude růst zejména v oblasti prevence zdraví a podpory komunit pacientů. Téma výživy má tak zajímavý zdravotnický i marketingový potenciál. Přednáška ukáže trendy ve výživě v nových médiích, významné zahraniční projekty, nové podoby sběru nutričních dat, mobilní aplikace v oblasti výživy, foodies ve světě a v ČR a vizualizace nutričních dat. Příklady budou ilustrovány i na vlastním akademickém projektu.

Tomáš Pruša Tomáš Pruša

Odborný pracovník, pedagog (PřF a LF MU)

MASARYKOVA UNIVERZITA

Tomáš Pruša

Tomáš pracuje v Centru pro výzkum toxických látek v prostředí (PřF MU) v týmu, který dlouhodobě sleduje determinanty lidského zdraví. Přednáší na Lékařské fakultě MU a v Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF MU. Oblastí jeho zájmu jsou nutriční epidemiologie, úloha nových médií v oblasti péče o zdraví a kvalita a přístupnost informací ve zdravotnictví. Výsledky své práce prezentoval např. na konferenci Medicine 2.0 v Bostonu, Londýně či na Hawaji. Je také jediným přednášejícím na lékařských fakultách v ČR přednášející v českém znakovém jazyce a dnes zajišťuje adaptaci prvního neslyšícího studenta na UTB ve Zlíně.

10:50 - 11:05

Dvě tváře webového obsahu

Téma prezentace je založeno na mé aktuální pracovní pozici (oficiálně se jmenuje Vodafone Corporate Web Content Owner, osobně jí však raději říkám WebChef), která je poměrně netradiční a zahrnuje v sobě činnosti v několika rozličných oblastech – od copywritingu, přes UX či analytiku až třeba po projektové řízení. Tím mě na jednu stranu dohání k myšlenkám na sebevraždu, na tu druhou mě však vzdělává v řadě oblastí, poskytuje mi množství prostoru a určitou pravomocnou sílu, která se dá efektivně využívat – a to nejen k dobru mému zaměstnavateli, ale především pro dobro návštěvníků webu, pro které jsem, jak rád říkám, vlastně lobbistou a ambasadorem.

Jakub Křenek Jakub Křenek

Social Media Manažer

Socialsharks

Jakub Křenek

Vystudoval na brněnské Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity obory psychologie a mediální studia a žurnalistika se specializací na digitální média. To ho následně přivedlo do Prahy, kde pracoval jako copywriter a social media frajer v digitální agentuře MEDIA FACTORY a spolupracoval na správě obsahu korporátního webu Vodafonu. V současnosti je hrdým žralokem v social media agentuře Socialsharks, kde pro klienty jako UniCredit Bank, Big Shock! nebo Studentfone zajišťuje všechno možné, co se sociálních sítí týká. Ve volném čase se věnuje swingu, hře na kytaru nebo lyžování, když je sníh. Jednou by chtěl kouřit dýmku a vlastnit malou automobilku.

11:10 - 11:25

Vizualizace blízkosti sledovaných témat

Měření korelace mezi tématy umožňuje při analýze sociálních médií posoudit správnost identifikace témat a zjistit mezi nimi zajímavé souvislosti. Při větším počtu témat je ale korelační matice málo přehledná a sledovat její vývoj v čase obtížné. Řešením problému je podobnost vizualizovat, například mnohorozměrným škálováním, které používají Yeseter a kohovolit.eu. Ukážeme základy techniky, její varianty a aplikaci na analýzu sociálních médií.

Václav Novák Václav Novák

Chief System Architect

Memepower

Václav Novák

Václav Novák je architektem analytické a monitorovací platformy yeseter.com, autorem aplikace mapakamer.cz a dalších softwarových projektů. Bloguje na adrese http://novak.blog.respekt.ihned.cz/.

11:30 - 11:45

Jak zvýšit efektivitu online kampaní o desítky procent?

Tlak na cenu je pořád tím nejstandardnějším způsobem optimalizace výkonu mediálních kampaní. Klienti a mediální agentury očekávají pořád výraznější cenové zvýhodnění ve formě slev, agenturních provizí, zpětných bonusů... Uvedený trend je ale dlouhodobě neudržitelný. Nemůžeme přece očekávat, že nám slevy porostou donekonečna. Jak tedy průběžně zvyšovat efektivitu kampaní bez toho, abychom se spoléhali jenom na efektivní mediální nákup? Odpověď je jednoduchá, v éře moderního marketingu už totiž nestačí jenom naplánovat kampaň a čekat, co se stane. Na konkrétních případech ukážeme, jak se dá zlepšit CTR, CPC i CPA kampaní průběžnou optimalizací a agilním přístupem o desítky procent - a tím celou kampaň výrazně zlevnit.

Tomáš Búřil Tomáš Búřil

Adexpres

Adexpres

Tomáš Búřil

V internetové branži působí od roku 1997. Sedm let pracoval v Seznam.cz, přičemž poslední dva roky na pozici obchodní ředitel a člen vedení společnosti. Poté odešel do Centrum Holdings, kde byl zodpovědný za obchod a marketing pro Česko, Slovensko a Chorvatsko. Po krátké rodinné pauze pomáhal v roce 2011 s nastavením mobilní strategie pro Aukro.cz. Od ledna 2012 se plně věnuje online mediální agentuře Adexpres. Kde má na starost new business a přípravu strategií pro klienty.

11:50 - 12:05

Vliv počtu odkazů a sociálních metrik na pozice ve výsledcích vyhledávání na Seznamu a Googlu

V přednášce budu prezentovat některé předběžné výsledky studie naší agentury RobertNemec.com. Studie se zaměřuje na hledání závislostí mezi pořadím ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz a Google.cz a jednotlivými faktory. Mezi hodnotící faktory, které zveřejním na přednášce, patří: a) počet odkazů na stránku, b) počet odkazujících domén na stránku, c) počet odkazujících domén na doménu, d) PageRank, e) počet lajků na Facebooku, f) počet odkazů z tweetů na Twitteru, g) počet plusek na Google+.

Robert Němec Robert Němec

CEO

RobertNemec.com

Robert Němec

"Robert Němec vystudoval psychologii a politologii na Masarykově univerzitě. Kromě toho studoval na Stanfordu a Yale v USA.

V roce 2001 založil digitální agenturu RobertNemec.com, kde pracuje dodnes a práce jej stále baví. Věnuje se hlavně strategickému poradenství, multikanálovým kampaním a UX. Publikoval také několik desítek článků na téma SEO, PPC, sociálních sítí, digitální analytiky a copywritingu.

Osobně pracoval pro klienty jako je T-mobile, NOKIA, DATART, CZC.cz, Mountfield, ‎AAA AUTO, iDNES.cz, Pfizer, Merck, Parfums.cz, ING Pojišťovna, Saxo Bank, Citi a řadu dalších.

Od roku 2002 vyučuje na Masarykově univerzitě webovou analytiku. Od roku 2014 také vede pobočku RobertNemec.com v San Franciscu."

12:05 - 13:30

Oběd (zajištěn pouze pro účastníky hradící plné vstupné)

Sál č. 200 - Datový blok

13:30 - 13:45

Data-driven komunikace s gamifikačními prvky - nevyhnutelná budoucnost?

Změna pohledu na sociálně-mediální kanály a jejich využití ve chvíli, kdy se jimi dodávané metriky mění na zdroje dat porovnávané s dalšími zdroji a výstupy. Problematika docílení dostatečně velkého vzorku pro relevantní analýzu. Externalizace atributů ideálního uživatele na jedné straně a zajímavé výsledky anonymního porovnávání dat s cílem zachytit trendy a závislosti na straně druhé. e-commerce nebo gamifikační projekt jako názorný příklad úspěšného využití analytiky.

Pavel Hacker Pavel Hacker

CMO

Brandz Friendz

Pavel Hacker

Pavel Hacker vede marketing a působnost na zahraničních trzích agentury BrandzFriendz. Pracoval v agentuře EURO RSCG (nyní Havas), v mediálním oddělení agentury Advertures (od poloviny roku 2008 Mather Advertures, od roku 2009 pod názvem Neo@Ogilvy). Online komunikaci se věnuje od roku 2001, začínal v agentuře Omnimedia Public Relations. Vzdělával se na Fakultě Sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a Faculty of Social Studies Loughborough University. V posledních měsících se zabývá postavením správy sociálních médií na tvrdých datech.

Petr Šimeček Petr Šimeček

Founder

Keboola

Petr Šimeček

Petr je jedním ze zakladatelů společnosti Keboola. On a jeho firma působí v oblasti Business Intelligence, tj. snaží se poskytovat klientům komplexní pohled na jejich společnost prostřednictvím různých datových zdrojů a hledat souvislosti, které by jinak zůstaly neodhaleny. Dělá to především prostřednictvím Keboola Connection, sady nástrojů a konektorů určených pro intergaci datových zdrojů a jejich vzájemné propojování. V součásné době nabízí podporu pro více než 30 různých platforem či datových zdrojů. V minulém roce se stala prvním certifikovaným partnerem společnosti GoodData, se kterou úzce spolupracuje na nasazování nových inovativních řešení firemního BI v Evropě a USA. Ve Spojených státech má Keboola většinu svých zákazníků, mězi nimi např. WalMart, Moguldom nebo Shazam. V České republice je jejich klientem např. Slevomat nebo Centrum Holdings. Petr má jedno a skoro druhé dítě a byl dlouholetým aktivním skautem, ale k tomu rebelsky dodává, že i kouřil a chodil za školu.

13:50 - 14:05

Internet věcí je tady (a s ním také hromada zajímavých dat)

Chytré telefony jsou už dnes skoro samozřejmostí a je proto čas na "next big thing". A právě internet věcí (Internet of Things), o kterém už se pár let mluví a polemizuje, by mohl být velkou věcí velmi brzy. V krátké prezentaci se podíváme na to, jak zajímavá data dokáží už dnes sbírat naše chytré telefony a ukážeme si, že u telefonů sběr dat zdaleka nekončí... Už je tady doba, kdy Vaši dietu ohlídá přímo vidlička kterou jíte.

Michal Šrajer Michal Šrajer

Chief Happiness Officer

AVAST Software

Michal Šrajer

Michal odjakživa programoval - nejprve velké webové aplikace, později aplikace pro chytré mobilní telefony. Se svými dvěma kamarády založil studio Inmite, které se právě aplikacemi pro smartphony zabývalo. Michal v Inmite působil jako Chief Happiness Officer. Po akvizici se Michal společně s celým Inmite začlenil do mobilní divize antivirové společnosti Avast.

14:10 - 14:25

Jak najít mezi daty správné lidi a správné odpovědi

Jak udělat analýzu klíčových slov, poznat svojí cílovou skupinu a data efektivně analyzovat. To vám prozradím za pouhých 20 minut. Přijďte si poslechnout jaké nástroje při analýze používat, jak z ní získat přehledné grafy a jak z ní vytvářet komunikační strategie pro váš blog, web nebo sociální sítě. Přijďte si pro know-how z Ataxa a H1.cz, exkluzivně na New Media Inspiration.

Pavel Ungr Pavel Ungr

Pan

Pavel Ungr

Pavel Ungr

Pavel Ungr se aktivně SEO a internetu obecně věnuje již od roku 2004. Z Et netery v roce 2009 nastoupil přímo do společnosti Ataxo a následně i H1.cz, kde pracoval jako SEO konzultant. Od roku 2014 pomáhá svým klientům jako nezávislý konzultant. Baví ho experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguje SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

14:30 - 14:45

Realtime analytika velkých dat s Elasticsearch

V přednášce si vysvětlíme, proč je fulltextový vyhledávací stroj velmi efektivním nástrojem pro analýzu velkých dat, a předvedeme si ukázky jeho reálného využití i paletu jeho možností.

Karel Minařík Karel Minařík

Designér, programátor a analytik

Elasticsearch.com

14:50 - 15:05

Včera (data), dnes (informace) a zítra (znalosti)

Existuje nějaká souvislost mezi ekonomickými teoriemi minulosti a dnešním internetem? Jakou roli v něm hrají data, informace a znalosti? Proč Facebook nebo Twitter posílá upozornění na email? Jak je možné, že Google poskytuje většinu nástrojů zadarmo a navíc chce zpřístupnit bezplatně všechny informace světa? Budeme schopni využít v budoucnu znalosti, pokud se orientujeme pouze na data správná a nikoliv přesná? Co lze očekávat v roce 2013 za novinky? A co ukrýval Jan Tleskač? Odpovědi a mnohem více se dozvíte v přednášce.

Ivan Kutil Ivan Kutil

co-founder & Google Architect

AppSatori s.r.o.

Ivan Kutil

Ivan patří k nejvýraznějším odborníkům na Google technologie v ČR. Sleduje trendy v oblasti webových technologií a zkoumá jejich možnosti či nejzajímavější praktické využití. Své znalosti využívá k přednáškám, školení, konzultacím nebo psaní článků. Spoluzaložil společnost AppSatori, kde pomáhá firmám využívat Google služby pro potřeby jejich podnikání. Ve volném čase se věnuje odhadu budoucích trendů nejen v IT a četbě knih.

Sál č. 200 - Inspirace

15:10 - 15:25

Datová žurnalistika na koleně

V současné době je datová žurnalistika módní téma, nicméně ve vedení redakcí stále převládá názor, že takový přístup je neúměrně náročný na čas, prostředky a technické znalosti. Přednáška na příkladech ukazuje, že existují příběhy postavené na datech, které je možné zpracovat rychle, kvalitně a čtenářsky atraktivně. Právě touto cestou má datová žurnalistika šanci vybojovat své místo mezi klasickými redakčními postupy.

Jan Cibulka Jan Cibulka

Datový novinář

Datastory.cz

Jan Cibulka

Honza Cibulka je datový novinář na volné noze, píše blog datastory.cz. Donedávna se věnoval analýze výkonnostních reklamních kampaní a návrhu uživatelských rozhraní, současné době propaguje praktické využívání veřejně dostupných dat v novinařině. Své projekty staví na kombinaci HTML, JavaScriptu a Pythonu. Ve volném čase fotí a příležitostně se postaví za bar.

15:25 - 16:00

Coffee break

16:00 - 16:15

Hotkarot Riot

Hotkarot je foodhackerský projekt, který vznikl kolem myšlenky mrkve v rohlíku. Samotnou mrkev přitom nechápe pouze jako zeleninu, ale spíše jako surovinu, materii, východisko experimentu, nosič připravený k inskripci nekonečného množství významů. Mrkev v rohlíku, tradičně podávanou s personalizovanou omáčkou OpenSauce, tentokrát nabídne především k vizuální a audiální konzumaci. V rámci svého vystoupení představí projekty Eat your Tweet, HotKarot Sonification a OpenSauce Zen a divákům předvede, že hashtag může být kulinářskou ingrediencí, mrkev hudebním nástrojem a omáčka barevným obrazem mysli.

Skupina Cancel dále představí svou interaktivní instalaci Taboo Socket, umístěnou v suterénu budovy, před vchodem do knihovny. Instalace bude zájemcům zpřístupněna po celou dobu konference.

16:20 - 16:30

QRbodies Open Tattoo

Projekt QRbodies Open Tattoo propojuje tělo a technologii. Jde o QR kód vytetovaný na lidském těle. Pomocí webového rozhraní na stránkách www.opentattoo.cz je možné se do QR kódu "nalogovat" a libovolně měnit jeho obsah. Tělo se tak otevírá dalším "uživatelům", kteří s ním mohou libovolně manipulovat. Nositel, tedy QRbody, je o každé změně informován mailem, takže může svůj kód okamžitě oskenovat a prohlédnout si nový obsah. Tím se pro tetování otevírá zcela nový horizont.

Máša Dudziaková Máša Dudziaková

Creative executive

HELL. cz

Máša Dudziaková

Máša vystudovala Žurnalistiku a poté se s nadšením oddala Studiím nových médií. Živí se psaním na web i na papír, mimoto pracuje v tetovacím a piercingovém studiu HELL.cz. Baví ji dostávat se všem a všemu pod kůži, obrazně i doslovně. Ve svých pracech se věnuje kyberpunku, tělesným modifikacím a propojování těla a technologie. Třeba s oblibou nechává po lidech tetovat QR kódy.

16:35 - 16:45

Online den otevřených dveří pro uchazeče o studium

Případová studie akce ,,Online den otevřených dveří" Katedry mediamatiky a kultúrneho dedičstva, Fakulty humanitných vied, Žilinskej univerzity v Žiline, v rámci propagování studijního odboru potenciálním uchazečům. Event byl součástí celkové online komunikační strategie katedry, navzdory ,,pilotnímu pokusu" a minimálnímu promování,  přinesla 4-hodinová akce cca 100 nových přihlášek a velmi pozitivní odezvu.

Juraj Grečnár Juraj Grečnár

Student

Mediamatika.sk

Juraj Grečnár

Juraj je student magisterského stupně Mediamatiky a kultúrneho dedičstva na Fakulte humanitných vied Žilinskej univerzity v Žilině. S kamarády založil projekt DigiBeans, v rámci kterého programuje, věnuje se vývoji aplikací, sociálním sítím a analýzám dat. V bakalářské práci navrhnul řešení komunikačních problémů autistů pomocí internaktivního prostředí, které se dnes reálně testuje u prvích klientů. Na katedře se jako dobrovolník výrazně zapojuje do organizování aktivit pro studenty, pomáhá se správou online komunikačních kanálů katedry a různých akcí - s Oli Guttenovou vymysleli a realizovali originální event Online Den otevřených dveří pro uchazeče o studium, který se střetl s velkým ohlasem.

Sál č. 200 - Ozvěny Křišťálové Lupy

16:50 - 17:00

Mapakriminality.cz: Policejní data pro veřejnost

Policie sice publikuje na svém webu data o zjištěné trestné činnosti každý měsíc, ale nalézt je není vůbec snadné a něco z nich vyčíst je takřka nadlidský úkol. Jako u mnoha jiných úřadů, i u policie přitom může řadu jejích neduhů pomoci vyléčit přístup k informacím o tom, čím se zabývá, s jakými zdroji a s jakým výsledkem. Proto vznikl neziskový projekt Mapakriminality.cz. Přednáška stručně pojedná o genezi projektu, o tom, co může přinést jeho uživatelům a o světlých zítřcích zobrazování policejních dat.

Michal Tošovský Michal Tošovský

Otevřená společnost

Michal Tošovský

Michal Tošovský pracuje v Otevřené společnosti, o.p.s. jako programový manažer. Zabývá se otázkou kvality policejní služby veřejnosti. Dlouhodobě prosazuje myšlenku, že policie musí být provázána s místními komunitami, v nichž působí, aby dokázala vnímat a řešit jejich problémy, a tato řešení musí umět opřít o úzkou spolupráci s těmito komunitami, o data, která rutinně sbírá při své činnosti a o jejich kvalitní a efektivní analýzu. Vychází z předpokladu, že účinná partnerství na místní úrovni jsou možná jenom tehdy, když mají obě strany dostatek informací. Jejich deficit na straně veřejnosti má mimo jiné pomoci vyřešit projekt Mapakriminality.cz.

17:05 - 17:15

Inspirace, mapa, služby cyklistům: tři pilíře webu Prahou na kole

Web Prahou na kole má jasný cíl: podpořit jízdu na kole po Praze. Od roku 2008 se snažíme to naplňovat pomocí co nejkomplexnějšího servisu pražským cyklistům. Navíc inspirujeme lidi k tomu, aby se sami snažili podmínky pro jízdu na kole zlepšovat. Základní předpoklad pro vznik dobrého obsahu je pro nás zájem a investovaný čas; pak je možné dělat obsažný web i poměrně úsporným způsobem.

Vratislav Filler Vratislav Filler

Koordinátor watchdogu

Auto*Mat

Vratislav Filler

Vratislav Filler vystudoval obor Geodézie a kartografie. Od roku 2006 vytvářel neoficiální cyklomapu Prahy. Stál u zrodu webu Prahou na kole, kde se postupně dostal do pozice editora. Pro Prahou na kole napsal řadu článků, návodů a analýz. V roce 2010 připravil ve sdružení Oživení analýzu problémových míst pro cyklisty v centru Prahy, jejíž výstup je zčásti doposud využíván magistrátem. Stejný rok vedl pro iniciativu Auto*Mat projekt první Zelené mapy. Od roku 2011 pracuje v rámci Auto*Matu jako koordinátor watchdogového týmu a dopravní specialista. Aktuálně pro Prahou na kole spolupracuje na vývoji vyhledávače tras pro cyklisty. Pracuje jako vědecký pracovník ve Výzkumném ústavu geodetickém, topografickém a kartografickem, v.v.i.

17:20 - 17:25

Radost z vyprávění příběhů na 50 slov

Co jsou příběhy na 50 slov. Jak projekt vznikal a kam směřuje. Proč obchodníci a ajťáci píšou mikrostory lépe než spisovatelé, novináři a chrliči P.R. článků.  Paradox svobody uvnitř vězení z padesáti slov. Mikropsaní jako protijed na ustrnulé myšlení. Co přinesl projekt české literatuře. Co projekt přinesl jeho autorovi (Kdy už z toho konečně budou ty velké peníze?).

Zdeněk Král Zdeněk Král

Konzultant, lektor

Příběhynapadesátslov.cz

Zdeněk Král

Zdeněk na webu už třetí rok vydává vypravěčský hard-core Příběhy na 50 slov. Postupně k tomuto svéráznému psaní strhnul spisovatele, ajťáky, překladatele, právníky, obchodníky i jednoho velvyslance a drvoštěpa. Za tři roky práce na projektu vytvořil kolem svého webu obec autorů a čtenářů s mimořádnou fantazií a tvořivostí. Realizoval také další aktivity týkající se psaní - Spisovatelský maraton, Twitteropsaní s J. Rudišem, Historii psanou rukou a celostátní soutěž Slova ve tmě. Zdeněk je na volné noze. V různých rolích se podílí na obchodních projektech. Působí také v neziskové sféře, kde pomáhá jako konzultant a lektor přejímat zkušenosti osvědčené v byznysu.

17:30 - 17:40

Kouzlo nechtěného marketingu

Tak nějak mimochodem se můj blog muživčesku.cz stal jedním z nejnavštěvovanějších v oblasti pánské módy. Možná jsem pouze jednoký mezi slepými, ale odhalím velké tajemství a recept na to, jak si vybudovat publikum, jak nepodlehnout nabídkám PR a mediálních agentur a jak blog propojit s byznysem tak, aby čtenáři neřvali.

Jakub Lohniský Jakub Lohniský

Ředitel

Le Premier

Jakub Lohniský

Jakub Lohniský vede firmu Le Premier, která vznikla teprve před rokem a půl. V současnosti je jedním z největších výrobců pánských košil a obleků na míru. Do marketingu zatím neinvestovala téměř žádné peníze. Jakub Lohniský vystudoval VUT v Brně a UTB ve Zlíně. Začínal jako junior executive v Ogilvy PR.

Sál č. 301 - Veřejně prospěšné projekty

13:30 - 13:40

Vášmajetek.cz - jak pomáhat státu i když občas nechce

Ručně i softwarově sbíráme z asi tisícovky míst webu informace o tom co zrovna stát, města či exekutoři prodávají. Že takový prodej nemovitostí probíhá často pod cenou, je veřejným tajemstvím, které otevírá pole působnosti pro náš veřejně prospěšný byznys: doplnit informace, aby mohly konkurovat komerčním nabídkám, dostat je mimo úzký okruh zasvěcených, pomoci městům a jiným institucím prodat svůj majetek za rozumné ceny.

Jiří Skuhrovec Jiří Skuhrovec

Vývojář projektu

Vášmajetek.cz

Jiří Skuhrovec

Pracuje na deset způsobů s daty veřejného sektoru. Sběr a analytika dat o veřejných zakázkách vyústila v projekty zIndex a VšechnyZakázky.cz, ale třeba i studii ziskovosti firem s akciemi na majitele. Vystudoval informatiku a ekonomii na UK, kde i přednáší. Pracoval pro NERV, externě konzultuje projekty elektronizace veřejné správy, od které si ale drží odstup aby ji zároveň mohl tepat z neziskového sektoru. Od roku 2011 vede vývoj na projektu Vášmajetek.cz, který shromažďuje informace o prodejích státních institucí.

13:45 - 13:50

Markething.cz

V prezentaci bude představen Markheting.cz, kdo za ním stojí, co je jeho cílem a jaké technologické nástroje nebo new media využívá k jeho naplňování.

Ondřej Pavlů Ondřej Pavlů

Redakční rada

Markething.cz

Ondřej Pavlů

Ondřej je absolventem oboru Marketingová komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, kde se svými spolužáky v lednu 2012 spustil oborový webzine Markething.cz, který v září získal 2. místo na Internet Effectiveness Awards 2012. Úspěšnou facebookovou stránku Markethingu vybudoval od prvního fanouška. Zároveň funguje jako pravidelný redaktor a editor webu. Má zkušenosti z PR, zaměřuje se na komunikaci na sociálních sítích.

13:55 - 14:05

Vsechnyzakazky.cz - veřejné zakázky jednoduše a přehledně

Objem zadávaných veřejných zakázek v ČR ročně dosahuje hodnot 500 - 600 mld. Kč. Současný oficiální informační systém veřejných zakázek (Věstník veřejných zakázek) neumožňuje přehledně a souhrnně informovat o struktuře jednotlivých zadávacích řízení a data v systému obsahují mnoho nepřesností (názvy zadavatelů, dodavatelů, ceny smluv). Projekt vsechnyzakazky.cz usnadňuje uživatelům lépe a jednodušeji pracovat s daty z Věstníku veřejných zakázek, vytvářet různé sestavy a statistiky podle řady parametrů (např. druhů zadávacích řízení, zadavatelů, časového úseku, CPV kódu předmětů veřejných zakázek atp.).

Martin Kameník Martin Kameník

Projektový koordinátor

Vsechnyzakazky.cz

Martin Kameník

Martin je projektový koordinátor Oživení, o. s. pro téma veřejných zakázek. Od roku 2002 se zabývá problémem korupce ve veřejných zakázkách a jejich transparentností.

14:10 - 14:20

"Zákony pro lidi" - nový koncept právního informačního systému

Služba Zákony pro lidi přináší uživatelům předpisy Sbírky zákonů ČR v aktuálním konsolidovaném znění. Zdarma, bez registrace, s jednoduchou obsluhou, zkrátka "pro lidi", přitom však s nejednou unikátní vlastností. Například zajímavě účinným hledáním, nebo citačním asistentem. Zákony pro lidi byly spuštěny v létě roku 2011 a měly doposud tu čest posloužit až neočekávaně velkému publiku v České republice i na Slovensku (www.zakonypreludi.sk). Příspěvek služby Zákony pro lidi stručně představí ve faktech, číslech, živých ukázkách a poodkryje i nějaké plány do budoucna.

Pavel Gardavský Pavel Gardavský

Director

AION CS

Pavel Gardavský

Pavel Gardavský je spojen již mnoho let se společností AION. Ta vešla v určitou známost koncem minulého tisíciletí digitalizací Ottova slovníku naučného a několika dalšími zajímavými projekty z oblasti digitální encyklopedistiky. V tomto tisíciletí pak klienti AION přesměrovali k digitálnímu právu. Pavel vždy hledal „modré oceány“, tedy projekty, do kterých se odváží jen málokdo. Bez skvělých kolegů v AIONu by to samozřejmě bylo ztraceno předem. Aktuálním takovým projektem, kterému se Pavel bude chvíli věnovat ve svém příspěvku na New Media Inspiration jsou www.zakonyprolidi.cz.

14:25 - 14:35

SmogAlarm – ovzduší ve Vašem mobilu

Můžete u uživatelů mobilních aplikací uspět s pouhým nápadem a nadšením? SmogAlarm je důkazem, že ano. Aplikaci, která zobrazuje aktuální hodnoty kvality ovzduší představila nezisková organizace Čisté nebe v listopadu 2011.  Aplikace si od té doby vysloužila přes 15 000 stažení, přičemž počáteční náklady na marketing a tvorbu aplikace byly 0,- Kč.

Kamila Plocková Kamila Plocková

Projektová manažerka

Čisté nebe

Kamila Plocková

Kamila je projektovou manažerkou ostravské neziskové organizace Čisté nebe. Organizace se zabývá problematikou ovzduší na Ostravsku a Kamila v ní zúročuje zkušenosti ze svého předchozího studia (Dublin City University) a zahraniční praxe (Greenpeace International - Amsterdam).

14:35 - 14:45

Využití sociálních médií v neziskovém sektoru v České republice: Vznik, koncepce a fungování prezentace FF UK na Facebooku

Jakub Fiala Jakub Fiala

Tajemník online i v terénu

Studia nových médií FF UK

Jakub Fiala

Jakub je absolventem oboru Studia nových médií (@stunome) Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kde již šestým rokem působí jako tajemník, lektor a nejnověji i jako doktorand. Po zkušenostech s CSR, projekty firemního dobrovolnictví a koordinaci vývoje platformy pro párování pracovních nabídek s nezaměstnanými skrze sémantická data (@damepraci), se jeho odborný zájem přesunul k oblasti #quantifiedself, #wearables a #bigdata, která je i rámcem jeho dizertačního projektu. Beznadějný new media lover a #fitbit addict.

Sál č. 301 - Workshop

14:45 - 15:25

Neumíte animovat? Programujte textovky!

Ve workshopu se zaměřím na rozbor historie textových her, na to jak jsem já dělal ty svoje, a kam se to může vyvíjet dnes.

František Fuka František Fuka
František Fuka

František Fuka se od raného mládí zabývá publicistikou, programováním, internetem, hrami, hudbou a dalšími zábavnými věcmi. Nemá firmu, nikdy nepodnikal, několik měsíců byl zaměstnán, ale nerad by o tom mluvil.

15:25 - 16:00

Coffee break

Sál č. 301 - Panel absolventů

16:00 - 16:10

Glitch v novomediálním umění: Technologická chyba jako objekt estetického zájmu

Filip Šašek

Fashion Days Shopping, s.r.o.

16:15 - 16:25

Vliv pornografie na rozvoj nových technologií

Matěj Vaněček Matěj Vaněček
Matěj Vaněček

Matěj Vaněček si umí olíznout loket. Pravý i levý. Když nepřekonává limity těla, snaží se najít si zaměstnání. Absolvoval obor Studia Nových Médií na Univerzitě Karlově. Umění ho v nejrůznějších proměnách provází jako přirozená součást života. Vystudoval také hru na klavír, ateliér kresby a malby, a nyní zachycuje pomíjivost okamžiku prostřednictvím fotografie. Stál u zrodu mnoha publikací a časopisů, a to nejen po vizuální stránce. Proslýchá se, že v době kdy zpracovával vizuály a fotografie pro nadaci FORUM 2000, navštívila jeho fotografický profil i Jeho Svatost Dalajláma.

16:30 - 16:45

Lesk a bída komerčních Facebookových prezentací

V uplynulých dvou semestrech studenti StuNoMe a KISKu vytvořili téměř 40 auditů, ve kterých zhodnotili okolo 200 FB stránek: od politických stran a kandidátů na prezidenta, přes rádia, kluby, hudební skupiny, nakladatelství až po automobilky, hypermarkety či výrobce notebooků. Sledovali jejich profesionálnost, testovali reakce, ptali se a zkoušeli zjistit, co je pro úspěšnou stránku důležité. Rád bych návštěvníkům New Media Inspiration zprostředkoval výsledky jejich usilovné práce.  Jak na tom jsou české firmy a instituce na Facebooku - ty, o kterých se case studies obvykle nepíší?

Adam Zbiejczuk Adam Zbiejczuk

Spolumajitel

Influencer.cz

Adam Zbiejczuk

Adam Zbiejczuk jako první bankovní bloger pomáhal rozjet značku mBank v ČR a poté působil v agenturách Ataxo a H1.cz, kde spoluvytvářel nástroj pro sledování sociálních sítí Social Insider. Je spolumajitelem agentury Influencer.cz, kde pomáhá se soc. sítěmi klientům jako BMW ČR nebo Albatros, podílí se na chodu magazínu o FB marketingu Newsfeed.cz a organizuje pravidelná setkání profesionálů z branže #babeltalk a BabelCamp.

16:50 - 17:00

Tělesné modifikace v kyberpunku

Příspěvek prezentuje výsledky stejnojmenné diplomové práce zpracované v tomto roce na oboru Studia nových médií. Práce zkoumá, jaké tělesné modifikace se objevují v kyberpunkové literatuře. Mapuje, nakolik jsou nedílnou součástí žánru a zabývá se také tím, zda a které se dají skutečně provést v prostředí body modification studia.

Máša Dudziaková Máša Dudziaková

Creative executive

HELL. cz

Máša Dudziaková

Máša vystudovala Žurnalistiku a poté se s nadšením oddala Studiím nových médií. Živí se psaním na web i na papír, mimoto pracuje v tetovacím a piercingovém studiu HELL.cz. Baví ji dostávat se všem a všemu pod kůži, obrazně i doslovně. Ve svých pracech se věnuje kyberpunku, tělesným modifikacím a propojování těla a technologie. Třeba s oblibou nechává po lidech tetovat QR kódy.

18:00

Předpokládaný konec konference

18:30 - 0:00

Závěrečná after party ve studenském klubu K4

Pokračujme v networkingu v klubu K4!

Partneři New Media Inspiration 2013

Partner

logo H1.cz/QUISMA

Mediální partneři

logo E15.cz logo Lupa.cz logo Markething.cz logo Marketing Journal logo MediaGuru.cz logo Strategie logo Tyinternety.cz

Za podpory

logo BizIT logo Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v  Praze

Produktový partner

logo Starbucks

Organizátoři

logo Studia nových médií FF UK logo TUESDAY Business Network

Produkce

logo Internet Info
Více o partnerech akce