Tato akce již proběhla. Další akce Content First 2024 se koná 28. 5. 2024.

Program

8:30 - 9:00

Registrace účastníků

9:15 - 9:55

Keynote: Content marketing v moři odpadu

Firmy dnes bojují o pozornost zákazníků na život a na smrt. Přitom ale poznávají, že průměrný obsah nefunguje. Dokonce už nestačí ani dobrý obsah. Musí totiž být doslova úžasný. Prozradím vám recept, jak vytvářet inteligentní, cenný a zábavný obsah, který lidé budou chtít sdílet dál. Popovídáme si o dvou klíčových bodech, díky nimž vyniknete. Projdeme si konkrétní příklady a případové studie ze světa B2B, který je plný specialit a zvláštností.

Uvidíte:

• Proč ani nadprůměrný obsah nestačí.

• Jak skvělý firemní obsah přináší výrazné výsledky i bez větších investic.

• Jak dát homerun pomocí obsahu.

• Co přijde dál?

O svých zkušenostech bude Stan Woods mluvit v anglickém jazyce.

Stan Woods Stan Woods

Co-Founder & Managing Director

Velocity

Stan Woods

Stan nejprve vyučoval na univerzitě a působil ve vojenské zpravodajské službě. Oklikou se dostal do největší britské PR společnosti (Brodeur) specializované na technologické firmy. Dovedl ji až k akvizici skupinou Omnicom a následně založil agenturu Velocity, kterou dodnes řídí.

10:00 - 10:20

Má vůbec smysl jen tvořit originální produktové popisky? Které nejlépe prodávají na Alza.cz?

Alza.cz už od svého založení zvolila jednoduchou strategii – nespoléhat na veřejně dostupný obsah, ale tvořit si svůj vlastní. Jak to děláme, co pokládáme za důležité a jak vlastně velká je celá tahle mašinérie? Vyplácí se to vůbec, když je internet plný rychle dostupných informací o produktech?

Ondřej Doležel Ondřej Doležel

E-shop specialista

Alza.cz

Ondřej Doležel

Průkopník moderních technologií, nadšenec do fotografovaní a fanda čehokoliv s nápisem LEGO. Dlouholetý člen týmu Alza.cz, který se kolem tvorby produktových textu motá už skoro deset let.

10:25 - 10:45

COFFEE BREAK

10:45 - 11:05

Proč potřebujeme nativní reklamu?

Bannerové slepotě předcházela ještě jedna: slepota na nečitelné tiskové zprávy. Firmy chtějí content marketing, média chtějí prodávat publikum, ale jak to skloubit, aby se publikum také chtělo nechat koupit? Odpovědí může být nativní reklama - články psané tak, aby se čtenář nenudil.

Aleš Miklík Aleš Miklík
Aleš Miklík

Aleš působí jako ředitel médií společnosti Internet Info. Od roku 2005 do roku 2008 byl šéfredaktorem serveru Lupa.cz, který dovedl do pozice primárního odborného zdroje o dění v oblasti českého Internetu. Vystudoval Fakultu informatiky MU a Fakultu sociálních věd UK. Pravidelně se podílí na dramaturgii obsahu odborných konferencí v produkci Internet Info, v oblasti autorských práv se angažuje zejména jako člen komise samoregulace obsahu ve sdružení SPIR.

11:10 - 11:30

BMW: továrna na prémiový obsah

Několik praktických ukázek, jak lze vytvářet obsah pro specifickou cílovou skupinu prémiových vozů jako je MINI a BMW. Kombinace online a off-line obsahu a jeho využití v různých komunikačních kanálech.

Petr Škaloud Petr Škaloud

Marketing Communication BMW / MINI

BMW Vertriebs GmbH - organizační složka Česká republika

Petr Škaloud

Petr Škaloud je zodpovědný za marketingovou komunikaci značek BMW a MINI v České republice. Pro značku BMW je jeho hlavním úkolem efektivní plánování a realizaci ATL komunikace. V případě MINI se zaměřuje na komplexní využití všech dostupných komunikačních kanálů a jejich vzájemnou kombinaci. Ve společnosti BMW Group Česká republika pracuje od roku 2006. Předtím působil ve společnosti Renault Czech Republic nebo Prague International Marathon.

11:35 - 11:55

Jak vycvičit Content Dream Team

Chcete-li skórovat obsahem, bez kvalitních spoluhráčů si neškrtnete. Zároveň je lepší řídit sehraný šik firemních copywriterů, než trpět móresy solitérních autorů. Proto vám povím, jak nadchnout a sladit obsahový tým. Dokážete zlepšit psaní i procesy a snížíte hladinu remcání na přijatelné minimum.

Jan Ambrož Jan Ambrož

Head of UX & Content

Wunderman

Jan Ambrož

Jan Ambrož je vedoucím týmu, který zajišťuje UX konzultace klientům agentury Wunderman. V oblasti UX, obsahových strategií a online copywritingu se pohybuje na volné noze i v agenturách přes 13 let. Dříve psal pro Lupa.cz a provozoval regionální online média. Školí pro Dobrý web a je jedním z garantů vzdělávacího projektu DigiAka, Akademie digitálního marketingu.

12:00 - 12:25

Co dokážete vyždímat z Google Analytics pro svůj obsah

Přehled praktických postupů, které pomohou při psaní a vyhodnocení textů. Využití nového Seskupování obsahu a dalších funkcí Google Analytics pro chytřejší analýzu navigace návštěvníků a zobrazování kategorií obsahu na webu.

Pavel Jašek Pavel Jašek

Analytical Consultant

Google Czech Republic

Pavel Jašek

Pavel pracuje na pozici Analytical Consultant v české pobočce Googlu, kde pomáhá inzerentům správně měřit a atribuovat výkonnost digitálního marketingu. Jeho srdcovním tématem je dlouhodobá hodnota zákazníků. Dříve vedl zákaznický výzkum v Tipsportu a působil přes šest let v Dobrém webu jako konzultant a lektor školení Google Analytics.

12:30 - 13:25

OBĚD

13:30 - 13:50

Příklad netradičního obsahu: Živá bannerová kampaň pro Magnesii

Dokáže zajímavý obsah zlepšit fungování tak nudného komunikačního kanálu, jakým je bannerová kampaň? Je dnes ještě možné uživatele na internetu obsahem překvapit? A kolik bannerů se dá vymyslet za jednu minutu? Případová studie první živé bannerové kampaně v Česku očima jejího autora.

Martin Svetlík Martin Svetlík

Creative director

SYMBIO Digital

Martin Svetlík

Jako kreativní ředitel pracoval pro značky ŠKODA, Vodafone, HBO, Philips nebo Pilsner Urquell, pro několik značek i globálně. Za svou práci získal přes 30 domácích i zahraničních cen a byl členem několika prestižních porot. Od roku 2019 je členem výboru Art Directors Club Czech Republic.

13:55 - 14:15

Jak řídit tvorbu obsahu od začátku až do konce

Vznik Das Auto. Magazínu pro český Volkswagen od A do Z. Od nápadu, redesignu, přes redakční radu, překlady, design, nápady, zpracování až po vydání. Co potřebujete k úspěchu a co vám naopak zaručeně hodí klacky pod nohy. Nejlepší magazín je vždycky ten váš. Jak může vzniknout kvalitní lifestylový magazín o autech jako fenoménu, kterým s radostí zalistují nejen fanoušci značky nebo její manažeři, ale všichni návštěvníci showroomu, zákazníci a to ti současní i budoucí. A k tomu sociální sítě jako nášup.

Martin Groman Martin Groman

Senior editor

Boomerang Communication

Martin Groman

Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na FSV UK v Praze. Působil a stále působí v Českém rozhlase jako externí spolupracovník a rozhlasový dokumentarista, spolupracoval s Lidovými novinami, Respektem a dalšími periodiky. Je editorem několika knižních publikací. V letech 2004 – 2008 pracoval jako senior copywriter pro mobilního operátora Oskar a následně pro český Vodafone. V současné době působí jako senior editor ve vydavatelství firemních periodik Boomerang Publishing, kde se podílí na přípravě časopisů, webových stránek a speciálních projektů, například pro časopisy ČILICHILI nebo Bizzone vydávaný právě Vodafonem, či magazíny pro firmy Swiss Life Select, Volkswagen, ČEZ, Velux a další. Projekty, na kterých spolupracuje, získaly několik Zlatých středníků.

14:20 - 14:40

Technologie & pokročilé cílení obsahu

Vytvářet a udržovat obsah relevantní pro různé příjemce může být organizačně i finančně náročné. Pro úspěch je klíčová správně vybraná technologie a chytře navržené procesy. Podívejme se na příkladech největších globálních firem, jak se s tím v praxi popraly.

Jan Havel Jan Havel

Managing partner

Actum

Jan Havel

Doktor ekonomie, zapřisáhlý odpůrce centrálního bankovnictví, milovník anglického humoru a kresleného seriálu Futurama, fanda science-fiction, maratonský běžec, otec tří synů a spoluzakladatel Actum. V roce 1996 stál u začátků digitální agentury Actum, která se specializuje na návrh, implementaci a aktivaci platforem digitální komunikace.

14:45 - 15:05

Proč se mi nelíbí rada „Budujte kvalitní obsah!"

Nemám rád sousloví „kvalitní obsah“, protože má nejasný význam, který si každý vykládá jinak. Ještě méně se mi líbí rady typu „Budujte kvalitní obsah!“, protože se jimi většina firem nedokáže řídit. Pojďme se tedy zamyslet, co je kvalitní obsah, kdy se ho daří tvořit a kdy nedaří.

Marek Prokop Marek Prokop

Všechno možné

PROKOP software

Marek Prokop

Marek Prokop je podnikatel a konzultant v oboru internetového marketingu, tvorby webů a SEO. Napomohl vzniku několika známých projektů a firem (Dobrý Web, H1.cz) a nyní se naplno věnuje společnosti PROKOP software, kterou založil v roce 1993. Provozuje e-zin Sova v síti, píše blog o webových aplikacích Všemi Osmi, je autorem knihy CSS Kaskádové styly pro webdesignéry a publikuje články v různých odborných médiích. Patří mezi nejvýznamnější osobnosti českého internetu

15:10 - 15:30

McDonald’s Na rovinu: Dialogem k důvěře

Jak vykopnout a dlouhodobě udržovat konverzaci se svými zákazníky a soustavně pracovat na zlepšení důvěry k velké světové, často kritizované, značce? Popis strategie a principů unikátní kampaně, která je primárně založená na neustálém vytváření nového obsahu, který je přímo žádán zákazníky i širší veřejností.

Darko Silajdžić Darko Silajdžić

Client Service Director

DDB

Darko Silajdžić

Původem ze Sarajeva, dokončil studia v Praze a zde nadále pracuje. Za špičkové reklamní agentury vede kampaně velkých mezinárodních klientů už spoustu let. Různé oblasti, různé charaktery, různé cíle, ale jedno společné – vždy je to o lidech a jejich přístupu. Darko v tomto vidí hlavní sílu reklamy a komunikace a vždy se snaží vyvolat dialog a ukázat lidskou tvář značek, se kterými pracuje.

15:30 - 15:50

COFFEE BREAK

15:50 - 16:10

Jak jsme se stali garanty komunikace v O2

Začali jsme workshopem, jak psát lepší e-maily, a skončili (prozatím) jako garant přímé komunikace se zákazníky O2. Ukážeme vám, jak on-line přístup aplikujeme na off-line obsah, a podělíme se o zkušenosti, jak něco takového ve firmě prosadit.

Zuzana Šenoltová

Brand Marketing Manager

PEARS HEALTH CYBER

Jan Vichr Jan Vichr

Vedoucí týmu on-line komunikace

O2 Czech Republic

Jan Vichr

Během 13 let práce s obsahem si vyzkoušel psaní pro deník, měsíčník, knihu i web. Vystudoval VŠE, v on-line týmu O2 pracuje od roku 2008. Někdy mu vyskakují ploténky, ale bere to sportovně (florbal, brusle, badminton, squash) a neohroženě se vrhá do nových bitev s tendencí korporace produkovat dřevnatý obsah.

16:15 - 16:35

"Prodavači netančí," aneb bavíme, nebo budujeme značku?

Stejně jako v jiných odvětvích marketingové komunikace se často rodí "umění pro umění," tvořené a hodnocené experty pro experty. Jak content mktg pomáhá - a jak naopak může škodit budování značky či prodeji?

Vilém Rubeš Vilém Rubeš

Nezávislý konzultant

Vilém Rubeš

Autor komunikačních strategií i kreativních konceptů, zaměřený na konzistentní budování značek. Kreativní ředitel, producent, textař v agenturách Leo Burnett Advertising a tanagra, držitel mezinárodních i českých cen. Dnes nezávislý konzultant, přednášející, sloupkař. V oboru již 21. rokem.

16:40 - 17:00

Mistři ligy - mistři obsahu

Existuje několik zásadních rozdílů, kterými se AC Sparta liší od společností nabízejících tradiční služby a zboží. Právě tyto odlišnosti dělají naši práci snazší i těžší zároveň. Přestože je ale naše situace natolik specifická, jistě v ní najdete inspiraci i pro tvorbu vašeho obsahu.

David Pavlíček David Pavlíček

New media manager

AC Sparta Praha

David Pavlíček

David vystudoval PR na University of Sydney. Ve fotbalovém klubu AC Sparta Praha pracuje s přestávkou od roku 2009. V klubovém PR oddělení se stará o online komunikaci - především oficiální web, sociální media a audiovizuální produkci.

17:00

Předpokládaný konec konference