Tato akce již proběhla. Další akce Czech Internet Forum 2024 se koná 5. 11. 2024.

Program

8:30 – 9:00

Registrace účastníků
9:00 – 9:15

Zahájení konference
Moderátor a průvodce konferencí: Martin Kopta
9:15 – 9:35

Český Internet ve znamení koncentrace

Akvizice a konsolidace na českém internetovém trhu v roce 2008. Posilování a pády z pohledu byznysu i návštěvnosti. Jaký je aktuální žebříček nejsilnějších a co od něj můžeme očekávat v příštím roce? Srovnání českého trhu se zahraničím.
Daniel Dočekal (nezávislý publicista a konzultant)

9:40 – 10:15

Obejde se český Internet bez portálů? (panelová diskuse, moderátor: Patrick Zandl)

Koncentrace a konsolidace internetového trhu versus posilování globální konkurence. Strategie silných: specializace, nebo další rozkročení? Role vyhledávání a služby s přidanou hodnotou. Návštěvnost jako mantra i prokletí. Nové typy služeb s masovou návštěvností.
Josef Šíma (Seznam.cz), Ondřej Švihálek (Centrum Holdings), Jaroslav Kábele (MAFRA), Pavel Krbec (CET 21), David Beška (Sanoma)

10:20 – 10:40

Připojení v Česku: jaká je realita?

Podle řady příznaků by v českých domácnostech mělo nejrychleji růst pevné „drátové“ připojení (ADSL, kabel a optika). Statistiky ale ukazují největší nárůst naopak u bezdrátového připojení. Stejně tak naznačují, že problém digital divide je u nás palčivější než v průměru EU. I přes mobilní penetraci kolem 130 % má u nás mobil jen asi 88 % obyvatel starších 16 let. A jakou odpověď dávají statistiky na otázku „co s digitální dividendou“?
Jiří Peterka (nezávislý publicista a konzultant)

10:45 – 11:10
Přestávka na kávu

11:10 – 11:30

Propojování mediatypů

Jak se propojuje televize a Internet: možnosti obou mediatypů v teorii i současné praxi. Využívá Televize Nova potenciál Internetu dostatečně? Příklady dalších televizí a jejich internetových aktivit v Česku i v zahraničí. Budoucnost obrazovky jako univerzálního mé­dia.
Dominik Hrodek (Strategie)

11:35 – 11:55

Americké volby online pohledem z Česka

Co přinesly prezidentské volby v USA z pohledu nových technologií. Proměna vztahu politik – volič, využití online nástrojů pro propagaci a financování. Srovnání s českým prostředím, možné inspirace pro místní politické a internetové prostředí.
David Antoš (Bomba.cz)

12:00 – 12:20

Novinky na doménové scéně z pohledu firem

Má se vaše firma připravovat na změny v systému domén, a pokud ano, tak jak? Zavádění diakritiky v doménách a praktické dopady. ENUM jako příležitost pro rozvoj komunikace. Novinky a trendy v doménovém systému, které by mohly ovlivnit internetové podnikání.
Ondřej Filip (CZ.NIC)

12:25 – 13:25
Přestávka na oběd

13:25 – 13:45

Internetová reklama v číslech a trendech

Vývoj reklamních příjmů v jednotlivých mediatypech a postavení Internetu. Aktuální rozdělení inzertních příjmů podle struktury a trendy v rozložení reklamních investic. Co říkají čísla AdMonitoringu a výhledy do příštího roku.
Jan Edlman (OMD)

13:50 – 14:10

Problémy a výzvy mobilního Internetu v Česku

Jaký je stav na trhu mobilního Internetu v Česku a jaké jsou jeho výhledy do budoucna? Jaké trendy existují ve světě a jak na ně místní operátoři reagují? Je vůbec na trhu poptávka po mobilním Internetu nebo nic takového jako „mobilní Internet“ ani neexistuje?
Patrick Zandl

14:15 – 14:35

Firemní blog jako nový způsob komunikace se zákazníkem

Korporátní blogování se po osobních blozích stává dalším trendem i na českém Internetu. Jaké mohou být zkušenosti a zajímavosti z provozu firemního blogu? Klady a zápory, způsoby využití a budoucnost aktivní komunikace se zákazníkem.
Filip Hrubý (Vodafone)

14:40 – 15:00

Malí, velcí a světoví

V posledním roce proběhla na českém Internetu řada majetkových přesunů; vlastnická mapa byla přepsána od základů. Co to pro český internetový trh znamená? Je ohrožena pozice největšího hráče nebo je tomu naopak? Dochází ke koncentraci moci, nebo je pořád dostatek prostoru pro domácí dravé nováčky?
Jiří Hlavenka (investor a publicista)

15:05 – 15:25

Vyhledávače a kontextové systémy v roce 2008

Rozložení trhu s vyhledáváním v Česku: novinky, trendy a o čem to všechno vypovídá. Kontextové systémy jako motor vyhledávačů: podíly největších hráčů na trhu a jejich budoucnost.
Martin Kopta (LMC)

15:30 – 15:55
Přestávka na kávu

15:55 – 16:30

Aktivní zákazník jako budoucnost e-shopů (panelová diskuse, moderátor: Petr Koubský)

Obliba vyhledávačů zboží ukazuje na sílící trend aktivních zákazníků. Jsou pro e-shopy hrozbou, nebo výzvou? Komunity nakupujících a problém reputace. Vyhledávače zboží jako pomocníci i soupeři e-shopů. Trendy a budoucnost online nakupování.
Tomáš Hodboď (Heureka.cz), Štěpánka Kovaříková (Zbozi.cz), Martin Kasa (Kasa.cz), Jiří Hlavenka (publicista a soukromý investor)

16:35 – 16:55

Jak se v Česku platí online

Český Internet letos zaznamenal boom platebních systémů zejména od místních hráčů. Jak si stojí platební nástroje Paysec, mPeníze a další? Jaké výhody nabízejí jednotlivým e-shopům a nakupujícím a co je trápí za neduhy? Problematika platebních karet ve srovnání s jinými systémy plateb.
Ondřej Malý (Lidové noviny)

od 14:40 v Červeném sále

Workshop web 5.0 aneb hvězdy, dojné krávy a komunity v roce 2015

Jak vydělat na Internetu v době finanční krize, ale i po ní, neboť každá krize jednou skončí.
Moderují Petr Laštovka, Community And Directory Services Manager a Jiří Rýdl, Community Services Supervisor, z oddělení Strategie a rozvoj produktu společnosti Telefónica O2.