Program

Program

8:30 - 9:00

Registrace

9:00 - 9:15

Zahájení

9:15 - 9:35

Redukce zpráv a novinová budoucnost

Zpravodajský obsah dnes stojí na rozcestí: lidé opouštějí papír, osobní počítač umírá – co s tím budeme dělat? Co například nahradí homepage zpravodajského serveru a její roli a jsou aplikace tím nástrojem, který zprávy přenese do budoucnosti?

Jakub Unger Jakub Unger

Ředitel

Centrum Holdings

Jakub Unger

Zakladatel a šéfredaktor online deníku Aktuálně.cz, poslední roky působí rovněž jako obsahový ředitel české pobočky Centrum Holdings. Ve volném čase vede pro Masarykovu univerzitu v Brně experimentální projekt facebookového deníku FAKT. Je členem Leadership týmu sdružení Byznys pro společnost. Pracoval pro čas. Týden, list Mf Dnes či Hospodářské noviny (vedoucí zpravodajství a zástupce šéfredaktora v éře, za níž byly HN opakovaně oceněny mezinárodní cenou Media Tenor)

9:40 - 10:00

Tablety a čtečky – budoucnost médií nebo slepá odbočka?

Ukázky ze zahraničí, první akvizice, české příklady. Přidaná hodnota pro uživatele, vydavatele, inzerenta. Uživatelské rozhraní a byznys modely, úspěchy a neúspěchy.

Petr Bednář Petr Bednář

Ředitel digitální divize

VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Petr Bednář

Petr Bednář, absolvent VŠE, v letech 2000-2007 pracoval ve vydavatelství Ringier, kde zakládal online divizi. 2007-2008 působil jako výkonný ředitel ve společnosti Global Inspiration, provozovateli internetové televize Stream.cz. Od roku 2008 do začátku roku 2016 zastával funkci ředitele Online divize v Mladá frontě, a.s., kterou vytáhl mezi nej-větší hráče na českém online trhu. Od února 2016 buduje nově vznikající digitální divizi vydavatelství Vltava-Labe-Media. Dlouhodobě působí ve Výkonné radě SPIRu, v letech 2003-2005 jako předseda Výkonné rady.

10:05 - 10:25

Jak se daří Lidovým novinám na iPadu

Lidové noviny jsou deník, který se na území iPadu rozhodl proniknout docela výrazně. Jak se mu to daří a na jaké problémy při každodenní práci redakce naráží představí člověk, který je za celý projekt odpovědný.

Martin Michek Martin Michek

Manažer redakce Lidových novin

Lidové noviny

Martin Michek

Martin Michek má již řadu let na starosti provozní záležitosti Lidových novin. Dnes má krom jiného za úkol i rozvoj nových technologií. Když studoval elektrotechniku, zadával data do počítače pomocí děrné pásky. Dnes se snaží koordinovat vývoj elektronické podoby novin optimalizované pro tablety a chytré telefony.

10:25 - 10:45

COFFEE BREAK

10:45 - 11:05

Online aktivity České televize v číslech

Pod vedením ředitele nových médií České televize vznikl zřejmě největší balík mediálních aplikací v České republice. Dozvíte se, kolik si našly uživatelů, jak často jsou využívané a na jakých zařízeních. A také, jak se to odráží ve fungování internetového oddělení a celé televize.

Milan Fridrich Milan Fridrich

Ředitel programu

Česká televize

Milan Fridrich

Milan Fridrich je od roku 2011 ředitelem programu České televize. V letech 2007 až 2010 byl ředitelem zpravodajství, aktuální publicistiky a sportu ČT. Od srpna 2010 výkonným ředitelem nově vzniklé divize Nová média ČT. Milan Fridrich vystudoval Filosofickou fakultu UK a Prague Business Institut. V letech 1998 až 2005 byl stálým zpravodajem Českého rozhlasu a poté Hospodářských novin v Bruselu. V roce 2005 nastoupil do České televize jako šéfeditor nově vzniklé ČT24. Od roku 2011 učí na Vysoké škole ekonomické o moderních médiích, o nichž napsal řadu článků. Od roku 2015 je viceprezidentem Televizního výboru Evropské vysílací unie (EBU). V roce 2011 obdržel hlavní cenu českého internetu Křišťálová lupa za Webové a mobilní projekty ČT.

11:10 - 11:30

Co jsem se naučila při reloadu IHNED.cz

Lucie jako zástupkyně šéfredaktora Hospodářských novin měla na starosti letošní kompletní přestavbu zpravodajského webu IHNED.cz, která byla skutečně výrazná, radikální a vyžadovala velkou dávku odvahy.

Lucie Tvarůžková Lucie Tvarůžková

CEO

Zonky

Lucie Tvarůžková

V roce 1998 absolvovala Gymnázium T.G. Masaryka v Litvínově. Vystudovala Fakultu sociálních věd UK a City University, Depepartment of Journalism v Londýně. Pracovala postupně v redakci Lidových novin (1998 až 2002), ve vydavatelství Mediacop (2002 až 2006), v deníku Mladá fronta Dnes (2006 až 2007), od roku 2008 byla stálou zpravodajkou Hospodářských novin v Bruselu. 1. dubna 2009 se stala zástupkyní šéfredaktora HN. Od 1. července 2013 se stala šéfredaktorkou portálu IHNED.cz. V roce 2014 se Lucie vydala na boj proti bankovní lichvě jako CEO projektu Zonky - P2P lendingové platformy. Služba byla spuštěna v červnu 2015, úspěšně prošla pilotním obdobím a v září odstartovala naplno.

11:35 - 11:55

Piano a placený obsah na Slovensku po půl roce provozu

Unikátní systém zpoplatnění obsahu Piano je na Slovensku už několik měsíců v provozu. S jakými ohlasy, s jakými výsledky a s jakými plány, s tím vším vás seznámí duchovní i skutečný otec projektu Tomáš Bella.

Tomáš Bella Tomáš Bella

Denník N

Tomáš Bella

Do SME nastúpil v roku 2000 ako redaktor prílohy Počítače, do roku 2008 bol jej vedúcim redaktorom. Venoval sa najmä najmä dopadom nových technológií na spoločnosť. Od februára 2007 do júna 2009 bol šéfredaktorom SME.sk, neskôr zástupcom riaditeľa SME.sk. V rokoch 2010 - 2013 bol riaditeľom spoločnosti Piano Media, od októbra 2013 je zástupcom šéfredaktora SME.

11:55 - 12:55

OBĚD

12:55 - 13:25

Co jsme se naučili: Maximalizujte výnosy investicemi do digitálního marketingu

Cíl reklamy je i v digitálním věku stejný, jako dříve: vyvolávat pocity, emoce, dojmy a jednání, které nakonec vedou k vybudování věrnosti značce a ke zvýšení prodeje. Nejdůležitější je najít cesty, jak toho dosáhnout co nejefektivnějším způsobem a se schopností vyčíslit návratnost investic do marketingu. Paul Goode představí to nejdůležitější, co vám k tomu může pomoci, prostřednictvím výsledků výzkumů společnosti comScore prováděných na několika největších světových značkách.
Prezentace bude v angličtině bez tlumočení do češtiny.

13:30 - 13:50

007 Quantum online výzkumu

Trendy na trzích střední a východní Evropy a charakteristiky regionu. Prostředí po recesi. Jaké jsou klíčové země pro internetový průmysl v regionu střední a východní Evropy v roce 2011? Srovnání vybraných trhů s ohledem na mobilní zařízení a sociální sítě. Jaký druh charakteristických změn a přeskupení jsme mohli pozorovat za poslední rok?
Prezentace bude v angličtině bez tlumočení do češtiny.

Filip Pieczyński Filip Pieczyński

Viceprezident společnosti

Gemius

Filip Pieczyński

Filip Pieczyński je od roku 2009 členem představenstva a viceprezidentem společnosti Gemius. Za posledních šest let je zodpovědný za mezinárodní expanzi společnosti Gemius. K jeho povinnostem patří jednání s lokálními sdruženími pro internet za účelem prezentace a implementace projektu měření návštěvnosti internetu (gemiusAudience). Kromě toho navazuje spolupráci s vydavateli a mediálními a reklamními agenturami. Filip Pieczyński vede v současné době klíčový projekt od společnosti Gemius, gemiusAudience. Je zodpovědný za implementaci tohoto produktu na dalších trzích a také jeho další vývoj, například rozšíření o modul měření návštěvnosti videa a mobilního internetu. Filip Pieczyński je absolventem oboru Finance a bankovnictví Varšavské Ekonomické školy.

13:55 - 14:15

Jak nebýt v marketingu za fachidiota

Průvodce skutečným světem marketingových komunikací. Myslíte si, že důchodci jsou chudí a dementní? Že on-line video fatálně vytlačuje televizi? Že chytré telefony se v reálném světě používají chytře? Pak tenhle rychlokurz geniality potřebujete jako sůl!

Peter Lelovič Peter Lelovič

Konzultant marketingových komunikací

CONCEPT 42

Peter Lelovič

Mgr. Peter Lelovič je magistrem psychologie masových komunikací a reklamy. Svou kariéru začal těsně po revoluci v reklamním průmyslu. Prošel všemi stupni tvorby reklamy – od textaře až po řízení mezinárodní agentury. Začal klasickými médii, ale již v druhé polovině devadesátých let se začal profesně zabývat internetem. Posledních 8 let působí jako konzultant v marketingu a v oblasti User Experience.

14:20 - 14:40

Poslední chybějící prezentace

Domácí internetová scéna pohledem ze společnosti Seznam.cz. SPIR? Centrum.cz? iDNES.cz? Ostatní? G (nevyslovujte)? Klienti? Mediální agentury? Mediatypy?… Seznam.cz?... A co na to Ján Simkanič?

Michal Heisig Michal Heisig

Obchodní ředitel

Seznam.cz

Michal Heisig

Michal v Seznamu realizuje rozvoj prodeje reklamy ve velkém. Na veřejnosti se ukazuje většinou v listopadu..

14:40 - 15:00

COFFEE BREAK

15:00 - 16:30

Novinky roku

V tomto bloku, stejně jako vloni, představíme v krátkých vystoupeních zajímavé novinky poslední doby jako inspiraci a srovnání různých přístupů, nápadů a postupů.

Filip Hráček, Google Czech Republic

Google+

Filip Hráček se svým zahraničním kolegou prostřednictvím online propojení přes Google+ představí nejnovější trendy jedné z nejvýraznějších služeb letošního roku, mimo jiné nominované mezi Projekty roku v anketě Křišťálová Lupa 2011.

Simona Matoušková a Karel Pětruchno, Seznam.cz

Jak jsme redesignovali Super.cz

Jeden z nejvýraznějších počinů na poli redesignu mediálního projektu za poslední dobu si vysloužil překvapivě velké množství pozitivních komentářů a také zajímavý skok v návštěvnosti a čtenářské odezvě. Redesign Super.cz byl nominován v kategorii Projekt roku ankety Křišťálová Lupa 2011.

Erik Tabery, Respekt

Cesta Respektu do iPadu a Kindlu

Týdeníku Respekt se podařilo výrazně zaujmout uživatele mobilními verzemi svého obsahu a zvláště aplikace pro iPad bývá dávána za vzor jednoduché, a přitom navýsost funkční cesty. Ne náhodou proto byla nominována hned ve dvou kategoriích ankety Křišťálová Lupa 2011 - Mobilní služba a Inspirace roku. 

Ondřej Filip, CZ.NIC

MojeID, rok poté

Výkonný ředitel sdružení CZ.NIC prozradí, co se událo během roku od spuštění identifikační uživatelské služby MojeID a jaké jsou plány projektu do budoucna. A zároveň poskytne pár argumentů, proč by provozovatelé služeb měli možnostem MojeID věnovat pozornost a jaký benefit jim může přinést.

Michal Kašpárek, ŽítBrno.cz

ŽítBrno.cz - jak prorazit s politickou satirou

Web, jenž o sobě říká, že "Oficiální portál City Identity města Brna má za úkol fruktifikovat jeho verbální priority." rozhodně není tradiční. Naopak představuje výjimečkou ukázku využití internetu jako mimořádně účinného nástroje občanské aktivity, jež dokázala vyprovokovat už nejednu reakci znepokojených politiků. Mezi vrcholné projekty bezesporu patří přejmenování moravské metropole na Krno. Projekt ŽítBrno.cz byl nominován v kategorii Projekt roku ankety Křišťálová Lupa 2011.

Matěj Hollan, MapyHazardu.cz

MapyHazardu.cz - využití internetových nástrojů k dobré věci

Česká republika je světovým rájem hazardu, hazardní mafie a pračkou špinavých peněz celé Evropy. MapyHazardu.cz jsou prostředek, jak aktivitou „zdola“ ukázat rozsah nelegálního povolování automatů.

16:30 - 16:50

Mediální trh je nahý aneb Co znamená zkratka FMM

Krize? Plánování? Cílové skupiny? Bonusy a slevy? Nákupní modely? A nebo ještě něco úplně jiného? Ukážeme si, jak osobní situace jednotlivců v konečném důsledku dokážou ovlivňovat podobu celého mediálního trhu a jak se tomu lze bránit. A nebo nelze?

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Nový deník

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V tuto chvíli připravuje spuštění nového deníku ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.