Šéfredaktor serveru Měšec.cz
Dalibor Z. Chvátal se po ukončení strojírenského studia postupně začal věnovat oblasti osobních financí a bankovnictví. Působil v dopravě, pojišťovnictví a v majetkoprávních oblastech. Od poloviny roku 2005 vedl finanční server FinExpert a jako zástupce šéfredaktora zároveň časopis Osobní finance. Je autorem řady článků a publikací o platebních kartách a osobních financích. Od roku 2007 je šéfredaktorem serveru Měšec.cz.
Jaké jsou klíčové trendy, které formují budoucnost digitálního bankovnictví? Jaké strategie a inovace odlišují digitální šampiony od ostatních bank? V této přednášce se ponoříme do výsledků studie Deloitte Digital Banking Maturity, která mapuje digitální vyspělost téměř 350 bank po celém světě.
Head of Fintech | Senior Manager
Deloitte Czech Republic B.V., organizační složka
Ivo Apetauer se zaměřuje na transformaci finančních služeb s důrazem na přizpůsobení se měnícím očekáváním zákazníků, zejména generace Z. Pomáhá finančním institucím reagovat na technologické výzvy, jako je umělá inteligence (AI), a na společenské změny, které ovlivňují chování klientů i tlak konkurence ze strany moderních hráčů, jako je Revolut. Současně se věnuje implementaci nových regulatorních požadavků, jako jsou eIDAS2 a FiDA. Specializuje se na digitální platby, otevřené bankovnictví a vývoj uživatelsky přívětivých produktů, které drží krok s dynamikou digitálních platforem, jako jsou Netflix, Uber, Airbnb nebo TikTok.
Zákaznická zkušenost je i ve finančním sektoru klíčovým faktorem úspěchu. Tato přednáška je o tom, jak v ČSOB přetváříme zákaznickou zkušenost prostřednictvím digitálních inovací, personalizovaných služeb a změnou naši procesů s i bez AI.
Vrchní ředitelka a členka představenstva ČSOB
Michaela Bauer je členka představenstva finanční skupiny ČSOB, kde zodpovídá za inovace, technologie, daily banking či provoz, a členka několika dozorčích rad inovativních společností. Má více než 20 let zkušeností v bankovnictví. V tomto sektoru řídila řadu revolučních změn včetně přechodu do digitálního světa a transformace banky v technologickou společnost. Prosazuje invenci, praktické použití nových technologií a podporuje startupovou scénu. Moderuje podcast Buďte v obraze v inovacích, kde si se zajímavými hosty povídá o tom, jak inovace mění svět. Pravidelně se umísťuje v žebříčcích nejvlivnějších žen Česka a patří mezi nejčtenější topmanažery pravidelně publikující na LinkedIn. Jako jedna ze zakladatelek se angažuje v iniciativě #Finzeny, která propojuje ženy ve finančním a fintechovém sektoru a podporuje jejich kariérní a osobnostní růst. Aktivně působí v networkingové skupině Inspire&Impact Network, v níž vede téma Finanční gramotnost a Nezávislost, s cílem zvýšit know-how a sebevědomí žen ve finanční oblasti. Vystudovala VŠE, získala titul Master of International Management CEMS. Nesnáší větu „to nejde“ a věří, že život je z 10 % o tom, co se děje, a z 90 % o tom, jak s tím naložíme.
Tempo nejen platebních inovací se každým rokem výrazně zrychluje. Pokud ale inovace nezapadají do celkového konceptu banky, jejich úspěch je velmi ohrožen. Poslední inovace mBank posunula zážitek z placení na další novou úroveň. Celým příběhem vás provede Martin Podolák a dozvíte se:
- proč v mBank vybrali prsten jako další důležitou inovaci
- jak tato inovace doplňuje celkový positioning banky
- proč je vlastně positioning banky důležitý
- jak a proč vybrali partnery, se kterými prsten doručují
- jak tuto novinku během 4 měsíců od startu projektu představili trhu
- jaké jsou dosavadní výsledky
Zástupce generálního ředitele pro oblast produktového a segmentového managementu
V průběhu své více než 15 leté cesty v bankovnictví měl Martin možnost posbírat zkušenosti z různých pozic od řízení úvěrových rizik přes produktový management a vývoj. Poté co strávil první polovinu své kariery v divizi řízení úvěrových rizik, kde mimo jiné vedl týmy schvalující zajištěné a nezajištěné úvěry, se Martin přesunul do obchodní části banky, kde dále rozšiřoval své dovednosti a zkušenosti jako manažer několika různých týmů. V tuto chvíli působí na pozici zástupce generálního ředitele mBank pro Českou republiku zodpovědného za produktový a segmentový management s odpovědností za všechny produkty, procesy a segmenty jak v Čechách, tak na Slovensku. Pole jeho působnosti v mBank začíná u akvizice nových klientů, pokračuje přes denní bankovnictví, úvěry, hypotéky, investice, pojištění, rozvoj mobilního a internetového bankovnictví, e-commerce a další.
Česká spořitelna má za sebou prolomení milníku, kdy spravuje Čechům již více než 400 miliard korun. Nechce ale usnout na vavřínech a uspokojit se s dosavadními výsledky a přichází proto s první inovací v investicích. Proč zrovna teď, proč zrovna investice a jak chce rozinvestovat česko v následujících letech? To se dozvíte v přednášce Lukáše Míky z České spořitelny.
Domain Lead Reserve and Future
Moje kariérní cesta byla v celku pestrá. Začínal jsem jako finanční poradce, kde se jsem se od prodeje pojištění dostal primárně k prodeji a poradenství nad investičními produkty. Pak jsem si od financí na chvilku odskočil a vrátil se do České spořitelny jako bankéř. Nicméně už více jak 5 let se pohybuji kolem produktového vývoje v různých rolích. Od product ownera přes více vzdělávací roli, zodpovědnou za rozvoj celého produktového řemesla v Česká spořitelně až do dneška, kde mám jako B-2 manažer zodpovědnost za celá retailová depozita, spolupráci s dceřinými společnostmi (Stavební spořitelna Česká spořitelny a Penzijní společnost České spořitelny) a rozvoj procesů pro onboarding a prodej investic našim retailovým klientů.
Marek Růžička představí aktuální data ze světa Bankovní identity – počty uživatelů, transakcí i zapojených subjektů, výkonnost jednotlivých sektorů a inspirativní use cases. Dozvíte se o ambici Bank iD provozovat sdílený Fraud Management pro české banky a také o snaze využít maximální potenciál projektu Evropské peněženky digitální identity (EUDIW) pro českou ekonomiku.
Chief Executive Officer
Výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, a.s., která provozuje Bank iD. Absolvent VŠE v Praze se v oblasti technologií a obchodu pohybuje celou svou kariéru. Profesní dráhu zahájil v globální poradenské společnosti Accenture, kde pracoval jako konzultant pro řízení technologických a organizačních změn. Následně působil v konzultační divizi Hewlett-Packard, dále ve společnosti O2 Czech Republic, kde byl postupně odpovědný za vedení Business divize a jako provozní ředitel také za divizi sítí a IT. V pozici generálního ředitele tři roky rozvíjel českou technologickou společnost Datasys.
Finanční sektor čelí rostoucím nárokům – zákazníci očekávají rychlé a přesné odpovědi, personalizovanou komunikaci, dostupnost 24/7. Jak toho dosáhnout, aniž by rostly náklady a nároky na lidi? Jak může AI transformovat přístup k zákazníkům a přinést konkurenční výhodu v digitální éře?
Řešením může být Agentforce – autonomní AI agent, který pomáhá bankám a finančním institucím automatizovat rutinní úkoly, analyzovat data v reálném čase a posilovat lidské týmy. Výsledkem je pak nejen lepší zákaznická zkušenost, ale taky vyšší efektivita, optimalizace nákladů a růst výnosů.
Salesforce Account Director
Motto: Špatná komunikace může zmařit spoustu skvělých věcí. Věra je člověk s bohatými zkušenostmi a více než 20ti letou praxí na vedoucích pozicích, s vášní pro budování silných vztahů se zákazníky, rozvoj lidského potenciálu a efektivní komunikaci. Ve společnosti Salesforce, která je celosvětový technologickým leaderem s 25 letou tradicí, působí jako New Markets Account Executive pro Českou republiku se zaměřením na finanční instituce, technologické společnosti a vybrané další oblasti. Pomáhá organizacím nadesignovat optimální skladbu řešení k automatizaci procesů, zlepšení zákaznické zkušenosti a zvýšení operační efektivity. Příležitostně se věnuje jako dobrovolník workshopům zaměřeným na Nevědomé předsudky nebo D&I pro neziskovou organizaci Czechitas. Když může, tak cestuje, jak do větších dálek, tak po naší zemi.
Technologické firmy přinášejí revoluční přístupy, kterým mění způsob, jak přistupují k digitalizaci a zákaznické zkušenosti. Identifikační systém Aktion, jako komplexní HR evidence umožňuje bezpečné řízení přístupu a efektivní správu dat zaměstnanců. Díky integraci s ostatními ERP systémy, zajišťuje Aktion hladké propojení a přenos dat bez kompromisů v oblasti bezpečnosti. Moderní bezpečnostní prvky jako například vícefaktorová autentizace chrání citlivé informace před kybernetickými hrozbami.
Marketing Manager
Po studiích zaměřených na zahraniční obchod a cestovní ruch, Vysoké školy ekonomické jsem dostala příležitost zapojit se do týmu společnosti EFG CZ spol. s r.o. a proniknout do oboru, který mi nebyl úplně blízký, a to docházkové systémy, slaboproudé technologie, vlastně vše, co souvisí s bezpečností společnosti. A tak již více než 15 let komunikuji Aktion produkty pro identifikační a slaboproudé technologie. Jsem markeťák s technickou duší v těle a starám se o kompletní online i offline komunikaci firmy. Zajišťuji vše kolem firemních teambuildingů a budování zdravé firemní kultury. Snažím se věci podávat technicky jednoduše.
Jak pojišťovny reagují na měnící se potřeby klientů, technologické inovace a regulatorní požadavky? Studie Digitalizace v pojišťovnictví od společnosti SOFTEC přináší přehled pěti klíčových oblastí, které ovlivní budoucnost odvětví. Zjistěte, které trendy a strategie ovlivňují trh, jaké výzvy čekají pojišťovny a proč je nezávislý pohled na digitalizaci cenným nástrojem pro budoucí rozhodování.
Country Managing Director
Alexander Paál je výkonným ředitelem společnosti SOFTEC v České republice. SOFTEC je jednou z předních společností v oblasti poradenských a technologických služeb ve střední a východní Evropě, se silným vlivem a oceněnými projekty v bankovnictví. Alexander zahájil svou mezinárodní kariéru ve společnosti Accenture, kde se podílel na manažerském poradenství a transformačních projektech pro klienty, jako jsou Česká spořitelna, VÚB nebo Raiffeisen bank. Později stál u zrodu divize technologického poradenství společnosti PwC, která dnes čítá 150 zaměstnanců. Zde se věnoval především transformačním a regulatorním projektům v Komerční bance, např. budování nové digitální banky nebo ESG. Ve volném čase se již řadu let věnuje lidovému tanci, který také vyučuje.
Martin Pejsar se ve své přednášce zaměří na digitální procesy v pojišťovně při obsluze zákazníků včetně využití umělé inteligence v pojišťovnictví pro zlepšení zákaznické zkušenosti. Ukáže, proč je důležité sledování trendů a jaké jsou následné reakce, a zaměří se i na kybernetické hrozby ve finančnictví s konkrétními příklady z praxe.
ředitel produktu a marketingu pro střední a východní Evropu
Na začátku své profesní kariéry pracoval více než 10 let na obchodních manažerských pozicích v ČSOB a v mBank. Po následném působení v KPMG, kde se zabýval strategickými a optimalizačními projekty, nastoupil v lednu 2022 do BNP Paribas Cardif Pojišťovny. Absolvoval data-analytický program MBA na Vysoké škole ekonomické v Praze a Fakultu tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Karlově v Praze.
Je odborníkem na fyzické prodejní kanály a podporu prodeje v online prostředí. Má odborné znalosti v oblasti tvorby zákaznických cest, procesních optimalizacích a produktech bankopojištění (pojištění schopnosti splácet, pojištění platebních karet a osobních věcí, pojištění internetových rizik aj.).
Za poslední dva roky jsme v NN Životní pojišťovně a NN Penzijní společnosti vyzkoušeli celou řadu nápadů, aktivit a AI nástrojů. Podělím se s vámi zejména o naše neúspěchy, protože ze slepých cest se můžeme naučit nejvíc. Na co si dát pozor při analýze a kategorizaci telefonických hovorů? Jak poznat, že AI use case nepřináší očekávanou hodnotu? Co má společného Darwin, evoluce a vývoj AI řešení? A na co si dát pozor při spolupráci s externími partnery? To jsou některé z otázek, na které naleznete odpověď.
Enterprise architect
NN Životní pojišťovna
Vít Miština pracuje v pojišťovně a penzijní společnosti NN, kde z pozice Enterprise Architekt úspěšně propojuje byznys a IT. Díky svým hlubokým znalostem z oblasti software engineeringu, IT architektury a strategického managementu nejen optimalizuje technologické procesy, ale také strategicky řídí inovace, které přinášejí měřitelné výsledky. Schopnost přetvářet komplexní technické výzvy v praktická řešení považuje za nepostradatelnou součást digitální transformace společnosti.
Případová studie spolupráce startupu Digitoo s Raiffeisenbank. Zajímavá čísla, vize celé spolupráce i nové výzvy.
Founder & CEO
Karin je zkušená odbornice v oblasti financí s více než 13 lety praxe, z toho 7 let na pozici vedoucí týmu pro mezinárodní společnosti. V této roli vedla několikačlenné týmy a zaměřovala se na optimalizaci a zlepšení účetních a finančních procesů. Její vášeň pro digitalizaci, automatizaci a robotizaci ji přivedla k tomu, aby se stala Chief of AI Dataset ve společnosti Rossum, kde se podílela na nastavování metodiky učení neuronové sítě a procesů.
V roce 2019 se Karin rozhodla posunout své vize dál a založila svůj vlastní startup Digitoo.ai. Pod jejím vedením se Digitoo.ai zaměřuje na digitalizaci a automatizaci účetních procesů prostřednictvím vlastních AI nástrojů. Cílem společnosti je zásadně ovlivnit podobu moderního účetnictví a zaměřuje se především na vývoj aplikací pro malé a střední podniky, které tvoří 98 % trhu.
Banky a finanční instituce vyvíjejí aplikace, které čím dál častěji využívají AI. Zároveň se AI logicky uplatní i v jejich běžných činnostech (např. posuzování kreditního rizika, profilování zákazníků). Příspěvek se zaměří na to, jaké povinnosti při tom bude potřeba dodržet na základě AI Actu, který nás čeká v roce 2026.
Advokát
Ondra se zaměřuje hlavně na IT právo, duševní vlastnictví a e-commerce. Nejvíc tíhne k vývoji software, včetně videoher. Má zkušenosti prakticky se vším, co se software týká. Kromě samotného vývoje (waterfall i agilního) vám pomůže i s jeho licencováním nebo servisem.
Navíc se zajímá i o oblasti umělé inteligence, kybernetické bezpečnosti nebo digitalizace a rád sdílí novinky z oblasti technologií na svém LinkedIn. Poradí vám ale i pokud jste e-shop anebo když řešíte ochranné známky či průmyslové vzory.
Jaké jsou trendy ve využívání kryptoměn na finančních trzích a jak se Bitcoin stává součástí tradičních finančních trhů? To jsou témata pro Jana Kubíka, který se zaměří i na to, proč je FinTech cesta k jednodušší práci s financemi, jak Firefish zjednodušuje život držitelům Bitcoinu a usnadňuje zhodnocení volných prostředků pro širokou veřejnost. Nebude chybět ani srovnání různých přístupů ke kryptoměnám v portfoliu a pohled na rizika a výnosy jednotlivých cest.
Advisory Board Member
Honza Kubík spolupracuje s FireFish jako člen poradního výboru. Ve volném čase se věnuje hudbě, cestování, sportu a jachtingu. Honza je průkopníkem nových trendů nejen v životě, ale také v kuchyni.