Přednášející

Moderátoři

  • Petr Koubský

    Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učí na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

    Vedoucí rubriky Věda a technologie

    Deník N

  • Ján Simkanič

    Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.

Přednášející

  • Daniel Dočekal

    Internetový publicista, co navzdory věkové kategorii ví o sociálních sítích a souvisejících tématech tolik, že by na to možná měl dostat zbrojní pas. Konzultant v marketingu, bezpečnosti, ochrany soukromí, public relations. Autor knih a tisíců článků. Provozovatel 365tipu.cz

    Internetový publicista

  • Lenka Holubová

    Markeťačka, která prolítla herním marketingem pro deskovky i aplikace, založila s přáteli vlastní start-up, který se věnoval gamifikaci, zažila (a přežila) Kickstarter kampaň a momentálně je zamilovaná do B2B produktového a HR marketingu. Taky pomáhá firmám zlepšit brand zaměstnavatele, protože firmy hledají a nenachází, a tak je třeba jim trochu píchnout. Má ráda borůvkovou marmeládu.

    Product Marketing Manager

    LMC

  • Michal Charvát

    Pracuje jako Data Manager v mediální skupině GroupM a působí jako člen metodologické komise SPIRu. Vystudoval management informací na VŠE. Nyní se věnuje hlavně analýze a vizualizaci dat a zkoušení nových věcí. Čím déle je na Facebooku, tím radši má Twitter. Příležitostně externě přednáší, hodně čte, málo píše.

    Data Manager

    GroupM

  • Pavel Kasík

    Vystudoval žurnalistiku a posléze Mediální studia na IKSŽ FSV UK v Praze. Zajímá se o informační technologie, angličtinu, baví ho jízda na kole a Frisbee Ultimate, rád fotografuje, píše a čte. Dlouhodobě sleduje způsoby, jakými se nakládá s vědeckými informacemi v médiích a ve společnosti. Od roku 2006 pracuje jako redaktor pro Technet.cz. Věnuje se zejména tématům jako jsou technologie, nová média, internetové společnosti a start-upy.

    Redaktor Technet.cz

    MAFRA

  • Marta Kolárová

    Absolventka oboru Studia nových médií (@stunome) na FF UK. Hlavní oblastí jejího zájmu je spojení moderních technologií a hudby. V rámci diplomové práce se zabývala využíváním nových médií na českých hudebních školách a potenciálem jejich začlenění do výuky. V současné době pokračuje v Ph.D. studiu na Informační vědě, kde se specializuje na možnosti datového zpracování hudby a její strukturální analýzu. V roce 2014 vyměnila komerční sféru za @stunome, kde se podílí na tom, co je právě aktuální.

  • Lenka Kotvová

    Tančí životem a světem sociálních sítí. Ve Visibility působí jako vedoucí social media oddělení, její hlavní specializací je strategie sociálních sítí. Při ní denně využívá i svůj lingvistický a PR background; tyto obory vystudovala v Praze a v Berlíně. Po studiích zamířila do velkých síťových agentur, od té doby pod jejíma rukama prošly desítky známých klientů. Je také autorkou a vedoucí projektu Chcipohlazeni.cz. Ani ve volném čase Lenka neopouští roli teamleadera; vede vlastní taneční skupinu, je choreografkou a momentálně trénuje již třetí generaci národních reprezentantů.

    Senior Content Strategist

    VISIBILITY

  • František Koukolík

    MUDr. František Koukolík, DrSc., FCMA je český neuropatolog, spisovatel a publicista věnující se zejména popularizaci svého oboru. Vystudoval Fakultu všeobecného lékařství Univerzity Karlovy v Praze, specializace patologická anatomie a neuropatologie. Zaměřil se na neurodegenerativní choroby mozku. Od roku 1983 je primářem patologie Thomayerovy nemocnice v Praze, od roku 2013 emeritus. Věnuje se vědecké esejistice a vydal okolo sedmdesáti časopiseckých vědeckých publikací o vztahu poškození mozku a duševních funkcí. V současnosti přednáší na 3. lékařské fakultě UK v Praze a přispívá i do vysílání v Českém rozhlase a České televizi.

  • Lenka Krsová

    Má titul z divadelní teorie a kritiky, s větší pravděpodobností ji ale znáte jako Dataholku. Se sociálními sítěmi začala v týmu Nových médií České televize, ale z oblasti plánování obsahových strategií se postupně přesunula do oblasti datové analýzy sociálních sítí v Socialbakers. Momentálně ji najdete jako marketingovou hlavu v síti tělocvičen Železná koule, kde využívá všechno, co se doteď naučila. Pokud zrovna necvičí, plánuje cesty do Švédska, hodně čte nebo pobíhá za psem.

    Datová analytička

  • Michal Lehečka

    Michal Lehečka vystudoval socio-kulturní a historickou antropologii na Fakultě humanitních studií UK v Praze. Kde v současné době působí jako doktorand a externí asistent na Katedře Obecné antropologie. Mimo akademické činnosti se dlouhodobě věnuje aplikovanému výzkumu v rámci činnosti spolku Anthropictures. Jeho výzkumné zájmy směřují do roviny distribuce prostorové moci (zejména na Panelových sídlištích) a problematiky územního rozvoje, urbanismu a projevů "práva na město".

    Sociální antropolog na FHS UK v Praze

    Anthropictures

  • Jana Leitnerová

    Od roku 2010 se věnuje marketingu, nejdříve PR, později se zaměřila na online komunikaci na sociálních sítích. Pomáhá firmám, neziskovým organizacím i jednotlivcům s prezentací na sociálních sítích, školí a přednáší o online komunikaci, bezpečnosti na sociálních sítích a o krizové komunikaci. V HateFree Culture tvoří obsah na web a sociální sítě, ověřuje a vyvrací hoaxy, školí a pomáhá organizacím s komunikací na sociálních sítích.

    Asistentka koordinátora projektu

    HateFree

  • Aleksei Leontev

    Aleksei je studentem magisterského programu VŠE zaměřeného na informační management. Má letité zkušenosti v oblasti účetnictví, kontrole a řízení financí v různých mezinárodních a ruských společnostech. Aleksei je také spolumajitelem maloobchodních prodejen v Estonsku.

  • Alena Macková

    Je výzkumnou pracovnicí Institutu pro výzkum dětí, mládeže a rodiny a Mezinárodního politologického ústavu na FSS MU, kde vystudovala sociologii a politologii. Mezi její zájmy patří zejména politická komunikace, aktivismus a občanská angažovanost a jejich projevy v nových médiích. V současnosti pracuje na evropském výzkumném projektu, v jehož rámci se zabývá participací a aktivním občanstvím mladých lidí.

  • Lea Michalová

    Lea Michalová (nar. 1992) vystudovala sociologii na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V diplomové práci (2016) se zabývala analýzou agenda setting pomocí přímého měření v oblasti tematiky uprchlictví a migrace. Od roku 2015 působí v agentuře MEDIAN, s.r.o., kde se specializuje na sociální a politické výzkumy.

    Výzkumnice / socioložka

    MEDIAN

  • Hana Němečková

    Hana Němečková už tři roky rozvíjí digitální produkty českého Forbesu. Společně s kolegy píše newsletter Forbes Espresso (Křišťálová lupa v kategorii Obsahová inspirace 2018), podílí se na speciálních online projektech a eventech, poslední rok vede redesign a obsahový restart Forbes.cz. Absolventka @stunome FF UK. Nadšeně poslouchá podcasty, nejlépe o začínajících podnikatelích, trendech v jídle a rozvoji médií.

    Chief of web staff at Forbes Česko

    Forbes

  • Dr. Antonin Pavlicek

    Odborné zaměření Dr. Pavlíčka vyplývá z interdisciplinarity jeho vzdělání (aplikovaná informatika na FIS VŠE, mediální studia na FSV UK). Pohybuje se na pomezí informatiky a sociálních věd, konkrétně se orientuje problematiku Nových médií, multimédií a informační společnosti. V této oblasti vede řadu bakalářských a diplomových prací, je jmenován konzultantem doktorských disertačních prací v oblasti Social Media a Big Data. Jeho publikační činnost ve světové databázi Web of Knowledge je přístupná skrze aplikaci ResearcherID, případně ORCID či Google Scholar.

    Dr. Pavlíček je v programovém výboru mezinárodní konference IDIMT, pořádá konferenci Systémové přístupy.

  • Peter Podolinský

    Peter Podolinský nastartoval svou kariéru v marketingu ve společnosti Procter & Gamble v roce 1995. Odsud už jeho cesty vedly do reklamních, brandingových a digitálních agentur v Praze i v Londýně (BBDO, Y&R, Lambie-Nairn, TBWA). Dělal reklamy pro klienty jako Pepsi, Česká spořitelna, či Stock Božkov. S digitální agenturou iMACHINA, kterou založil a spoluvlastnil získal shortlist v Cannes Cyberlions 2002. Z pozice brand konzultanta pomohl z londýnské brandingové agentury Lambie-Nairn lokálním agenturám uvést na trh značku O2. Je podepsán pod komunikační strategií pro Raiffeisenbank i Heineken / Krušovice. V roce 2012 založil kliniku pro značky Brandclinic, ze které v roli brand konzultanta uzdravuje značky.

    Founder / Branding and Digital

    Brandclinic

  • Daniel Prokop

    Daniel Prokop (nar. 1984) je sociolog. Vede sociální a politický výzkum v agentuře MEDIAN a působí jako výzkumník na Fakultě sociálních věd UK. Zabývá se zejména kvantitativní metodikou, výzkumem volebního chování a politických postojů. V komerční praxi pak také mediálním výzkumem a v akademické praxi výzkumem chudoby a sociálního vyloučení. Pravidelně na tato témata přispívá do českých médií.

    Head of Social and Political Research

    MEDIAN

  • Janek Rubeš

    Janek je český reportér, kameraman, dokumentarista a režisér. V roce 2006 začal coby člen dua Noisebrothers natáčet první virální videa v Čechách. Je autorem několika úspěšných internetových pořadů jako například Jak na to, Život v luxusu nebo Praha vs. prachy. Jeho posledním projektem je seriál videoprůvodců po Praze pro zahraniční turisty, kde radí, jak se nenechat napálit. Časopisem Forbes byl v roce 2016 zařazen do žebříčku 30 pod 30, který označuje 30 nejtalentovanějších lidí, kteří ještě nedosáhli věku 30 let.

    Reportér

    Stream.cz

  • Jakub Sedláček

    Čerstvý absolvent Studií nových médií, méně čerstvý potom překladatelství a tlumočnictví na ÚTRL FF UK. Živí se natáčením videoklipů plných youtuberů a jako hudební producent popu a toho nejohavnějšího popu. Přitom ještě před pár lety jako slušný chlapec objížděl republiku s nu-metalovou kapelou. Chtěl by dělat hry, ale jelikož zatím zvládne akorát engine pro textovou adventuru, většinu času je spíš hraje a říká tomu sebevzdělávání.

    Cinematographer

    sadluck.com

  • Jindřich Šídlo

    V médiích se pohybuje od roku 1992. 9 let byl reportérem v Respektu,  4 roky v Mladé frontě DNES a 1,5 roku vedl domácí zpravodajství v České televizi. Od roku 2010 do roku 2016 pracoval jako komentátor v Hospodářských novinách. V loňském roce pomáhal s rozjezdem Seznam zpráv, kde nyní působí jako šéfreportér. Je držitelem Peroutkovy ceny a Novinářské ceny. Ženatý otec 3 dcer.

    Šéfreportér

    Seznam.cz

  • Martin Šinkovský

    První médium, které jsem konzumoval, byla televize. Dodnes si pamatuju, jak jsem sledoval přenos státního pohřbu Jurije Andropova (1984). Následoval Večerníček, Videostop, Sluníčko, Mateřídouška a noční Aktuality, v nichž jsem jednou vystupoval jako malý žák obdivující jakousi nepodstatnou výstavu v rodném Šumperku. V pubertě jsem konzumoval především různé hudební časopisy a také Bravo (jeden fotoromán se dokonce fotil na naší střední škole).

    Následovalo vlnivé období sympatií i antipatií k různým médiím. V roce 2007 jsem začal psát pro portál RadioTV.cz, kde jsem to dotáhl na šéfredaktora. Následovala intenzivní zkušenost v Olomouckém deníku, kde jsem strávil rok na postu krimi redaktora. Pak jsem se zase ponořil do světa digitálních médií a content marketingu - weby Vseovareni.cz, RadioDixie.cz a aktuálně sportovní magazín O2TVSport.cz. Kromě toho se věnuji všemožné kreativě ve své domácí agentuře Elite Solutions, píšu knihy pro děti, scénáře pro komiksy atp.

    Podařilo se mi splnit už dva dětské sny - napsal jsem Večerníček (Krysáci) i komiks pro Ábíčko (Mlžný ostrov zbarvený do ruda). Další sny tiše vyčkávají, až je probudím k životu.

    Creative Cheerleader

    Elite Solutions

  • Josef Šlerka

    Josef Šlerka je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, bývalý šéf výzkumu ve společnosti Socialbakers a nynější ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky a vedoucí Studia nových médií na Univerzitě Karlově.

  • Marek Švrkala

    Už od malička ho fascinoval internet - ať už coby nadšeného chataře na XChatu, prvního registrovaného uživatele Aukra v České republice nebo tvůrce blogu o hubnutí. Po absolvování žurnalistiky na FSV UK se přesunul za novými médii na FF UK. Na @stunome ho nejvíce zajímaly počítačové hry, jimiž se zabýval nejen v diplomové práci, ale i v profesním životě jako autor Hrej.cz. Dnes se věnuje zejména testování webů v digitální agentuře Actum, svět her ho ale stále fascinuje, což dokazuje i při lovu Pokémonů. Vedle her virtuálních stíhá hrát první ligu florbalu a starat se o dva kocoury a pět včelstev.

    QA Specialist

    Actum