Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Přednášející

  • Štěpán Bechynský

    Po skoro devíti letech opustil Štěpán Bechynsky společnost Microsoft, kde pracoval jako Technical Evangelist se zaměřením na Microsoft Azure a zakotvil v klidnějších vodách farmaceutické společnosti MSD, kde měl na starost infrastrukturu v Amazon Web Services. V klidných vodách získal titul MVP a vrátil se do společnosti Microsoft, kde se stará o IoT řešení v regionu CEE jako technický konzultant. Ve volných chvílích se věnuje mikrokontrolérům a 3D tisku a víkendy tráví nejraději u plotny nebo přednášením o Arduino.

    Technology Solution Specialist pro IoT řešení v regionu CEE

    MICROSOFT

  • Olga Zbranek Biernátová

    Olga vystudovala v Brně Informační studia a knihovnictví a již během studií působila v oblasti online marketingu v rámci skupiny Guerrilla Readers a realizovala řadu projektů na podporu čtenářství. Přes 4 roky působila v Knihovně UTB jako marketingový specialista, lektor informačního vzdělávání a projektový manažer. Mimo svou knihovnickou práci podnikala v oblasti social media marketingu se zaměřením zejména na knižní trh (dlouhodobá spolupráce např. s nakladatelství Kniha Zlín). Aktuálně se stará o online marketing knihkupecké sítě Neoluxor a učí na univerzitě v Brně a ve Zlíně.

    Knihovník a social media specialist

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Michaela Buchtová

    Michaela Buchtová pracuje jako odborný asistent na Univerzitě Karlově v Praze, Studiích nových medií. Vzděláním sociolog a andragog, v loňské roce obhájila disertační práci na téma edukačních digitálních her a simulací. V roce 2009 spoluzaložila neziskovou organizaci M77, kde rozvíjí projekty stimulující využití digitálních médií v oblasti vzdělávání a umění.

    Spoluzakladatelka, projektová manažerka

    M77

  • Markéta Dolejšová

    Je absolventkou oboru Studia nových médií, kde se zabývala především uměním nových technologií a možnostmi jeho využití ve formování veřejného prostoru. Tomuto tématu se dále věnuje v rámci uměleckého uskupení Cancel , které v rámci studia stihla spoluzaložit. Je jedním z šesti stvořitelů mrkve v rohlíku a jedním ze čtyř kurátorů pražské public-artové galerie Artwall . V současné době se ale zabývá především foodtech designem a food-networkingem. Na to všechno si vydělává jako video-editorka v produkční agentuře.

  • Eliška Hutníková

    Eliška působí v týmu Social Insider, nástroje pro monitoring sociálních sítí v Ataxu Interactive. Stará se o to, aby data z monitoringu přinášela klientům užitečné informace, zabývá se vyhodnocováním a zlepšováním efektivity aktivit nebo analýzou fanouškovské základny. Dřív působila jako social media specialistka v agentuře H1.cz. Absolvovala studia nových médií na Filozofické fakultě UK. 

    Data analyst

    Ataxo Interactive

  • Michal Ischia

    Editor digitálních médií týdeníku Respekt. Vystudoval informační management a žurnalistiku na VŠE v Praze. Je zodpovědný za komunikaci Respektu na sociálních sítích. Koordinuje vývoj internetových projektů a aplikací pro digitální zařízení. Snaží se propojovat prostředí redakce tištěného média s online světem.

    Digital Media Editor • Respekt

    Economia

  • Dušan Janovský

    Dušan Janovský působí v internetovém oboru od roku 2002, kdy poprvé nastoupil do české portálové jedničky Seznam.cz. Tady se střídavě věnoval kódování, PPC systémům, fulltextu a od roku 2008 v Seznamu vede tým fulltextového vyhledávání. Během své kariéry krátce působil také v oblasti poradenství a to pro společnost Google. V oblasti tvorby webů je autorsky spojen s renomovaným projektem www.jakpsatweb.cz, v posledních letech stál u zrodu několika obsahových webů o cestování kreta.rovnou.cz, bulharsko.evropou.cz nebo www.tunisko.com. Dušan Janovský pochází ze Slaného, mezi jeho koníčky patří hra na harfu, ekonomie, kreativní psaní a hra Starcraft.

    Lektor, překladatel a konzultant v oblasti webových technologií

    Seznam.cz

  • Martin Jerkovič

    Martin studuje Informatiku na VŠE v Praze. Pracoval na několika vzdělávacích projektech v rámci nevládní organizace Hayek Foundation a má zkušenosti v oblastech designu a online marketingu. V současné době pracuje na projektu Studentive jako spoluzakladatel a hlavní vizionář, posedlý touhou pomáhat mladým k získání jejich vysněné práce.

    Student of Informatics at University of Economics in Prague, worked on several educational projects with Hayek Foundation (NGO) and got experience in design and online marketing, currently running the startup Studentive as Co-Founder and CEO, obssesed by helping youngsters to get their dream job.

  • Martin Jindra

    Martin se dlouhodobě zajímá o brand management. Na FHS publikoval práci o symbolickém významu značky se zaměřením na mladé spotřebitele a oděvní značky. Výzkumem dokázal spojitost mezi vytvářením osobní identity náctiletých a uchylování se ke značkovému zboží. Na SNM se pak soustředil na budování značky v prostředí sociálních médií s důrazem na zpětnou vazbu, kterou může značka z tohoto nového kanálu získat. Podniká na internetu v oblasti maloobchodu a affiliate marketingu.

  • Ondřej Jireš

    Ondřej se specializuje na marketing v sociálních médiích. Navrhuje klientům strategii propagace a vytváří kreativní koncepty kampaní. Svůj první blog založil v roce 1998, v letech 2000 - 2008 byl šéfredaktorem úspěšného komunitního portálu a internetového magazínu Fantasy Planet. Absolvoval Studia nových médií na Univerzitě Karlově. Věnuje se nejen marketingu a PR, ale také publicistice, copywritingu, editorské a redakční činnosti a (novo)mediální teorii. Má rád cestování a turistiku, sleduje hokej a významnou část volného času věnuje literatuře a komiksům. Jako editor povídkových antologií získal několik žánrových ocenění.

  • Jakub Macek

    Pracuje jako výzkumník a odborný asistent na Masarykově univerzitě. Zabývá se výzkumem novomediálních publik a rolí nových médií v občanské a politické participaci. Vyučuje kurzy věnované sociálním teoriím nových médií, sociologii a kulturní historii informačních a komunikačních technologií. Absolvoval magisterské studium mediálních studia a žurnalistiky na Masarykově univerzitě, tamtéž později získal doktorát v oboru sociologie. Vedle řady výzkumných statí publikoval jako autor nebo spoluautor několik knih, aktuálně mu vychází knižní studie "Média v pohybu: K proměně současných českých publik" shrnující tříletý výzkum proměny role médií v každodennosti.

  • Karel Minařík

    Designér, programátor a analytik

    Elasticsearch.com

  • Roman Neruda

    Roman je vědeckým pracovníkem Ústavu informatiky AV ČR a přednáší na MFF UK v Praze. Zabývá se modely umělé inteligence inspirovanými přírodou, jako jsou neuronové sítě, evoluční algoritmy a multiagentní systémy, a jejich aplikacemi v data miningu nebo robotice. Po večerech se věnuje literatuře, fotografii a hraje ve skupině Sdružení rodičů a přátel RoPy.

  • Václav Novák

    Václav Novák (@hlidka) získal Ph.D. z počítačové lingvistiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK za práci o sémantických sítích. Podílel se na výzkumných projektech zpracování středověkých rukopisů v Národní knihovně a strojového překladu na Johns Hopkins University v USA. Za svoji vědeckou práci získal ocenění Innovative Student Annotation Award. Na různých univerzitách přednášel kvantitativní metody výzkumu, statistiku a matematiku. V současnosti pokračuje v počítačovém zpracování přirozených jazyků pro novou monitorovací platformu yeseter.com a v účinkování v tubovém kvartetu Síla.

    Architekt monitorovacího systému

    Yellow Snow

  • Martin Obert

    Studoval filmovou vědu a digitální média na Masarykově univerzitě a pokračuje ve Studiu nových médií na FF UK. Na nových médiích jej zajímá především vizuální podoba a vztah k dominantním vizuálním médiím 20. století - filmu a televizi. Pracuje ve společnosti BSC Praha jako vývojář internetového bankovnictví. Ve volném čase natáčí videa (http://vimeo.com/pulecka) a vymýšlí stroj času.

  • Michal Pátek

    Během neúspěšných pokusů zamilovat si studium na ČVUT jsem dálkově absolvoval Filmovou vědu na FF MU. Humanitně jsem smýšlel i při výběru navazujícího oboru, a tak jsem si vybral Studia Nových Médií na FF UK, kde doposud studuji. Vždy mě fascinovala média, po filmu objevuji taje internetu, především z hlediska sociálních sítí a virálního marketingu. Tomu jsem se rozhodl věnovat i ve své diplomové práci. V současnosti pracuji jako marketingový specialista v cestovní kanceláři Exclusive Tours.

    Marketingový specialista

  • Radka Peterová

    Radka vystudovala Studia Nových médií na FF UK a absolvovala roční stáž na Simon Fraser university v Kanadě. V rámci nových médií se nejdříve věnovala location-based services a především mash-upům; poté se zaměřila na fenomén crowdsourcingu dat v kontextu Citizen Science. Ve spolupráci s ČVUT vyvinula prototyp osobního mobilního zařízení měřícího znečištění ovzduší. Momentálně pak zkoumá Citizen Scince v kontextu havárie v japonské Fukushimě a uvažuje o PhD.

  • Martin Petrášek

    Martin Petrášek, ředitel eMerite, s.r.o. Původním povoláním investigativní novinář a televizní reportér. V roce 2002 spoluzaložil společnost eMerite, která měří a vyhodnocuje spotřebitelské chování zákazníků - webovou analytikou, monitoringem internetových diskusí a neuromarketingovými výzkumy.

    Ředitel společnosti

    eMerite

  • Eduard Piňos

    Eduard pracuje v komunikaci téměř 12 let. Pro značku Samsung získal první Effie v ČR udělenou čistě za dlouhodobou komunikaci značky na sociálních sítích a stál také za první českou kampaní na platformě WhatsApp realizovanou pro T-Mobile. V rámci O2 zase vybudoval dodnes fungující social media customer care tým v rámci programu O2 Guru. Jako strategický plánovač se podílel na kampaních Air Bank, s níž získal další Effie za kampaň na půjčky. V rámci práce pro Tesco mimo jiné strategicky vedl projekt rebrandingu Tesco Online Nákupy pro 4 země. B2B zkušenosti sbíral jako hlavní komunikační stratég pro kampaně IBM v rámci regionu CEE. Globální digitální projekty si ozkoušel při práci pro Škoda Auto. 

    Poslední rok strávil v Singapuru na pozici Senior Digital Strategist se zaměřením na celý region APAC s orientací především na mobilní reklamu a sociální sítě. Mezi jeho klienty patřily Hilton, Martell, softwarová společnost Rockwell Automation a singapurské letiště Changi.

    Veškerou svou práci staví na těchto pilířích: data a výzkum, efektivní kreativita a integrace offline a online světa a v současnosti působí na pozici Planning Director MarkBBDO.

    Planning Director

    MarkBBDO

  • Tomáš Pruša

    Tomáš pracuje v Centru pro výzkum toxických látek v prostředí (PřF MU) v týmu, který dlouhodobě sleduje determinanty lidského zdraví. Přednáší na Lékařské fakultě MU a v Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF MU. Oblastí jeho zájmu jsou nutriční epidemiologie, úloha nových médií v oblasti péče o zdraví a kvalita a přístupnost informací ve zdravotnictví. Výsledky své práce prezentoval např. na konferenci Medicine 2.0 v Bostonu, Londýně či na Hawaji. Je také jediným přednášejícím na lékařských fakultách v ČR přednášející v českém znakovém jazyce a dnes zajišťuje adaptaci prvního neslyšícího studenta na UTB ve Zlíně.

    Odborný pracovník, pedagog (PřF a LF MU)

    MASARYKOVA UNIVERZITA

  • Ondřej Růžička

    Specialista na social media a externí i interní elektronickou komunikaci v České pojišťovně. Krom vedení komunikačně marketingových projektů se zabývá online a offline propojením interní komunikace, měřením efektivity a vyhodnocováním komunikačních kampaní. Vystudoval nová média na Filozofické fakultě UK a je nadšeným gastroturistou.

    Online marketing specialist

    Česká pojišťovna

  • Kateřina Sekulová

    Kateřina v září 2011 dostudovala navazující magisterský program na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy Studia nových médií, který pod vedením Josefa Šlerky zakončila diplomovou prací na téma „Metodika webových auditů”. Web ji zaujal jakožto nedomyslitelná součást většiny firemních profilů, která však mnohdy s podivem stále nedodržuje základní pravidla "dobrého" webu. V práci se proto zaměřila především na laiky, vlastníky stránek a pokusila se vytvořit návod, podle kterého by si sami prověřili kvality svého stávajícího či budoucího webu. V současnosti pracuje jako marketingový specialista ve společnosti H1.cz.

  • Jan Schmid

    Jan Schmid se již 10 let věnuje marketingovému výzkumu. Experimentuje s dolováním a zpracováním dat ze sociálních médií a jejich propojením s konvenčními výzkumnými technikami. V současné době vede sekci kvantitativního výzkumu v agentuře Perfect Crowd. Na New Media Inspiration vystoupí již potřetí.

    Head of Quantitative Research

    Perfect Crowd

  • Ján Simkanič

    Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V tuto chvíli připravuje spuštění nového deníku ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

  • Martin Slavík

    Původně knihkupec, dlouhá léta též knihovník a projektový manažer, který se momentálně naplno věnuje rozvoji služby Zboží.cz. Vystudoval politologii a následně nová média na FF UK. Ve svém volném čase se věnuje hraní strategických her, Krav Maze či cestování. Miluje nové technologie (v současné době hlavně tablety) a rád se nechává inspirovat chytřejšími kamarády u piva.

    Produktový manažer

    Seznam.cz

  • Luboš Svoboda

    Absolvent Vyšší odborné školy publicistiky a Literární akademie. V současnosti student SNM. Pracuje pro Prague Writers' Festival a jako redaktor Literární.cz. Je jedním ze strážců Světlik Gallery (http://svetlik.tumblr.com/). Baví ho experimentovat se slovem a hlukovou hudbou (http://soundcloud.com/sumar-1). http://cz.linkedin.com/pub/lubo%C5%A1-svoboda/33/aa8/492

  • Kristina Šemberová

    Kristina Šemberová vystudovala žurnalistiku na FSV UK (bakalářské studium) a Nová média na FF UK (magisterské studium). V současné době dokončuje mediální studia na FSV UK. V diplomové práci se zabývala výzkumem chování uživatelů Facebooku v závislosti na jejich temperamentu a gastronomickou žurnalistikou v období první republiky. Pracuje jako novinářka na volné noze a pravidelně přispívá do lifestylových časopisů články s tématikou gastronomie, finance a cestování. Miluje hrochy, ticho a čtení knih.

  • Josef Šlerka

    Josef Šlerka je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, bývalý šéf výzkumu ve společnosti Socialbakers a nynější ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky a vedoucí Studia nových médií na Univerzitě Karlově.

  • Veronika Trachtová

    Kouzlu online sociálních sítí jsem podlehla sice nedávno, zato intenzivně. V současné době se jimi zabývám jednak jako analytik obsahu sociálních médií a online diskusí pro společnost eMerite, a dále v rámci doktorandského studia informační vědy na FF UK. Zaměřuji se na fenomén důvěry v sociálních sítích, čímž navazuji na svou diplomovou práci v oboru Studia nových médií, kde jsem zkoumala utváření identity v sociálních sítích s důrazem na její narativní prvky. V Respekt institutu se podílím na projektu Inovace pro společnost, jehož cílem je podpora rozvoje společenských inovací založených na nových technologiích. Mám moc ráda zelenou barvu, a proto při práci na projektech používám zásadně zelený či černý fix.

    Analytik obsahu sociálních médií a online diskusí

  • Štěpánka Tůmová


    Štěpánka Tůmová odpromovala na Slezské univerzitě v Opavě, kde se věnovala oboru Informační studia a knihovnictví. Po ukončení studií nastoupila do Ústřední knihovny Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity, kde působila jako odborný knihovník. Zde získala mnoho cenných a praktických zkušeností. Od roku 2008 pracuje jako asistentka na Oddělení informační vědy Ústavu informatiky Slezské univerzity v Opavě. Vyučuje celou řadu odborných předmětů s důrazem na témata, která souvisí se sociálními médii, např. Patron Driven Acqsition, sociální komunikace v elektronickém prostředí, sociální média jako informační zdroj. V současné době studuje jako externí doktorandka na Ústavu informačních studií a knihovnictví Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, tématem její disertační práce jsou sociální sítě. Zajímá se o knihovny a vše co s nimi souvisí.

  • Pavel Ungr

    Pavel Ungr se aktivně SEO a internetu obecně věnuje již od roku 2004. Z Et netery v roce 2009 nastoupil přímo do společnosti Ataxo a následně i H1.cz, kde pracoval jako SEO konzultant. Od roku 2014 pomáhá svým klientům jako nezávislý konzultant. Baví ho experimenty ve stylu práce Randyho Fishkina z Mozu a propaguje SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu.

    SEO konzultant

    Pavel Ungr

  • Patrick Zandl

    Patrick Zandl v roce 1996 založil zpravodajský Mobil server, později rozjížděl internetovou televizi Stream.cz a šéfredaktoroval Lupu. Dnes je vedoucím projektu bezpečnostních routerů Turris v CZ.NIC. Zaměřuje se na mobilní komunikace a bezpečnost.

    Vedoucí projektu Turris

    CZ.NIC