Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program

9:00 - 9:10

Úvodní slovo

Eliška Vyhnánková Eliška Vyhnánková

Freelancer

Eliška Vyhnánková

Pracuje jako konzultantka a lektorka sociálních médií. Kromě klasického poradenství je jejím hlavním cílem předávání znalostí v rámci veřejných i firemních školení. Letos zorganizovala již druhý ročník unikátního semestrálního kurzu Social Media Akademie, ve kterém vedou účastníky nejlepší čeští social media experti k lepší firemní strategii. Mezi její klienty se řadí společnosti RENOMIA, Prague City Tourism, Člověk v tísni, Johnson & Johnson, Unipetrol, Česká spořitelna, O2 Czech Republic, ČVUT, Rossmann, innogy a další stovky skvělých firem, podnikatelů i jednotlivců.

Ve volném čase je geekem s láskou k filmům, seriálům a knihám… speciálně těm se sci-fi tématikou. V minulosti vedla projekt Czech Star Wars Universe, spoluzaložila firmu na prodej filmového a seriálového merchandisingu, pořádala akce se zahraničními herci nebo pomáhala s rozjezdem startupu Filmtoro.

9:10 - 9:40

Cesta do hlubin novinářovy duše aneb jak získat jejich pozornost

Telefonické zvaní na tiskové konference, přílišná familiárnost nebo nabízení skvělého příběhu, který ale o tři týdny předtím vyšel u konkurence. To je jen ochutnávka toho, čím píárista zaručeně otráví novináře. Jak ho ale přesvědčit, že stojí za to vám naslouchat? Pojďte si poslechnout příběhy z praxe a tipy, které obměkčí i největší novinářské cyniky.

Jan Záluský Jan Záluský

Vedoucí přílohy HN Podnikání

Economia

Jan Záluský

Média mu učarovala před řadou let. Zkušenosti sbíral jako redaktor Lidových novin či MF Dnes, aby posléze zakotvil v Hospodářských novinách. Zde působil jako redaktor domácí ekonomické redakce, od roku 2012 má na starosti měsíční přílohu Podnikání. Ta přináší inspirativní příběhy českých podnikatelů a zároveň rady, jak zlepšit fungování malých a středních firem. Miluje filmy a seriály z novinářského prostředí.

9:45 - 10:05

Jak udělat z korporátní mobilní aplikace virální pecku? A jak ji blízko vrcholu udržet?

Apek jsou plné telefony, takže jak proboha přinutit příčetné lidi, aby si stahovali něco korporátního? A jak tomu přizpůsobit vývoj? A kampaň? Jaké jsou slepé uličky, typické průšvihy z neznalosti a kdo hází nejvíc klacků pod nohy? A konečně: co vážně funguje, co je drahé a nefunguje a co je skoro zadarmo a funguje úplně megamegahustě? Nebudeme používat MKT ptydepe a PR obaly – půjdeme po výsledku.

Ondřej Šuch Ondřej Šuch

Manažer

Nadace ČEZ

Ondřej Šuch

Od roku 2010 je manažerem Nadace ČEZ, dříve působil v komunikaci koncernu Skanska, v komunikačních agenturách a ve zpravodajství ČT. Spoluzakládal web Auto.cz a 12 let zde publikoval testy aut. Příležitostně přednáší na UTB ve Zlíně, kterou má za druhou Almu Mater (ta první je žurnalistika na FSV UK v Praze). Je sociálněsítním lehkým skeptikem, beroucí na milost jen LinkedIn a Twitter.

10:10 - 10:30

Jak a proč jsme si v Annonci uvědomili, že bychom měli dělat PR jinak

Annonci lze občas vidět v České televizi či si o ní přečíst v tuzemských denících a na webech. Stačí to ale k tomu, aby o nás měla naše cílová skupina větší ponětí a začala si přes nás podávat více inzerátů? Nejsme si tím tak jisti. Proto jsme se rozhodli přehodnotit naše PR aktivity a přistoupit k nim jinak, hlavně co se přínosu pro značku týče. Teď už nemyslíme jen na exkluzivní výstupy a účasti na veletrzích, ale v první řadě na to, aby bylo PR přirozenou a smysluplnou součástí naší komunikace.

Andrej Slivka Andrej Slivka

Obsahový manažer a kandidát vět

ANNONCE

Andrej Slivka

Andrej momentálně uplatňuje své kreativní já jako obsahový manažer a kandidát vět v Annonci, kde má na starosti jak sociální sítě a dohled nad PR, tak především copywriterskou práci všeho druhu. Čerpá hlavně ze svých novinářských zkušeností (MF DNES, Literární noviny, Superbeat.cz, Kulturio.cz), marketingové praxe ve slovinské společnosti Equa a práce v PR agentuře ADison. Jestli se mu daří dobře skládat písmenka vedle sebe, můžete zhodnotit třeba díky annončním obsahovým kampaním "Pro jednoho odpad, pro druhého poklad", projektu zaměřeném na inzerenty v gastronomii anebo právě na kampani #chcemepsa. Kromě práce si s ním skvěle pokecáte třeba o hudbě, pokeru nebo sázení.

10:35 - 10:55

Coffee break

10:55 - 11:15

Brand advokát: Příběh lásky

Práce s brand advokáty není o tabulkách ale o lásce - tu si ale většinou musíte zasloužit. Bloggeři a opinion leadeři můžou váš brand vystřelit do nebes nebo vám taky naplácat na holou. A pokud se pořádně nevěnujete customer care, lijete polovinu svého marketingového rozpočtu do kanálu. Jak to všechno funguje dohromady a jak digitál, social a PR vytvářejí dokonalý mix?

Matěj Michlík Matěj Michlík

On-line Strategist & Analyst

Inspiro Solutions

Matěj Michlík

Matěj začínal jako redaktor mobilmania.sk, zive.sk a fwd.sk. Později s jeho příchodem vzniklo oddělení sociálních sítí v MÉDEA PR, působil i v Zaraguza Digital. Sociálními sítěmi završil i svá studia. Zajišťoval také komunikaci po sociálních sítích pro TEDxPrague. Aktuálně je na pozici On-line Strategist & Analyst v Inspiro Solutions, které je součástí skupiny Kindred Group, a je mediálním poradcem start-upu Ecocapsule.

11:20 - 11:40

Obrana proti trollingu aneb jak nebýt za blbce

Trolling se na českém internetu stal každodenní záležitostí, která jedny baví, druhým způsobuje krvácení mozku, deprese a výbuchy hněvu. Terčem se může stát kdokoli a kdykoli, od jednotlivců po celé firmy nebo značky. Jak se trollingu bránit? Lze proti trollům vůbec vyhrát? Odpověď se zdá jednoduchá a vyloženě se nabízí - ano, stačí nebýt blbec. Jenže tak jednoduché to ale vůbec není.

Jaroslav Cerman Jaroslav Cerman

Administrátor mediální kampaně

HateFree

Jaroslav Cerman

Po většinu svého života nic produktivního nedělal, smyslem jeho bytí bylo rozčilovat lidi. S průnikem sociálních sítí na český internet se mu tak otevřelo mnoho příležitostí, jak rozčilovat lidi ještě více a rychleji. V současnosti administrátor mediální kampaně Hate Free Culture. Doufá, že jednoho dne překoná svůj trolling Jiřího Vyvadila. Zda se mu to povede, je ve hvězdách, ale spíš ne.

11:45 - 12:05

YouTubeři - moderní influenceři

Čím dál více se projevuje vliv YouTube celebrit nejen na mladou internetovou generaci. Jak tento vztah funguje, jak je hluboký, a jak ho lze využít pro PR?

Eliška Vyhnánková Eliška Vyhnánková

Freelancer

Eliška Vyhnánková

Pracuje jako konzultantka a lektorka sociálních médií. Kromě klasického poradenství je jejím hlavním cílem předávání znalostí v rámci veřejných i firemních školení. Letos zorganizovala již druhý ročník unikátního semestrálního kurzu Social Media Akademie, ve kterém vedou účastníky nejlepší čeští social media experti k lepší firemní strategii. Mezi její klienty se řadí společnosti RENOMIA, Prague City Tourism, Člověk v tísni, Johnson & Johnson, Unipetrol, Česká spořitelna, O2 Czech Republic, ČVUT, Rossmann, innogy a další stovky skvělých firem, podnikatelů i jednotlivců.

Ve volném čase je geekem s láskou k filmům, seriálům a knihám… speciálně těm se sci-fi tématikou. V minulosti vedla projekt Czech Star Wars Universe, spoluzaložila firmu na prodej filmového a seriálového merchandisingu, pořádala akce se zahraničními herci nebo pomáhala s rozjezdem startupu Filmtoro.

12:10 - 12:30

Odvážnému štěstí přeje aneb místo zlatého zrcátka TýTý cena za nejlepší PR projekt

Na začátku byla jedna produktově odvážná změna – z kanálu s uživatelskými videy, který byl českou obdobou YouTube, udělat svébytnou televizi s vlastními pořady. Internetovou televizi. Repositioning není lehká disciplína a úspěchy se v ní neslaví přes noc. Obzvlášť, pokud se rozhodnete jít převážně PR cestou. Ale není to nemožné. Po dvou letech snahy a roce intenzivní komunikace se nám povedlo najít způsob, díky kterému už snad celá odborná veřejnost nazývá Stream.cz pravým jménem. Pořadatelé TýTý nápad přihlásit seriál a protagonisty do divácké ankety popularity sice neocenili a z hlasování je vyloučili, čímž ale sami přispěli k definici nového fenoménu, který byl na českém trhu opomíjen - fenoménu internetové televize. Přijďte se inspirovat z příběhu kampaně „Pro jedno TýTý slunce nesvítí“, který získal v letošním ročníku České ceny za PR ocenění pro absolutního vítěze soutěže.

Irena Zatloukalová Irena Zatloukalová

Manažer externí a interní komu

Seznam.cz

Irena Zatloukalová

Svou profesní kariéru nastartovala v agentuře Ogilvy PR, kde se starala především o komunikaci pro klienty z finanční oblasti (GE Money Multiservis, finanční skupina AXA). Následně působila v ČSOB jako Specialista externí komunikace a v Hypoteční bance jako tisková mluvčí. V březnu 2011 se stala tiskovou mluvčí Seznam.cz. Má velmi ráda čokoládu, kávu a hanáckou slivovici.

12:35 - 13:35

Oběd

13:35 - 13:55

Social Care 2.015

Customer care už dávno není jen telefonní ústředna, ale hub, který kombinuje práci krizového manažera, psychoterapeuta a PR specialisty. V ZOOT vznikla tento rok Social Care inspirovaná světovým gigantem KLM. Na Facebooku nebo Twitteru už dávno neodpovidají social media ninjové, ale zkušení operátoři. Telefon už dávno není jediné koomunikační médium se zákazníkem: stylistka poradí přes Skype, nebo můžete reklamaci vyřídit přes WhatsApp.

Josef Říkovský

Specialista senior Custex

Home Credit a. s.

14:00 - 14:20

Proč o vás novináři ne a ne napsat aneb Mediální vztahy roku 2015

Jak se mění mediální vztahy poslední doby? Proč je těžší a těžší dostat do médií, co byste potřebovali? Jaké faktory vstupují do hry nově a jakou roli hrají soukromí majitelé českých vydavatelství? Má vůbec ještě smysl tlačit témata přes klasická média? Jak je to s kupováním redakčního prostoru? Co vyhraje v dalších deseti letech u majitelů mediálních domů? Touha ovlivňovat myšlení lidí, peníze nebo normální žurnalistika?

Ondřej Kubala Ondřej Kubala

Partner

Ewing Public Relations, s.r.o.

Ondřej Kubala

Ondřej Kubala je partnerem ve společnosti Ewing PR, kde se jako konzultant zaměřuje na krizovou a korporátní komunikaci, tvorbu komunikačních strategií a mediální tréninky. Vyučuje Public Relatinos na VŠE a na pražském Business Institutu. Rok a půl se staral o komunikaci Sčítání lidu, domů a bytů 2011 pro Český statistický úřad, před tím působil tři roky jako tiskový mluvčí a vedoucí tiskového oddělení Českých drah. Během práce pro České dráhy získal v roce 2009 dostal cenu Mluvčí roku, byl vyhlášen nejlepším mluvčím v ČR podle hlasování novinářů a získal speciální cenu za mistrovský kus v PR za komunikaci železniční nehody ve Studénce v srpnu 2008. Svou profesní dráhu začínal v médiích jako reportér ČRo 1 Radiožurnálu.

14:25 - 14:45

Jak se dělá PR klasické hudby?

Napadlo vás už někdy, že klasická hudba patří k našim národním podkladům? Že je podkládaná za jedinečný český vývozní artikl? A že ji lze tedy dobře využít i pro byznys a networking obecně? Jaká jsou specifika a trendy propagace umělců klasické hudby a jak zvýšit zároveň i renomé podporovatelů prozradí Kateřina Motlová, PR specialistka v oboru klasické hudby.

Kateřina Motlová Kateřina Motlová

PR manažerka

Česká filharmonie

Kateřina Motlová

Vystudovala práva na UK v Praze a masovou komunikaci na UJAK v Praze. V současnosti pracuje jako PR manažerka a zabývá se speciálními projekty pro Českou filharmonii nebo individuální umělce. V minulosti působila řadu let jako vedoucí on-line magazínů TV Nova a TV Prima nebo jako editorka a redaktorka v nakladatelství Ringier a Burda. Věnovala se především life stylu.

14:50 - 15:20

Coffee break

15:20 - 15:40

Jak PR pomáhá SEO a jak SEO pomáhá PR

Moderní SEO se bez PR neobejde. SEO pomáhá PR tak, že zprávy, které se dostávají do médií, objeví nejen stálí čtenáři daného média, ale také návštěvníci z vyhledávačů. O vaší zprávě se tak dozví mnohem více lidí. SEO navíc pomáhá PR nacházet témata, která lidé vyhledávají - což jsou témata, o kterých se vyplatí psát.

PR na druhou stranu pomáhá SEO tak, že ze článku se dají získat vysoce kvalitní odkazy. Navíc každá zmínka o značce v médiích pomáhá webu značky umístit se výše v Googlu.

Na několika případových studích si ukážeme jak psát tiskové zprávy a články pro vyhledávače, jak si udělat malou analýzu klíčových slov, jak monitorovat, z jakých článků byste mohli získat zpětné odkazy, jak komunikovat s novináři, na co si dát pozor při zmiňování značky, jak vytvářet zpětné odkazy z článků a jak si s klientem domluvit proces kombinace SEO a PR.

Martin Šimko Martin Šimko

Vedoucí SEO týmu

RobertNemec.com

Martin Šimko

Martin Šimko patří mezi české špičky v oblasti SEO. Optimalizaci pro vyhledávače se zabývá více než 7 let. V marketingové a digitální agentuře RobertNemec.com působí jako vedoucí SEO týmu. Kromě vedení kampaní pro klienty, vymýšlení nových produktů a testování nových nástrojů je zodpovědný za fungování SEO oblasti agenturních multikanálových kampaní. Společně s agenturním PR konzultantem vymýšlejí metody a způsoby, jak SEO může být užitečné pro oblast PR a naopak. Martin často přednáší o SEO na konferencích a vede agenturní školení a workshopy pro veřejnost.

15:45 - 16:05

Krize, které začínají v digitálu

Na Mimibazaru se objevil příspěvek o testování na zvířatech ve spojení s Vaší značkou! Co s tím budete dělat? Nejspíše nic, protože o tom ani nevíte.

Marek Nepožitek Marek Nepožitek

Junior Brand Manager

Nestlé Česko

16:10 - 16:30

Milka Valentýnská PR kampaň

Čím se nám podařilo zaujmout mladou cílovou skupinu? Jak jsme využili stávající trendy v komunikaci pro maximalizaci efektu celé kampaně? Proč se nám vyplatila spolupráce s Youtubery?

Markéta Kristlová Markéta Kristlová

Senior brand manager Milka CZ/SK

Mondelez Czech Republic s.r.o.

Markéta Kristlová

Markéta působí v Mondelez (tehdy ještě Kraft Foods) od roku 2009. Nejprve začínala v týmu zodpovědném za značku Jacobs, později v týmu Figaro a nyní je senior brand manažerkou značky Milka. Její tříčlenný tým má na starosti strategii značky pro region České republiky a Slovenska, stará se mimo jiné o Facebook a PR management a kampaně doprovázející nasazování nových produktů. Aktuálně má za sebou úspěšnou valentýnskou kampaň Milky „Řekni to po svém“.

16:35

Předpokládaný konec