Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program

9:00 - 9:15

Zahájení akce

Petr Koubský Petr Koubský

Vedoucí rubriky Věda a technologie

Deník N

Petr Koubský

Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učí na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

9:15 - 9:45

Televize poháněná daty: jak posílit zapojení spotřebitelů a monetizaci získáváním a využíváním znalostí o jejich chování

Máme obrovský a stále rostoucí objem dat o našich zákaznících, ať už jsou to naše data pořízená prostřednictvím televizní služby nebo data druhých a třetích stran získaná v průběhu celého online i offline kontaktu se spotřebitelem. Využití těchto dat pro přinášení ještě lepších zážitků spotřebitelům bude čím dál výraznější konkurenční výhodou.

Přednáška bude simultánně tlumočena z angličtiny.

Steve Allison Steve Allison

Senior Manager, Evangelism

Adobe

Steve Allison

Steven Allison is the Worldwide Evangelist for Adobe’s Media and Ad Solutions business unit. The role includes working directly with international programmers and operators in their local markets to help them evaluate and select Adobe Primetime as their delivery platform for OTT delivery services and digital advertising strategy. Steve has spent many years helping customers deliver high quality, monetisable video – live or VoD. Working with broadcasters such as the BBC, NHK, RTL, M6, Virgin Media and Ch4, Steve helps educate, train and architect video and ad delivery strategies.

9:50 - 10:20

HbbTV ve světě

• Dostupnost HbbTV ve světě

• Trendy ve vývoji aplikací HbbTV v Evropě

• Směr vývoje standardu HbbTV

Přednáška bude simultánně tlumočena z angličtiny.

Stefan Schneiders Stefan Schneiders

General Manager Sales and Marketing

Institut für Rundfunktechnik

Stefan Schneiders

Stefan Schneiders vede od září 2013 oddělení odbytu a marketingu, Institut für Rundfunktechnik (IRT). Má více než 20-leté zkušenosti v oboru telekomunikací a médií. V posledních dvou desetiletích se jako vedoucí odborník účastnil vývoje průmyslových inovací jako mobilní televize, mobilních plateb, zabezpečení informací a biometriky.

Před svou současnou funkcí byl Stefan odpovědný za řešení mobilní televize a videa v Nokia Siemens Networks a za obchodní vývoj mobilní televize a reklamy v Siemens Networks. K dalším funkcím v Siemensu patřilo působení na pozici COO pro mezinárodní koncern PayCircle a podpora pracovní skupiny Open Mobile Alliances M-Commerce na pozici místopředsedy. Kariéru vedoucího pracovníka zahájil v Siemensu, kde působil jako vedoucí obchodního rozvoje pro zabezpečení informací.

Stefan vystudoval počítačovou vědu na Univerzitě německé armády (Bundeswehr) v Neubibergu u Mnichova.

10:25 - 10:55

COFFEE BREAK

11:00 - 11:25

Nový způsob testování pilotních formátů pro HbbTV

ProSiebenSat.1 vyvinula společně s TeraVolt řešení pro HbbTV pro testování televizních pořadů a pilotních formátů pro televizní vysílání v podobě time slotů. Tyto sloty byly připraveny pro PIN Autorizaci, dotazníky, vstupy uživatelů, monitoring či plánování dalších události.

Přednáška bude simultánně tlumočena z angličtiny.

Lars Friedrichs Lars Friedrichs

Director at TeraVolt

TeraVolt

Lars Friedrichs

Ředitel společnosti TeraVolt, zodpovědný za obchod a rozvoj technologií pro HbbTV a Smart TV. Lars studoval ekonomii na univerzitě v Hamburku. Po jejím dokončení nastoupil do společností jako Axel Springer Verlag interactive media, InterCom a MilleMedia. Od roku 2004 působí ve ProSiebenSat.1 Digital jako ředitel odpovědný za teletext a zahájil monetizaci HbbTV pro ProSiebenSat.1 Group.

11:30 - 11:55

Interaktivní reklama na televizní obrazovce v HbbTV

- Jak funguje interaktivní reklama v HbbTV?

- Příklady reklam v HbbTV vysílaných v Polsku

- Jak podnítit diváky k tomu, aby sledovali televizní reklamu

Přednáška bude simultánně tlumočena z angličtiny.

Pawel Tutka Pawel Tutka

Hybra tv

Pawel Tutka

Pawel se aktivně podílí na rozvoji HbbTV a Smart TV trhu v Polsku. Inicioval v Polsku vývoj hybridní televize ve standardu HbbTV, když v roce 2012 odstartovaly první testy HbbTV ve spolupráci s televizními společnostmi TVP a TVN. Pawel se také podílel na vývoji několika desítek HbbTV aplikaci. Je konzultantem řady projektů založených na HbbTV. V letech 2000-2005 působil v televizní společnosti TVN, kde byl zodpovědný za rozvoj interaktivní televize na bázi interakce prostřednictvím SMS Premium zpráv. Na základě toho pak Pawel nasazoval v Polsku soutěže a hlasování prostřednictvím Premium SMS, poprvé použité pro televizní show Big Brother. Během svého působení v TVN se podílel na více jak 500 interaktivních projektech pro mnoho televizních formátů (Stardance, Chcete být milionářem?, soutěž Miss a řada Call TV formátů).

12:00 - 12:25

Nová O2TV Free s HbbTV

Představení nové O2TV Free s monetizaci HbbTV a prodej živých fotbalových utkání přes prémiové SMS, i náhled a představení možností O2TV Videotéky přes aplikaci EPG.

David Duroň David Duroň

Pay TV professional / enthusiast & Visiting Professor at Faculty of Business Administration at VŠE Prague

David Duroň

David Duroň má mnohaleté zkušenosti z top manažerských pozic v telekomunikačních a internetových firmách v České republice i v zahraničí. V O2 pracuje od října 2013 jako ředitel marketingu pro segment domácností a od února 2016 jako ředitel O2 TV, kdy do jeho kompetence přešel mimo jiné také tým O2 TV Sport. Před nástupem do O2 pracoval 6 let ve společnosti Vodafone, naposledy v roli marketingového ředitele pro segment firemních zákazníků. Do Vodafone přišel z pozice generálního ředitele společností Altas.cz a Atlas.sk. V letech 2003 až 2004 vedl oddělení marketingu ve společnosti Český Telecom, kde byl zodpovědný za spuštění služeb jako Internet Express, portál Starzone.cz či nové struktury hlasových tarifů. 

 David má skvělou ženu a dvě fantastické děti, rád běhá a je zapojen do charitativních akcí v rovníkové Africe - konkrétně v Ghaně. V Česku spolupracuje s Nadačním fondem Dar sluchu. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze, kde nyní také přednáší předmět Strategický marketing.

12:30 - 12:55

HbbTV služby, jejich rentabilita a interaktivní reklamy

Řada HbbTV aplikací se potýká s problémem rentability. Očekávané zisky a návratnost investic potřebných k jejich provozu zůstávají za očekáváními. Jak tento problém řešit? Jaké způsoby monetizace v HbbTV prostředí máme? Přehled současných možností se zaměřením na interaktivní HbbTV reklamy a reklamní systém HENMAN.

Petr Mazanec Petr Mazanec

CTO

Mautilus

Petr Mazanec

Petr Mazanec je vedoucí vývoje aplikací pro chytré televize ve společnosti Mautilus, s.r.o, která od roku 2011 připravila desítky televizních aplikací pro zákazníky z celého světa, a to na nepřeberné množství modelů televizí a set-top boxů, od všech významných výrobců: Samsung, LG, Philips, Panasonic, Sony, Toshiba nebo VESTEL. Převážná většina realizovaných projektů jsou OTT aplikace, často propojené s mobilními telefony a tablety. Pokud není Petr v kanceláři, hraje tenis nebo s rodinou cestuje po zemích bývalé Jugoslávie a SSSR. Počítač ani televizi doma nemá.

13:00 - 14:00

OBĚD

14:00 - 14:25

Co chtějí a jak se chovají uživatelé HbbTV

HbbTV je trendová záležitost. Nejen v zahraničí, ale i u nás. Už to není jen otázka České televize. Registrujeme nové vysílatele. Jen přístupy k HbbTV jsou odlišné. Přitom koncový uživatel je jen jeden, konzument televizního vysílání, který je vybaven červeným tlačítkem. Víme co chce? Víme jak pracovat s obsahem HbbTV? Na tyto otázky jsme se pokusili odpovědět přímo ve spolupráci s uživateli našeho ČT bodu.

Denisa Kollárová Denisa Kollárová

Ředitelka marketingu

Česká televize

Denisa Kollárová

Vede v České televizi marketing, zkušenosti sbírala nejen v TV Prima (trio COOL, Love a ZOOM). Spolu se svým teamem se stará o to, aby se informace o pořadech a službách České televize šířily nejen lineárním vysíláním, o vzhled jednotlivých TV kanálů a spoustu dalšího. Baví ji technologie, design a moderní umění, pěstování ovozel a kočky.

14:30 - 14:55

HbbTV – vadí, nevadí?

Jak se HbbTV zabydluje v českých domácnostech? Zrealizovali jsme pro České radiokomunikace unikátní výzkum využívání smart TV a HbbTV. Používají čeští diváci červené tlačítko? Přijde jim to užitečné? A v jakých případech? V novém projektu měření televizní sledovanosti bude měřena také sledovanost HbbTV, společně s živou a odloženou sledovaností TV a sledovaností na digitálních zařízeních. Jak bude měření fungovat?

Hana Friedlaenderová Hana Friedlaenderová

Senior Research Manager

Nielsen Admosphere

Hana Friedlaenderová

Hana vystudovala MFF UK. V 90. letech byla součástí zakládajícího pedagogického týmu PORG (Prvního Obnoveného Reálného Gymnázia). Na toto hektické ale krásné období svého života, stejně jako na osobnosti z řad pedagogů a studentů velice ráda vzpomíná. Chuť poznávat nové prostředí a dále se vzdělávat ji přivedla k výzkumu médií, kterému se v současnosti věnuje ve společnosti Nielsen Admosphere jako Senior Research and Insights Manager.

15:00 - 15:25

End-to-end automatizované testy aplikací pro chytré TV

Většina procesů během vývoje aplikací je na technologické špičce. To samé bohužel neplatí pro všechny fáze testování. Na end-to-end testování se tráví obrovské množství času, což má za následek vysoké náklady, odsouvání vydání aplikace a v případě, že se to podcení, tak zabugovanou aplikaci. Podělíme se s vámi o naše zkušenosti a představíme vám nástroj, který může pomoci s automatizovaným end-to-end testováním aplikací pro chytré televize.

Miloš Lokajíček Miloš Lokajíček

Delivery Manager

Suitest

Miloš Lokajíček

Miloš se věnuje projektovému řízení a „delivery pozicím“ více jak 8 let. Získal inženýrský titul na VŠE v Praze. Miloš se věnuje novým technologiím, startupům a ve volných chvílích základnímu výzkumu. Je členem Advisory boardu Prague startup centra. Ke společnosti Suitest se připojil na podzim roku 2016 a aktuálně je zodpovědný za business development a strategické partnerství.

15:30 - 15:55

LOH RIO 2016 - RTVS:UltraHD

Prezentace představí projekt úspěšného pilotního vysílání LOH RIO 2016 - RTVS: UltraHD. Pojednáme o smyslu pilotního experimentálního vysílání, přípravách, implementaci i samotném vysílání. V naší prezentaci rozebereme přínos a odezvy na tento výjimečný projekt veřejnoprávního vysílání, který logicky vzbudil rozruch v širším kontextu evropského broadcastingového trhu.

Peter Matal Peter Matal

Manažer Odboru strategického rozvoje a mediálních systémů

Rozhlas a televízia Slovenska

Peter Matal

V televizním prostředí se pohybuje s přestávkami od roku 2000. Od vývoje internetových aplikací v TV Markíza se postupem času dostal k televizní technice v RTVS (Odbor strategického rozvoje a mediálních systémů) Odbor OSRaMS odpovídá za rozvoj a implementaci nových technologií, zároveň zajišťuje denní provoz výrobního řetězce televize. Pokud to pracovní povinnosti dovolí, rád se účastní různých odborných akcí jako například celosvětová soutěž v datové žurnalistice organizovaná Global Editors Network, kde se tým RTVS v roce 2016 umístil na třetím místě. Ve volném čase se rád věnuje sportovním aktivitám a aktivně spolupracuje s občanským sdružením OZ ChaChaland, které již více než 25 let organizuje letní televizní tábor.

16:00 - 16:30

COFFEE BREAK

16:30 - 17:30

Panelová debata: Úspěch a budoucnost HbbTV

Budeme hovořit o současném úspěchu HbbTV aplikací a jak naplnili očekávání jejich tvůrců, jak je dále plánují rozvíjet a kde vidí největší přidanou hodnotu. Dále pak o budoucnosti HbbTV a jeho monetizačních příležitostech.

Petr Hatlapatka Petr Hatlapatka

Head of online sales

FTV Prima

Petr Hatlapatka

Petr Hatlapatka má na starosti prodej onlinových produktů včetně HbbTV společnosti Media-Club, která mimo jiné výhradně zastupuje aktivity FTV Prima. Na hybridní platfomě od roku 2015 zrealizoval pro klienty desítky kampaní, spolupracuje na vývoji HbbTV aplikací Letáky, Počasí, E-sports atd. Na konci roku 2016 dokončil prvotní fázi nasazení HbbTV formátů - Red Button, Switch-in, HbbTV Synchro, Video reklama, Bannery do aplikací. Druhá fáze ho čeká v roce 2018. Ve volném čase se věnuje rodině se kterou jezdí po horách ať už na kole, snowboardu, běžkách, lyžích.

Petr Koubský Petr Koubský

Vedoucí rubriky Věda a technologie

Deník N

Petr Koubský

Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učí na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

Jiří Lichý

Manažer prodeje pro strategické zákazníky

České Radiokomunikace

Zdenko Ryšavý Zdenko Ryšavý

Ředitel TC

TV Markíza

Zdenko Ryšavý

Ředitel Centra techniky odpovídá a spravuje televizní a netelevizní techniku, její výběr, nákup a implementaci do provozu, spravuje hmotný majetek společnosti, zajišťuje provoz televizního střediska a obsluhu vybraných technických zařízení, včetně mobilní televizní techniky. Mezi nejdůležitější projekty, na kterých se v současnosti podílí je disatster recovery a IT security.

Josef Uher Josef Uher

Technický ředitel

TV Nova, s.r.o.

Josef Uher

Josef Uher jako technický ředitel skupiny Nova zodpovídá za rozvoj technologií pro zajištění výroby a vysílání TV programu a jejich provázání s internetovými aktivitami, za organizaci nákupu a implementaci těchto technologií a zabezpečení servisní podpory. Podílí se na strategii přechodu z analogového vysílání na vysílání v digitálních sítích a realizaci přechodu na vysílání v HD kvalitě. Je absolventem ČVUT v Praze a pro TV Nova pracuje od roku 1995.

Marek Vacek Marek Vacek

Produktový manažer

Seznam.cz

Marek Vacek

Marek Vacek je produktovým manažerem v Seznam.cz, kde má na starosti nejpoužívanější českou internetovou stránku www.seznam.cz. V loňském roce se zabýval tím, jak dostat internetový obsah k divákům skrz televizní obrazovky, a stál tak u spuštění hybridní televize Seznam.cz TV. Vystudoval ekonomickou informatiku na Mendelově univerzitě v Brně a velmi dobře se orientuje v agilním řízení projektů a v AB testování.

Jan Zeman Jan Zeman

Vedoucí Teletextu, HbbTV

Česká televize

Jan Zeman

Jan Zeman vystudoval Katedru televizní a filmové žurnalistiky Univerzity Karlovy. V České televizi pracuje od roku 1988. Je jedním ze zakladatelů teletextového vysílání u nás. Totéž platí pro hybridní vysílání HbbTV. Na vývoji této technologie začal pracovat v roce 2011. V současné době zodpovídá jak za teletextové vysílání na všech kanálech ČT, tak i za vysílání a vývoj služeb HbbTV. Ve volném čase hraje tenis, v zimě jezdí na snowboardu.

17:30

Předpokládaný závěr akce