Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
Dobrá zpráva je, že UX postupy jsou dnes v praxi už dobře zavedené a UX designerů je stále více. Špatná, že i přesto je tento obor stále daleko od využití svého skutečného potenciálu pro byznys a marketing firem. Kde je zakopaný pes a jak vůbec poznat dobrého UX designera?
UX Director
Baví mě svět, který myslí na lidi. Když se nevytváří design pro design a obsah pro obsah, ale na prvním místě jsou potřeby zákazníků. Tohle myšlení si pěstují UXáci a UXačky. Věří, že tak pomohou byznysu nejvíc. Už skoro 20 let se snažím být jedním z nich. A poslední roky je podporuji v UX týmu agentury VML, kde zlepšujeme uživatelskou zkušenost na lokálních i globálních projektech.
Všichni víme, že klíčové UX projekty, jako je strategický výzkum nebo tvorba design systému, mohou zásadně ovlivnit úspěch produktu. Ale jak si zajistit podporu stakeholderů, kteří často vidí jen rozpočet a termíny? V téhle přednášce prozkoumáme, jak efektivně prezentovat přínosy UX na úrovni byznysu a získat důvěru těch, kteří rozhodují. Jako bývalý designér a současný C-level manažer sdílím zkušenosti z obou stran – od toho, co na rozhodovatele skutečně funguje, až po časté chyby, kterým se vyhnout. Praktické rady, reálné příklady a strategie, které vám pomohou dotáhnout vaše projekty k úspěchu.
UX / Product designer
Šimon Jůn je UX & Product designer. Zaměřuje se primárně na mezinárodní e-commerce firmy a je velkým zastáncem real-time týmové kolaborace. „To, že vám někdo vidí pod ruce, je to nejlepší, co se může pro progres stát“. Věří, že sdílení informací a vědomostí je základem pro inovaci a zdokonalení procesů. Mimo konzultační činnost předává své znalosti skrze blog, vytvořil online kurz na design nástroj Figma, nebo se věnuje svému digitálnímu produktu, který šetří čas freelancerům a malým agenturám.
Postavit banku a robustní mobilní aplikaci s malým týmem a omezeným budgetem? Ano, jde to. V této přednášce vás provedu naší cestou při budování Partners Banky – od nápadu po spuštění. Podělím se o to, jak jsme díky agilnímu přístupu, úzké spolupráci mezi týmy a důrazu na odpovědnost dokázali vytvořit funkční produkt. Ukážu, proč někdy méně znamená více, jak se vyhnout složitostem, které by vás mohly brzdit, a proč je klíčová schopnost reagovat rychle na zpětnou vazbu.
Head of Digital Channels and Customer Experience
Hana Wallenfelsová se již 14 let pohybuje ve světě bankovnictví, kde začínala v oblasti IT a postupně se přesunula k businessu. Již čtvrtým rokem působí ve finanční skupině Partners a Partners Bance jako vedoucí digitálních kanálů a zákaznické zkušenosti (CX). Ve své roli vede designový tým, zastřešuje vývoj aplikace Partners a část produktových týmů. Její zkušenosti spojují technické znalosti s porozuměním zákazníkům, což jí umožňuje vytvářet moderní a uživatelsky přívětivá řešení.
Na příkladu našeho klienta Woox.cz vám ukážu, jak se dá díky promyšlené uživatelské zkušenosti a hluboké znalosti platformy vytvořit e-shop na Shoptetu, který nejen konkuruje, ale i poráží řešení na míru. Zjistíte, jak jsme navrhovali jeden z nejzajímavějších fashion projektů na českém trhu a budete se moct inspirovat tipy a triky jak posunout i váš e-shop.
CEO mime digital
V oblasti UX jsem zakotvil již před 16 lety. Pracoval jsem na projektech jako jsou Notino.cz, CZC.cz, doller.cz a další spoustě. Své zkušenosti jsem v roce 2014 začal přetavovat ve vlastní byznys a spojil jsem několik šikovných lidí pod značkou mime digital. S MIME dnes pravidelně sklízíme ocenění a spolupracujeme s klienty jako jsou Woox.cz, Cityzenwear.cz, Olivie.cz a další.
Představím unikátní systém WOW/EASY/GROW, který přináší nový pohled na řízení projektů. Tento přístup umožňuje efektivní kategorizaci projektů podle klíčových parametrů do tří hlavních oblastí:
WOW: Projekty zaměřené na unikátní image a silný vizuální dojem.
EASY: Řešení kladoucí důraz na přehlednost, rychlost a efektivitu.
GROW: Dlouhodobé projekty zaměřené na růst a výkonnost.
Díky této metodologii dokážeme přesně nastavit tým, procesy a cíle dle povahy projektu – od imagových prezentací přes informační platformy až po výkonnostní weby. Systém pomáhá udržet jasný fokus týmu, předcházet nedorozuměním a zároveň umožňuje flexibilitu pro kreativní změny.
Přijďte se inspirovat, jak lze strukturovaně přistupovat k projektům a současně zachovat prostor pro inovace. Rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti a konkrétní příklady z praxe, které mohou být cenným impulsem i pro váš tým!
Jednatel, Strategic Designer
Beneš & Michl
Jakub Michl je spoluzakladatelem a strategickým designérem ve webové a grafické agentuře Beneš & Michl, kterou vede společně s Janem Benešem. Do oboru vstoupil jako PHP vývojář, ale postupně se zaměřil na UX a strategie, kde působí již 18 let. Mezi jejich klienty patří společnosti jako Epet, Plzeňský Prazdroj a FC Viktoria Plzeň. Specializuje se na vedení strategických, design thinking a gamifikačních workshopů, díky nimž klienti získávají jasnou vizi a konkrétní plán pro dosažení svých cílů. Jeho bohaté zkušenosti a odborné znalosti přispívají k úspěšné realizaci projektů a růstu firem.
Umělá inteligence nám pomáhá s návrhem digitálních produktů, ale přináší i nová rizika. Co když se AI sama učí Dark Patterns? Jak ovlivňuje naše rozhodování a kde leží hranice mezi optimalizací a manipulací? A především – jsme si jistí, že AI nenavádí začínající designéry k neetickým rozhodnutím, aniž by si toho byli vědomi? Podíváme na to, jak AI modely přejímají vzorce chování a zda je můžeme trénovat tak, aby pracovali férově a eticky. Ukážu reálné příklady z praxe, vysvětlím, proč je snadné sklouznout k neetickým rozhodnutím, a nabídnu tipy, jak si pohlídat, aby nám AI nezačala podsouvat manipulativní strategie.
UI/UX Designer
Honza pracuje jako UX/UI Designer v digitální agentuře Pixman. Je autorem UX a grafiky řady webů a e-shopů, například CRA, Orion domácí potřeby, Copy General nebo CCS. Ve volném čase učí UX na kurzech Czechitas.
Rychlost a kvalita nemusí být v UX výzkumu nepřátelé. Ukážeme si, jak najít rovnováhu mezi rychlými výsledky a hlubokými, spolehlivými insighty. Ať už pracujete v agilních týmech, honíte termíny, nebo se snažíte obhájit význam výzkumu na boardu, odnesete si tipy a triky, jak za co nejmíň času dostat z výzkumu co nejvíc.
UX výzkumnice & psycholožka
Michala je UX výzkumNICE s diplomem z psychologie. Celý svůj dospělý život se učila, jak se lidí ptát, jak zjistit, co je trápí, co potřebují, a jak se dobrat k tomu, co si skutečně myslí a cítí. Sundá vám růžové brýle o vaší službě nebo produktu a nahradí je reálnými zkušenostmi vašich zákazníků.