Agentura Optimio: Ohlédnutí za konferencí Content First

Víte, že jednoho člověka denně atakuje až 8 000 reklamních sdělení? Přitom se vsadím, že si teď nevzpomenete ani na jedno, které jste včera viděli. “Většina lidí produktovou reklamu zcela ignoruje, je to tím, že většina reklam zcela ignoruje lidi,” otevřel nejzajímavější přednášku konference Content First 2019 Ondřej Sitta ze Seznamu. V moderním marketingu totiž nestačí být všude vidět, ale vytvořit kreativu, o které budou lidé přemýšlet.

A komu tím prospějete?

Však to znáte, dokola ta stejná písnička: inzertní prostor je stále menší, lidé jsou reklamou přehlcení a v mass mediích se začalo hovořit o jakési bannerové slepotě. V období masivního rozvoje display platformy bych s podobnými závěry šetřil, jistě se ale shodneme na tom, že poptávka po psaní blogových článků, tvorbě videí, správě sociálních sítích – prostě po obsahovém marketingu – roste tempem komerčního úspěchu třetího Johna Wicka.

Jakou analogii můžeme najít mezi úspěchem akčního béčka, které vzkřísilo kariéru Keanu Reevese, ten už týden ovládá světová kina ve své nové ikonické roli, a trendy v obsahovém marketingu? Stejně jako tvůrci příběhu o aktuálně nejoblíbenějším nájemném vrahovi ani vy se neobejdete bez originálních nápadů, drzosti a odvahy poctivě odkomunikovat přesně to, co chcete a jak chcete. Ale sáhněte si do svědomí, děje se to?

Socky na sockách

Proč tedy facebooková zeď většiny z nás stále vypadá následovně: Terezčin Toníček má první zoubek, v Lidlu startuje květákový týden, výprodejový Black Friday na Alze, Black Thursday se slevami až 99 % na Alfě, slevové tornádo na Gamě, Aniččina Zuzanka byla poprvé na nočníčku, sleva 5 % na pětileté předplatné časopisu Moderní včelař, před 10 lety jste sdíleli fotku s uživatelem Martin Vořežprut (taková ta fotka z diskotéky na gymplu, která vás bude strašit navždy) a tak dále. Však to znáte. Slevám a prvním exkrementům dětí bývalých spolužáků ze školy prostě neunikneme.

Proč většina mega influencerů na Instagramu promuje značky tak, že v nepřirozených selfie pózách líbají produkt při západu slunce, v botách sedí na kuchyňské lince u mixéru s výrazem hodným Pornhubu nebo si nepřipojeným fénem na terase suší své čerstvě umyté vlasy? Nakoupení boti (fake profily) budou lajkovat tak jako tak, ale klientovi se to v zelených byznysových číslech neprojeví.

Takže jak teda? Definice na Wikipedii říká, že obsahový marketing je forma marketingu, zaměřená na tvorbu, publikování a distribuci takového obsahu, který je pro vybrané cílové publikum relevantní a hodnotný. Máte pocit, že výše zmíněné praktiky jsou pro uživatele na sociálních sítích relevantní, že je obohacují, vzdělávají nebo minimálně sofistikovaně baví? Nemyslím si. A snad nebudete chtít rozporovat Wikipedii!

Celý článek si můžete přečíst na webu agentury Optimio.

Partneři TUESDAY Business Network

  • Produkce