Na posledním MARKETING MEETING jsme se dozvěděli, že ačkoliv v současnosti je algoritmus LinkedInu proti automatizaci, už s ní některé firmy dokáží úspěšně pracovat. Dozvěděli jsme se, že je lepší přepnout profil do angličtiny nebo že není efektivní sdílet příspěvky z firemních profilů, protože si tím snižujete dosah svého účtu. A to je jen pár zajímavostí.
Na další se podívejte sami. Záznam z konference MARKETING MEETING: LinkedIn pro pokročilé si můžete pořídit na stránkách TUESDAY.cz
Zde je pár postřehů z přednášek:
Jak a proč zapojit do hry největší ambasadory – CEO
Proč zapojit vedení do budování firemní image na LinkedInu a jak motivovat CEO, když (ne)chce komunikovat, to byla témata, kterých se chopila Vladana Bačová, CEO z Pretty Much Nomads.

82 % lidí věří, že CEO, kteří komunikují na sociálních sítích, jsou transparentnější a důvěryhodnější.
Neaktivní CEO často potřebují jen ukázat smysl a zjednodušený proces. Nejčastějším argumentem, proč se CEO nechce zapojit do tvorby obsahu, je: „Nejsem typ, který umí psát. Nemám čas.“ Ať tedy příspěvky namluví na diktafon a markeťák přepíše. Motivujte vedení příklady od konkurence, jasnými benefity a interními potřebami.
Obchodní zástupci, kteří pravidelně sdílí obsah a jsou aktivní na LinkedInu, dosahují v průměru o 45 % více příležitostí a mají o 51 % vyšší pravděpodobnost splnění svých prodejních cílů.
Až 79 % uchazečů využívá sociální média (zejména LinkedIn) k hodnocení firemní kultury a lídrů
Vladana se podělila i o své vlastní LinkedIn nejlepší fuckupy:
Ghostwriting vs. autenticita
Ghostwriting není lež, pokud stojí na autentických myšlenkách. Je vhodný, pokud CEO má kvalitní vhledy a má co říct, ale nemá čas to sepsat nebo to neumí. Je ale potřeba zachovat styl vyjadřování a nechat si vše schvalovat.
Jak nabrífovat AI model a zachovat si autenticitu
Rychlý přehled trendů, praktické vychytávky a inspirace, jak AI využít ve svůj prospěch, přinesla copywriterka Radka Legerská. Ukázala několik tipů, jak efektivně nabrífovat AI pro prostředí LinkedIn.
Čtyři kroky k úspěchu na Linkedinu jsou: dobře vyplněný profil, dostatečná síť spojení, pravidelná publikace a engagement.

Ambasadoring funguje. Viditelnost firemních účtů je zkrátka pořád nízká oproti osobním. Nesdílejte příspěvky z firemních profilů, protože si tím snižujete dosah svého účtu.
Jak nabrífovat AI?
Můžeme dát AI náš obsah, strategii a tonalitu. Lidé věří lidem, ne firmám nebo strojům (AI). Mohu si nechat navrhnout strukturu, ale výsledek musím být já. Důležité je znát problémy svých zákazníků. Dejte AI text, tonalitu a řekněte, ať vám navrhne deset otevřených otázek.

Stále platí, že fungují vizuálně lákavé příspěvky (od nejkratšího bodu k nejdelšímu apod.). Emotivní srovnání funguje každému. Nakonec dejte ošemetnou otázku.
Anketa funguje. Je to opomíjený, ale velmi efektivní formát.
Nebojte se používat AI. Kromě nástrojů ChatGPT, Remini, Canva je dobré Staircase formátování (zdarma). Zvyšuje čitelnost a atraktivitu příspěvku, umí bodový seznam a ukáže, jak bude příspěvek vypadat přímo na LinkedInu.
Jak podat technická témata, aby to bylo srozumitelné?
Best practice z oboru jaderné energetiky přinesl Bohdan Zronek, ředitel divize jaderná energetika ČEZ.
Jadernou energetiku podporuje 77 % Čechů. Důvod je jednoduchý – chceme být soběstačný národ, máme technickou tradici a jsme otevření. A pro nás je klíčové komunikovat s občany a udržovat si tuto podporu. Bez ní by nebylo možné provozovat žádný zdroj energie – jak ukazuje i případ Německa, kde tento provoz skončil. Máme za tímto účelem několik osobních profilů v různých oborech. Snažíme se vždy o lidské příspěvky, založené na zajímavostech, tak aby dokázaly upoutat.
Žijeme v době informační inflace. Příliš mnoho informací „zneviditelňuje“ téma.
Je lepší méně informací a více zajímavostí. Jde pracovat i s negativním přístupem k jádru, změnit téma a ukázat třeba sokolí hnízda na ventilátorech. Koordinace a plánování témat u ambasadorů je důležité, na druhou stranu aktuální témata je třeba řešit hned.
Zvláštní kapitolou je krizová komunikace. Jakmile se do problému vložíte ve svém osobnímu profilu, funguje to mnohem lépe než na firemním profilu. Je to důvěryhodnější.

Pasti na LinkedInu
Adam Zbiejczuk, spolumajitel, Influencer.cz upozornil na některá úskalí tvorby obsahu na LinkedIn.
Kritika je také feedback.
Každá síť má svoje VIP. Dívejte se, kdo negativní komentář píše, a podle toho se zařiďte. Když nás kritik označí, můžeme reagovat, ale žádný social media monitoring nástroj se na LinkedIn použít nedá. Je potřeba ho důkladně sledovat.
Pište lepší komentář, než je příspěvek a vrátí se vám to.
Lidé rádi mluví o silných tématech a mezinárodní politice (Musk, Trump, Ukrajina, Čína). Je potřeba zvážit, zda postoj vašich ambasadorů ladí s vaší firemní politikou (například bojkot čínských výrobků a my chceme uzavřít dohodu s čínskou firmou.)
Jazyk na LinkedInu
Přepněte si profil do angličtiny, protože v češtině je špatný překlad. Stejně tak help je v angličtině aktuálnější, v češtině jsou často staré a zavádějící informace. Jazyky, kterými disponujete, si můžete přidat do profilu.
Nepublikujte ve dvou jazycích, algoritmus to vyhodnocuje špatně.

Pokud vaše firma funguje ve více jazycích, řešením může být i vytvoření více stránek – jedné pro ČR a další třeba pro Německo nebo Velkou Británii. Pokud mám jen jednu stránku a působím v celé Evropě, volil bych angličtinu a kombinoval ji s místními ambasadory. LinkedIn není dostupný ve slovenštině, což znamená, že na Slovensku je správně mít reklamu v angličtině, směřující na anglickou landing page.
Vliv a obchod na LinkedIn
Tereza Palátová, COO ze StoryMatters.online, mluvila o klíčovém akvizičním nástroji Sales Navigator Advanced, který je bohužel placený. Ukázala, jak proměnit své LinkedIn spojení (nejen prvního stupně) v obchodní příležitosti.
Lead Filteres – pomocí toho si mohu najít lidi, na které potřebuji cílit. Mohu si vytvořit Lead list. Je to takové malé interní CRM.
Buyer Intent – zde mohu zjistit, kolik času mé kontakty tráví s mým příspěvek, ačkoliv mi nedaly žádný like nebo komentář. To mohu zjišťovat i u profilů , které nemám přímo v kontaktech.
Snažím se s lidmi spojit s lidmi i na mém klasickém profilu, pro případ, kdybych se rozhodla přestat platit Sales Navigator Advanced.
Ale pozor. LinkedIn nemá rád automatizaci a může zablokovat profil.

AI jako váš parťák pro leady a příspěvky
Na to navázal Gašpar Nagy, CEO z Techmates.io. Předvedl, jak si sestavit vlastní systém, který vám vyfiltruje ty správné kontakty a připraví seznam zajímavých leadů. A šel ještě dál, předvedl, jak si nastavit AI asistenta, který bude psát příspěvky ve vašem stylu a nebude znít jako robot.
Specifikujte AI, co potřebujete – kolik slov má mít post a jakou délku, jak mají být oddělené řádky, jestli má používat smajlíky a tone of vioce.
Nasdílejte AI vlastnoručně vyrobené posty, životopis a vložte své přesvědčení, které chcete v postu mít.
Návod, který pomůže vytvořit tone of vioce:

Jak to celé automatizovat?
My to umíme. V budoucnu budou mít firmy své vlastní generátory, všechno se dá zautomatizovat. Je to jednodušší na údržbu.
Je s tím ale třeba pracovat opatrně, automatizace je proti algoritmům LinkedIn.
Těšíme se na viděnou na dalším setkání MARKETING MEETING: Sociální sítě a influencer marketing, které proběhne 10. června opět online.