Další akce Staňte se partnerem akce
Tato akce již proběhla. Další se koná 18. 2. 2017.
8. února 2014 9:00–17:30

Filozofická fakulta Univerzity Karlovy nám. Jana Palacha 2 Praha 1

Program

Velký sál - Bezpečnost pod dvěma klobouky

8:15 - 9:00

Registrace účastníků

9:00 - 9:15

Úvodní slovo

Petr Koubský Petr Koubský

stálý spolupracovník

TUESDAY Business Network

Petr Koubský

Vystudoval VŠCHT v Praze. Pracoval jako programátor, v letech 1990 – 2007 byl odborným novinářem zaměřeným na IT. Řídil časopisy Softwarové noviny a Inside. Od roku 2008 působí jako analytik a konzultant na volné noze. Externě přednáší na katedře informačních technologií pražské Vysoké školy ekonomické. Mezi jeho odborné zájmy patří sociologie a ekonomie informatiky, bezpečnost a mobilní technologie.

Ján Simkanič Ján Simkanič

CEO

Internet Info

Ján Simkanič

Je výkonným ředitelem společnosti Internet Info, v níž působí již od roku 2001. Vystudoval ekonomii a překladatelství na FF UK Praha. Příležitostně se věnuje moderování (např. vyhlášení ankety Křišťálová Lupa) a publicistice (blog Simindr.cz). V současné době je předsedou Výkonné rady SPIR.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Head of R&D

Socialbakers

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, šéf výzkumu a vývoje ve společnosti Socialbakers a učitel nových médií na Univerzitě Karlově. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům sociálních médií. Kromě vědecké práce mimo jiné zakládal překladatelský časopis Plav, podílí se na organizaci festivalu českého jazyka Šrámkova Sobotka.

9:15 - 10:00

A fire starts in Alexandria

Authoritarians worldwide are promoting censorship as a tool for "our protection." Secret blacklists, no oversight, suspiciously broad filters, politicians bent on destroying the Internet got you down? How can we effectively challenge these arguments? By showing the truth!

Aaron Gibson Aaron Gibson

Tor Project developer

The Tor Project

Aaron Gibson

 A Tor Project developer working on OONI, the Open Observatory of Network Interference, a free software project whose goal is to map Internet censorship worldwide and provide open  data and tools to researchers and journalists.

10:00 - 10:30

Coffee break

10:30 - 10:50

Kybernetická bezpečnost z pohledu státu

Výrazný nárůst používání informačních technologií v současném světě vede na jedné straně k vytvoření informační společnosti, urychlení komunikace a velkému rozvoji služeb a tím celé společnosti. Závislost naší společnosti a jejího fungování na informačních technologiích rapidně narůstá, a to ve všech oblastech. Se vzrůstající závislostí na informačních technologiích pak ale na straně druhé vzrůstá i riziko zneužívání těchto technologií nebo útoků na tyto technologie, které mají rozsáhlé dopady do činnosti subjektů nebo státu.

Vladimír Rohel Vladimír Rohel

Ředitel

Národní centrum kybernetické bezpečnosti

Vladimír Rohel

Vladimír vystudoval Pedagogickou fakultu UK, zaměření matematika-chemie. Několik let se věnoval pedagogické činnosti. Od roku 1995 pracoval 5 let jako vedoucí IT oddělení pro výstavbu a správu českých vojenských sítí SD NATO (Brusel) a ÚNVP SHAPE (Mons) na Ministerstvu obrany. Poté přešel na Ministerstvo zahraničních věcí, kde se podílel na vízovém projektu ČR a jeho zavádění na ambasádách. Jako správce národních sítí SD NATO a ambasád států Beneluxu, národní kontakt pro síť Minerva působil od roku 2003 v SD NATO Brusel. V roce 2008 nastoupil do NBÚ, kde prošel nejdříve pozicí ICT ředitele. V současnosti vykonává pozici ředitele Národního centra kybernetické bezpečnosti

10:55 - 11:15

Cookies, EU a reklamní branže

Různé pohledy jednotlivých entit, tj. jak se na cookies dívají provozovatelé obsahu, reklamních systémů, auditů apod.

Kateřina Hrubešová Kateřina Hrubešová

výkonná ředitelka

Sdružení pro internetový rozvoj v České republice

Kateřina Hrubešová

V reklamě, marketingu a v médiích se pohybuje 15 let. Nasbírala zkušenosti v mediální a reklamní agentuře, v mediazastupitelství a v neposlední řadě i ve vydavatelství tištěných titulů. Ze specializace na klasickou marketingovou komunikaci a ATL média se, vzhledem ke svým zájmům, vyprofilovala na manažera pohybujícího se v tzv. nových médiích – internetu, v mobilním světě a v sociálních sítích. V jejích postojích se zrcadlí pohled praktika starých médií a fanouška virtuálních světů s mírně skeptickým přístupem k věci. Zastávala pozice v PR, marketingu a ve vrcholovém managementu firem. Má zkušenosti jak s nadnárodními společnostmi, tak s neziskovým sektorem. Dnes je výkonnou ředitelkou Sdružení pro internetovou reklamu a řídí profesní organizaci, která určuje trendy na internetovém trhu v České republice.

11:20 - 11:40

Panika jménem ochrana soukromí na internetu

Máme se opravdu bát cookies? Má smysl na internetu řešit otázky ochrany soukromí? Není zbytečné v době distribuovaných cloudů zabývat se pravidly nad tím, kde jsou uložena naše data? Jaké to je podnikat na internetu v době, kdy má i na internetu každý region trochu jiná pravidla? Co chybí k tomu, aby to celé doopravdy dávalo smysl?

Michal Feix Michal Feix

Výkonný ředitel

Seznam.cz

Michal Feix

Michal Feix je od ledna 2012 výkonným ředitelem společnosti Seznam.cz. Je pravou rukou Pavla Zimy, generálního ředitele společnosti, a stará se o chod všech složek firmy, vyjma produktové části, kterou si napřímo řídí Pavel Zima. Před pozicí výkonného ředitele ve společnosti Seznam.cz působil jako provozní ředitel. Před příchodem do společnosti Seznam.cz v roce 2004 působil na technických pozicích u obou českých konkurenčních portálů. Je absolventem ČVUT FEL a MBA.

11:45 - 12:05

Just metadata

Podle americké administrativy nemusí být lidé odposlechy NSA znepokojeni. Jde jen o metadata a obsah NSA nezajímá. Jenže realita je taková, že metada jsou v tomto ohledu optický klam. Metadata totiž o lidech vypovídají častěji mnohem více než samotný obsah. Pokusím se vás o tom přesvědčit pomoci několika malých demonstrací možností analýz metadat.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Head of R&D

Socialbakers

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, šéf výzkumu a vývoje ve společnosti Socialbakers a učitel nových médií na Univerzitě Karlově. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům sociálních médií. Kromě vědecké práce mimo jiné zakládal překladatelský časopis Plav, podílí se na organizaci festivalu českého jazyka Šrámkova Sobotka.

12:05 - 13:30

Oběd

Velký sál - Marketing

13:30 - 13:50

Design služeb se zrcadlí v obsahové strategii

Copywriting a obsahová strategie přestaly být buzzwordy. Přístupů k nim je celá řádka, vždycky by ale měly vycházet zejména z obeznámenosti s cílovou skupinou. Ukážeme si, jak se k ní dostat. Jak ji pochopit. Jak znalosti z obyčejného psaní textů na weby a do mailů promítnout i dál do samotných projektů a byznysu. Pomůžou k tomu metody známé z designu služeb (persóny, průchod službou, prototypování, kontaktní body…). Čeká nás sada rad, tipů a triků nejen pro lepší copy.

Roman Hřebecký Roman Hřebecký

Freelancer

Pábení.cz

Roman Hřebecký

10 let píše marketingové texty a to je jeho lovestory. Je copywriter a content marketér. O komunikaci značky uvažuje v souvislostech se sociálními sítěmi a PR, protože s nimi začínal. Školí kreativní přístup k marketingu, k cílové skupině a k psaní textů. Baví ho sdílet know how, názory a zkušenosti. Píše jeden z mála blogů o obsahové strategii v Česku a do copywritingu prosazuje metody ověřené designem služeb.

13:55 - 14:15

Šmíráctví ve službách marketingu, aneb Kdo všechno ví o vašich úchylkách

Co o nás různé firmy na internetu vědí? Jaká data o nás sbírají a k čemu je využívají? Jak se dají informace, které dobrovolně poskytujeme zpeněžit, nebo i zneužít proti nám? Naprostá většina firem v dnešní době sbírá údaje o svých zákaznících i pouhých návštěvnících. Tato data, správně využita, poskytují marketingu obrovské možnosti k dalším výdělkům. Nebo k velkému narušení toho, co nyní vnímáme jako naše soukromí a svobodu užívání internetu.

Luboš Louženský Luboš Louženský

Inovátor, konzultant

Louzensky.cz

Luboš Louženský

Luboš je konzultantem a technologickým nadšencem, který má za sebou studium Mezinárodního marketingu v Irsku, práci pro největší digitální agenturu H1.cz a nyní se pohybuje jako konzultant na volné noze. Otázky technologií, internetového práva a především marketingu jsou jeho dlouhodobým tématem a pravidelně o nich přednáší.

14:20 - 14:40

Není důležité zvítězit, ale skončit poslední

Chtěli jste mít vždy poslední slovo? Takových je mnoho a s využitím nedávné úpravy pravidel Facebook-u jsme se rozhodli dát lidem šanci za to něco i získat. O 89 tisíc komentářů později se to podařilo - i když jen 2 sekundy. Podíváme se na to, proč organizovat takové "hlouposti", co je k tomu potřeba a zda se to vyplatí.

Dušan Šimonovič Dušan Šimonovič

CMO

Liftago

Dušan Šimonovič

Dušan vede komunikaci, zákaznickou péčí a marketing O2.cz na sociálních sítích. Zkušenosti s online marketingem, technologiemi, copywritingem a prací s komunitou sbíral v herním průmyslu, v agentuře a také jako autor a redaktor v odborných médiích.

14:45 - 15:05

10 věcí, které byste neměli v sociálních sítích dělat

Nejodpornější věcí na světě je přistřihávat někomu křídla negativními radami typu „tohle nedělej, tohle nefunguje, nech to bejt“. Zároveň se říká, že dobrá rada je nad zlato. Platí tedy v sociálních sítích, že dobrá rada může být tou nejodpornější věcí na světě? To ukáže Jan Suda na 10ti příkladech věcí, které byste na sociálních sítích neměli dělat. Dokážeme se poučit z 10ti příkladů toho jak to nedělat?

Jan Suda Jan Suda

Digital Director

GroupM

Jan Suda

Jan byl jeden z prvních digital media plannerů v ČR. Je jedním ze spoluviníků vývoje české digitální display reklamy za posledních 13 let. Je podepsán pod stovkami kampaní a na životech dvou digital teamů v mediálních agenturách, které za svou kariéru vybudoval. V současné době je v GroupM odpovědný za Interaction oddělení a vývoj nových forem digitální komunikace a všechny je miluje. Sám sebe považuje za ztracené malé koťátko ve velkém zlém světě.

15:05 - 15:45

Coffee break

15:45 - 16:05

B2B na Facebooku funguje a prodává!

Případová studie vyvracující dogma o Facebook jako o kanálu, který neprodává a na kterém B2B nefunguje. Case study pro velkoobchod s návratností investice 2290% při využití Facebook Ads, Custom Audiences a Social retargetingu a segmentovaných dat z CRM databáze.

Petr Andrýsek Petr Andrýsek

Chief Shark

Socialsharks

Petr Andrýsek

Majitel a hlavní žralok social media agentury SocialSharks, která pomáhá objevovat potenciál sociálních sítích firmám jako je Big Shock!, Lidl, UniCredit Bank, Albi a mnoho dalších.

16:10 - 16:30

Jak dostat kandidáta nepopulární strany z nevolitelného místa na kandidátce do Poslanecké sněmovny

Případová studie rozebírá individuální kampaň pardubického kandidáta do Poslanecké sněmovny, která přes relativně nízký rozpočet obsáhla řadu online i offline médií a navzdory rozpačité centrální kampani mateřské strany, strmému propadu jejích preferencí i nevolitelné pozici klienta na kandidátce skončila úspěchem. Sonda do regionálního politického marketingu dokazuje, že hlavní jsou dobrá strategie, nápad a realizační tým – ostatní přijde (při troše štěstí) samo.

Pavel Šenkapoun Pavel Šenkapoun

Creative Director

eBRÁNA

Pavel Šenkapoun

Pavel vede kreativní oddělení ve společnosti eBRÁNA. Předtím pracoval jako kreativec a copywriter v agentuře MEDIA FACTORY, učil na střední škole i univerzitě, přivydělával si jako korektor, redaktor, překladatel a učitel hry na kytaru. V IT světě se ocitl náhodou, vystudoval filozofii a bohemistiku, bádal o českém verši, hrál v několika rockových skupinách a psal pro ně texty. Psaní písniček, básniček a překládání zpívané poezie se věnuje dodnes.

16:35 - 16:55

Zneužití LinkedInu pro nábor zaměstnanců

Nábor zaměstnanců přes sociální sítě začíná být standardem už i mezi českými recruitery. Jak z nich ale vymáčknout maximum a odlišit se od ostatních? V přednášce Josefa Kadlece, autora světové knihy People as Merchandise: Crack the Code to LinkedIn Recruitment, se dozvíte, jak změnit používání LinkedInu v konkurenční výhodu.

Josef Kadlec Josef Kadlec

Recruitment Academy

Josef Kadlec

Josef patří mezi první LinkedIn headhuntery v Evropě, kteří první rozpoznali skrytou sílu tzv. pasivních talentů. Zároveň je první LinkedIn Certified Professional - Recruiter v regionu CEE. Josef je také autorem originální knihy pro recruitery People as Merchandise: Crack the Code to LinkedIn Recruitment, která byla doporučena významnými HR řediteli společností jako např. IBM, HP, Google, AVG, Barclays, T-Mobile, ale i investory včetně Ondřeje Bartoše, Johna Vanhary, Vladimíra Kováře nebo Barbary Corcoran známé z pořadu Shark Tank. Jeho vizí je nezastavit změnu pracovního trhu ve prospěch kandidátů a společností a to aplikováním analytických postupů a IT dovedností v personalistice.

17:00 - 17:30

The Spectrum of Privacy – From Anonymity to Identity

Beth Katz Beth Katz

Director of Product Management

AVG Technologies CZ

Beth Katz

Beth is Director of Product Management for the Consumer Product line at AVG, managing a portfolio of products designed to keep people secure across all their devices. Her interests are the evolution of security from the internet to the internet of things, and people’s changing expectations of security in their digital world.

Sál č. 200 - Původní výzkum

10:30 - 10:50

Podivné atraktory v hlavě

Komplexita, podivné atraktory; Kupka; obraz a informace: Je možné kvantifikovat lidské vnímání? Digitalizovat smysly? Jak vznikají tvary? Je abstraktní umění vizuální manifestací dynamického systému stejně jako tvary v přírodě?

Dita Malečková Dita Malečková

Doktorandka

Dita Malečková

Dita vystudovala filosofii a je doktorandkou Informační vědy na FF UK. V rámci Studií nových médií vyučuje Úvod do současné filosofie a také kurz Umění, kultura a nová média. Zajímá se o (nejen novomediální) umění a oblast Digital Humanities.

10:55 - 11:15

Život jako data - data jako životní styl

Díky technologiím žijeme ve světě, kde o sobě můžeme zaznamenávat v podstatě cokoliv nás napadne – data o spánku, pohybu, o tom kde se zrovna nacházíme, o výdajích, náladách, online interakcích, hudebním vkusu či milostném životě.
Selftracking, lifelogging či quantified self jsou "diagnózy" moderních datasexuálů, kteří své wereable technologies neodkládají ani ve spánku. A je jich čím dál víc.

Soňa Príborská Soňa Príborská

sociální média MU

MASARYKOVA UNIVERZITA

Soňa Príborská

Soňa aktuálně studuje magisterský program Informační studia a knihovnictví v Brně, kde obhájila bakalářskou práci věnovanou tématu Quantified self a nyní zpracovává diplomovou práci na téma selftrackingu. Pracuje na tiskovém odboru Masarykovy univerzity kde se stará o univerzitní sociální sítě.

11:20 - 11:30

Chování dětí mladšího školního věku na internetu a jejich motivace ke sdělování osobních údajů v tomto prostředí

Co vlastně dělají děti ve věku 6-10 let na internetu, proč to dělají a zda jsou si vědomy rizik kybeprostoru. Na to se pokusila odpovědět jedna z diplomových prací obhájených v roce 2013 na StuNoMe, která bude předmětem této prezentace. Konkrétně přestaví zejména výsledky kvalitativního výzkumu vedeného formou focus groups s dětmi na dvou pražských základních školách.

Tereza Zadražilová Tereza Zadražilová

Na volné noze

Tereza Zadražilová

Tereza se po absolvování bakalářského studia na oboru Informační studia a knihovnictví rozhodla pokračovat na stejném ústavu a loni se tak stala úspěšnou absolventkou Studií nových médií. Při studiu se zabývala zejména vlivem nových médií na dětské uživatele a případnými nebezpečími, která na ně mohou v kyberprostoru číhat. V současné době vypomáhá v jednom menším e-shopu s korálky a hledá perspektivnější uplatnění na trhu práce. Ve volné čase se aktivně věnuje irskému tanci a je spoluorganizátorkou festivalu Irský Máj.

11:30 - 11:40

Posthumanistické tendence v performance art : interakce těla a kódu

 Posthumanistické tendence v performance art je diplomová práce pojednávající o vlivu technologií na formování vztahů v rámci globální sítě lidí, zvířat, strojů a dalších živých či neživých věcí. Na postupnou proměnu kulturních, antropologických nebo filosofických rozměrů této sítě nahlíží optikou uměleckého žánru performance art, a zároveň tedy navrhuje vhodnost prolínání uměleckého a "vědeckého" či akademického uvažování. Prezentace samotná bude - s ohledem na délku jejího trvání - pojata jako performance.

Markéta Dolejšová Markéta Dolejšová
Markéta Dolejšová

Je absolventkou oboru Studia nových médií, kde se zabývala především uměním nových technologií a možnostmi jeho využití ve formování veřejného prostoru. Tomuto tématu se dále věnuje v rámci uměleckého uskupení Cancel , které v rámci studia stihla spoluzaložit. Je jedním z šesti stvořitelů mrkve v rohlíku a jedním ze čtyř kurátorů pražské public-artové galerie Artwall . V současné době se ale zabývá především foodtech designem a food-networkingem. Na to všechno si vydělává jako video-editorka v produkční agentuře.

11:45 - 11:55

Geoprostorová revoluce: Location Based Services jako médium pro nové formy občanského aktivismu

S nadsázkou lze říci, že místa mohou vyprávět příběhy. Bez nadsázky je možné tvrdit, že s každou událostí nebo lidskou aktivitou je spojené určité místo, zeměpisná souřadnice, bod na mapě. Od map – tradičních médií a způsobu organizace informací – jsme díky novým technologiím pokročili k využívání mobilních služeb založených na informacích o naší aktuální poloze. LBS jsou už několik let užitečným pomocníkem v mnoha oblastech. Zajímavé využití našly i na poli občanských aktivit ekologického, politického ale i ekonomického a sociálního zaměření. Jak toto propojení nových technologií a aktivismu funguje a co nového přináší, nebo přinášet může, ukáže prezentace na projektech Let’s Do It, Uchaguzi, Esri Australian Flood Map nebo aplikaci Appapa.

Martina Čulíková Martina Čulíková

Account Manager

H1.cz

Martina Čulíková

Od loňska je Martina absolventkou Informačních studií a Studia nových médií na Univerzitě Karlově v Praze. V rámci studia se nejvíce zajímala a v současné době se stále zajímá o oblast neogeografie. Právě Location Based Services se věnovala i ve své diplomové práci. Živí se ale on-line marketingem – od roku 2011, s krátkou přestávkou na mateřskou dovolenou, působí v H1.cz jako account managerka. Ve volném čase se věnuje dcerce nebo relaxuje s paletou v ruce.

11:55 - 12:05

Využívání sociálních sítí na Blízkém východě se zaměřením na území Palestiny

Trend využívání sociálních médií v posledních letech mění způsob, jakým lidé komunikují a sociální média se stávají nedílnou součástí našich životů. Na Blízkém východě, který je dlouhodobě pod tlakem, konflikty a občanskými nepokoji sociální média sehrávají důležitou roli v prolomení cenzury a poskytování prostoru pro hlas občanů. Jednoduchost, dosažitelnost a určitá globálnost nástrojů, jako jsou blogy či on-line sociální sítě, nyní umožňují a poskytují prostor pro politický aktivismus a propojování. V rámci své prezentace se Lutfia Drastilová zaměří na využívání sociálních médií v oblasti Palestiny, která je díky historickým událostem po politické i sociální stránce unikátní a využívání sociálních médií má pro Palestince velký a možná trochu rozdílný význam, než pro nás.

Lutfia Drastilová Lutfia Drastilová

Social Media and PR Specialist v Avon Cosmetics, mateřská dovolená

Lutfia Drastilová

Lutfia vystudovala obor Studia nových médií na FF UK v Praze, kde se v rámci své diplomové práce zabývala využívánín sociálních médií na Blízkém východě. K území Palestiny má osobní vztah, protože její otec je palestinského původu a tamní situaci zná z vlastních zkušeností. Ve svém profesním životě se věnovala problematice digitalizace starých tisků a jejich zpřístupňováním a následně PR 2.0 ve společnosti Avon Cosmetics. V současné době je na mateřské dovolené, ale ve volném čase, kdy dcera spí nebo si hraje, spravuje několik korporátních facebookových stránek a věnuje se vlastnímu blogu.

12:05 - 13:30

Oběd

13:30 - 13:50

Efektivita online reklamy z hlediska biometrie

Jaké změny v mozkové a srdeční aktivitě nastanou v momentě, kdy se uživateli webu zobrazí vyskakovací okno nebo obrovský banner? Jak moc ho dopálí, když se mu ho nepodaří ihned zavřít? Neodradí ho od dalšího prohlížení?

Pavel Rosenlacher Pavel Rosenlacher

Analytik neuromarketingu

eMerite

Pavel Rosenlacher

Vedoucí technolog a analytik neuromarketingových měření a výzkumů společnosti eMerite. Již několik let se věnuje neuropsychologii a možnostem její aplikace v prodeji a marketingu. Je školitelem magisterských studentů ČVUT a VŠFS, kteří se podílejí na jeho vědecko-výzkumné činnosti, zaměřené na vyhodnocování emočních stavů významných pro efektivitu nástrojů marketingové komunikace. V doktorském studiu fakulty Biomedicínského inženýrství ČVUT se věnuje neuromarketingu a použití tzv. biofeedbacku.

Sál č. 200 - Bezpečnost pod dvěma klobouky

13:55 - 14:15

Jak vytvářet, ukládat, používat hesla, jaké nástroje k tomu používat a proč proboha

Používáte hesla? Kolik jich máte? Asi dost, co. Znáte nějaký program pro správu a pamatování hesel nebo snad používáte jedno heslo na více místech? Používáte heslo pro přístup k vašemu emailu i pro přístup k jiným službám? Šmarjá, opravdu? Když náhodou takové službě unikne databáze emailů a hesel, včetně toho vašeho, tak pak případný zlý hoch může získat přístup i k dalším službám, protože do vaší emailové schránky vám chodí např. zapomenutá hesla nebo odkazy na nastavení hesel nových. Pokud k tomu tedy dojde, tak vás může zachránit už jen dvoufaktorová autentizace, víte, co to je? To je otázek, že... ale nebojte, mám i odpovědi.

Michal Špaček Michal Špaček

vývojář

Michal Špaček

Michal Špaček

Michal umí vyvíjet webové aplikace a zajímá se o jejich bezpečnost. Nebojí se o tom mluvit veřejně, hledá hranice tak, že je posouvá. Jeho cílem je naučit webové vývojáře stavět bezpečnější a výkonnější weby a aplikace.

14:20 - 14:40

Cookieless Monster: Fingerprinting zařízení skrze webový prohlížeč

V dnešní době se často mluví o cookies a rizicích, které tato technologie přináší. Zapomíná se ale na technologii, která může cookies nahradit a ze své podstaty je větší hrozbou pro soukromí uživatelů webu - Web-based Device Fingerprinting. Chtěl bych přiblížit tuto technologii, představit ona rizika a možná i nabídnout obranu...a jak unikátní je otisk vašeho prohlížeče?

Pavel Schamberger

Student

Schamberger.me

Dítě internetu a student, v současné době píšící bakalářskou práci na téma Anonymita v prostředí internetu na Ústavu informačních studií a knihovnictví FF UK v Praze. Nadšenec a dobrovolník v rámci Tor Project.

14:45 - 15:05

Bezpečnost v kontextu Internetu věcí

 “Internet věcí” přináší mimo celé řady příležitostí i novou a relativně pestrou paletu potenciálních problémů. Fakt, že jeden uživatel bude mít u sebe kromě chytrého telefonu i tablet, chytré brýle a chytré hodinky, představuje výzvu pro návrh autentizace uživatele do různých typů aplikací v rámci komplexu osobních přenosných zařízení. Tato výzva nespočívá jen v návrhu samotné bezpečnosti, ale také v zachování přívětivé user-experience.

Petr Dvořák Petr Dvořák

CEO

Lime - HighTech Solutions

Petr Dvořák

Petr Dvořák je CEO společnosti Lime HighTech Solutions a vedoucím inovačního inkubátoru mobilní divize společnosti Avast. Před nástupem do těchto pozic byl Petr partnerem a konzultantem mobilních technologií ve společnosti Inmite, která se zaměřovala na vývoj mobilních aplikací pro přední české banky, světové automobilky, telefonní operátory a mediální domy, a kterou společnost Avast v červenci 2014 koupila a přetvořila v divizi Avast Mobile. Před příchodem do Inmite pracoval Petr dva roky na produktu NetBeans ve společnosti Sun Microsystems. Petr vystudoval softwarové inženýrství na Karlově Univerzitě v Praze.

15:05 - 15:45

Cofee break

15:45 - 16:05

Bezpečnostní aspekty kryptoměny BitCoin

Obsahem tématu je krátké představení finanční platformy BitCoin a vymezení jejích klíčových aspektů, včetně nastínění nativní koncepce zabezpečení a motivů vedoucích k pokusům o zneužití této platformy. Navázáním je diskuze o aktuálních trendech pro rok 2014 a společné zamyšlení nad fakty, jakými službami lze platformu BitCoin dále rozvíjet. Závěrem tématu je diskuze o možnostech útoků na tyto služby, koncepčních nedostatcích, reálných případech jejich zneužití a o možnostech zabezpečení BitCoin a řízení rizik okolo této digitální měny.

Vlastimil Vagner Vlastimil Vagner

Enterprise Risk Services Consultant

Deloitte Advisory

Vlastimil Vagner

Vlastimil působí jako bezpečnostní konzultant ve společnosti Deloitte Advisory. Zabývá se primárně audity IT prostředí napříč mnoha standardy a projekty analýzy a zajištění bezpečnosti IT infrastruktury v rámci lokálního i zahraničního trhu.

16:10 - 16:30

Reálné hrozby mobilních technologiích

Jsou vaše mobilní zařízení dostatečně zabezpečená? To je otázka k zamyšlení. Pokusíme se spolu nahlédnout pod pokličku rostoucí skupině hrozeb, které ohrožují naše mobilní společníky. Podíváme se na rozšířené způsoby zneužití mobilních zařízení, se kterými se můžeme setkat. Jaká rizika sebou přinášejí platby pomocí NFC, které jsou stále populárnější? Vysvětlíme si, jak fungují mobilní platby a jak nejrychleji vydělat na nevinných uživatelích.

Filip Chytrý Filip Chytrý

Virus analyst

AVAST Software

Filip Chytrý

Filip vystudoval aplikovanou kybernetiku v Hradci Králové. Škola mu dala dobrý základ k práci Malware analytika ve společnosti Avast. Od roku 2009 pracuje na analýze malwaru a zakládá vlastní firmu zabývající se bezpečnostním poradenstvím. Jeho hlavním cílem je informovat veřejnost o rizikách užívání internetu a pomoci předcházet či minimalizovat případné škody. „Většina lidí tuší, co je může postihnout a jaká jsou rizika, ale nikdo nedělá nic aktivně pro to, aby je minimalizoval. Domácnosti, menší až středně velké firmy bohužel ve většině případů vůbec neřeší prevenci.“

16:35 - 16:55

Úřad na ochranu kvality cloudových služeb

Personalizace služeb a ochrana osobních údajů jsou aktuální témata, která hýbou internetem. Jak mohou vaše data pomoci zkvalitnit cloudové služby? O co se připravíte, když data neposkytnete? Co všechno firmy mohou udělat pro dobro svých zákazníků a co se může stát když je jediným kritériem zisk?

Pavel Kordík Pavel Kordík

Proděkan

ČVUT FIT v Praze

Pavel Kordík

Pavel je proděkanem pro rozvoj na nejmladší fakultě ČVUT, Fakultě informačních technologií. Skrze portál pro spolupráci studentů s průmyslem chce otevřít univerzity podnikům. Garantuje obor Znalostní inženýrství, který produkuje kvalitní datové vědce a inženýry, tolik potřebné pro inovace a konkurenceschopnost. Pavel se svými doktorandy pracuje na nových algoritmech pro automatizaci data miningu a výsledky výzkumu se snaží dostat do praxe.

17:00 - 17:30

Vývoj v rámci Open Hardware komunity

Open Hardware je trochu jiný než Open Source Software. Lidi, co s vaším projektem pracují, musí vaší věc nejdřív vytvořit. Jednoduchý "git clone" příkaz nestačí. Rád bych se během své přednášky podělil o svoji osobní zkušenost právě s takovýmto vývojem a jak z něj vytěžit co nejvíc.

Josef Průša

Prusa Research

Josef je známý vývojář 3D tiskáren, které se vyrábí po celém světě. Kromě toho je ale obrovský popularizátor Open Hardware. Ve svých 23 letech má za sebou již několik přednášek na prestižním Open Hardware Summitu (MIT, New York Hall of Science) a věnuje se vývoji definice toho, co vlastně Open Hardware je. Má za sebou tisíce contributorů do jeho projektů.

Sál č. 300 - Možné zítřky

13:30 - 13:50

Vlastní kniha snadno a rychle

K vydání vlastní knihy dnes nepotřebujete ani nakladatelství, ani složité vydavatelské znalosti. Technologie jsou tak jednoduché, že svůj obsah může v tištěné i elektronické podobě vydat úplně každý sám. Na konkrétním příkladu knihy České nesvědomí si ukážeme podrobný návod, jak jednoduše vydat vlastní knihu a e-knihu, co všechno je k tomu potřeba, na co nezapomenout a jestli vám za to v dnešní době někdo zaplatí. Můžete už teď tipovat, kolik se s tím podařilo vydělat. A začít přemýšlet nad tím, co vydáte vy sami.

Ján Simkanič Ján Simkanič

CEO

Internet Info

Ján Simkanič

Je výkonným ředitelem společnosti Internet Info, v níž působí již od roku 2001. Vystudoval ekonomii a překladatelství na FF UK Praha. Příležitostně se věnuje moderování (např. vyhlášení ankety Křišťálová Lupa) a publicistice (blog Simindr.cz). V současné době je předsedou Výkonné rady SPIR.

13:55 - 14:15

Mapování a predikce kriminality

Policie pod vlivem anglosaské praxe plánuje zavést masivní systém na analýzu a predikci kriminality (součástí mají být i nově centralizované přestupky či demografické informace a data ze sociálních systémů). Na cestě číhá řada úskalí, mimo jiné sociálně homogenní obyvatelstvo, vachrlaté IT systémy policie a v neposlední řadě i dravé firmy, které by rády prodaly svá řešení. Na pozadí toho všeho ale jde o naše soukromí a prostou lidskou důstojnost.

Jan Cibulka Jan Cibulka

Data editor

Economia

Jan Cibulka

Honza pracuje jako datanovinář pro portál iHNED.cz. Věnuje se hlavně datům státní správy, s čímž souvisí i záludnosti svobodného přístupu k informacím. Specializuje se na kriminalitu a další sociálně negativní jevy. Jeho hlavní nástroje jsou Python, GIS a zákon 106. Ve volném čase fotí a občas se postaví za bar.

14:20 - 14:40

Kdo je na špičce slídilského ledovce v roce 2013?

Ceny velkého bratra (Big Brother Awards) udílí sdružení Iuridicum Remedium na základě hlasování odborné poroty každý rok. Kdo a proč vyhrál letos a komu cena jen těsně unikla?

Václav Novák Václav Novák

Yeseter.com architect

Yeseter Now

Václav Novák

Expert sdružení Iuridicum Remedium na informační technologie a letošní porotce v Big Brother Awards. V civilním životě architekt a vývojář yeseter.com, člen tubového kvarteta, zpěvák (hledáme posily do spsbor.cz) a pátrač po penězích záhadně mizejících z Prahy 5.

14:45 - 15:05

Zveřejňování státních smluv je skvělé. Samo o sobě však problémy neřeší.

Jakkoliv dobře vypadají nedomyšlené řešení, chyby dostanou příležitost aby se projevily. Plán opravovat chyby za pochodu nemusí být nejen dostatečný, ale ani reálný. Slovenský příběh: v čem se naplnily - av čem ne - očekávání od povinného zveřejňování smluv státu. Překvapení a (možné) poučení ze zveřejnění nejrozsáhlejšího veřejného souboru dat v SR.

Peter Kunder Peter Kunder

Datový analytik

fair-play.sk

Peter Kunder

Již více než 10 let působí jako datový analytik v české protikorupční organizaci Aliance Fair-play. Předtím pracoval ve dvou největších slovenských názorotvorných denících. V současné práci využívá novinářské investigativní postupy a podílí se i na tvorbě návrhů na nové legislativní řešení v oblasti zveřejňování informací a ve veřejných zakázkách (veřejnou zakázkou). Příležitostně se "ideově" podílí na vytváření investigativních nástrojů pro práci s daty. V poslední době rád relaxuje při studiu středověkých kronik.

15:05 - 15:45

Coffee break

15:45 - 16:05

Vizualizujeme politiku

Prezentace představuje nástroje vizualizace politiky používané sdružením KohoVolit.eu, jako jsou interaktivní volební mapy, modely hlasování v zákonodárných sborech a dalších kolektivních orgánech či vizualizace legislativního procesu pomocí analýzy sítí a Sankeyho diagramů. Tyto nástroje umožňují získat nové informace o politických jevech pomocí vhodné redukce a zobrazení komplexních datových struktur a srozumitelně je předat laickému publiku.

Kamil Gregor Kamil Gregor

Kohovolit.eu

Kamil Gregor

Kamil Gregor je pracovníkem Mezinárodního politologického ústavu v Brně a analytikem občanského sdružení KohoVolit.eu. Zabývá se aplikacemi kvantitativních metod v sociálních vědách a výzkumem hlasování v zastupitelských sborech.

16:10 - 16:30

Decentralizovaná budoucnost sociálních médií

Zatímco Twitter prodává dojem vlastní zajímavosti ve 140 znacích, YouTube televizní reklamu přenesenou do vašeho telefonu a Facebook fotky z vaší dovolené, ve stínu titánů vznikají projekty, snažící se vymanit web z jejich autokracie. Od federovaných alternativ Facebooku pro váš server až po distribuované mikroblogy postavené na součástech Bitcoinu a BitTorrentu, všichni mají společný cíl: decentralizace. Mohou uspět?

Jan Vlnas Jan Vlnas

Vývojář

jan.vlnas.cz

Jan Vlnas

Honza si rád četl kyberpunk a zanechalo to na něm trvalé následky; na moderních technologiích jej zajímá nejen jak je využít, ale také jak budou zneužity. Jako vývojář na volné noze přispívá do nejrůznějších open-source projektů, studuje nová média na FF UK a vyučuje programování v Ruby na ČVUT.

16:35 - 16:55

Skutečná data o nový médiích ve zdravotnictví

Se vzrůstajícím zájmem o nová média ve zdravotnictví vzrůstá potřeba informací o jejich skutečném využívání. Výsledky analýzy více než 300 subjektů z této oblasti za poslední 4 roky poskytují srovnání nových médií v ČR, v Evropě a v USA. Získané výsledky potvrdily některá doporučení pro jejich využívání v oblasti zdravotnictví. Možnosti nových médií budou demonstrovány na základě výsledků analýzy šíření chřipky v těchto médiích v porovnání se skutečnými daty o jejím výskytu v ČR.

Tomáš Pruša Tomáš Pruša

Odborný pracovník, pedagog (PřF a LF MU)

MASARYKOVA UNIVERZITA

Tomáš Pruša

Tomáš pracuje v Centru pro výzkum toxických látek v prostředí (PřF MU) v týmu, který dlouhodobě sleduje determinanty lidského zdraví. Přednáší na Lékařské fakultě MU a v Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF MU. Oblastí jeho zájmu jsou nutriční epidemiologie, úloha nových médií v oblasti péče o zdraví a kvalita a přístupnost informací ve zdravotnictví. Výsledky své práce prezentoval např. na konferenci Medicine 2.0 v Bostonu, Londýně či na Hawaji. Je také jediným přednášejícím na lékařských fakultách v ČR přednášející v českém znakovém jazyce a dnes zajišťuje adaptaci prvního neslyšícího studenta na UTB ve Zlíně.

17:00 - 17:30

Dáme práci - na cestě mezi akademickým a soukromým sektorem

Prezentace průběžných výsledků projektu Dáme práci, který na příkladu nabídek a poptávek práce ukazuje jak propojit akademický svět se světem komerčním. Projekt se věnuje problematice párování pracovních míst s nezaměstnanými skrze sémantická data a na jeho řešení se podílejí lidé ze Studia nových médií, DERI v Galway a University v Tilburgu. Přijďte se podívat na jeho průběžné výsledky a vyzkoušet aplikaci, která vzniká. Dozvíte se nejen o plášti, ale také o obsahu mnohem více než bývá zvykem.

Eliška Hutníková Eliška Hutníková

Data analyst

Ataxo Interactive

Eliška Hutníková

Eliška působí v týmu Social Insider, nástroje pro monitoring sociálních sítí v Ataxu Interactive. Stará se o to, aby data z monitoringu přinášela klientům užitečné informace, zabývá se vyhodnocováním a zlepšováním efektivity aktivit nebo analýzou fanouškovské základny. Dřív působila jako social media specialistka v agentuře H1.cz. Absolvovala studia nových médií na Filozofické fakultě UK. 

Vojtěch Hýža

Analytik

Josef Šlerka Josef Šlerka

Head of R&D

Socialbakers

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, šéf výzkumu a vývoje ve společnosti Socialbakers a učitel nových médií na Univerzitě Karlově. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům sociálních médií. Kromě vědecké práce mimo jiné zakládal překladatelský časopis Plav, podílí se na organizaci festivalu českého jazyka Šrámkova Sobotka.

Partneři New Media Inspiration 2014

Mediální partneři

logo Lupa.cz logo Marketing Journal logo MediaGuru.cz logo Root.cz logo Tyinternety.cz

Za podpory

logo BizIT logo ČVUT FIT v Praze logo Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze logo Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Produktoví partneři

logo ACTIVE 24 logo Starbucks logo STRV logo ZOOT

Organizátoři

logo Studia nových médií FF UK logo TUESDAY Business Network

Produkce

logo Internet Info
Více o partnerech akce