Tato akce již proběhla. Další akce Czech Internet Forum 2024 se koná 5. 11. 2024.

Program

9:15 - 9:25

Takoví jsme byli

Na začátku si uděláme malou mentální rozcvičku, při které si prosvištíme slovíčka z dávné minulosti. Vrátíme se do starých dobrých časů, kdy jsme všichni ještě byli mladí, někteří i krásní a kdy žádný z nás neměl iPhone a žádná Siri nám nemohla říct, co nás čeká. Vstupní kód: "Peprnet".

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Deník N

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.

9:30 - 10:10

Proč internet není odpověď

Říkají mu svědomí internetu. Vyčítají mu, že vidí všechno moc černě. Není divu, jeho třetí kniha, která vyšla letos v lednu, nese název "Internet není odpověď". A nikoho nenechá chladným.

Těžko budete ve světě internetu hledat provokativnějšího řečníka. Uhrane vás naléhavým hlasem a znepokojivými argumenty. Ze samotného Silicon Valley až do Prahy přijede varovat před riziky digitálního věku. Tušíte o nich, ale nechcete si je připustit.

Andrew Keen vyburcuje vaši pozornost směrem k odvrácené straně internetu. Volá po zodpovědnosti nejinovativnějších firem a po pozornosti nás všech, ze kterých se stávají produkty k zobchodování na globálním online trhu. Jaké jsou naše šance v ekonomice, kde vítěz bere vše?

Využijte jedinečnou příležitost setkat se s jedním z nejbystřejších a nejkontroverznějších kritiků nové doby. Andrew Keen, britsko-americký internetový podnikatel, spisovatel, moderátor (TechCrunch aj.) a řečník napsal tři knihy (Kult amatéra, Digitální závrať a Internet není odpověď), sjezdil desítky konferencí po celém světě (The Next Web, TEDx aj.) a v roce 2015 byl zařazen mezi "100 Most Connected Men" časopisem GQ magazine.

Andrew Keen Andrew Keen

FUTURECAST

Andrew Keen

Andrew Keen, britsko-americký internetový podnikatel, spisovatel, moderátor (TechCrunch aj.) a řečník napsal tři knihy (Kult amatéra, Digitální závrať a Internet není odpověď), sjezdil desítky konferencí po celém světě (The Next Web, TEDx aj.) a v roce 2015 byl zařazen mezi "100 Most Connected Men" časopisem GQ magazine.

10:15 - 10:45

COFFEE BREAK

10:45 - 11:05

Jde o ekonomiku, přátelé

Nikdo nepochybuje o tom, že žijeme v digitální éře — tedy nikdo s výjimkou statistiků, kteří sčítají cifry, aby zjistili HDP. Na tom českém se totiž digitální ekonomika podílí maximálně sedmi procenty. To neznamená, že jsme zaostalí, ve většině rozvinutých zemí je tomu podobně. Sedm procent je vlastně hodně, ale těžko se dá říci, že takový sektor je definující nebo rozhodující. My uvnitř oboru však máme trochu jiný pocit, že? Odkud se bere a do jaké míry je oprávněný? 

Seznam.cz, vlajková loď české digitální ekonomiky, má tržby kolem tří miliard korun, boleslavská Škodovka 320 miliard; přemýšlejte o tom. Ve své přednášce se Petr Koubský pokusí střízlivě a věcně zhodnotit, jak tomu s digitální ekonomikou opravdu je a bude.

Petr Koubský Petr Koubský

Vedoucí rubriky Věda a technologie

Deník N

Petr Koubský

Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

11:10 - 11:30

Tři body, kterými internet rozvrátí každý obor, kde se zjeví

Internet je technologie s obrovskými ekonomickými dopady. Každý obor, do kterého vpadne, změní: vymění hlavní hráče, způsob hry na trhu, dočasně povolí hru vysokou holí. Jak to vypadá a jak to bude vypadat v energetice?

Patrick Zandl Patrick Zandl

Vedoucí projektu Turris

CZ.NIC, zájmové sdružení právnických osob

Patrick Zandl

Patrick Zandl v roce 1996 založil zpravodajský Mobil server, později rozjížděl internetovou televizi Stream.cz a šéfredaktoroval Lupu. Dnes je vedoucím projektu bezpečnostních routerů Turris v CZ.NIC. Zaměřuje se na mobilní komunikace a bezpečnost.

11:35 - 12:05

Čásenský vs. Motejlek

Dvě novinářská esa a jejich pohled na současnou situaci na mediálním trhu. Oba mají za sebou mnohaletou mediální zkušenost, oba se pustili do nových mediálních projektů, oba vsadili na kvalitní obsah a oba mají více než slibně našlápnuto. Jak jsou podle nich rozdané mediální karty, na co je dobré se připravit a čeho se bát? V zasvěcené debatě bude Robert Čásenský, zakladatel magazínu Reportér, zpovídat Miroslava Motejlka, zakladatele motejlek.com.

Robert Čásenský Robert Čásenský

Šéfredaktor

Reportér Nadační fond

Robert Čásenský

Robert vystudoval sociologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Během studia začal v roce 1993 pracovat nejprve na částečný a pak na plný úvazek jako redaktor Českého deníku. V roce 1994 pracoval jako vedoucí domácího zpravodajství v Denním Telegrafu. Později působil jako společník a jednatel v soukromé poradenské agentuře. Roku 1998 byl jmenován zástupcem šéfredaktora Lidových novin, kde tuto funkci zastával do konce roku 2000. 1. ledna 2001 se stal zástupcem šéfredaktora deníku MF DNES a 6. února 2006 byl jmenován jeho šéfredaktorem, odkud se rozhodl odejít v roce 2013 po změně majitele vydavatelství. Od září 2014 vydává a vede měsíčník Reportér.

Miroslav Motejlek Miroslav Motejlek

Autor

motejlek.com

Miroslav Motejlek

Miroslav Motejlek je zakladatelem a majoritním vlastníkem společnosti motejlek.com, kterou tvoří z části zpoplatněný nezávislý zpravodajský server motejlek.com a internetová televize motejlek TV. Vystudoval ekonomii na Filosofické fakultě University Karlovy.
Pracoval v Lidových novinách a v Týdnu, v obou jako vedoucí ekonomické rubriky. Řídil redakci reportérů Českého rozhlasu pro stanice Radiožurnál a Rádio Česko.

12:10 - 12:25

K čemu vlastně ta internetová reklama je?

Jak přesně zjistit dopad internetové reklamy bez ohledu na všechny další vlivy? V reálném světě je to téměř nemožné. Proto si v Seznamu vymysleli fiktivní produkt. Pak mu udělali reklamní kampaň a sbírali data.

Opravdu platí, že jediný relevantní výsledek je cena za klik? A co například následná aktivita uživatelů ve fulltextu? A umí internet skutečně budovat brand awareness, nebo je to jen zbožné přání „lidí od internetu“? Přijďte si poslechnout vyprávění Petra Fryše o tom, jak celý projekt probíhal a především to, co se v Seznamu dozvěděli!

Petr Fryš Petr Fryš

Chief Digital Officer

CZECH NEWS CENTER

Petr Fryš

Zkušenosti v on-line mediálním světě sbírá od roku 2001, kdy postupně prošel různými pozicemi jak na straně publisherů – Seznam.cz, Centrum.cz, tak na straně mediálních a komunikačních agentur – MediaCom Praha, Omnicom Media Group.

12:30 - 13:30

OBĚD

13:30 - 14:00

Deset let je někdy sakra dlouhá doba

Značky jsou jako lidé. Baví se s námi a my se bavíme s nimi. Někdy se baví i samy mezi sebou. Jen k tomu využívají masová média. Jak s námi značky komunikovaly před deseti lety? A jak s námi komunikují dnes? Někdy se za deset let nezmění skoro nic, jindy všechno. Nad tím, jak a co se změnilo ve značkové komunikaci za posledních deset let se zamýšlí Martin Charvát, jeden z členů průkopnické generace, která do reklamy nastupovala v první půli devadesátých let. Přednáška s obrázky.

Martin Charvát Martin Charvát

Freelance Creative

Martin Charvát

V reklamě od roku 1994. Jako kreativní ředitel vedl týmy agentur Leo Burnett, Mark BBDO a Konektor. Spolupracoval a spolupracuje s dalšími agenturami a studii. O kreativitě v reklamě přednáší na Vysoké škole ekonomické a na Vysoké škole kreativní komunikace. Jeho kampaně byly mnohokrát oceněny na mnoha českých i mezinárodních soutěžích.

14:05 - 14:35

Viděno třemi: proměny reklamního trhu

Digitální revoluce proměňuje marketing, reklamní trh i vztah se zákazníkem. Jak se s těmito změnami vyrovnávají strany klasického trojúhelníku médium x agentura x zadavatel? Jak přelévají rozpočty, jak plánují, jak vyhodnocují zásah? Změnila se podstata komunikace společně s formou, nebo jde pořád o to samé jen v jiném kabátě? Směřuje budoucnost marketingové komunikace k větší efektivitě a kreativitě nebo jen k přesunu odpovědnosti od lidí ke strojům, které budou zákazníky znát a lovit za nás?

O své zkušenosti, názory a komentáře se s vámi v debatě vedené Davidem Slížkem podělí zástupci významných společnosti českého mediálního trhu Michal Heisig, obchodní ředitel Seznam.cz, Martin Picek, Digital Trading Director Group M, a Lukáš Burda z České spořitelny, který zaštiťuje digital marketing.

Lukáš Burda Lukáš Burda

Digital marketing team leader

Česká spořitelna

Lukáš Burda

15 let v marketingové komunikaci. Geek. Content marketing.

Michal Heisig Michal Heisig

Obchodní ředitel

Seznam.cz

Michal Heisig

Michal v Seznamu realizuje rozvoj prodeje reklamy ve velkém. Na veřejnosti se ukazuje většinou v listopadu..

Martin PICEK Martin PICEK

Digital Trading Manager

H1.cz

Martin PICEK

Dříve se pohyboval na poli marketingu, a to ve společnostech Economia a.s. a ve skupině PPF/ČP, kde působil nejprve jako marketingový manažer u První Callin agentury, a poté jako projektový manažer a manažer marketingových produktů u České pojišťovny. V Seznam.cz působil od roku 2009. Zastával pozici Senior Key Account Managera v obchodním oddělení, kde vedl tým 12 lidí. Nyní působí v GroupM na pozici digital trading directora.

14:40 - 15:05

Z reklamní agentury autem až do oblak

Juraj Vaculík je slovenský vizionář, lídr a investor, který se rozhodně nedrží při zemi, a to doslova. Začínal jako divadelní režisér, prošel jako kreativní ředitel řadou reklamních agentur, až si vybudoval svou vlastní - MADE BY VACULIK se stala jednou z nejúspěšnějších na Slovensku a ve střední Evropě. Investuje do řady projektů, ale jeho nejviditelnější investicí a startupem poslední doby je bezpochyby AeroMobil - revoluční spojení automobilu a letadla, které uchvátilo řadu odborníků a inženýrů po celém světě. Poslechněte si strhující příběh jedné z nejzajímavějších osobností česko-slovenského podnikání. Ptát se bude Ján Simkanič.

Juraj Vaculík Juraj Vaculík

Co-Founder, CEO

AeroMobil

Juraj Vaculík

Umělec, revolucionář, lídr, vizionář. S pomocí kolegů z umělecké branže pomáhal svrhnout komunistický režim. Vždy měl talent pro byznys, vybudoval jednu z nejúspěšnějších reklamních agentur ve Střední Evropě MADE BY VACULIK. Žalostný stav dálničního spojení mezi Prahou a Bratislavou ho přinutil pořídit si létající auto AeroMobil. Investuje také do řady úspěšných startupů v oblasti mediálního obsahu, IT a dopravy.

15:10 - 15:40

COFFEE BREAK

15:40 - 16:10

Rozhovor s Eduardem Míkou

Eduard Míka je možná nejúspěšnější osobností českého byznysu z těch, o nichž jste nikdy neslyšeli. Jeho účast na CIF je prvním veřejným vystoupením tohoto investora a podnikatele po několika letech. Třikrát po sobě se mu podařilo vybudovat a prodat miliardový byznys: poprvé se společností APP, což byla první veliká investice amerického rizikového kapitálu u nás. Podruhé na trhu nemovitostí. Potřetí s internetovým obchodem Mall.cz, kde jako investor a technický ředitel zásadně napomohl k posunu na nynější úroveň. O české a světové startupové scéně, o podnikatelské odvaze a technologiích budoucnosti si s ním bude povídat Petr Koubský.

Eduard Míka Eduard Míka

Konzultant a investor

Netretail Holding Group

Eduard Míka

Absolvoval Vysokou školu ekonomickou, fakultu managmentu a od roku 1982 pracoval na různých pozicích v IT firmě PVT. V roce 1990 založil s dalšími třemi společníky firmu APP, předního systémového integrátora a dodavatale IT řešení, ze které vybudovali skupinu s více než miliardovým ročním obratem. 2002 firmu koupila společnost Ness Technologies a Míka se stal investorem. Už v roce 2001 začal diskutovat se zakladateli Netretail Holding (Mall.cz) a v roce 2002 do této firmy vstoupil jako andělský investor. V Netretail Holdingu má stále podíl, působí zde nyní jako provozní ředitel a také je členem dozorčí rady.

16:15 - 16:35

Jak nejlépe trestat naše děti

45 letý manažer „starých médií“ se už půl roku prodírá světem onlinu. Zajímá se především o video pro cílovou skupinu 8 – 15. Diví se. Taky se divíte?

Martin Ondráček Martin Ondráček

Vedoucí projektu Ježíškova vnoučata

16:40 - 17:05

Drtinová, Veselovský a DVTV po roce a půl provozu

Patřili mezi nejvýraznější tváře České televize, ale svou budoucnost vzali do vlastních rukou. Daniela Drtinová a Martin Veselovský spolu s dalšími kolegy založili internetovou televizi DVTV, která už po šesti měsících získala 2. místo v kategorii Projekt roku 2014 v anketě Křišťálová Lupa. Když si řekli o peníze fanouškům, získali za tři dny na další rozvoj milion korun. Jeden z nejodvážnějších mediálních počinů poslední doby má skvěle našlápnuto.

S jakými očekáváními a obavami vykročili do nejistých vod? Které se naplnily a co je naopak zaskočilo? Jak vidí svou budoucnost a co je pro ně největší výzvou? Ptát se bude Ján Simkanič.

Daniela Drtinová Daniela Drtinová

Moderátorka

DVTV

Daniela Drtinová

Narodila jsem se 1.7.1970 v Olomouci. Po olomouckém gymnáziu Jiřího z Poděbrad jsem vystudovala Právnickou fakultu na Univerzitě Karlově v Praze. Studium jsem zakončila titulem PhD. v roce 1997. Novinářskou dráhu jsem odstartovala jako parlamentní zpravodajka tiskové agentury Arteria, v roce 1993 jsem nastoupila do ČT, kde jsem postupně moderovala Debatu, "21", Události, komentáře a Interview Daniely Drtinové. Jsem nositelkou novinářské ceny K.H.Borovského a za pořad Události, komentáře tým obdržel TV cenu Elsa. V roce 2014 jsem pak získala taky Novinářskou cenu Nadace OSF a v roce 2015 zvláštní cenu poroty FITES Trilobit Beroun. Po 21 letech působení v televizi veřejné služby jsem skončila v ČT na konci března roku 2014. Po odchodu jsme s kolegy z ČT spustili internetový projekt DVTV pod mediálním domem Economia. A v témže roce jsem se taky stala členkou Správní rady Nadace OSF.

Martin Veselovský Martin Veselovský

Moderátor

DVTV

Martin Veselovský

Martin Veselovský pracoval jako moderátor pořadu Události komentáře v ČT a pořadu 20 minut Radiožurnálu v ČRo 1. Aktuálně se podílí na projektu DVTV.

17:10

Předpokládaný závěr konference

17:15

After party v místě konání