Program

Program

9:00 - 9:20

Zahájení konference

Filip Horký Filip Horký

Vedoucí televizního zpravodajství

Seznam.cz

Filip Horký

S přivyděláváním novinařinou Filip začal už v šestnácti letech. To každý víkend seděl u fotbalových zápasů a reportoval pro server Eurofotbal. Před OH v roce 2010 nastoupil do redakce sportu ČT, kde působil 3 roky a pokračoval hlavně ve fotbalových tématech. Pak následoval přesun na ČT24, kde si nesmírně užíval informování o aktuálním dění, událostech ve Sněmovně nebo se podílel na povodňovém zpravodajství. Od roku 2015 se v DVTV učil po boku dvou nejlepším profesionálů, jak dělat rozhovory. Na podzim roku 2017 se připojil k týmu Seznam Zprávy, kde se podílí hlavně na vytváření pořadu Obzor Filipa Horkého. A krom toho, po celou dobu, zuřivě používá Twitter.

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Nový deník

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V tuto chvíli připravuje spuštění nového deníku ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

9:20 - 10:10

Keynote: Jak se vyhnout obchodu s pozorností a cíleným rozptylováním

V takzvané „ekonomice pozornosti“ se tvrdě bojuje o naši pozornost – a vyhrává ten, komu se podaří udržet nás u obrazovky a kdo nás donutí klikat, jezdit prstem a posouvat stránky co nejdéle. Proto designéři stále více využívají naši impulzivní povahu, než aby vycházeli vstříc tomu, co vlastně chceme. Zneužívají našich psychologických slabin, aby naplnili svoje, nikoliv naše cíle. Náš život je tak plný nenápadných „rozptýlení“, která obvykle podceňujeme, přestože nám brání v naplňování sebe sama, a to na individuální i celospolečenské úrovni. Ekonomika pozornosti je proto významným a do značné míry ignorovaným morálním i politickým problémem. Svobodu naší pozornosti musíme začít naléhavě hájit, abychom se z ekonomiky závislé na naší pozornosti dokázali vymanit.

Přednáška probíhá v angličtině bez překladu.

James Williams James Williams

Doctoral Researcher

University of Oxford

James Williams

James Williams je doktorandem Oxfordské univerzity a vítězem nové významné výroční literární ceny Nine Dots Prize. Ve své práci se zaměřuje na etické aspekty práce s lidskou pozorností a přesvědčovací prvky technologického designu. Je také spoluzakladatelem kampaně Time Well Spent. Předtím působil více než deset let u společnosti Google, v níž obdržel nejvyšší ocenění Cenu zakladatelů. Je členem Oxfordské laboratoře pro digitální etiku a hostujícím výzkumným pracovníkem v oxfordském Uehiro centru pro praktickou etiku. Rovněž přednáší na oddělení výpočetní techniky Oxfordské univerzity a je spolupracovníkem Centra pro studium umění, sociálních a humanitních věd na univerzitě v Cambridge. James Williams často vystupuje coby přednášející, konzultant a komentátor technologických témat v médiích; v akademické sféře je pak odborníkem na produktový design a odbornou literaturu na stejné téma. Jeho prvním počítačem byl Texas Instruments TI-99/4A.

10:15 - 10:35

Rozhovor s generální ředitelkou a předsedkyní představenstva CNC Libuší Šmuclerovou

Jak rozvíjet velké vydavatelství uprostřed aktuálních proměn trhu a v podmínkách globální konkurence - na strategický pohled představitelky významného mediálního domu se bude ptát zakladatel magazínu Reportér Robert Čásenský. Čím je Czech News Center specifické, jaké má plány, jak se daří překonávat rizika, rozšiřovat portfolio, ladit obsahové i inzertní formáty, a jak má celý mediahouse vypadat za několik let?

Robert Čásenský Robert Čásenský

Šéfredaktor

Reportér Nadační fond

Robert Čásenský

Robert vystudoval sociologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Během studia začal v roce 1993 pracovat nejprve na částečný a pak na plný úvazek jako redaktor Českého deníku. V roce 1994 pracoval jako vedoucí domácího zpravodajství v Denním Telegrafu. Později působil jako společník a jednatel v soukromé poradenské agentuře. Roku 1998 byl jmenován zástupcem šéfredaktora Lidových novin, kde tuto funkci zastával do konce roku 2000. 1. ledna 2001 se stal zástupcem šéfredaktora deníku MF DNES a 6. února 2006 byl jmenován jeho šéfredaktorem, odkud se rozhodl odejít v roce 2013 po změně majitele vydavatelství. Od září 2014 vydává a vede měsíčník Reportér.

Libuše Šmuclerová Libuše Šmuclerová

Generální ředitelka

CZECH NEWS CENTER

Libuše Šmuclerová

Libuše Šmuclerová je generální ředitelkou a předsedkyní představenstva mediálního domu Czech News Center v jehož čele je od roku 2007. V předchozích letech působila v oblasti TV byznysu, nejprve v České televizi a poté v letech 1993 – 2004 v TV Nova, kterou od roku 1998 vedla jako její programová ředitelka.

10:35 - 11:05

COFFEE BREAK

11:05 - 11:25

Digitální revoluce v marketingu? Koná se opravdu?

Digitální marketing dorazil s příslibem větší efektivity, lepšího ROI, větší měřitelnosti, větší míry interakce a kupou dalších. Děje se tato revoluce opravdu? Nebo zůstalo u proklamací? A co zákazníci? Mají pocit, že marketingová komunikace je lépe cílená pro ně, že je více relevantní a více individuální? Výsledky unikátního průzkumu o stavu “Digitální revoluce v marketingu” jak z pohledu marketingových oddělení a jejich šéfů, tak i z hlediska uživatelů, zákazníků.

Josef Havelka Josef Havelka

Owner

Humbug

Josef Havelka

Josef Havelka zakládal v Česku reklamní agenturu Leo Burnett, která se pod jeho vedením stala významnou tuzemskou skupinou, v roce 2001 se stal regionálním ředitelem této firmy pro 11 trhů střední a východní Evropy. Poté, co v roce 2005 společnost Leo Burnett opustil, založil poradenskou firmu Zeitgeist. V letech 2008–2009 zastával v agentuře Ogilvy funkci regionálního ředitele strategického plánování. V roce 2009 se stal zakládajícím partnerem firmy Zoot.cz – nákupní on-line platformy. Následně působil jako generální ředitel společnosti Sanoma Media Praha, poté vedl konzultantskou divizi Omnicom Media Group. Od 2013 do 2016 byl marketingovým ředitelem České spořitelny. Je nositelem prestižního ocenění Adman, které se uděluje významným osobnostem za celoživotní přínos české reklamě.

11:30 - 11:50

Digitál je mrtev, ať žije digitál!

Digitál se změnil v bezobsažné slovo, protože může znamenat skoro cokoliv. Jak ho dobře dělat, je prostě špatná otázka. Správná otázka zní – co je třeba změnit na klasických přístupech, aby značka prosperovala a rostla i dnes?
Petr Nešpůrek Petr Nešpůrek

Managing Director

OMD Czech

Petr Nešpůrek

Petr se 16 let aktivně věnoval rozvoji digitalu, ať už na straně agentur či publisherů nebo také ve Výkonné radě SPIRu. Společně s dalšími matadory se zasazoval o vznik nových reklamních i obchodních příležitostí a napomáhal jejich následné standardizaci. Získané zkušenosti nyní vytěžuje na pozici generálního ředitele mediální agentury OMD Czech, která se soustředí na inovace, kreativitu a vývoj vlastních produktů a služeb svým klientům.

Ivana Šedivá Ivana Šedivá

Marketingová ředitelka

McDonald's ČR

Ivana Šedivá

Ivana je od konce roku 2012 marketingovou ředitelkou a členkou nejužšího vedení společnosti McDonald’s v České a Slovenské republice. Je hrdá na své kolegy a tým. Společně bourají předsudky a posunují hranice nejen v marketingu. Práci v Mekáči považuje za dream job marketéra a v přímém přenosu sleduje všechny cílovky doma - i ty nejmenší, které ještě nejsou marketingově pojmenované, a cílovkami se teprve stanou.

11:55 - 12:25

Klikavci a ti druzí aneb konec doby engagementu

Sociální sítě přinesly do života marketérů nové měny, jako jsou fanoušci, followeři, lajky, komentáře a sdílení. Úspěch marketingu ale závisí na oslovení daleko většího publika, než jsou fanoušci, lajkovači a komentovači obsahu. Co se změnilo a jak se na to díváme společně se ŠKODA AUTO? Prezentace je určená pro všechny, kteří využívají sociální sítě nejen pro výkonové, ale i pro brandové kampaně. 

Peter Mižík Peter Mižík

Media strategist

Zaraguza

Peter Mižík

Pracuji jako mediální stratég v české pobočce agentury Zaraguza. Baví mě přemýšlet nad tím, jak využívat data k tvorbě lepšího obsahu. V roku 2016 jsem úspěšně absolvoval YouTube Brand Partner Program specializovaný na obsahovou strategii.

12:30 - 13:00

Umělá inteligence pro komunikaci

Digitální platformy, a zejména sociální sítě, se staly hlavním médiem pro komunikaci jak mezi lidmi, tak mezi firmami a jejich zákazníky. Tato komunikace je však zprostředkovaná - na sociálních sítích nejsme nikdy sami, vždy je tam někdo třetí - umělá inteligence, která tyto velké online platformy pohání. Jak moc je chytrá? A o co jí jde?

Josef Holý Josef Holý

Associate Director

MSD IT Global Innovation Center

Josef Holý

Josef Holý má zkušenosti jak z korporátního, tak startupového prostředí. Začínal kdysi jako programátor, poté pracoval několik let v Sun Microsystems (dnes Oracle) jako Social Network Designer a nakonec spoluzaložil vlastní mobile commerce startup proactify.com. Od května 2014 je v MSD, kde založil UX oddělení, a kde je nyní zodpovědný za nové platformy pro umělou inteligenci a správu znalostí (Emerging Platforms). Ve volném čase se snaží psát o vztahu User Experience a Umělé inteligence na paralelnihyperbola.cz .

13:00 - 14:00

OBĚD

14:00 - 14:20

Jak moc vám Google Analytics lže a proč to dělá?

Analýza 17,000 transakcí významného CEE e-shopu ukázala, že Google Analytics nezaznamenala každý pátý klik na Facebooku! Proč se to děje? Jak si můžete zjistit, kolik je to pro váš web a znamená to konec Google Analytics?
Ivan Hruška Ivan Hruška

Head of Marketing

ROI Hunter

Ivan Hruška

Považuje se za člověka, který spojuje kreativitu a analytické schopnosti. Zkušenosti nabral jak v korporacích typu SAP a O2, tak v úspěšných start-upech typu Socialbakers atd. Od začátku roku 2017 vede marketing společnosti ROI Hunter (jediný Ads Facebook Marketing Partner v regioně CEE).

14:25 - 14:45

Strčte si svůj „autentický storytelling“ s „brand-activismem“ za klobouk!

2 minuty a 40 sekund – tak dlouho trval nákladný reklamní spot společnosti, která chtěla ukázat, jak rozumí svým zákazníkům. Nerozuměla. Zákazníci, a nejen oni, dali převážně na sociálních sítích jasně najevo, co si o počinu myslí. Velkolepý spot tak „nepřežil“ ani den svého nasazení. Za výsměchem na internetu však nejsou jen trollové, ale marketingoví „mágové“, kteří v honbě za prchavými trendy či buzzwordy neumí interpretovat skutečný hlas svých zákazníků. Pojďme se podívat na to, jak se podobným chybám vyhnout a jak naopak svůj brand správně podpořit.

Marek Bačo Marek Bačo

Head of MBA

MediaCom Praha s.r.o.

Marek Bačo

Marek Bačo vede českou pobočku Mediacom Beyond Advertising, která je obsahovou divizí mezinárodní mediální agentury Mediacom. Marek má v MBA na starosti vedení týmu, přípravu a realizaci obsahových strategií a kampaní pro lokální i mezinárodní klienty agentury. Marek vystudoval obor marketingové komunikace na VŠFS a digitálnímu a obsahovému marketing se věnuje od roku 2002. Má za sebou bohaté zkušenosti především s internetovými kampaněmi, výkonnostním a obsahovým marketingem, které získal jak na straně dodavatelů obsahu (Xchat či ARBOineractive), tak i na straně zadavatelů a agentur (neo@Ogilvy či H1.cz).

14:50 - 15:30

Velká debata: Dravé štiky online zpravodajství

Moderuje Ján Simkanič.

Radek Kedroň Radek Kedroň

Šéfredaktor

Český rozhlas

Radek Kedroň

V minulosti pracoval v reportérském oddělení Hospodářských novin a MF DNES, dva roky vedl domácí zpravodajství časopisu Týden. Specializoval se především na bezpečnostní problematiku. Odtajnil například jména agentů StB pracujících v Hradní stráži Václava Havla, detailně zmapoval tuneláž státního Fondu dětí a mládeže, publikoval sérii textů o dodávce českých zbraní do válčící části Afriky, v níž se angažovali i vrcholoví politici. Podílel se na projektu Konta X, který prověřoval majetek politiků, nebo přinutil Poslaneckou sněmovnu, aby zveřejňovala jména takzvaných létajících politiků. Od roku 2012 do roku 2016 vedl zpravodajský server Lidovky.cz, kde se mimo jiné věnoval kauze exposlance David Ratha. O zákulisí vyšetřování toho sledovaného případu napsal knihu Operace Rath.

Michal Půr Michal Půr

Šéfredaktor

CZECH NEWS CENTER

Michal Půr

S novinařinou začínal v roce 2003 v ČTK jako regionální zpravodaj. Postupně se vypracoval na pozici bruselského zpravodaje, kde strávil pět let (2006 až 2011). Ve stejné době působil externě i jako komentátor největšího slovenského ekonomického týdeníku Trend. Po návratu do Česka se stal postupně šéfem zahraniční, ekonomické i domácí redakce ČTK. V roce 2013 ovšem opustil veřejnoprávní médium a zakotvil v týdeníku Euro, kde byl postupně zástupcem šéfredaktora, šéfredaktorem a nakonec ředitelem ekonomický titulů. Na podzim 2016 odešel budovat nový zpravodajský portál INFO.CZ.

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Nový deník

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V tuto chvíli připravuje spuštění nového deníku ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

Tomáš Skřivánek Tomáš Skřivánek

Šéfredaktor centrální redakce

VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Tomáš Skřivánek

Tomáš Skřivánek (43). Novinář, mediální manažer. Od podzimu 2016 pracuje ve vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA jako šéfredaktor Deníku, nejčtenějšího zpravodajského listu v ČR se 71 redakcemi v každém okrese. V roce 2007 založil a do roku 2016 ve vydavatelství Mladá fronta vedl z pozice člena představenstva a šéfredaktora deník E15. Dále řídil týdeník Euro a měsíčník Profit. V roce 2000 spoluzaložil a tři roky vedl server Peníze.cz. Během vysokoškolského studia pracoval jako ekonomický redaktor v denících MF Dnes a Lidové noviny a v časopise Týden. Byl též spolupracovníkem zpravodajství České televize. Vystudoval národní hospodářství a ekonomickou žurnalistiku na VŠE v Praze, titul MBA získal na LIGS University.

Jakub Unger Jakub Unger

Head of News

Seznam.cz

Jakub Unger

Novinář. Zakládal a roky řídil Aktuálně.cz. Působil ve vedení mediálních domů Centrum, Economia a Mafra. Později pomáhal rozjet nový tištěný Pražský deník či Neovlivní.cz. Od podzimu 2016 staví zpravodajství Seznamu.

15:30 - 16:00

COFFEE BREAK

16:10 - 16:30

Instastories jako budoucnost sdílení obsahu?

Kateřina Saint Germain je autorkou známého food blogu My Cooking Diary, za nějž obdržela cenu Food Blog roku 2015 a 2016. Stala se také Objevem roku za rok 2015 a Food Blogerkou roku 2016 v anketě Blogerka roku. Její příspěvky o vaření a cestování na Instagramu sleduje momentálně přes 100 tisíc lidí. Co stojí za tímto úspěchem, jak pracuje se svými sociálními sítěmi a proč mají takový ohlas její Instastories?
Kateřina (Lustigová) Saint Germain Kateřina (Lustigová) Saint Germain

Zakladatelka a blogerka

My Cooking Diary

Kateřina (Lustigová) Saint Germain

Kateřina (Lustigová) Saint Germain vystudovala sociální a mediální komunikaci a od roku 2014 píše food blog My Cooking Diary. Sdílí na Instagramu, Facebooku a blogu svoje recepty, zážitky z cest a různé životní okamžiky. Ze začátku byl blog jenom koníček, dělala ho k práci pro zábavu a hlavně pro svoje kamarády. Postupem času přišly ale první spolupráce a z hobby se stala práce na plný úvazek. Momentálně dokončuje svoji první tištěnou kuchařku a do budoucna chystá blog obohatit o další zajímavé rubriky.

16:35 - 17:05

Stavíme budoucnost krok za krokem

Na první pohled se může zdát, že úspěch firem v Silicon Valley je dílem náhody. Dle mých zkušeností tomu tak není a ty opravdu úspěšné firmy jdou za inovací systematicky krok za krokem. Představím vám, jak se z Netflixu stal živý organizmus, který v žádném momentu a pro žádného uživatele není stejný nebo jak Amazon, než začne vytvářet nový produkt, si dopředu relativně přesně nadefinuje cestu, jak jej vyvinout.

David Pavlík David Pavlík

Dragon Software Program Manager ve SpaceX

David Pavlík

Davidova oblíbená sázka je, že do deseti let bude na hodně místech na zemi zakázáno lidem řidit dopravní prostředky, protože software bude bezpečnější. K tomu je však potřeba vyvinout nové technologie, vytvořit vhodné legislativní prostředí a zejména na to připravit lidi. Rád se pohybuje v prostředí společností, které mění svět, objevují nepoznané a kde neexistují limity toho, co je možné. Po letech v čistě softwarových společnostech jako je Amazon nebo Netflix zakotvil ve SpaceX, kde pomáhá zpřístupnit vesmír a jednou dostat lidstvo na Mars.

17:10

Závěr akce a after party