Program

Program

7. ročník konference představil 30 výjimečných řečníků ve dvou sálech divadla Archa.
Programem provedli Ján Simkanič (Internet Info) a Petr Koubský (TUESDAY Business Network).

Na závěr se účastníci mohli těšit na Allegro After party, která odstartovala po skončení přednášek. Hosté tak měli možnost načerpat další inspiraci a pobavit se s ostatními účastníky konference u skleničky vína a příjemného občerstvení.

9:00 - 9:15

Oficiální zahájení konference

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Nový deník

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V tuto chvíli připravuje spuštění nového deníku ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

9:15 - 9:40

Mediální svět pod vládou Červené královny

Červená královna je postava z Alenky v říši divů. Jmenuje se po ní také jedna z nejznámějších teorií evoluční biologie. Podíváme se, co mohou mít evoluční pravidla společného s českým mediálním trhem a jak nám mohou pomoci v pochopení toho, s čím se dnes média musí potýkat. Výkonný ředitel firmy, která konferenci pořádá, a současný předseda SPIRu s radostí naváže na svá tradiční skeptická vystoupení.

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Nový deník

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V tuto chvíli připravuje spuštění nového deníku ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

9:45 - 10:05

Rozložení sil na českém internetu

Unikátní pohled na české internetové prostředí. Tentokrát se zaměříme na svět za zrcadlem, kam není tolik vidět, ale je možná důležitější než hodnocení podle čísel návštěvnosti či mediálních ohlasů. Kdo stojí za největšími internetovými hráči a co všechno drží v rukou? Na to nemůže přinést odpověď nikdo lepší než ekonomický novinář a vydavatel placeného serveru Motejlek.com.

Miroslav Motejlek Miroslav Motejlek

Autor

motejlek.com

Miroslav Motejlek

Miroslav Motejlek je zakladatelem a majoritním vlastníkem společnosti motejlek.com, kterou tvoří z části zpoplatněný nezávislý zpravodajský server motejlek.com a internetová televize motejlek TV. Vystudoval ekonomii na Filosofické fakultě University Karlovy.
Pracoval v Lidových novinách a v Týdnu, v obou jako vedoucí ekonomické rubriky. Řídil redakci reportérů Českého rozhlasu pro stanice Radiožurnál a Rádio Česko.

10:10 - 10:30

Mediální svět v číslech

Jak se nepříznivý vývoj ekonomiky podepisuje na trhu investic do médií? Do čeho klienti rádi investují i v dobách zlých a jak dosáhnout udržitelných výnosů z reklamy? Jak se projevují tyto trendy do změn v obchodních modelech na straně zadavatelů i médií? Co čekat od příštích let a jak se lze vhodně připravit? Informace z první ruky od ředitele mediální agentury OMD.

Jan Řehák Jan Řehák

Managing Director

OMD Czech

Jan Řehák

Jan Řehák je ředitelem OMD Czech a má na starosti její další rozvoj v ČR. Dříve působil jako obchodní ředitel a též COO společnosti Cet21 (TV Nova). Na trhu médií v ČR s přesahem do zahraničí působí od roku 1996 především v oblasti poradenství v oblasti mediálních investic reklamním zadavatelům různých velikostí a zaměření.

10:35 - 10:55

Co obnáší prodávat reklamu na Seznamu

Prodáváte reklamu na internetu? Chcete se dozvědět, kdo to dělá na Seznamu? Chcete získat inspiraci, zkušenosti, užitečné informace? Přijďte si poslechnout obchodního ředitele Seznam.cz a třeba něco z toho budete moci využít pro svůj vlastní úspěch.

Michal Heisig Michal Heisig

Obchodní ředitel

Seznam.cz

Michal Heisig

Michal v Seznamu realizuje rozvoj prodeje reklamy ve velkém. Na veřejnosti se ukazuje většinou v listopadu..

10:55 - 11:25

COFFEE BREAK

11:25 - 11:45

Jak jsem se naučil tweetovat

Svůj účet na Twitteru si založil 30. dubna 2012. Dnes má už přes 5 000 followerů, což ho řadí mezi nejsledovanější české osobnosti na této sociální síti. Šéfkomentátor sportovní redakce České televize se společně se svými kolegy neohroženě pustil do přímé komunikace s fanoušky a okamžitě vzbudil mimořádný ohlas. Jak reflektuje tuto zkušenost a co tato aktivita přináší České televizi i jemu osobně?

Robert Záruba Robert Záruba

Šéfkomentátor Redakce sportu

Česká televize

Robert Záruba

Robert Záruba vystudoval v letech 1985 až 1989 Fakultu žurnalistiky Univerzity Karlovy v Praze. Již od roku 1984 byl externím spolupracovníkem Redakce sportu České televize, od roku 1990 je jejím stálým zaměstnancem. V České televizi pracuje dosud, s dvěma krátkými přestávkami: mezi roky 1998 a 1999 byl opět externím spolupracovníkem a v roce 2000 krátce pracoval v TV Nova (zaměstnavatelem byla společnost Česká produkční 2000), po půl roce se vrátil zpět do České televize, kde je v současné době šéfkomentátorem.

11:50 - 12:20

Dejte sbohem standardnímu mediálnímu plánování

Hlavní trend mediálního plánování roku 2012 ve světě i v České republice očima produktového ředitele Adform DSP. Co je DSP a jak to vlastně celé funguje? Klademe si za cíl vás inspirovat a povzbudit k využití této inovativní platformy pro plánování a nákup médií. Kromě ukázek ze zahraniči vám představíme i ty nejlepší z ČR. Prezentace bude v anglickém jazyce bez překladu.

Jesper Urban Jesper Urban

Product Director (DSP)

Adform

Jesper Urban

Jesper Urban je produktový ředitel a šéf Adform DSP. Jesper získal titul Master of Science a PHD na Dánské Technické Univerzite a MIT v Spojených Státech Amerických. Jesper má vice jak 10 leté zkušenosti s vývojem produktú pro globální firmy a média.

12:25 - 12:45

Flattr v Čechách

Mikrodárcovská služba Flattr se na českém internetu šíří především v prostředí blogů. Mohou však být dobrovolné platby tím správným modelem i pro "tradičnější" internetová média? Jak si Flattr pár měsíců po svém českém rozjezdu stojí, jaké možnosti médiím nabízí a jak jej správně využít představí člen skupiny Český Flattr.

David Antoš David Antoš

BCG

David Antoš

David Antoš je bývalým redaktorem Lupa.cz, nyní pracuje jako konzultant v BCG. Vystudoval ekonomii a právo. V rámci skupiny Český Flattr se věnuje evangelizaci a rozvoji této služby v Česku.

12:45 - 13:40

OBĚD

13:45 - 14:15

Já vám dám seniora, holoto!

Peter Lelovič se rozhodl zbořit pár mýtů, které u nás panují kolem seniorů. V USA jsou přitom stále výrazněji za nejperspektivnější skupinu uživatelů považováni "Baby Boomers", ročníky 1946-1964. A co u nás? Získáte informaci přímo od zdroje. Kromě statistik o významu celé skupiny, psychologických studií o okrajovosti jejich demence a nejčastějších bariér jejich připojování k internetu vše doloží osobním příkladem: "V době konference budu deset dní čerstvý "senior".

Peter Lelovič Peter Lelovič

Konzultant marketingových komunikací

CONCEPT 42

Peter Lelovič

Mgr. Peter Lelovič je magistrem psychologie masových komunikací a reklamy. Svou kariéru začal těsně po revoluci v reklamním průmyslu. Prošel všemi stupni tvorby reklamy – od textaře až po řízení mezinárodní agentury. Začal klasickými médii, ale již v druhé polovině devadesátých let se začal profesně zabývat internetem. Posledních 8 let působí jako konzultant v marketingu a v oblasti User Experience.

14:20 - 14:40

Jak přimějete fanoušky, aby vám zaplatili nové MINI

Existuje krásný nový svět plný zábavy, informací a nástrojů, které jsou dílem lidí, jako jste vy, a nemají je na svědomí jenom velcí hráči. Každý má tento nový svět rád. Flattr je nástroj, který umožňuje podporu vašich fanoušků přetavit ve skutečnou finanční podporu. Jak jeden z nejzajímavějších startupů v oblasti placeného obsahu a e-commerce funguje, vám osobně představí jeden z jeho dvou zakladatelů a výkonný ředitel. Prezentace bude v anglickém jazyce bez překladu.

Linus Olsson Linus Olsson

Ceo & Cofounder

Flattr.com

Linus Olsson

A 30-something, Swedish internet guy. Designer of web, print, clothes. Creator of ideas. Photographer. Coder of web. Webshop merchant. Gamer. Was a DJ. Demoscener. Educated as media producer. Lives to better himself. Listens to electronic music. Dislikes copyright. Talks - a lot.

14:45 - 15:05

100 Kč za odstavec textu - kdo z vás to má?

Filmový kritik a známý dlouholetý bloger jako jeden z mála od svých fanoušků získává na zcela dobrovolné bázi velice zajímavé finanční příspěvky na další pokračování jeho nejen filmového blogování. Mimo jiné i prostřednictvím služby Flattr.

František Fuka František Fuka
František Fuka

František Fuka se od raného mládí zabývá publicistikou, programováním, internetem, hrami, hudbou a dalšími zábavnými věcmi. Nemá firmu, nikdy nepodnikal, několik měsíců byl zaměstnán, ale nerad by o tom mluvil.

15:10 - 15:30

E-knihy rulez!

Jak se v České republice prodávají e-knihy a dá se na nich vydělat? Co je třeba k tomu, abyste vytvořili e-bestseller? Jak se získávají práva, připravují formáty, jak se e-knihy propagují a co všechno máme před sebou? Zkušenosti, čísla, vize i přešlapy nakladatelství Kniha Zlín, které pravidelně vládne žebříčku prodejů e-knih v ČR z úst nejpopulárnější knihovnice českého internetu a jedné z největších hvězd letošní konferenční sezóny.

Olga Zbranek Biernátová Olga Zbranek Biernátová

Knihovník a social media specialist

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Olga Zbranek Biernátová

Olga vystudovala v Brně Informační studia a knihovnictví a již během studií působila v oblasti online marketingu v rámci skupiny Guerrilla Readers a realizovala řadu projektů na podporu čtenářství. Přes 4 roky působila v Knihovně UTB jako marketingový specialista, lektor informačního vzdělávání a projektový manažer. Mimo svou knihovnickou práci podnikala v oblasti social media marketingu se zaměřením zejména na knižní trh (dlouhodobá spolupráce např. s nakladatelství Kniha Zlín). Aktuálně se stará o online marketing knihkupecké sítě Neoluxor a učí na univerzitě v Brně a ve Zlíně.

15:30 - 16:00

COFFEE BREAK

16:00 - 16:20

Reklamní mýty – troška toho bořeníčka

Tak fungují celebrity v reklamě, nebo jak? A co další laciné reklamní triky? Dá se kampaň opravdu přenést na web? A jaká reklama na webu funguje, pokud vůbec? Jaký je smysl života, pokud to není 42? Dozvíte se od jednoho z nejslavnějších českých marketérů, který je podepsán pod reklamami s dvojicí Kotek/Pavlásek, Chuckem Norrisem i falešnými soby.

Martin Jaroš Martin Jaroš
Martin Jaroš

Martin je podepsán pod reklamami s Chuckem Norrisem i čivavou a Petrem Čtvrtníčkem. Je také autorem bestselleru o korporátních krysách Černý Petr - Jak udělat kariéru. Od roku 2001 působil u Oskara a českého Vodafonu, později řídil komunikaci Vodafonu v Turecku a Maďarsku. V létě 2010 se vrátil domů jako ředitel marketingové komunikace v T-Mobile Czech Republic. Je absolventem pražské VŠE. Vše podstatné o něm najdete na www.martinjaros.cz.

16:25 - 16:45

Funguje crowdsourcing v Čechách?

Crowdsourcing u nás ještě není příliš rozšířenou metodou vzájemné spolupráce. Jedním z průkopníků využívání energie a znalostí davu je novinář a konzultant Miloš Čermák, který o nových médiích přednáší na FSV UK. Svých téměř 16 tisíc followerů pravidelně zpovídá a jejich reakce nebo fotky využívá pro redakční obsah časopisu Reflex.

Miloš Čermák Miloš Čermák

Šéfredaktor iHNed.cz

Economia

Miloš Čermák

Miloš Čermák (1968), komentátor a mediální expert. Působil jako reportér v časopise Reflex (1991 - 2003) a šéfkomentátor v Lidových novinách (2003 - 2005). Spolupracoval mimo jiné s Českou televizí (pořady Zavináč, Bez obalu), Hospodářskými novinami a dalšími médii. Je autorem více než deseti knih či publikací. Přednáší na katedře žurnalistiky FSV UK. Vystudoval biokybernetiku na FEL ČVUT.

16:50 - 17:10

Jak úspěšně rozjet tištěný titul v krizi tištěných médií

Ve věku internetu si dovolili vsadit na papír. Forbes Česko vstoupil na trh v listopadu loňského roku a má za sebou velmi úspěšný start. Takový, jaký nikdo v časech obecného poklesu zájmu o tištěná média nepředpokládal. Jak a proč se to povedlo? Dozvíte se přímo od šéfredaktora nejvýraznější novinky mezi tištěnými médii poslední doby.

Petr Šimůnek Petr Šimůnek

Šéfredaktor

Forbes

Petr Šimůnek

Petr uvedl Forbes na český trh v listopadu 2011. V českých médiích pracuje dvacet let, od roku 2005 až do roku 2011 vedl jako šéfredaktor Hospodářské noviny. Předtím pracoval jako šéf ekonomické rubriky MF DNES a jako zástupce šéfredaktora. Deset let moderoval politickou televizní diskusi Nedělní partie, tři roky rozhlasový pořad Pressclub, pracoval pro rakouskou tiskovou agenturu APA. Vystudoval VŠE, absolvoval studijní pobyt na Oxford University, Green College a roční studium na Johannes Kepler Universitat Linz. Získal cenu Guvernéra České národní banky.

17:15 - 17:35

PR v sociálních sítích není žádná PRdel

Každý, kdo chce dělat PR v sociálních sítích, se musí pohybovat na hraně toho, co ještě snese jeho zaměstnavatel, který chce, aby ho komunita milovala, a co chce komunita, která v principu značky a firmy nemá moc ráda. Přímý aktér jedné z nejdiskutovanějších kauz na sociálních sítích v letošním roce se podělí o zkušenosti, které se nedají vymyslet. Ty se musí prožít na vlastní kůži.

Rostislav Kocman Rostislav Kocman

PR Profesionál

mBank

Rostislav Kocman

Rostislav Kocman je profesionál s dlouholetými zkušenostmi v oboru komunikace, public relations a sociálních médií. Public relations se věnuje od roku 2004; měl možnost podílet se na komunikaci pro Český Telecom, Microsoft nebo TV Óčko. Naposledy pracoval jako PR manažer a tiskový mluvčí Air Bank. V posledních letech se věnuje hledání propojení starých dobrých principů a pravidel pro komunikaci v novém světě sociálních médií.

17:40

Allegro After Party