Program

Program

10:45 - 11:15

COFFEE BREAK

11:10 - 11:15

Zahájení programu

Matěj Novák Matěj Novák

Ředitel

CPEx

Matěj Novák

Matěj pracuje jako ředitel Czech Publisher Exchange. Zabývá se optimalizací reklamního prostoru a novými technologiemi v online reklamě, převážně RTB či programmaticem. V minulosti působil jako yield manager v Centrum Holdings a posléze Economii, Account Director v Ogilvy Interactive, Search Strategist v Ataxu a tvůrce webů a vývojář pro PLANstudio. Vystudoval filosofii, má rád svou ženu a tři děti, hory a dobré filmy a knihy. O reklamních technologiích příležitostně píše na blogu DoubleSense.cz a Lupě.

11:15 - 11:35

Nákupní chování v Evropě

Jako přední přepravce v České republice i v Evropě vám přinášíme zajímavá data o nákupním chování Čechů a jiných národů, která vychází z našeho celoevropského průzkumu E-shopper Barometer. Překvapivá čísla a srovnání o zvyklostech nakupování online napříč evropskými státy představí Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ a regionální manažer DPD Group CEE. Dozvíte se nejen jaké jsou nejoblíbenější možnosti doručení, ale také podle čeho lidé vybírají e-shop, kde nakoupí, jaká kritéria jsou pro ně nejhodnotnější nebo naopak co je odradí. Nabídneme vám tak unikátní pohled do světa nákupů optikou vašich zákazníků.

Miloš Malaník Miloš Malaník

Generální ředitel

Direct Parcel Distribution CZ

Miloš Malaník

Miloš Malaník je generálním ředitelem DPD CZ a regionálním manažerem DPD Group CEE. Vystudoval ekonomiku a řízení strojírenství, ale od 90. let se pohybuje v mezinárodním zasilatelství, dopravě a logistice. Působil například v DHL Express, UPS Supply Chain Solutions nebo CEVA Logistics, posledně pak v přepravní společnosti TNT Express, kde byl generálním ředitelem pro ČR. Pro DPD CZ pracuje od dubna roku 2016. Společnost pod jeho vedením podnikla významné kroky směrem k budoucnosti logistiky a rozšířila svoje aktivity v oblasti mezinárodní přepravy. DPD je inovátorem také v oblasti e-commerce a svým klientům nabízí služby nad rámec doručování.

Miloš se volném čase věnuje horskému kolu a skialpinismu - dává přednost absolutní volnosti pohybu než předem nalajnovaným sjezdovkám. Má rád zvířata - s manželkou vlastní dva psy, a je přes tři roky veganem.

11:40 - 12:00

Marketingové nástrahy při zahraniční expanzi

Na příběhu největšího českého e-shopu s dětským zbožím Feedo ukážeme taktiky marketingového plánování, priority i bariéry při vstupu na zahraniční trh. Společně s marketingovým ředitelem Štěpánem Jandlem se zaměříme na odlišnosti jednotlivých trhů, kde Feedo působí. Dozvíte se, co čekat na polském, slovenském a ukrajinském trhu, a jak oslovit správnou cílovou skupinu.

Štěpán Jandl Štěpán Jandl

Marketingový manažer

Feedo

Štěpán Jandl

Štěpán má ve Feedo® na starosti marketing - zaštiťuje veškeré marketingové aktivity na všech trzích, kde je Feedo® aktivní. Zároveň se podílí na hledání nových příležitostí ke strategickému růstu společnosti. Do firmy se dostal přes e-shop Bestgolf, kde se věnoval online marketingu. Štěpán má vystudovanou pražskou VŠE se specializací na marketing.

David Vurma David Vurma

CEO

ACOMWARE

David Vurma

David je výkonným ředitelem konzultační společnosti Acomware. Zodpovídá tak za přípravu firemní strategie a celkové řízení společnosti. V minulosti David v Acomware řídil oddělení Performance a oddělení Digitálních médií. Na této pozici měl na starosti správu významných klientů. Do společnosti přišel z agentury Performio ze skupiny Dignity.

12:05 - 12:25

20 chyb, kterým se vyhnout při expanzi do zahraničí

Přednáška přinese ukázku typických chyb, kterých se dopouštějí majitelé a management českých e-shopů při expanzi do zahraničí. Často jsou to chyby drobné, které však přinášejí velké náklady. Na jasných příkladech si ukážeme, co jsou klíčové věci pro úspěšnou expanzi do zahraničí.

Jakub Šulák Jakub Šulák

CEO

Shockworks

Jakub Šulák

Jakub je e-commerce konzultant, investor do zajímavých online projektů a vlastník agentury Shockworks. Poslední 4 roky se zabývá především expanzí e-shopů do zahraničí a budováním e-shopů napříč Evropou. V posledních 12 měsících se mu podařilo expandovat jeden projekt na celkem 10 nových trhů, především ve východní Evropě.

12:30 - 13:30

LUNCH

13:30 - 13:50

Jak zapojit chatbota do firemní strategie?

Naprogramovat si bota je pro nás stále něco nového. Společnost Gartner předpovídá, že do roku 2020 bude 85 % veškeré zákaznické komunikace s firmou bez interakce s člověkem. V uplynulých letech se zvýšil zájem o chatboty pro účely zákaznické podpory a využívá je také marketing, obchodní oddělení či HR. Ukážu vám, jak jsme tvořili chatbota pro značku Ahmad Tea. A to od samotné myšlenky přes programování až po výsledky kampaně. Účelem bylo zvednout povědomí o sáčkovém čaji, který se rozpouští ve studené vodě. Chatbot oslovil klíčovou cílovou skupinu zákazníků.

Kateřina Malinová Kateřina Malinová

Creative Director

Stario

Kateřina Malinová

Kateřina je spoluzakladatelka digitální agentury Stario, kde působí jako Creative Director. Marketingu se věnuje 7 let a prošla firmami jako je L'Oréal či Digimind (francouzská obdoba Social Bakers), kde vedla marketingové oddělení s pobočkami v USA, Singapuru, Francii či Maroku.

13:55 - 14:15

Co všechno prozradí oči vašich zákazníků? Seznamte se s Eye-Trackingem

V rámci letošního Českého košíku roku jsme si pro vás připravili přednášku, na které se dozvíte, jak vylepšit váš business pomocí Eye-Trackingu. Mimo jiné se seznámíte s technologií oční kamery, která snímá nákupní chování vašich zákazníků. Podíváme se očima testerů na to, proč některé e-shopy vyhrávají, jaká jsou nejčastější úskalí nákupních procesů, kde se zákazníci ztrácejí a na co se naopak zaměřují. Součástí přednášky bude také vizualizace nákupního chování a praktické ukázky, které vám pomohou lépe pochopit možnosti Eye-Trackingu.

Jan Daněček Jan Daněček

Business Development Director

Twisto Payments

Jan Daněček

Honza v Twistu zastává pozici Business Developement Directora od jeho vzniku, tedy roku 2013. Kromě akvizice nových partnerů se Honza stará hlavně o ladění komunikace Twista v košíku, bezchybný průchod nákupním procesem a přípravu interní i externí marketingové podpory. Před svým nástupem do Twista působil ve slevovém serveru Amplion.cz, který pomohl založit a následně jej po obchodní stránce řídil. Amplion.cz se stal za doby působení Honzy jednou z klíčových vertikál pro celou skupinu kolem Centrum.cz. Ve volném čase se věnuje sportu, cestování a svému labradorovi.

14:20 - 14:40

Analýza rozšíření sortimentu e-shopu a jak na ni

Jak zjistit, které podkategorie zboží aktuálně nejvíce rostou a je v nich nejmenší konkurence? Vyplatí se vám rozšířit nabídku svých produktů a jakým směrem se vydat? Ukáži vám, jak na analýzu konkurence a potenciálu rozšíření záběru vašeho e-shopu. Přidám zajímavá data o nejrychleji se rozvíjejících podkategoriích, které můžete vyzkoušet. Zjistíte nejen aktuální informace o českém trhu, ale naučíte se také, jak je sami získat.

Jan Mayer Jan Mayer

Business & Development

DATAWEPS

Jan Mayer

Honza vede vývoj datových nástrojů pro online retail v Datawepsu. Soustředí se především na TrendLucid pro analýzu konkurence a Beed pro automatické bidování na cenových srovnávačích. Ve volných chvílich učí na MUNI analytiku a školí PowerBI.

14:45 - 15:10

GDPR jako příležitost

Jaké příležitosti přináší nové nařízení o ochraně osobních údajů z pohledu internetových obchodníků? Co se změní k lepšímu oproti stávající regulaci?

Josef Aujezdský Josef Aujezdský

Partner

Advokátní kancelář Mašek, Kočí, Aujezdský

Josef Aujezdský


Absolvoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy a je spolutvůrcem systému eAdvokacie umožňujícího poskytování právních služeb prostřednictvím internetu. Je zapsán v seznamu advokátů České advokátní komory a patří mezi zakládající partnery advokátní kanceláře Mašek, Kočí, Aujezdský. Ve své praxi se věnuje zejména právní úpravě nehmotných statků (se zaměřením na autorské právo, ochranné známky, doménová jména a ochranu databází), obchodním závazkovým vztahům (včetně nekalé soutěže) a právním aspektům podnikání v prostředí internetu, a to i v případech, kdy tyto vztahy obsahují mezinárodní prvek či souvisí s aplikací komunitárního práva. K těmto otázkám se pravidelně vyjadřuje také v mediích.

15:15 - 15:45

COFFEE BREAK

15:50 - 16:10

Jak jsme vyvinuli bota pro Amazon

Jednou z technologií, která využívá nejnovější algoritmy z oblasti umělé inteligence jsou inteligentní boty. Jedním z řady těchto zařízení je Amazon Echo. V loňském roce Amazon vyhlásil soutěž pro univerzitní týmy Alexa Prize, jejímž cílem je vývoj sociálního bota. Tým studentů z ČVUT vyvinul bota Alquvist a postoupil mezi tři finalisty. Přednáška seznámí s touto technologií a upozorní na její možnosti pro eBusiness.
Jan Šedivý Jan Šedivý

ČVUT CIIRC

Jan Šedivý

Jan Šedivý v současnosti pracuje na ČVUT CIIRC a vyučuje předměty Vývoj internetových aplikací a Big Data Technologies. Vede skupinu doktorandů a studentů, která pracuje v oblasti machine learning. V letech 1992 – 2000 pracoval v IBM, T. J. Watson Research, NY, v USA. Od roku 2000 do roku 2008 pracoval jako manažer výzkumné skupiny v IBM ČR. V letech 2008 – 2010 byl manažerem vývojářů v Googlu ve Švýcarsku. V průběhu své praxe vedl mnoho projektů v oblasti rozpoznávání řeči, internetových aplikací, mobilních aplikací, návrhu uživatelských rozhranní atd. Účastnil se několika evropských projektů a sám jeden vedl. Je autorem 19 amerických patentů a řady publikací.