Program

Program

9:00 - 9:15

Úvodní slovo

Magdaléna Chvalinová Magdaléna Chvalinová

Expertka na interní komunikaci

Magdaléna Chvalinová

Absolventka Filosofické fakulty UK, obor Filologie a lingvistika a Školy mezinárodních a veřejných vztahů Praha obor Public Relations. Pracovala jako specialistka interní komunikace v Českém Telecomu. Poté působila ve společnosti České aerolinie jako manažerka interní komunikace a šéfredaktorka interního magazínu OKNO a klientského in-flight magazínu ČSA Review. Následně pracovala ve společnosti ČEZ jako senior specialista interní komunikace. Zároveň externě přednášela komunikaci ve Škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha a stále přednáší pro Top Vision. Má zkušenosti s velkými projekty interní komunikace jako byl projekt Optimalizace v Českém Telecomu, interní image kampaň v Českých aeroliniích nebo interní komunikace akvizice Ahold/Spar, jejíž strategie získala stříbro v evropské soutěži FEIEA. Bohatou praxi v komunikaci také získala v contentové agentuře Boomerang Communication a ve společnosti INSIDERS, která se specializuje na poradenství v oblasti interní komunikace. Před odchodem na mateřskou dovolenou zlepšovala interní komunikaci ve Philip Morris, nyní je ale plně zaměstnanou maminkou.

9:15 - 9:35

Jak nastartovat interní komunikaci po roce a půl nejistoty

Firma změní majitele. Nejdříve přijdete o původního, hledání nového trvá 18 měsíců. V rámci transformace přestěhujete centrálu o 700 kilometrů a obmění se polovina týmu i značná část vedení. Jak v této situaci nastartovat interní komunikaci? Jak zajistit, aby se kolegové co nejrychleji mezi sebou poznali? Co dělat s firemní kulturou? Podíváme se, jak jsme se s tím vypořádali v největší středoevropské pivovarnické skupině po začlenění do skupiny Asahi.

Ivan Tučník Ivan Tučník

Communication & Public Affairs Manager for Europe

Asahi Breweries Europe Group

Ivan Tučník

Ivan Tučník působí jako manažer komunikace a public affairs ve skupině Asahi Breweries Europe. Odpovídá za externí a interní komunikaci skupiny v Polsku, Maďarsku, Rumunsku, České republice a na Slovensku. Komunikaci se věnuje více než 11 let. Začínal v PR agentuře Bison & Rose, zkušenosti sbíral také v agentuře AMI Communications. V komunikační skupině Kindred Group vybudoval tým zaměřený na public relations a jejich propojení se sociálními médii a dalšími kanály digitální komunikace. Působil také ve společnosti MAKRO Cash & Carry, kde zajišťoval interní a externí komunikaci pro Českou republiku a Slovensko a rozjížděl firemní kanály na sociálních sítích. V interní komunikaci vedl projekt implementace nové korporátní kultury nebo přestavbu firemní centrály. Během své praxe získal několik ocenění v soutěži Česká cena za PR. Vystudoval Mezinárodní vztahy, Evropská studia a Podnikové hospodářství na Masarykově univerzitě v Brně.

9:40 - 10:00

#Zavazse k pohybu

Dlouhodobě podporujeme a komunikujeme spojení značky Rajec s pohybem. Sedmičkový formát Rajce s praktickým uzávěrem "sportcup" je přirozenou volbou pro lidi v pohybu. Pro lidi, kteří žijí aktivním životním stylem, ať už si jdou zaběhat, projet na kole nebo jedou na výlet. Jak docílit toho, aby se aktivní život stal součástí života našich zaměstnanců? Jak co nejlépe naroubovat externí kampaň na interní komunikaci a zvednout lidi z gauče?

Jaroslava Musilová Jaroslava Musilová

Corporate Affairs Manager

Kofola

Jaroslava Musilová

Po studiu práv jsem se ocitla v daňové správě, kde jsem několik let působila jako interní právník. Souhrou náhod a asi i zásahem osudu (jinak si to nedovedu vysvětlit) jsem se dostala ke komunikaci a v roce 2011 jsem s nadšením přijala nabídku vybudovat odbor komunikace v nově vzniklém Generálním finančním ředitelství. Další náhoda tomu chtěla, že jsem se po dvou letech ocitla v Kofole. Za necelých šest let jsem jako PR manažerka, zodpovědná za externí i interní komunikaci, čelila různým výzvám, ať už to byly nové technologie, nové akvizice, vstup na nové trhy nebo například zavádění software Google do našeho pracovního života. Naším každodenním chlebem je práce s externími marketingovými kampaněmi v interním prostředí, podpora firemních hodnot a sdílení firemní kultury.

10:05 - 10:25

Příležitosti a rizika interní komunikace v heterogenní výrobní firmě

Ve svém vystoupení se budu opírat zejména o zkušenosti z Hamé a na různých příkladech se budu snažit ukázat, jaké kroky mohou pomoci efektivní interní komunikaci ve firmě s heterogenním uspořádáním (závody geograficky vzdálené, široké výrobní portfolio atd.). Budu se věnovat i propojování PR, HR a marketingu, rozličným možnostem zapojování zaměstnanců a jejich blízkých do procesů firemní komunikace. Dotkneme se také problému, jak do firemní komunikace správně začlenit zcela nový subjekt (akvizice).

Petr Kopáček Petr Kopáček

PR manager

Hamé

Petr Kopáček

Petr Kopáček působí od roku 2013 jako PR manager skupiny Hamé, kde odpovídá za externí i interní komunikaci. V minulosti nasbíral zkušenosti také v dalších institucích soukromé i státní sféry, jako PR manager řídil externí a interní komunikaci LEO Express, zastával pozici vedoucího tiskového oddělení Hospodářské komory ČR a několik let byl také tiskovým mluvčím Generálního ředitelství hasičského záchranného sboru ČR.

10:30 - 11:00

Coffee break

11:00 - 11:20

Obětí vlastního úspěchu

Když se vaší firmě podaří něco, co má potenciál změnit celé odvětví a stát se opravdovou revolucí, zdálo by se, že nadchnout zaměstnance bude hračka. Když do toho ale potřebujete ztransformovat firemni kulturu a interní procesy, aby se vaše novinka mohla skutečně rozjet, to celé zasadíte do rámce česko-slovensko-maďarské spolupráce, a ve finále podtrhnete principy skutečné mezinárodní korporace, nebudete se stačit divit.

Michael Sido Michael Sido

Manager Internal Communications CZ l SK l HU

Philip Morris ČR

Michael Sido

Vystudoval ekonomiku a management na univerzitách v Ústí nad Labem a v Pardubicích. Nejprve působil jako redaktor v regionálních redakcích celostátních deníků a na marketingově zaměřených projektech podporujících rozvoj samosprávy. Následně nastoupil do společnosti T-Mobile, kde začínal na pozici specialisty interní komunikace. Tam zastával pozice manažera interní komunikace, senior brand manažera či manažera pro transformaci. Zodpovídal za firemní identitu a design, firemní publikace, copywriting, interní komunikaci a merchandising. Jeho rolí bylo i posilování firemní kultury směrem k orientaci na zákazníka. V posledních dvou letech byl odpovědný za interní komunikaci v T-Mobile v České republice a ve Slovak Telekomu na Slovensku. Od července 2017 pracuje jako manažer interní komunikace pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společnosti Philip Morris. Poslední dva roky má také na starost marketing a komunikaci největšího technologického festivalu ve střední Evropě Future Port Prague, jehož druhý ročník proběhne 6. a 7. 9. 2018 v pražských Holešovicích.

11:25 - 11:45

Digitální nástroje interní komunikace ve Vodafonu

V komunikaci se zákazníky i zaměstnanci využíváme moderní technologie, a proto se ve Vodafonu soustřeďujeme na digitálnií nástroje, především pak na mobilní zařízení. Představím vám naši vzdálenou správu obrazovek, mobilní aplikaci, náš středobod komunikačního vesmíru, a dotknu se i newsletteru.

Kamila Skálová Kamila Skálová

Team leader interní komunikace

Vodafone Czech Republic

Kamila Skálová

Poctivě pracovat jsem začala ve firmě Tiscali, odkud jsem přešla do Oskara, později Vodafonu. Pořádala jsem ty nejbláznivější akce pro zákazníky, novináře i zaměstnance, se kterými jsem v kontaktu dodnes skrze interní komunikaci.

11:50 - 12:10

Happiness manager do každé firmy

Co je happiness management a jak ho praktikovat ve firmě? Potřebujete manažera štěstí nebo jsme strůjcem svého štěstí každý sám? Pojďte se mnou najít to pravé řešení pro vaši firmu.

Věra Koukalová Věra Koukalová

Konzultantka

Věra Koukalová

Manažerka, konzultantka a mentorka s 10+ lety praxe v marketingu a HR. Má za sebou mimo jiné dlouholetou praxi v různých rolích v Google Inc., H1.cz. a působení jako Happiness manažerka ve společnosti Fragile Media. Její kariéra začala v marketingu, brzy řídila největší tým PPC specialistů v jedničce na trhu – H1.cz, odkud přešla do Googlu řídit partnerský program pro marketingové agentury, kterým pomáhala nejen s Google produkty, ale především s rozvojem firmy, budováním týmů a systematickým vzděláváním. Přechod k HR a happiness managementu byl nasnadě – jako Happiness manažerka se starala o firemní kulturu, nábory a HR branding ve Fragile media a poté jako HR a marketingová ředitelka stavěla na nohy komunitní startup Robeeto. Již 5 let je držitelkou certifikátu Google Partners Trainer a školí marketingové strategie pro Google. S Googlem spojila i svůj velký koníček – pořádání vzdělávacích akcí v komunitě Google User Group, kde řídí program Womenwill pro Českou republiku. O Happiness managementu píše pravidelnou rubriku do časopisu Statutární zástupce firmy, pravidelně školí, přednáší a předává svoje zkušenosti dál.

12:15 - 13:15

Oběd

13:15 - 13:35

Interka po apokalypse

Ráda bych vás vzala na dobrodružnou cestu zavádění gamifikované vzdělávací akademie do IT firmy Veracomp. Pojďme nakouknout pod pokličku toho, jak jsme v poměrně skeptickém týmu IT odborníků rozkřesali zájem o vzdělávání a sdílení know how. Spontánně vzniklo divadelní představení, blog, tištěné noviny a mnoho dalšího. A hlavně vznikla platforma pro koncepční vzdělávání všech zaměstnanců, která je oblíbená a přináší výsledky.

Jana Hřebecká Jana Hřebecká

Edu-designérka & lektorka

Court of Moravia

Jana Hřebecká

Jsem edu-designérka a lektorka ve firmě Court of Moravia, kterou jsem před deseti lety spoluzakládala. Mým denním chlebem je design koncepčního rozvoje zaměstnanců, facilitace workshopů a trénink klíčových dovedností.

13:40 - 14:00

Audit interní komunikace na cestě ke zvýšení efektivity fungování firmy

Představte si fiktivní hádku:

WIKIPEDIA: Já vím všechno!
GOOGLE: Já najdu všechno!
FACEBOOK: Já znám všechny!
INTERNET: Beze mě jste všichni namydlení!
Na závěr ELEKTŘINA suše poznamená: A tak se uklidníme, jo?  

Mně to připomíná třeba interní komunikaci v nové době. Ve firmách i na úřadech se pokoušíme sdílet, ne posílat, zakládáme interní sociální sítě, točíme filmy a přemýšlíme, zda máme komunikačních kanálů opravdu dost. Každý vypadá jako nepostradatelný, a přitom míra informovanosti zaměstnanců o zaměstnavateli neustále klesá a nůžky mezi tím, co vedení potřebuje komunikovat a co se dostává k zaměstnancům, se rozevírají. Co s tím dělat? Uklidnit se… Možná mám pro vás cestu. Inspirativní poslouchání vám přeje Miroslav Dinga.

Miroslav Dinga Miroslav Dinga

Managing Partner

DDeM

Miroslav Dinga

Začínal jsem v období, kdy se komunikace ve střední a východní Evropě nacházela v plenách (ale no tak, až takový starouš zase nejsem, to se jen komunikace u nás objevila trochu později). Můj první klient, Kanaďan, se na mě při podávání ruky zadíval a řekl: „So young?“ Posléze se mi přiznal, že za oceánem mají reální konzultanti nemalou část hlavy šedivou. I po dvaceti letech ale dokážu v práci najít téměř denně něco zajímavého. A pokud nenajdu, tak si to vymyslím. Třeba jako audit interní komunikace, který jsme dali s kolegou dohromady před několika lety. Dnes těch šedin už na hlavě několik málo mám a aktuálně se těším na setkání s vámi na PR Summitu.

14:05 - 14:25

Interní komunikace založená na důkazech

Příspěvek se zaměří na přehled aktuálně dostupných vědecko-výzkumných poznatků potvrzujících význam interní komunikace v řízení firmy. Představí systémové nastavení i zásadní manažerské komunikační kompetence, jejichž aplikace vede k odstranění a prevenci nejčetnějších bariér.

Jana Holá Jana Holá

Proděkanka, Docentka

Univerzita Pardubice

Jana Holá

Jana Holá pracuje od roku 2004 na Univerzitě Pardubice, v současnosti jako proděkanka pro vědu a výzkum na Fakultě zdravotnických studií. Předchozí pracovní kariéru prožila v manažerských pozicích v oblasti distribuce ICT. Je autorkou několika monografií a mnoha odborných článků na téma interní komunikace, v rámci své práce usiluje o emancipaci interní komunikace jako samostatné manažerské disciplíny.

14:30 - 14:50

Co je to ten employer brand a co z něho?

Nejsou lidé, a tak se hledají různé cesty, jak to napravit. Skoro všechny společnosti proto hledají odpověď prostřednictvím employer brandu. Což rozhodně není špatná cesta, jen se často neví, jak na to, co kromě pěkné prezentace všechno udělat, a už vůbec není jasné, co hmatatelného to může přinést a reálně i znamenat. Podíváme se tedy na praktické příklady postupů, přínosů a zejména tipů, jak k tomuto často velmi sporně vnímanému tématu přistoupit, jaké argumenty používat a co tedy z toho.

Tomáš Poucha Tomáš Poucha

Ředitel

Marketingový institut a Institut interní komunikace

Tomáš Poucha

Tomáš pomáhá lidem nalézt a potvrdit správný směr a rozhodnutí v podnikání i v životě. Je přední odborník na employer brand a interní komunikaci, ale i business modely a zákaznickou zkušenost. Baví ho řešit problémy - zpřehlednit, rozplést, nalézt řešení a nastavit správný systém ve firmách. Je zakladatelem a hlavním hybatelem Marketingového institutu, Institutu interní komunikace a experimentálního prostoru Tančící kuchyně. Rád vaří, píše, poslouchá hudbu, věnuje se chalupaření, loutkám a práci se dřevem jako takové.

14:55 - 15:25

Coffee break

15:30 - 16:20

Společné povídání

Miroslav Dinga Miroslav Dinga

Managing Partner

DDeM

Miroslav Dinga

Začínal jsem v období, kdy se komunikace ve střední a východní Evropě nacházela v plenách (ale no tak, až takový starouš zase nejsem, to se jen komunikace u nás objevila trochu později). Můj první klient, Kanaďan, se na mě při podávání ruky zadíval a řekl: „So young?“ Posléze se mi přiznal, že za oceánem mají reální konzultanti nemalou část hlavy šedivou. I po dvaceti letech ale dokážu v práci najít téměř denně něco zajímavého. A pokud nenajdu, tak si to vymyslím. Třeba jako audit interní komunikace, který jsme dali s kolegou dohromady před několika lety. Dnes těch šedin už na hlavě několik málo mám a aktuálně se těším na setkání s vámi na PR Summitu.

Jana Holá Jana Holá

Proděkanka, Docentka

Univerzita Pardubice

Jana Holá

Jana Holá pracuje od roku 2004 na Univerzitě Pardubice, v současnosti jako proděkanka pro vědu a výzkum na Fakultě zdravotnických studií. Předchozí pracovní kariéru prožila v manažerských pozicích v oblasti distribuce ICT. Je autorkou několika monografií a mnoha odborných článků na téma interní komunikace, v rámci své práce usiluje o emancipaci interní komunikace jako samostatné manažerské disciplíny.

Jana Hřebecká Jana Hřebecká

Edu-designérka & lektorka

Court of Moravia

Jana Hřebecká

Jsem edu-designérka a lektorka ve firmě Court of Moravia, kterou jsem před deseti lety spoluzakládala. Mým denním chlebem je design koncepčního rozvoje zaměstnanců, facilitace workshopů a trénink klíčových dovedností.

Magdaléna Chvalinová Magdaléna Chvalinová

Expertka na interní komunikaci

Magdaléna Chvalinová

Absolventka Filosofické fakulty UK, obor Filologie a lingvistika a Školy mezinárodních a veřejných vztahů Praha obor Public Relations. Pracovala jako specialistka interní komunikace v Českém Telecomu. Poté působila ve společnosti České aerolinie jako manažerka interní komunikace a šéfredaktorka interního magazínu OKNO a klientského in-flight magazínu ČSA Review. Následně pracovala ve společnosti ČEZ jako senior specialista interní komunikace. Zároveň externě přednášela komunikaci ve Škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha a stále přednáší pro Top Vision. Má zkušenosti s velkými projekty interní komunikace jako byl projekt Optimalizace v Českém Telecomu, interní image kampaň v Českých aeroliniích nebo interní komunikace akvizice Ahold/Spar, jejíž strategie získala stříbro v evropské soutěži FEIEA. Bohatou praxi v komunikaci také získala v contentové agentuře Boomerang Communication a ve společnosti INSIDERS, která se specializuje na poradenství v oblasti interní komunikace. Před odchodem na mateřskou dovolenou zlepšovala interní komunikaci ve Philip Morris, nyní je ale plně zaměstnanou maminkou.

Petr Kopáček Petr Kopáček

PR manager

Hamé

Petr Kopáček

Petr Kopáček působí od roku 2013 jako PR manager skupiny Hamé, kde odpovídá za externí i interní komunikaci. V minulosti nasbíral zkušenosti také v dalších institucích soukromé i státní sféry, jako PR manager řídil externí a interní komunikaci LEO Express, zastával pozici vedoucího tiskového oddělení Hospodářské komory ČR a několik let byl také tiskovým mluvčím Generálního ředitelství hasičského záchranného sboru ČR.

Jaroslava Musilová Jaroslava Musilová

Corporate Affairs Manager

Kofola

Jaroslava Musilová

Po studiu práv jsem se ocitla v daňové správě, kde jsem několik let působila jako interní právník. Souhrou náhod a asi i zásahem osudu (jinak si to nedovedu vysvětlit) jsem se dostala ke komunikaci a v roce 2011 jsem s nadšením přijala nabídku vybudovat odbor komunikace v nově vzniklém Generálním finančním ředitelství. Další náhoda tomu chtěla, že jsem se po dvou letech ocitla v Kofole. Za necelých šest let jsem jako PR manažerka, zodpovědná za externí i interní komunikaci, čelila různým výzvám, ať už to byly nové technologie, nové akvizice, vstup na nové trhy nebo například zavádění software Google do našeho pracovního života. Naším každodenním chlebem je práce s externími marketingovými kampaněmi v interním prostředí, podpora firemních hodnot a sdílení firemní kultury.

Michael Sido Michael Sido

Manager Internal Communications CZ l SK l HU

Philip Morris ČR

Michael Sido

Vystudoval ekonomiku a management na univerzitách v Ústí nad Labem a v Pardubicích. Nejprve působil jako redaktor v regionálních redakcích celostátních deníků a na marketingově zaměřených projektech podporujících rozvoj samosprávy. Následně nastoupil do společnosti T-Mobile, kde začínal na pozici specialisty interní komunikace. Tam zastával pozice manažera interní komunikace, senior brand manažera či manažera pro transformaci. Zodpovídal za firemní identitu a design, firemní publikace, copywriting, interní komunikaci a merchandising. Jeho rolí bylo i posilování firemní kultury směrem k orientaci na zákazníka. V posledních dvou letech byl odpovědný za interní komunikaci v T-Mobile v České republice a ve Slovak Telekomu na Slovensku. Od července 2017 pracuje jako manažer interní komunikace pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společnosti Philip Morris. Poslední dva roky má také na starost marketing a komunikaci největšího technologického festivalu ve střední Evropě Future Port Prague, jehož druhý ročník proběhne 6. a 7. 9. 2018 v pražských Holešovicích.

Kamila Skálová Kamila Skálová

Team leader interní komunikace

Vodafone Czech Republic

Kamila Skálová

Poctivě pracovat jsem začala ve firmě Tiscali, odkud jsem přešla do Oskara, později Vodafonu. Pořádala jsem ty nejbláznivější akce pro zákazníky, novináře i zaměstnance, se kterými jsem v kontaktu dodnes skrze interní komunikaci.

16:30

Předpokládaný závěr programu