Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
Mám zlodějský pytel. Je docela plný. A s každou další knížkou, ale i výletem po Česku do něj něco přihodím. Tu zajímavý postřeh od behaviorálního ekonoma, jindy „jen“ fotku strašidelně natextované informační cedule. Všechny tyhle úlovky jsou pro mě inspirací. Teď před vámi část úlovků, které v něm mám, vysypu. A ukážu vám na nich, jak svoje psaní posunout dál, i chybky, kterým se raději vyhnout.
Content Strategist
Lucka vystudovala žurnalistiku a mediální studia na Karlově univerzitě, nicméně poměrně záhy zběhla ze světa tiskových center, agentur a uzávěrek na „druhou stranu“, do kreativnějšího a barevnějšího světa online marketingu. A v něm se neustále učí něco nového už od roku 2008.
Začínala jako copywriter, od roku 2015 vedla tým copywriterů v H1.cz. Později si pod křídla vzala i SEO tým. Po krátkém „baby sabbaticalu“ v roce 2023 se vrátila na pozici Content Strategist a aktuálně kope za skvělý obsah a jeho propojování napříč kanály v dresu GroupM Nexus.
Báje, pověsti a pohádky jsou krásná věc, ale když se používají v argumentaci, tak spíš naštvou. A když kvůli nim přicházejí majitelé webů o peníze, tak i bolí. V přednášce se podíváme na ty nejnotoričtěji opakované mýty českého copywritingu, ukážeme si jejich racionální jádro a zároveň si řekneme, proč jsou v tradované podobě nesmyslem.
Creative Director & Copywriter
Pavel Šenkapoun je kreativec, copywriter a písničkář. Své texty a písně publikuje pod pseudonymem Leo Pank Ševelpuna. Blog o copywritingu, češtině a ontologii píše pod názvem Nejlepší copywriter. A malou kreativní agenturu vede pod značkou Logos.agency. V nakladatelství Zoner Press vydal dvě knížky o copywritingu, přičemž „Webcopywriting pro samouky” bývá označován za copywriterskou bibli. Jeho školeními prošly stovky účastníků z řad freelancerů, neziskových organizací i nadnárodních korporací. Aktuálně chystá k vydání debutové album Český folk.
Píšu weby. No, píšu… Psaním to nezačíná a nekončí. Psaní je jen jedna příčka na extra dlouhém žebříku. Pojďme ten žebřík spolu vyšplhat pěkně šprusli po šprusličce. Ukážu vám, co všechno jako copywriterka řeším při tvorbě webu a co by dobrý copywriter měl ovládat. Podíváme se na ideální postup u velkých zakázek, ale i na hořkou realitu menších webů.
Copywriterka
Bára je copywriterka, která píše božské texty. A když je nepíše, učí ostatní, jak je psát. Věří, že čtivě můžete psát o čemkoliv: od barefoot bot po účetnictví. Když zrovna nepíše, vymýšlí jazykové hříčky a humory pro svou komunitu na LinkedIn.
Copywriteři nerostou na stromech. A ti dobří už vůbec ne. Ale jak vlastně pěstovat sami sebe, abychom nemuseli klepat normostrany bezvýznamných textů až do důchodu?
Prozradím vám, co při psaní na volné noze funguje mně. A taky, co dělám proto, abych si v copy držela úroveň.
Marketerka&lektorka
Radka Legerska je strategická obsahová marketérka, lektorka a specialistka na budování osobního brandu na LinkedIn. Pomáhá lídrům, zakladatelům firem a odborníkům tvořit obsah, který rezonuje s jejich cílovou skupinou a přináší reálné výsledky. Má téměř 20 let zkušeností s marketingem – prošla agenturním i firemním prostředím, spolupracovala s tradičními značkami i startupy. Specializuje se na B2B segment. Školí ve firmách a své zkušenosti předává také v rámci otevřených workshopů. Umí účastníky školení nadchnout pro psaní na sociálních sítích. Její školení jsou poslední rok AI powered - ukazuje lidem, jak používat AI tak, aby se z obsahu nevytratila lidskost a autenticita. Několik let přednáší na Ekf VŠB-TU předmět Copywriting. Na LinkedIn vede vlastní úspěšný profil i početnou networkingovou komunitu.
Světové i domácí reklamní kampaně založené na silné myšlence a prvotřídní textařině nám budou sloužit jako inspirace. Ukážeme si na nich nejen konkrétní přístupy, tipy a triky, jak napsat skvělý headline, ale hlavně se podíváme na to, jak může vypadat dobrý ideamaking z pohledu copywritera.
Executive Creative Director
Tomáš začínal jako copywriter v roce 2006 a ve velkých reklamních agenturách působí od roku 2008. Prošel agenturami Mark BBDO a DDB a dnes je na pozici Executive Creative Director ve VMLY&R, kde odpovídá hlavně za kreativu České spořitelny. V minulosti pracoval na značkách McDonald’s, Heineken, Nike, Mercedes-Benz, Pepsi, Volkswagen, ČSOB, Generali, Makro, Billa a mnoho dalších. Na kontě má celou řadu ocenění z lokálních i mezinárodních festivalů. Jeho práce byly uveřejněny v prestižním zahraničním magazínu Lürzer’s Archive nebo si vysloužily Creative Excellence Award za celosvětově nejlepší kampaň roku značky McDonald’s.
Copywriteři i právníci si rádi hrají se slovy. Jak si hrát tak, aby společnou parketou pak nebyly i paragrafy? Jaký je rozdíl mezi slibováním modrého z nebe a klamáním? Jaké produkty jsou pro copíky z hlediska práva noční můrou (a často o tom ani netuší)? Jak je to s překlady cizích článků do češtiny? Kde jsou hranice mezi inspirací a vykradením? Můžete použít citáty známých osobností? A jaké novinky nám letos přineslo právo pro recenze a slevy? Mrkneme na to prakticky, zvesela a bez paragrafů.
Advokátka
Petra Dolejšová je advokátka se specializací na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů, značky a práva v AI. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Za svou praxi proškolila více než 42 tisíc posluchačů a v roce 2023 za svou práci obdržela od ocenění Osobnost roku. Posluchačům se nechce věřit, že po jejích přednáškách “chtějí právní přídavek”.