Šéfredaktor serveru Měšec.cz
Dalibor Z. Chvátal se po ukončení strojírenského studia postupně začal věnovat oblasti osobních financí a bankovnictví. Působil v dopravě, pojišťovnictví a v majetkoprávních oblastech. Od poloviny roku 2005 vedl finanční server FinExpert a jako zástupce šéfredaktora zároveň časopis Osobní finance. Je autorem řady článků a publikací o platebních kartách a osobních financích. Od roku 2007 je šéfredaktorem serveru Měšec.cz.
V přednášce Lucie a Heleny se dozvíte, jak se snoubí designové myšlení a agilní metodika práce a jak propojení obou světů přispívá k budování design driven kultury. V neposlední řadě pochopíte, jak tento přístup ovlivňuje uživatele a celkový obchodní úspěch nové digitální banky.
Service Design Chapter Lead
Lucia má bohaté zkušenosti z marketingu, kdy pracovala na různých marketingových pozicích ve firmách v České republice i v zahraničí, například v Bang & Olufsen, Montblanc, Samsung, Oskar, T-Mobile a Kofola.
Dnes Lucia vede tým designérů služeb v Komerční bance. Pomáhá standardizovat a zavádět metodiku designu služeb v Komerční bance s cílem poskytovat zákazníkům co nejžádanější služby.
Head of Simplification COE
Helena má na starosti standardizaci service designu jako součást agilního způsobu práce v Komerční bance. Dnes vede 70členný tým designérů, s nimiž buduje novou digitální banku a průběžně transformuje Komerční banku na Design driven organizaci.
Nastal už ten správný čas na nahrazení plastové karty mobilem? Budou to naši klienti akceptovat? Co když pořád chtějí tu plastovou kartičku mít? A jak jim to vlastně vysvětlit? To jsou otázky, které si určitě často pokládáme. Pojďme se společně podívat na to, jaké trendy v placení vidíme v mBank, jak naši klienti reagovali na zavedení virtuálních karet, jaké emoce jsme schopni vyvolat a co za benefity vlastně přináší čistě virtuální karta klientovi a co bance.
Zástupce generálního ředitele pro oblast produktového a segmentového managementu
V průběhu své více než 15 leté cesty v bankovnictví měl Martin možnost posbírat zkušenosti z různých pozic od řízení úvěrových rizik přes produktový management a vývoj. Poté co strávil první polovinu své kariery v divizi řízení úvěrových rizik, kde mimo jiné vedl týmy schvalující zajištěné a nezajištěné úvěry, se Martin přesunul do obchodní části banky, kde dále rozšiřoval své dovednosti a zkušenosti jako manažer několika různých týmů. V tuto chvíli působí na pozici zástupce generálního ředitele mBank pro Českou republiku zodpovědného za produktový a segmentový management s odpovědností za všechny produkty, procesy a segmenty jak v Čechách, tak na Slovensku. Pole jeho působnosti v mBank začíná u akvizice nových klientů, pokračuje přes denní bankovnictví, úvěry, hypotéky, investice, pojištění, rozvoj mobilního a internetového bankovnictví, e-commerce a další.
Ondřej představí ve své přednášce fenomén card-linked marketingu, ukáže na příkladech, proč je tento marketingový koncept stále více populární a jak ho, původně český start-up, úspěšně šíří po Evropě.
Koncept card-linked marketingu je založený na analýze platebního chování zákazníků spolupracujících bank. Díky tomu lze na zákazníky cílit s relevantními nabídkami, a tím zajistit co nejvyšší výkon kampaně. Přes card-linked marketingovou platformu MAG.IC by Dateio dokážeme s pomocí mobilních aplikací 12 spolupracujících bank v 5ti zemích oslovit až 5,5 milionu zákazníků s nabídkami od více než 300 partnerů.
CEO & Co-founder
Ondřej Knot: Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a současně právo na Karlově Univerzitě. Titul Ph.D. získal v rámci postgraduálního programu CERGE-EI. Několik let působil jako konzultant u renomovaných konzultačních společností v Praze (BCG) a Londýně (Oliver Wyman). V roce 2013 založil s Ivanem Dovicou společnost Dateio. Ondřej je mimo práci aktivní sportovec. Rád se věnuje běhání, v zimě lyžuje a do kanceláře jezdí převážně na kole. S manželkou a 3 dětmi žije v Praze.
Řada procesů kolem nás jsou dnes již digitální, co nového můžeme přinést a proč se odvažujeme o tom mluvit jako o revoluci? Masivní rozvoj zaznamenala vzdálená obsluha a vzniknuvší disruptory považujeme dnes za špičku inovací. Pobočky a kontaktní místa dlouho používala klasické procesy s tužkou a papírem, ale i tam se to dnes hemží moderní technologií, tablety a elektronickými podpisy. Tak proč stále obsluha trvá dlouho a je komplikovaná a drahá? Proč nemůžeme naše potřeby probrat s bankéřem prostým lidským jazykem, jednoduše, srozumitelně a na konci si potřást rukou? A je chyba v procesech nebo v technologii, jsme na změnu dostatečně technologicky vybaveni?
Digital Architect
Libor David je absolventem Fakulty elektrotechnické ČVUT Praha a s firmou SOFTEC spolupracuje od roku 2021 jako Digitální architekt. Dříve působil v poradenské divizi Accenture, od svých začátků až po vedení finančních služeb v regionu. Účastnil se řady digitálních transformací významných finančních institucí ve střední Evropě buď v roli konzultanta nebo zaměstnance dané instituce a zkušenosti sbíral i na projektech v USA. Působí i jako mentor nadějných start-upů a spolupracuje s inovativními start-up akcelerátory.
Dynamická doba přináší v technologických oblastech stále nové trendy. Kyberbezpečnost je stále větší téma. Potřebu regulovat prostředí sdílejí národní i evropské instituce. Jaké v tom vidíme v ČSOB příležitosti a proč se považujeme za FINTECH?
Výkonná ředitelka, Informační technologie
Denisa má více než 20 let zkušeností z působení ve vedoucích pozicích v bankovnictví a pojišťovnictví. Ve funkci ředitelky ČSOB pro informační technologie je od srpna 2021. Před tím byla výkonnou ředitelkou Zpracování operací a nákupu ČSOB, kde řídila tým 700 zaměstnanců, jehož součástí je i Centrální nákup a IPA (Intelligent Process Automation). Do ČSOB přišla Denisa z finanční skupiny Generali/Česká pojišťovna, kde se věnovala oblasti zpracování operací a také digitalizace. Vystudovala magisterský a doktorský program na Universitě Karlově v Praze a následně MBA na University of Pittsburgh.
Je to pár let zpátky, kdy si firmy uvědomily že pořizovat vozový park do majetku není efektivní a začaly své flotily financovat operativním leasingem. Dalším logickým krokem je zefektivňování i ostatních položek firemních nákladů, konkrétně rostoucích nákladů na IT technologie. Vlastimil Nešetřil, CEO J&T Leasing promluví o výhodách a budoucnosti pořízení firemního IT formou operativního leasingu.
CEO
Ve skupině J&T pracuje od roku 2006. Do roku 2017 působil jako výkonný a provozní ředitel J&T Banky. Od roku 2017 zastává pozici CEO a člena BoD J&T Leasing a současně je členem BoD J&T Wine Holding s odpovědností za vinařské aktivity J&T v ČR.
Metaverse v poslední době rezonuje napříč trhem, ale co to vlastně je a dává smysl do něj teď vstupovat? Pojďme společně nahlédnout na to, proč finanční instituce do metaverse vstupují. Jaká je budoucnost metaverse a jak na to reagují klienti?
Fintech & Tech Innovation Strategist
Deloitte Czech Republic B.V., organizační složka
Ivo působí v technologickém poradenství společnosti Deloitte, kde se zaměřuje na smysluplné a efektivní využití nových technologií, jeho specializací je oblast FinTechu a odložených plateb. Pomáhá klientům se zorientovat v nových výzvách jako je například Metaverse. Před Deloittem Ivo působil na různých pozicích, kde pomáhal rozvíjet primárně Fintech startupy.
Schopnost firmy v recruitmentu je klíčová pro její úspěšnost. Jak zlepšit „CANDIDATE EXPERIENCE“ a zdvojnásobit počty kandidátů? To se dozvíte v případové studii kampaně České Spořitelny. Jaký byl cíl a výsledky? Jak pomohla umělá inteligence, UX a kvalitní IT implementace?
Recruitment inovátor
Milan po kariéře personálního manažera v O2 založil dvě personální agentury, které vyrostly do velikosti o 40 konzultantech, a to především díky inovacím a využívání IT. Po úspěšném pilotu využití umělé inteligence s Datasenticsem založil dream.jobs, jehož cílem je usnadnit kandidátům hledání práce, zrychlit a zlevnit recruitment. Milan tvrdí, že není nedostatek lidí, jen je neumíme efektivně propojit s jejich vysněným zaměstnáním „DREAM JOBEM“
Bankovní identita, známá pod názvem BankID, je v České republice od ledna 2021. Po dvou letech tak můžeme s mírným odstupem zhodnotit, jak se jí daří v kontextu digitálních služeb státu a soukromých firem. Okomentujeme aktuální statistiky, představíme zajímavé příklady využití a necháme nahlédnout do plánovaného rozvoje elektronického podpisu a chystaného projektu evropské digitální peněženky.
Chief Executive Officer
Výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, a.s., která provozuje Bank iD. Absolvent VŠE v Praze se v oblasti technologií a obchodu pohybuje celou svou kariéru. Profesní dráhu zahájil v globální poradenské společnosti Accenture, kde pracoval jako konzultant pro řízení technologických a organizačních změn. Následně působil v konzultační divizi Hewlett-Packard, dále ve společnosti O2 Czech Republic, kde byl postupně odpovědný za vedení Business divize a jako provozní ředitel také za divizi sítí a IT. V pozici generálního ředitele tři roky rozvíjel českou technologickou společnost Datasys.
Pasivní investování se mezi retailovými investory čím dál více skloňuje. S rostoucím zájmem o indexové investování se mění investiční terén: Fintechy táhnou tento trend a tradiční podílové fondy mají nový druh kompetitorů. Jaké příležitosti i rizika s sebou přináší tato pasivní revoluce?
spoluzakladatel a CEO Fondee
Honza Hlavsa je spoluzakladatelem českého startupu Fondee, online investiční platformy, která umožňuje jednoduchý a transparentní přístup k investování do akcií a dluhopisů. Po devíti letech života v Londýně se vrátil do Prahy, aby založil Fondee. V zahraničí nasbíral zkušenosti ze světa velkých financí – v Greenstone Resources, private equity fondu o hodnotě 500 milionů dolarů. V mezinárodní korporaci Rio Tinto během čtyř let spolupracoval na světových miliardových transakcích. Předtím se v Evropské bance pro obnovu a rozvoj věnoval regionu východní Evropy. Vystudoval ekonomii na London School of Economics and Political Science. Bakalářské studium absolvoval na Institutu ekonomických studií Univerzity Karlovy.
Rostoucích očekávání uživatelů na obsluhu a bezpečnost služeb v digitálním světě v době strmého nárůstu kybernetických útoků, je výzvou pro všechny poskytovatele digitálních služeb. Především jde o udržení rovnováhy mezi uživatelskou přívětivostí, dostupností a bezpečností digitální obsluhy v interakci mezi klientem a poskytovatelem služby.
Pojďme si společně představit moderní metody ověření zákazníka pro zabezpečení digitálních kanálů vaší společnosti.
Digital Identity sales manager
Ve společnosti Monet+ je zodpovědný za implementace individualizovaných řešení v oblasti klientské autentizace. Poslední roky se specializuje na autorizaci a autentizaci uživatelů v kanálech přímého bankovnictví; zejména UX ve scénářích pro onboarding nových zákazníků, jejich bezpečné přihlašování a potvrzování klientských operací, a aplikacích postavených na využití API.
Martin Pejsar ve své prezentaci představí produktové inovace EDC (Everyday cover), které zavedla během roku 2022 pojišťovna BNP Paribas Cardif. Zaměří se na kybernetické bezpečnostní hrozby pro retailové klienty a ukáže reálné příklady, které společnost musela řešit. Podělí se také o možnosti vzdělávání zákazníků a partnerů a představí pojištění kybernetické bezpečnosti.
ředitel produktu a marketingu pro střední a východní Evropu
Na začátku své profesní kariéry pracoval více než 10 let na obchodních manažerských pozicích v ČSOB a v mBank. Po následném působení v KPMG, kde se zabýval strategickými a optimalizačními projekty, nastoupil v lednu 2022 do BNP Paribas Cardif Pojišťovny. Absolvoval data-analytický program MBA na Vysoké škole ekonomické v Praze a Fakultu tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Karlově v Praze.
Je odborníkem na fyzické prodejní kanály a podporu prodeje v online prostředí. Má odborné znalosti v oblasti tvorby zákaznických cest, procesních optimalizacích a produktech bankopojištění (pojištění schopnosti splácet, pojištění platebních karet a osobních věcí, pojištění internetových rizik aj.).
RIXO.cz je srovnávač druhé generace, který staví svou službu na využití moderních technologií, zjednodušování klientských procesů a pravidelné péči o klienta (co nekončí s prodejem pojistky). Ve své přednášce CEO Martin Ždímal ukáže, jak RIXO využívá svou mobilní aplikaci k propojování a rozvoji dodatečných služeb, které klienti ocení v každodenním životě. Prostor bude věnovat také životnímu pojištění a jeho digitální distribuci. Když ho firma před dvěma lety spouštěla, mnozí pobaveně zvedali obočí. Teď se „životkem“ RIXO sklízí úspěch a nastavuje nové standardy v oblasti komplexního pojištění.
CEO
RIXO
Martin se pohybuje v pojišťovnictví od roku 2006, má zkušenosti z českého i zahraničního trhu. Od roku 2013 zodpovídal za vývoj a provoz IT systémů pro pojišťovny pod hlavičkou skupiny Generali PPF v rámci regionu CEE. V RIXO vedl 4 roky produktový a technologický tým, než se v roce 2022 posunul do role výkonného ředitele. Na svět přivedl také první online srovnávač životního pojištění v ČR, který je schopen v reálném čase vytvořit nabídky na míru profilu klienta. Pod Martinovou taktovkou se RIXO stalo technologickým leaderem na trhu pojišťovnictví.
Virtuální asistenti představují nový kanál pro personalizovanou obsluhu a tvorbu nabídek šitých na míru. Hlasové rozhraní má navíc vysoký potenciál pro uživatelskou interakci, ale také pro sběr a zpracování zcela unikátních dat. Pro správný provoz virtuálních asistentů jsou nutné pokročilé analýzy konverzací za účelem lepšího trénování porozumění a pro detekci nových témat nebo potřeb klientů – od obecných trendů až na úroveň jednotlivce. Jaké nároky je třeba mít při tvorbě virtuálního asistenta, jak vést efektivní komunikaci, jaká je správná míra personalizace, jak pracovat s daty, jak je vyhodnocovat a dále obchodně využívat?
Consultant & Founder
Martin se již 20 let profesionálně pouští s nadšením do jakékoliv práce, která ho zaujme a neodchází, dokud není spokojen s výsledkem. Od roku 2007 vedl a dodával IT projekty pro korporace z finanční a telekomunikační sféry v Čechách, na Slovensku, Maďarsku a Rakousku. Od roku 2017 se věnuje ve společnosti Agnostix vývoji virtuálních asistentů a voicebotů