Program

9:00 - 9:10

Úvodní slovo

Dalibor Z. Chvátal Dalibor Z. Chvátal

Internet Info

Dalibor Z. Chvátal

Dalibor Z. Chvátal se po ukončení strojírenského studia postupně začal věnovat oblasti osobních financí a bankovnictví. Působil v dopravě, pojišťovnictví a v majetkoprávních oblastech. Od poloviny roku 2005 vedl finanční server FinExpert a jako zástupce šéfredaktora zároveň časopis Osobní finance. Je autorem řady článků a publikací o platebních kartách a osobních financích. Od roku 2007 je šéfredaktorem serveru Měšec.cz.

9:10 - 9:35

Jak navrhujeme produkty a služby v Komerční bance

V přednášce Lucie a Heleny se dozvíte, jak se snoubí designové myšlení a agilní metodika práce a jak propojení obou světů přispívá k budování design driven kultury. V neposlední řadě pochopíte, jak tento přístup ovlivňuje uživatele a celkový obchodní úspěch nové digitální banky.

Lucia Tarbajovská Lucia Tarbajovská

Service Design Chapter Lead

Komerční banka

Lucia Tarbajovská

Lucia má bohaté zkušenosti z marketingu, kdy pracovala na různých marketingových pozicích ve firmách v České republice i v zahraničí, například v Bang & Olufsen, Montblanc, Samsung, Oskar, T-Mobile a Kofola.

Dnes Lucia vede tým designérů služeb v Komerční bance. Pomáhá standardizovat a zavádět metodiku designu služeb v Komerční bance s cílem poskytovat zákazníkům co nejžádanější služby.

Helena Warausová Helena Warausová

Head of Simplification COE

Komerční banka

Helena Warausová

Helena má na starosti standardizaci service designu jako součást agilního způsobu práce v Komerční bance. Dnes vede 70členný tým designérů, s nimiž buduje novou digitální banku a průběžně transformuje Komerční banku na Design driven organizaci.

9:35 - 10:00

Virtualizace karetního portfolia, aneb rozlučme se s poslední fyzickou připomínkou banky v naší peněžence.

Nastal už ten správný čas na nahrazení plastové karty mobilem? Budou to naši klienti akceptovat? Co když pořád chtějí tu plastovou kartičku mít? A jak jim to vlastně vysvětlit? To jsou otázky, které si určitě často pokládáme. Pojďme se společně podívat na to, jaké trendy v placení vidíme v mBank, jak naši klienti reagovali na zavedení virtuálních karet, jaké emoce jsme schopni vyvolat a co za benefity vlastně přináší čistě virtuální karta klientovi a co bance.

Martin Podolák Martin Podolák

Zástupce generálního ředitele pro oblast produktového a segmentového managementu

mBank

Martin Podolák

V průběhu své více než 15 leté cesty v bankovnictví měl Martin možnost posbírat zkušenosti z různých pozic od řízení úvěrových rizik přes produktový management a vývoj. Poté co strávil první polovinu své kariery v divizi řízení úvěrových rizik, kde mimo jiné vedl týmy schvalující zajištěné a nezajištěné úvěry, se Martin přesunul do obchodní části banky, kde dále rozšiřoval své dovednosti a zkušenosti jako manažer několika různých týmů. V tuto chvíli působí na pozici zástupce generálního ředitele mBank pro Českou republiku zodpovědného za produktový a segmentový management s odpovědností za všechny produkty, procesy a segmenty jak v Čechách, tak na Slovensku. Pole jeho působnosti v mBank začíná u akvizice nových klientů, pokračuje přes denní bankovnictví, úvěry, hypotéky, investice, pojištění, rozvoj mobilního a internetového bankovnictví, e-commerce a další.

10:00 - 10:25

Proč se z card-linked marketingu stává evropský fenomén

Ondřej představí ve své přednášce fenomén card-linked marketingu, ukáže na příkladech, proč je tento marketingový koncept stále více populární a jak ho, původně český start-up, úspěšně šíří po Evropě.

Koncept card-linked marketingu je založený na analýze platebního chování zákazníků spolupracujících bank. Díky tomu lze na zákazníky cílit s relevantními nabídkami, a tím zajistit co nejvyšší výkon kampaně. Přes card-linked marketingovou platformu MAG.IC by Dateio dokážeme s pomocí mobilních aplikací 12 spolupracujících bank v 5ti zemích oslovit až 5,5 milionu zákazníků s nabídkami od více než 300 partnerů.

Ondřej Knot Ondřej Knot

CEO & Co-founder

Dateio

Ondřej Knot

Ondřej Knot: Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a současně právo na Karlově Univerzitě. Titul Ph.D. získal v rámci postgraduálního programu CERGE-EI. Několik let působil jako konzultant u renomovaných konzultačních společností v Praze (BCG) a Londýně (Oliver Wyman). V roce 2013 založil s Ivanem Dovicou společnost Dateio. Ondřej je mimo práci aktivní sportovec. Rád se věnuje běhání, v zimě lyžuje a do kanceláře jezdí převážně na kole. S manželkou a 3 dětmi žije v Praze.

10:25 - 10:55

Coffee break

10:55 - 11:20

Bankovní identita: rok druhý

Bankovní identita, známá pod názvem BankID, je v České republice od ledna 2021. Po dvou letech tak můžeme s mírným odstupem zhodnotit, jak se jí daří v kontextu digitálních služeb státu a soukromých firem. Okomentujeme aktuální statistiky, představíme zajímavé příklady využití a necháme nahlédnout do plánovaného rozvoje elektronického podpisu a chystaného projektu evropské digitální peněženky.

Marek Růžička Marek Růžička

Chief Executive Officer

Bankovní identita

Marek Růžička

Výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, a.s., která provozuje BankID. Absolvent VŠE v Praze se v oblasti technologií a obchodu pohybuje celou svou kariéru. Profesní dráhu zahájil v globální poradenské společnosti Accenture, kde pracoval jako konzultant pro řízení technologických a organizačních změn. Následně působil v konzultační divizi Hewlett-Packard, dále ve společnosti O2 Czech Republic, kde byl postupně odpovědný za vedení Business divize a jako provozní ředitel také za divizi sítí a IT. V pozici generálního ředitele tři roky rozvíjel českou technologickou společnost Datasys. 

11:20 - 11:45

Trendy v IT a jak je ve FINTECH využijeme

Dynamická doba přináší v technologických oblastech stále nové trendy. Kyberbezpečnost je stále větší téma. Potřebu regulovat prostředí sdílejí národní i evropské instituce. Jaké v tom vidíme v ČSOB příležitosti a proč se považujeme za FINTECH?

Denisa Škantová Denisa Škantová

Výkonná ředitelka, Informační technologie

ČSOB

Denisa Škantová

Denisa má více než 20 let zkušeností z působení ve vedoucích pozicích v bankovnictví a pojišťovnictví. Ve funkci ředitelky ČSOB pro informační technologie je od srpna 2021. Před tím byla výkonnou ředitelkou Zpracování operací a nákupu ČSOB, kde řídila tým 700 zaměstnanců, jehož součástí je i Centrální nákup a IPA (Intelligent Process Automation). Do ČSOB přišla Denisa z finanční skupiny Generali/Česká pojišťovna, kde se věnovala oblasti zpracování operací a také digitalizace. Vystudovala magisterský a doktorský program na Universitě Karlově v Praze a následně MBA na University of Pittsburgh.

11:45 - 12:10

Proč (ne)vstoupit do Metaverse jako finanční instituce?

Metaverse v poslední době rezonuje napříč trhem, ale co to vlastně je a dává smysl do něj teď vstupovat? Pojďme společně nahlédnout na to, proč finanční instituce do metaverse vstupují. Jaká je budoucnost metaverse a jak na to reagují klienti?

Ivo Apetauer Ivo Apetauer

Fintech & Tech Innovation Strategist

Deloitte Czech Republic

Ivo Apetauer

Ivo působí v technologickém poradenství společnosti Deloitte, kde se zaměřuje na smysluplné a efektivní využití nových technologií, jeho specializací je oblast FinTechu a odložených plateb. Pomáhá klientům se zorientovat v nových výzvách jako je například Metaverse. Před Deloittem Ivo působil na různých pozicích, kde pomáhal rozvíjet primárně Fintech startupy.

12:10 - 12:35

Pasivní revoluce aneb jak Fintech mění investiční svět

Pasivní investování se mezi retailovými investory čím dál více skloňuje. S rostoucím zájmem o indexové investování se mění investiční terén: Fintechy táhnou tento trend a tradiční podílové fondy mají nový druh kompetitorů. Jaké příležitosti i rizika s sebou přináší tato pasivní revoluce?

Jan Hlavsa Jan Hlavsa

spoluzakladatel a CEO Fondee

Fondee

Jan Hlavsa

Honza Hlavsa je spoluzakladatelem českého startupu Fondee, online investiční platformy, která umožňuje jednoduchý a transparentní přístup k investování do akcií a dluhopisů. Po devíti letech života v Londýně se vrátil do Prahy, aby založil Fondee. V zahraničí nasbíral zkušenosti ze světa velkých financí – v Greenstone Resources, private equity fondu o hodnotě 500 milionů dolarů. V mezinárodní korporaci Rio Tinto během čtyř let spolupracoval na světových miliardových transakcích. Předtím se v Evropské bance pro obnovu a rozvoj věnoval regionu východní Evropy. Vystudoval ekonomii na London School of Economics and Political Science. Bakalářské studium absolvoval na Institutu ekonomických studií Univerzity Karlovy.

12:35 - 13:35

Oběd

13:35 - 14:00

Téma přednášky upřesníme

Martin Ždímal Martin Ždímal

CEO

RIXO

Martin Ždímal

V pojišťovnictví se pohybuje již od roku 2006, před svým příchodem do RIXO.cz úspěšně působil ve společnostech Česká pojišťovna, Generali a PPF. V RIXO.cz stál u zrodu firmy a je z velké části autorem její filosofie – tedy bezplatného srovnávání pojistek klientů a nabídky nejvýhodnější alternativy z pohledu ceny i šíře pojistného krytí. Od 1. listopadu 2022 se z pozice produktového a technického ředitele posunul do role CEO společnosti.

14:00 - 14:25

Produktové inovace v oblasti pojištění osobních věcí a kybernetické bezpečnosti

Martin Pejsar ve své prezentaci představí produktové inovace EDC (Everyday cover), které zavedla během roku 2022 pojišťovna PNB Paribas Cardif. Zaměří se na kybernetické bezpečnostní hrozby pro retailové klienty a ukáže reálné příklady, které společnost musela řešit. Podělí se také o možnosti vzdělávání zákazníků a partnerů a představí pojištění kybernetické bezpečnosti.

Martin Pejsar Martin Pejsar

ředitel produktu a marketingu pro střední a východní Evropu

BNP Paribas Cardif Pojišťovna

Martin Pejsar

Na začátku své profesní kariéry pracoval více než 10 let na obchodních manažerských pozicích v ČSOB a v mBank. Po následném působení v KPMG, kde se zabýval strategickými a optimalizačními projekty, nastoupil v lednu 2022 do BNP Paribas Cardif Pojišťovny. Absolvoval data-analytický program MBA na Vysoké škole ekonomické v Praze a Fakultu tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Karlově v Praze.

Je odborníkem na fyzické prodejní kanály a podporu prodeje v online prostředí. Má odborné znalosti v oblasti tvorby zákaznických cest, procesních optimalizacích a produktech bankopojištění (pojištění schopnosti splácet, pojištění platebních karet a osobních věcí, pojištění internetových rizik aj.).

14:25 - 14:50

Jak připravit svého virtuálního asistenta na budoucnost

Virtuální asistenti představují nový kanál pro personalizovanou obsluhu a tvorbu nabídek šitých na míru. Hlasové rozhraní má navíc vysoký potenciál pro uživatelskou interakci, ale také pro sběr a zpracování zcela unikátních dat. Pro správný provoz virtuálních asistentů jsou nutné pokročilé analýzy konverzací za účelem lepšího trénování porozumění a pro detekci nových témat nebo potřeb klientů – od obecných trendů až na úroveň jednotlivce. Jaké nároky je třeba mít při tvorbě virtuálního asistenta, jak vést efektivní komunikaci, jaká je správná míra personalizace, jak pracovat s daty, jak je vyhodnocovat a dále obchodně využívat?

Martin Franc Martin Franc

Consultant & Founder

Agnostix

Martin Franc

Martin se již 20 let profesionálně pouští s nadšením do jakékoliv práce, která ho zaujme a neodchází, dokud není spokojen s výsledkem. Po zásadním životním rozhodnutí nebýt vojenský pilot se dal na dráhu IT. Od roku 2007 vedl a dodával IT projekty pro korporace z finanční a telekomunikační sféry v Čechách, na Slovensku, Maďarsku a Rakousku. Od roku 2017 se věnuje ve společnosti Agnostix vývoji virtuálních asistentů a voicebotů