Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program

10:40 - 11:00

Goffmanova teorie jako framework pro analýzu sociálních interakcí na sociálních sítích

Podle Ervinga Goffmana všichni hrajeme divadlo… Lze více než 50 let stará teorie dramaturgické sociologie aplikovat na prostředí sociálních sítí? Jakým způsobem zde ovládáme dojmy, které o nás druzí získávají? Jaké role na Facebooku lidé hrají? Co je motivuje sdílet příspěvky? A jaký obsah generuje nejvíc lajků?
Lucie Merunková Lucie Merunková

Account Manager

1.pozitivní

Lucie Merunková

Lucie je absolventka oboru Studia nových médií na FF UK, account manažerka v reklamní agentuře 1.pozitivní a fotografka. Nová média jí zajímala už od dětství, kdy si pomocí html kódů upravovala svůj profil na Alíkovi a v rámci magisterského studia konečně dostala příležitost zkoumat, jakým způsobem technologie, resp. sociální sítě ovlivňují lidský život, komunikaci a sociální interakce.

11:05 - 11:25

Web, který nebyl

Univerzální knihovna lidského vědění, vize, po níž toužíme přes sto let. Je dnešní Web uskutečněním této vize? Nebo jde o pustinu slepých odkazů, mrtvých dokumentů a mizejících stránek? Jaké byly představy raných vizionářů Webu a jak je oživit?

Jan Vlnas Jan Vlnas

Vývojář

Socialbakers

Jan Vlnas

Honza je absolvent oboru Studia nových médií na FF UK, vývojář ve společnosti Socialbakers a lektor kurzů Czechitas. Jeho profesní i akademické zájmy se točí kolem webu jako technologie i jako média.

11:30 - 11:50

Změřit, spočítat & (ne)změnit: průběžná zpráva o výzkumu Quantified Self

Zpětná vazba je pro lidský organizmus natolik přirozená, že si ji často ani neuvědomujeme. Budeme zdravější, když namísto biofeedbacku vlastního těla začneme upřednostňovat externalizovanou zpětnou vazbu od zařízení nebo aplikace v telefonu a využijeme tak neomezeného potenciálu cloudové výpočetní kapacity, neuronových sítí a umělé inteligence? V tomto příspěvku vám představím právě probíhající výzkum v oblasti Quantified Self (sebeměření a kvantifikace života) na FF UK a představím klíčové otázky, na které se v něm zaměřujeme. Zamyslete se společně se mnou nad implikacemi plynoucími ze života ve společnosti, kde lidé přirozeně kyborgizují informatickou složku svého těla.

Jakub Fiala Jakub Fiala

Tajemník online i v terénu

Studia nových médií FF UK

Jakub Fiala

Jakub je absolventem oboru Studia nových médií (@stunome) Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kde již šestým rokem působí jako tajemník, lektor a nejnověji i jako doktorand. Po zkušenostech s CSR, projekty firemního dobrovolnictví a koordinaci vývoje platformy pro párování pracovních nabídek s nezaměstnanými skrze sémantická data (@damepraci), se jeho odborný zájem přesunul k oblasti #quantifiedself, #wearables a #bigdata, která je i rámcem jeho dizertačního projektu. Beznadějný new media lover a #fitbit addict.

11:55 - 12:15

Čeští novináři na Twitteru: Analýza sociálních interakcí českého mediálního prostoru

Chodí se Jindřich Šídlo na Twitter jen "vykecávat"? Co je typická skladba tweetů Filipa Horkého? Opravdu novináři hrdě stojí za tweety svých domácích redakcí? Jak to zjistit a co s tím dál? I to se dozvíte z výsledků výzkumu Twitteru a jeho uživatelů z řad českých novinářů.

Lenka Krsová Lenka Krsová

Datová analytička

Lenka Krsová

Má titul z divadelní teorie a kritiky, s větší pravděpodobností ji ale znáte jako Dataholku. Se sociálními sítěmi začala v týmu Nových médií České televize, ale z oblasti plánování obsahových strategií se postupně přesunula do oblasti datové analýzy sociálních sítí v Socialbakers. Momentálně ji najdete jako marketingovou hlavu v síti tělocvičen Železná koule, kde využívá všechno, co se doteď naučila. Pokud zrovna necvičí, plánuje cesty do Švédska, hodně čte nebo pobíhá za psem.

12:20 - 12:40

Panelová diskuze

Jakub Fiala Jakub Fiala

Tajemník online i v terénu

Studia nových médií FF UK

Jakub Fiala

Jakub je absolventem oboru Studia nových médií (@stunome) Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kde již šestým rokem působí jako tajemník, lektor a nejnověji i jako doktorand. Po zkušenostech s CSR, projekty firemního dobrovolnictví a koordinaci vývoje platformy pro párování pracovních nabídek s nezaměstnanými skrze sémantická data (@damepraci), se jeho odborný zájem přesunul k oblasti #quantifiedself, #wearables a #bigdata, která je i rámcem jeho dizertačního projektu. Beznadějný new media lover a #fitbit addict.

Lenka Krsová Lenka Krsová

Datová analytička

Lenka Krsová

Má titul z divadelní teorie a kritiky, s větší pravděpodobností ji ale znáte jako Dataholku. Se sociálními sítěmi začala v týmu Nových médií České televize, ale z oblasti plánování obsahových strategií se postupně přesunula do oblasti datové analýzy sociálních sítí v Socialbakers. Momentálně ji najdete jako marketingovou hlavu v síti tělocvičen Železná koule, kde využívá všechno, co se doteď naučila. Pokud zrovna necvičí, plánuje cesty do Švédska, hodně čte nebo pobíhá za psem.

Lucie Merunková Lucie Merunková

Account Manager

1.pozitivní

Lucie Merunková

Lucie je absolventka oboru Studia nových médií na FF UK, account manažerka v reklamní agentuře 1.pozitivní a fotografka. Nová média jí zajímala už od dětství, kdy si pomocí html kódů upravovala svůj profil na Alíkovi a v rámci magisterského studia konečně dostala příležitost zkoumat, jakým způsobem technologie, resp. sociální sítě ovlivňují lidský život, komunikaci a sociální interakce.

Jan Vlnas Jan Vlnas

Vývojář

Socialbakers

Jan Vlnas

Honza je absolvent oboru Studia nových médií na FF UK, vývojář ve společnosti Socialbakers a lektor kurzů Czechitas. Jeho profesní i akademické zájmy se točí kolem webu jako technologie i jako média.

12:40 - 13:30

Oběd

13:30 - 13:50

AI & Personalizace 2.0

Umělá inteligence pronikla do světa online marketingu teprve nedávno, nicméně její pokroky jsou rychlé a zásadní pro celé odvětví. Již nyní algoritmy zpracovávají obrovské množství informací a přizpůsobují reklamy na míru. Jaké nastanou inovace v online marketingu za pár let? Naplní se vize společnosti Google o kompletní automatizaci a personalizaci reklamy a jak do všeho zasáhne chystaná regulace sběru osobních údajů?

Leoš Špachta Leoš Špachta

Sales Director

Fragile media

Leoš Špachta

Digitálem protřelý, starý kocour online agentury Fragile media. Dá se říct, že šel okolo zrodu českého internetu. Zajímají ho nové možnosti online marketingu obohacené o využití umělé inteligence, automatizace, strojového učení a personalizace.

13:55 - 14:15

Bot or not? Literatura, umělá inteligence a povadlé ruce básníků

Počítačově generované texty spoluutváří literární kulturu už zhruba šedesát let. Ovšem až v kontaktu s vyspělými formami umělé inteligence opouští tyto literární strategie marginální pozici experimentu a kvalitou svých výsledků začínají promlouvat do našich představ o tom, co literatura vlastně je, jakou roli v ní hraje lidská kreativita a kde končí její technický, řemeslný a tudíž i strojově nahraditelný segment. AI dnes dokáže napsat báseň či prózu podle svých vnějších znaků nerozeznatelnou od obdobných textů napsaných člověkem. S jakými motivacemi a prostřednictvím kterých technologií jsou tyto projekty v oblasti lyrické či románové tvorby realizovány? Jaké konsekvence má či může mít přítomnost takto generovaných textů v literárním diskursu? Jak si stojí česká literatura na tomto poli ve srovnání se světem? Jak se může AI uplatnit na opačném pólu komunikace – při čtení literárních textů? A co na to básník a jeho archaická víra v hlubinný původ poezie?
Karel Piorecký Karel Piorecký

Zástupce ředitele

Ústav pro českou literaturu AV ČR

Karel Piorecký

Karel Piorecký vystudoval bohemistiku a germanistiku. Působí v Ústavu pro českou literaturu AV ČR, kde se věnuje zejména dějinám české poezie 20. a 21. století a vztahu nových médií a literatury. V roce 2016 publikoval monografii Česká literatura a nová média, která představuje první zevrubný příspěvek k tomuto tématu v oblasti literárněvědné bohemistiky. Věnuje se též literární kritice.

14:20 - 14:40

Konvergence technologií a náhrada „biologických“ pracovních pozic

Opakovaně mluvíme o nahrazování člověka algoritmy umělé inteligence. Podívejme se ale, jak tento fenomén ovlivňuje a akceleruje konvergence všech tzv. exponenciálních technologií a dalších vlivů ve společnosti.

Petr Šrámek Petr Šrámek

Founder

AI Startup Incubator

Petr Šrámek

Petr Šrámek je český vizionář, podnikatel, mentor a popularizátor umělé inteligence. Věří, že věda a technologie mohou pomoci lidstvu dosáhnout nové, lepší úrovně existence. Po 27 letech úspěšné podnikatelské kariéry v oblasti informačních technologií založil a řídí mezinárodní AI Startup Incubator, jehož cílem je vybrat ty nejlepší nápady a projekty, využívající umělé inteligence, a připravit je pro globální trh. Petr je spoluzakladatelem Plaftformy umělé inteligence při Svazu průmyslu České republiky, který je poradním orgánem Evropské unie. Je členem organizace Petera Diamandise Abundance 360 ​​Digital.

14:45 - 15:05

McLuha, Fitbit a (ne)smrtelná zpětná vazba

Průběžná zpráva o tom jak prakticky nakládám s daty z Fitbitu a k jakému světu se tak přibližuji a od jaké světa se vzdaluji.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Managing Director

Nadační fond nezávislé žurnalistiky

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, působil jako vedoucí výzkumu společnosti Socialbakers. Vede Studia nových médií na Univerzitě Karlově a od srpna i Nadační fond nezávislé žurnalistiky. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům nejen sociálních médií.

15:05 - 15:25

Panelová diskuze

Karel Piorecký Karel Piorecký

Zástupce ředitele

Ústav pro českou literaturu AV ČR

Karel Piorecký

Karel Piorecký vystudoval bohemistiku a germanistiku. Působí v Ústavu pro českou literaturu AV ČR, kde se věnuje zejména dějinám české poezie 20. a 21. století a vztahu nových médií a literatury. V roce 2016 publikoval monografii Česká literatura a nová média, která představuje první zevrubný příspěvek k tomuto tématu v oblasti literárněvědné bohemistiky. Věnuje se též literární kritice.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Managing Director

Nadační fond nezávislé žurnalistiky

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, působil jako vedoucí výzkumu společnosti Socialbakers. Vede Studia nových médií na Univerzitě Karlově a od srpna i Nadační fond nezávislé žurnalistiky. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům nejen sociálních médií.

Petr Šrámek Petr Šrámek

Founder

AI Startup Incubator

Petr Šrámek

Petr Šrámek je český vizionář, podnikatel, mentor a popularizátor umělé inteligence. Věří, že věda a technologie mohou pomoci lidstvu dosáhnout nové, lepší úrovně existence. Po 27 letech úspěšné podnikatelské kariéry v oblasti informačních technologií založil a řídí mezinárodní AI Startup Incubator, jehož cílem je vybrat ty nejlepší nápady a projekty, využívající umělé inteligence, a připravit je pro globální trh. Petr je spoluzakladatelem Plaftformy umělé inteligence při Svazu průmyslu České republiky, který je poradním orgánem Evropské unie. Je členem organizace Petera Diamandise Abundance 360 ​​Digital.