Žijeme v době „datové“ - co dnes nejde změřit, jakoby neexistovalo. Ale umíme si měření médií a internetu správně nastavit, vyhodnotit a získaná data dobře interpretovat? A dokážeme se výsledky výzkumů řídit i v praxi nebo vnáší ještě více zmatků do našich pracovních i osobních životů?
Na to nám odpoví konference #NMI20, kterou vám opět přinášíme ve spolupráci se Studii nových médií Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Už poosmé dojde k propojení akademické sféry se zástupci komerčního sektoru a odborníky z byznysu. Akci budou moderovat Josef Šlerka z FF UK a Ján Simkanič s Petrem Koubským z Deníku N.
Představíme různorodé metriky, které je možné využít pro získávání informací o výkonu médií, marketingových kampaní i přímých nákupních akcí na internetu i v prostředí mimo něj. Zároveň se podíváme na psychologické a sociologické aspekty dopadu konzumace nových médií a sociálních sítí. Jak vše ovlivňuje náš současný život a jaké jsou prognózy do budoucna?
Peter je matadorem online reklamy a marketingu. Jako jeden z prvních Čechů pracoval v evropské centrále Facebooku, nyní řídí digitální agenturu. Ve své přednášce ukáže rozdíly mezi atribučními modely používanými Facebookem a Googlem a zaměří se na hledání takového atribučního modelu, který je v daném případě nejblíž pravdě.
Hana byla v 90. letech součástí zakládajícího pedagogického týmu PORG, v současnosti se věnuje výzkumu médií. Ve své přednášce se zaměří na to, jak na rozšíření mediálních a komunikačních kanálů v posledních letech reaguje průměrný Čech. Zůstává věrný nebo změnil své mediální chování?
Kateřina se věnuje otázkám komputační lingvistiky, datové analytice a strojovému čtení na velkých objemech dat. Mluvit bude o tom, jak technologie pohánějící umělou inteligenci imitují výkon lidského mozku, které kognitivní komponenty využívají a ve kterých oblastech bývají nejčastěji implementovány.
7. března 2020 9:00–16:00
Zastávka Právnická fakulta
Zastávka Právnická fakulta