Program

10:00 - 10:05

Úvodní slovo

Vladimír Rejlek Vladimír Rejlek

CDO

Blue Style

Vladimír Rejlek

Vladimír Rejlek pracuje 15 let v oboru digitálního marketingu. Začínal v agentuře Advertures, založil Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitálu v agentuře Wunderman. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou Ford, Microsoft, Nestlé, PlayStation, Innogy, KB, CK Fischer a další. V současnosti vede digitální marketing a transformaci skupiny Blue Style.

10:05 - 10:35

Osobní údaje v online marketingu

Základní lexikon pro úspěšné nakládání s osobními údaji ve světě online byznysu. Ať už se pohybujete v e-shopu, na sociálních sítích nebo třeba v obsahovém marketingu, osobním údajům se nevyhnete. Jsou novodobou měnou a jsou všude. GDPR hýbe světem e-mailingu, sociálních sítí nebo PPC reklamy. Každý marketér by měl umět poznat, co to je osobní údaj, zda je sám v pozici správce nebo zpracovatele, a jaké z toho vyplývají povinnosti. Level práva bude vysoký, ale žádný strach. Srozumitelnost a příval praktických tipů vás rozhodně nenechají podřimovat.

Petra Stupková Petra Stupková

Advokát

Legitas

Petra Stupková

Petra Stupková zcela propadla právu v onlinu a e-commerce. Jelikož chtěla být oporou a partnerem klientům z této branže, založila advokátní kancelář Legitas. Umí řešit ochranu značky v souvislostech současných trendů v online marketingu. Svým klientům kryje záda v doménových sporech, při nekalých praktikách v reklamě nebo třeba na sociálních sítích. Baví jí konfrontovat právo s neustále se vyvíjejícím prostředím online marketingu a intenzivně se věnuje problematice švarcsystému a nastavení smluvních vztahů s freelancery.

10:35 - 11:05

Ochrana značky

Na co myslet už při budování značky? Kdy uvažovat o zápisu ochranné známky? A jaké kroky podniknout, když značku někdo kopíruje?
To všechno Karolína vysvětlí na příkladech z praxe, například proč si nemůžete nárokovat slova jako radler nebo proč se nevyplatí kopírovat logo Nespressu.

Karolína Kropíková Karolína Kropíková

právnička

eLegal advokátní kancelář

Karolína Kropíková

Karolína je právničkou v AK eLegal, kde pomáhá klientům s ochranou značky a nápadů. Nastavuje srozumitelné obchodní podmínky i smlouvy o spolupráci, řeší případy kopírování e-shopů nebo využívání ochranných známek v PPC reklamách konkurence. Věří, že právo se nemusí dělat složitě a nesrozumitelně, a platí to nejen pro marketingové právo, ale pro většinu smluv a dokumentů.

11:05 - 11:35

Právní bitvy o PPCčka aneb pětkrát věděli jste že…?

Nejčastější omyly světa PPCček očima právníka aneb na co se připravit, pokud cílíte na konkurenci nebo se za cílení na vaši značku chystáte vyzvat konkurenci na souboj. Prakticky, věcně a bez paragrafů, způsobem, který vám uvízne v paměti. Jste připraveni?

Petra Dolejšová Petra Dolejšová

Advokátka

Na volné noze

Petra Dolejšová

Petra je advokátka specializující se na právo v oblasti e-commerce a marketingu. Po jejích přednáškách budete mít pocit, že váš právní svět už nikdy nebude jako dřív.

11:35 - 11:55

Coffee break

11:55 - 12:25

Novela autorského zákona a jeho dopady pro marketing

Zajímá vás, co je autorské právo, k čemu je dobré, na co si dát pozor v marketingové kampani a kde jsou hranice možného? Víte, že se chystá další novela autorského zákona, která bude mít přímý dopad do oblasti médií? Už teď vám prozradíme, že ve hře je mnohem více. A v souvislosti s novinkami se seznámíme s pravidly nakládání s převzatým obsahem a kdy se jedná o nedovolené kopírování či jak je to s legálním užitím hudby na firemním instagramovém profilu. To vše v praktickém a srozumitelném přehledu.

Marek Martinka Marek Martinka

Partner

MAAARS advokáti

Marek Martinka

Marek Martinka je advokátem a expertem na právo duševního vlastnictví, zejména autorské a známkové právo. Poskytuje poradenství v oblastech marketingu, e-commerce, virtuální reality či filmu. Spoluzaložil a vede advokátní kancelář MAAARS, která sídlí v uměleckém prostředí Nau Gallery. Spolupodílel se také na založení globální advokátní sítě Law+Wall. Věří, že žádný problém není předem ztracený.

12:25 - 12:55

Právní průšvihy influencer marketingu

Jakých chyb se dopouštějí firmy v influencer kampaních? Co si pohlídat ještě před začátkem spolupráce? Jak se české právo a úřady dívají na označování reklamy a kdo je za co odpovědný? A jak se vyvarovat fuckupům, když se něco zvrtne? To vše prakticky na reálných českých kampaních a s tipy, jak k influencer marketingu přistupovat zodpovědně a právně správně.

Andrea Pavelcová Andrea Pavelcová

Právnička

eLegal advokátní kancelář

Andrea Pavelcová

Andrea Pavelcová je právničkou AK eLegal, kde se zaměřuje na marketing, právo duševního vlastnictví, nekalou soutěž a ochranu osobních údajů.

Andrea během studia práv pracovala v SEO agentuře a své zkušenosti přenesla do práva v marketingu, nekalé soutěže a duševního vlastnictví. Baví ji propojení práva s marketingem a klientům pomáhá nastavovat kampaně právně správně.

12:55 - 13:25

Právní aspekty podnikání v e-commerce

Co vše je nutné z pohledu práva pokrýt pro úspěšný rozjezd a fungování e-shopu? Jak právně řešit objednávky, reklamace, slevové akce či nastavení vztahů s dodavateli? A jaké novinky do stávajících pravidel přináší nedávná novela občanského zákoníku? Průnik komplexní problematikou e-commerce projektů s důrazem na praktičnost a efektivitu zvolených řešení.

Adam Daniel Kraus Adam Daniel Kraus

Právní koncipient

MAAARS advokáti

Adam Daniel Kraus

Adam Kraus je koncipientem v advokátní kanceláři MAAARS, kde se specializuje na právo duševního vlastnictví, e-commerce a ICT právo. Adam vystudoval právo v Praze a během studia absolvoval roční zahraniční pobyt na univerzitě v Kodani. Rád se podílí na vytváření kreativních a inovativních projektů, v jejichž rámci pro klienty připravuje praktická a efektivní právní řešení.

13:30

Závěr akce