Jak bude vypadat SEO v roce 2019? Odborníci radí, čemu věnovat pozornost

SEO čekají letos nové výzvy, ale je také potřeba čím dál více pracovat na již známých postupech. Podívejte se, co může změnit optimalizaci ve vyhledávání.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) představuje techniku, která má za cíl získat ve výsledcích vyhledávání tu nejlepší pozici a tím pádem více návštěvníků. K tomu je potřeba rozumět technickým záležitostem a mít dobrý web, ale také tvořit relevantní obsah.

Na obsahu záleží

„Obsah je král“ je známým zvoláním, a to, že na kvalitním obsahu záleží, platí stále. Jak říká Radek Hojgr, odborník na SEO a linkbuilding, poslední dobou se čím dál víc prokazuje, že Google má rád vyčerpávající a kvalitně napsané články, se spoustou přidaných tematických obrázků a odkazů, ideálně od důvěryhodného autora. Vyhledávače totiž dlouhodobě dokážou mnohem více rozumět obsahu článků a nejsou pro ně jen shlukem klíčových slov, ale dokážou více pracovat s jeho tematikou a podstatou. Jako každý rok bude obsah hrát prim. Nesmíme zapomenout i na další multimédia, která se stávají více populárními, i zde je práce s obsahem důležitá, doplňuje Milan Zeman, Senior SEO Specialist z agentury Sherpas.

V srpnu 2018 došlo k zajímavé aktualizaci Googlu nazývané medical update. Ta byla zaměřena na weby typu YMYL (Your Money, Your Life) – Google tak označuje stránky, které mohou mít dopad na budoucí šťastný život uživatele. Konkrétně se jednalo například o některé odborné weby především z oblasti zdraví, financí a práva. Bude velmi důležité po updatu algoritmu Googlu více zapracovat na zvýšení odbornosti, autoritativnosti a důvěryhodnosti, tzv. E-A-T, které jsou známé v pokynech Googlu jako 3 důležité prvky pro hodnocení kvality webů, vysvětluje Viktor Holas, SEO specialista z digitální agentury Next Vision. Proto tedy nestačí jen tvořit kvalitní obsah, ale také budovat autoritu a důvěryhodnost autora i samotného webu. Tomáš Čupr ze SEO Consult v této souvislosti ještě upozorňuje, že to znamená nejen kvalitní a originální obsah, ale také zabezpečení a ochranu osobních údajů. Pokud jste tedy ještě nepřevedli svůj web na HTTPS, je nejvyšší čas to udělat, dodává.

Mobile-first-index stále hraje roli

Lidé na desktopu vyhledávají méně a méně, což si uvědomil také Google a v březnu 2018 začal využívat tzv. mobile-first index. Ten spočívá v tom, že nejdříve prochází mobilní verzi a až poté desktopovou. Mobilní verze je tedy delší dobu nutností, a pokud ji web nemá, výrazně si v očích vyhledávače pohoršuje reputaci a přichází tím o výraznou část návštěvnosti. S tím souvisí také tlak na rychlost načítání webu a na AMP (technologie Accelerated Mobile Pages, o které si více můžete přečíst v seriálu na Lupa.cz). Každý provozovatel webu by si měl provést optimalizaci mobilní verze webu a zaměřit se na rychlost načítání a zvážit nasazení AMP, pokud to bude pro daný projekt vhodné, radí Michal Kuchař ze Seolight

Milan Zeman doporučuje, že je v první řadě potřeba vědět, jak vypadá web a jeho části na mobilním zařízení  a vycházet z toho při provádění změn i při tvorbě obsahu. Dále je podle něj potřeba mít na paměti, že uživatelé na mobilním zařízení jsou mnohem citlivější na rychlost a také méně tolerantní na prodlevy v interakci a další nedostatky. Své snahy byste měli soustředit na zlepšení uživatelského zážitku, kdy responzivní design by měl být samozřejmostí. Snažte se, aby byly vaše stránky použitelné i na mobilních telefonech s nižším rozlišením. Nejde jen o zvětšení písma, ale i o úpravu vzhledu a rozložení ovládacích prvků tak, aby měl návštěvník vše důležité po ruce bez zbytečného scrollování, uzavírá Tomáš Čupr.

Celý článek si můžete přečíst na serveru Podnikatel.cz

Partneři TUESDAY Business Network

  • Produkce