Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program

9:00 - 9:15

Moderuje Soňa Porupková

Soňa Porupková Soňa Porupková

Moderátorka

Soňa Porupková

Moderátorka CNN Prima news, kde uvádí s Liborem Boučkem pořad Nový den. Předtím pracovala 8 let ve veřejnoprávní ČT24, kde moderovala pořad @online, který mapoval témata ze světa internetu a online trendů. Mezi zastávku si udělala v Televizi Seznam jako moderátorka zpravodajských relací a rozhovorů. Původně začínala s moderováním v komerčních rádiích.

9:15 - 9:40

Svoboda a otevřenost Internetu v Evropě

Evropská komise představuje novou legislativu, která reformuje základní pravidla pro Internet v Evropě, je jím Akt o digitálních službách (Digital Services Act). Jedná se o reformu směrnice o elektronickém obchodu (e-Commerce directive) z roku 2000 a výrazně ovlivní způsob regulace Internetu a chování platforem. Evropský parlament z vlastní iniciativy vydal hned 3 zprávy dávající Komisi politický směr pro přípravu jednoho z nejdůležitějších právních předpisů tohoto volebního období. V rámci prezentace budou představeny nejen závěry těchto zpráv, ale i hlavní výzvy, neznámé a úskalí, kterým v současnosti v rámci příprav této legislativy čelíme.

Marcel Kolaja Marcel Kolaja

Místopředseda

Evropský parlament

Marcel Kolaja

Marcel Kolaja je od roku 2010 členem České pirátské strany, kde působil i na postu místopředsedy. Byl také spolupředsedou mezinárodní organizace Pirate Parties International.

Vystudoval informatiku na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně. V minulosti pracoval jako technický produktový manažer v softwarové firmě, specializuje se na svobodný software (Open Source). Podílel se na založení spolku Otevřená města, který podporuje radnice v transparentním hospodaření a vstřícnosti k občanům, například vývojem rozklikávacího rozpočtu a jeho bezplatným poskytováním obcím. Inicioval též projekt Hrajeme svobodnou hudbu!, který chrání provozovatele podniků před šikanou kolektivních správců OSA a Intergram.

V roce 2019 byl zvolen poslancem a následně i místopředsedou Evropského parlamentu. Je členem výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů (IMCO) a náhradník ve výboru pro kulturu a vzdělávání (CULT). V rámci výborů se Marcel zabývá například Nařízením o prevenci šíření teroristického obsahu online, regulací umělé inteligence či právě Aktem o digitálních službách (Digital Services Act).

9:40 - 10:05

Sňatek tvorby obsahu, technologie a originálních partnerských spoluprací

Jak vznikl nápad propojení mladého projektu internetové televize s tradičním vydavatelstvím a proč nám dává smysl propojovat silné tituly s inovativní vícekanálovou distribucí. A proč věříme, že silné zázemí mediálního domu vytváří příležitosti pro tvůrce, relevanci pro uživatele a bezpečné prostředí pro značky a jejich růst. A taky ukázka toho jak může technologie v kombinaci s tvůrčím týmem a nadšením pomoct kultuře v době koronavirové.

Juraj Felix Juraj Felix

Co-CEO CNC & CEO MALL.TV

MALL.TV

Juraj Felix

Juraj Felix je spoluzodpovědný za celkové řízení a zejména tvorbu online strategie Czech News Center. V rámci obsahové a inzertní spolupráce mediálního domu CNC s MALL.TV zodpovídá také za výkon a ekonomické výsledky této internetové televize, zastřešuje její obchodní partnerství, určuje směr vývoje videoplatformy i reklamního systému. Předtím působil v evropské centrále Google v Dublinu, kde spolu s největšími česko-slovenskými digitálními agenturami plánoval rozvoj jejich klíčových klientů nebo se věnoval manažerskému poradenství, během kterého vedl transformační projekty napříč Evropou.

10:05 - 10:30

Krize je příležitost - Seznam.cz v době čínské chřipky

Jak jsme se v Seznamu postavili k výzvě. Nebylo to jen o tom, jak zmírnit ztráty nebo zachránit byznys Seznamu. Snažili jsme se zachraňovat byznys hlavně našich klientů a pomáhat. Jako česká společnost pomáhat české ekonomice a českým uživatelům.

Tomáš Búřil Tomáš Búřil

Obchodní ředitel

Seznam.cz

Tomáš Búřil

V digitálních médiích se pohybuji od roku 1997. V roce 2002 jsem poprvé nastoupil do Seznam.cz, kde jsem končil v roce 2009 na pozici obchodního ředitele. Po krátké a intenzivní zkušenosti v Centrum Holdings na pozici Chief Commercial Director jsem od roku 2012 pomáhal budovat agenturu Adexpres. Po akvizici Adexpresu japonskou Dentsu jsem pokračoval na pozici obchodního ředitele celé skupiny Dentsu. Od března 2020 jsem se vrátil do Seznam.cz na pozici obchodního ředitele.

10:30 - 10:45

Přestávka

10:45 - 11:10

Ne, Danielo!

Blíží se konečné vítězství internetového videoobsahu?

Štěpán Wolde Štěpán Wolde

Ředitel

Stanice O

Štěpán Wolde

Štěpán Wolde je generálním ředitelem hudební televize ÓČKO od roku 2012. V tomto roce stanice vstoupila do pozemního DVB-T vysílání a o rok později se rozšířila o stanice ÓČKO Gold (později Star), ÓČKO Expres a ÓČKO Black. V letech 2009–2011 byl výkonným ředitelem mediálního zastoupení Atmedia, dříve pracoval pro zastupitelství ARBOmedia. Od roku 2008 je také spolumajitelem a výkonným ředitelem produkční společnosti Media One zaměřené na televizní produkci a speciální formáty komerčních řešení v médiích.

11:10 - 11:35

Light TV viewers: kontinuální posun od TV k onlinu

Slabí televizní diváci, tzv. „Light TV Viewers“ jsou cennou a významnou cílovou skupinou mediálních kampaní reklamních zadavatelů, která je přitom relativně obtížně zasažitelná, pokud není dostatečně popsaná. Se stále narůstající penetrací zařízení pro přístup k internetu bylo cílem studie bylo zbořit mýty, které jsou okolo složení, chování a postojů Light TV Viewers běžně uváděny. Pokud Vás zajímá, kolik času stráví Light TV Viewers v porovnání s českou populací s televizním a s online obsahem, jaký je jejich profil, nebo jaké jsou jejich postoje k obsahu v TV, OMK, FVOD, PVOD aj., připojte se k příspěvku Josef Fišera z Medianu a Petra Houzara z Googlu, kteří společně realizovali rozsáhlou studii založenou na technologicky měřených datech a dotazování crossmediálního crossplatformního panelu adMeter.

Josef Fišer Josef Fišer

Obchodní a marketingový ředitel, team leader – adMeter

MEDIAN

Josef Fišer

Josef Fišer se pohybuje na poli výzkumu médií, reklamy a marketingu již 15 let. Zkušenosti nasbíral v médiích i výzkumných agenturách. Jeho doménou je výzkum mediální komunikace z pohledu expozice i reálných efektů mediálních kampaní. V MEDIANu se jako ředitel projektu crossmediálního crossplatformního měření adMeter zaměřuje na efektivitu užitých reklamních formátů a mediálních kanálů napříč mediatypy i optimalizaci mediamixu a plánování kampaní ve vztahu k jejím cílům. Užití nových technologií v mediálním výzkumu považuje za nezbytný vývoj k vyšším výkonům kampaní.

Petr Houzar Petr Houzar

Head of Domestic Market & Agencies CZ/SK

Google

Petr Houzar

Petr vede v Googlu tým, který se stará o tradiční inzerenty, mediální agentury a zastřešuje platformu YouTube. Spolu s jeho týmem se v poslední době intenzivně věnuje tématům budování značky v e-commerce prostředí a cross-mediálnímu plánování, měření a vyhodnocování. Dříve pracoval jako manažer globální digitální komunikace značek Karlovarských minerálních vod kde řešil kampaně na 18 trzích. Pracoval také v digitálním marketingu společnosti Vodafone a v mediální agentuře Mindshare. Petr je držitelem mnoha českých i mezinárodních digitálních ocenění.

11:35 - 12:00

Flashnews - to, čím žiješ

Po několika měsících vývoje se blíží spuštění unikátní platformy Flashnews. Jedinečné centrum všeho dění nabídne přesně ty informace, kterými každý z nás žije a které ho zajímají. Od informací o tom, že v mé v ulici nepoteče voda, přes státní rozpočet, až bulvární zajímavosti nebo aktuální trendy témata na sociálních sítích. Je na každém z nás, co je to skutečně klíčové dění a jak se o něm chceme dozvědět.

Filip Horký Filip Horký

Head of News Products

Livesport News

Filip Horký

10 let pracoval jako novinář. Poslední rok souběžně se žurnalistikou i řídil televizní zpravodajství na Seznamu. Na podzim 2019 branži úplně opustil a nyní se jako Head of News Products v Livesportu věnuje především vývoji platformy Flashnews. Pod jeho dohled ale spadá i aplikace Flashsport. Je členem výběru 30 pod 30 magazínu Forbes, držitelem Novinářské křepelky a byl nominován i na Křišťálovou lupu za svou činnost na Twitteru.

12:00 - 12:25

Attention Economy: redefinice mediálního plánování

Forma mediálního plánování zůstává už řadu let beze změn. A to i navzdory růstu počtu nových formátů, digitálních médií a technologií, které nám umožňují efektivně měřit skutečné výsledky kampaní. Jak si ale můžeme být jistí, že v záplavě čtyř tisíc dalších reklam, kterým je každý den průměrný člověk vystaven, zákazník sdělení vnímá a pochopí? Je na čase redefinovat mediální plánování a vytvořit nový systém, který bude reflektovat roztříštěnost pozornosti publika a formu konzumace médií ve 21. století. A který využije plný potenciál technologického ekosystému současnosti.

Michal Majnuš Michal Majnuš

Director of Business Development

Adexpres

Michal Majnuš

Absolvent mediálních studií a sociologie na Masarykově univerzitě v Brně se už při studiu věnoval mediálnímu výzkumu například pro Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. Několik let působil v brněnském inovačním centru Unifer, v roce 2015 nastoupil do tehdy vznikajícího marketingového týmu startupu Kiwi.com, kde působil jako PR manažer. Od roku 2018 vedl PR a marketing skupiny Dentsu Aegis Network. Nyní vede nové produkty a konzultační služby pod hlavičkou agentury Adexpres, která patří do sítě Dentsu.

12:25 - 12:55

Přestávka

12:55 - 13:20

Jak úspěšně nastartovat nový zpravodajský web na informacemi přesyceném trhu?

Na začátku května spustila skupina Prima zpravodajskou multiplatformu CNN Prima NEWS, která unikátně propojuje televizi, web, sociální sítě i HbbTV. Televizní část redakce tak velmi úzce spolupracuje s onlinovou. Kromě domácího zpravodajství přináší obsáhlé zpravodajství ze světa, ke kterému máme exkluzivně přístup díky licenci CNN International. Jak se v zavedené televizní společnosti s širokým portfoliem lifestylových webů buduje nový zpravodajský web? A jak na nový web přilákat zprávami přesycenou veřejnost a nevídaně rychle zabodovat na českém trhu? Recept na úspěch prozradí Tomáš Večeřa, ředitel digitální sekce CNN Prima NEWS.

Tomáš Večeřa Tomáš Večeřa

Zástupce šéfredaktora

CNN Prima NEWS

Tomáš Večeřa

V médiích působí od roku 2004, kdy začínal v mediální skupině MAFRA jako sportovní novinář deníku MF DNES, následně pracoval pro online zpravodajství iDNES.cz jako sportovní redaktor se specializací na hokej. Po přestupu do CZECH NEWS CENTER v roce 2009 se stal vedoucím webu iSport.cz a zástupcem šéfredaktora deníku Sport, posléze působil v tomto mediálním domě jako manažer sdíleného obsahu a vedoucí Traffic a Social Hubu. Od února 2020 je ředitelem Digital CNN Prima NEWS.

13:20

Moderuje Filip Rožánek

Filip Rožánek Filip Rožánek

Editor DigiZone.cz

Internet Info

Filip Rožánek

Filip Rožánek je absolventem Vysoké školy mezinárodních a veřejných vztahů. V minulosti pracoval jako šéfredaktor mediálního zpravodajství serveru Česká média, poté přestoupil do Českého rozhlasu, kde působil jako vedoucí internetové redakce nebo analytik strategického rozvoje. Byl členem odborné skupiny EBU New Radio Group. Podílel se na reformách internetového zpravodajství a dětského vysílání, připravil také úspěšný projekt Srpen 1968 na sociálních sítích. V roce 2015 se stal šéfredaktorem týdeníku Marketing & Media, kde působil až do roku 2018. V současné době vede DigiZone, specializovanou sekci serveru Lupa.cz, věnovanou dění na rozhlasovém a televizním trhu, digitalizaci vysílání a on-line videoslužbám.

13:20 - 14:10

Velká debata: Zachrání média placený obsah?

České mediální domy i jednotlivá média se přestávají bát říci si čtenářům o peníze za konzumaci obsahu, který nabízejí na internetu. Jaké výsledky jim to přináší a bude tato cesta do budoucna úspěšná?

Petr Bednář Petr Bednář

Ředitel digitální divize

VLTAVA LABE MEDIA

Petr Bednář

Petr Bednář přešel v roce 2016 do vydavatelské skupiny Vltava-Labe-Media, kde nastoupil na pozici ředitele digitální divize. Je absolventem VŠE, v letech 2000-2007 pracoval ve vydavatelství Ringier, kde zakládal online divizi. 2007-2008 působil jako výkonný ředitel ve společnosti Global Inspiration, provozovateli internetové televize Stream.cz. Od roku 2008 do začátku roku 2016 zastával funkci ředitele Online divize v Mladá frontě, a.s., kterou vytáhl mezi nej-větší hráče na českém online trhu.

Štěpán Burda Štěpán Burda

Ředitel produktu a IT, člen představenstva

Economia

Štěpán Burda

Svoji profesní dráhu Štěpán začal jako programátor a unix administrátor ve společnosti Telco, aby pak rychle přešel do tehdejší dvojky českého internetu, Centrum Holdings. Odtud se přes všechny možné vedoucí technické pozice dostal až k řízení produktu IT a marketingu v mediálním domě Economia.

Petr Fryš Petr Fryš

Chief Digital Officer

CZECH NEWS CENTER

Petr Fryš

Zkušenosti v on-line mediálním světě sbírá od roku 2001, kdy postupně prošel různými pozicemi jak na straně publisherů – Seznam.cz, Centrum.cz, tak na straně mediálních a komunikačních agentur – MediaCom Praha, Omnicom Media Group.

Jan Rozkošný Jan Rozkošný

Šéfredaktor

DVTV

Jan Rozkošný

Skrze Český rozhlas, českou redakci BBC World Service a ČT24 jsem se v roce 2014 dostal ke spoluzaložení DVTV - největší mediální výzvy svého profesního života. A jsem rád, že už 6 let můžu být přitom!

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Deník N

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.

14:10 - 14:25

Přestávka

14:25

Moderuje David Slížek

David Slížek David Slížek

Šéfredaktor Lupa.cz

Lupa.cz

David Slížek

David Slížek má za sebou bohaté zkušenosti z médií. Začínal v rádiu Alfa s jednou z prvních českých relací o technologiích. Následovalo rádio Regina (Český rozhlas), kde postupně působil na pozicích redaktor, moderátor, editor a vedoucí zpravodajství. Celkem šest let strávil v online deníku Aktuálně.cz, nejprve jako editor (editoval například magazín Datarama.cz), později jako šéfeditor a zástupce šéfredaktora. Připravoval projekt VIP blogů a podílel se i na redesignu Aktuálně.cz v roce 2007. Do společnosti Internet Info přišel z vydavatelství Economia, kde působil na pozici šéfeditora iHNed.cz.

14:25 - 14:50

Uvedení značky na trh skrze digitál? Proč ne!

Značky si často nedokáží představit dosažení velkého podílu na trhu bez TV reklamy. Ale jde to. Pustili jsme se do kampaně na launch značky Supradyn (doplněk stravy) na Slovensku, která zahrnovala čistě jen propojení digitálu a sales aktivit. Výsledek? 10 procent podílu na trhu za 3 měsíce.

Vojtěch Lambert Vojtěch Lambert

Executive director

LCG New Media

Vojtěch Lambert

Vojtěch Lambert vystudoval MABLIM program (Business and Law in International Markets) na Anglo-American University. V roce 2012 založil digitální agenturu LCG New Media. Předtím byl v rámci skupiny LCG součástí komplexních restrukturalizací několika korporací, kde se podílel na rozvoji obchodu a marketingu. Specializuje se na vytváření komunikačních strategií, konzultací a realizací kampaní pro klienty v digitálním prostředí. Jeho devízou jsou sociální sítě. Má za sebou spolupráce se značkami jako jsou BAYER, Jim Beam, HONOR, Edenred, HradyCZ, Bubbleology, Omega Pharma, BigBoard, Galerie Harfa a další.

14:50 - 15:15

Jak vyhodnocovat online kampaně v post-cookies době

Nabízíme „nekukinovský“ pohled na efektivitu. Chceme se podělit o ponaučení z kampaně, která byla optimalizovaná na široký zásah: zasažených cookies bylo mnoho, jejich behaviorální charakteristiky splňovaly zadání. Výrobky ale kupují lidé z masa a kostí. Proto jsme odhlédli od cookies a zaměřili se na lidské bytosti. Byli lidé, které kampaň pomocí cookies zasáhla, skutečně těmi, které měla zasáhnout? A jsou tedy virtuální identity vyjádřené cookies natolik hodnotné, že jejich zánik znemožní vyhodnocování online kampaní? Zamáčkněte slzu prolitou za cookies a pojďte dělat marketing.

Prezentace proběhne v ČJ i AJ jazyce.

Laura Goddard Laura Goddard

Digital Marketing

LEGO

Laura Goddard

Laura je už sedm let činná v různých oblastech marketingu, v různých firmách v několika zemích včetně Velká Británie, Finska a nyní ČR. V LEGU začínala před dvěma a půl lety jako Regional Digital Marketing Manager s důrazem na plnění marketingových cílů skrze co nejefektivnější nákupní strategie v online pro Rusko, CEE a MEA. Hlavní důraz kladla na programatický nákup reklamy. Souběžně s tím určovala strategii pro influencer marketing a strategii pro rozvoj značky jedné z produktových řad LEGO.

Ondřej Matula Ondřej Matula

Senior Client Business Partner

Nielsen Admosphere

Ondřej Matula

Po letech působení v tuzemské internetové jedničce se ho zmocnila zvědavost, jak vypadá mediální svět za branami tuzemského online. Dnes je nadšeným propagátorem mediálního nadhledu, který poskytují nezávislá měření reklamy.

15:15 - 15:40

Jak zvyšovat hodnotu Vaší značky s pomocí práva

Pokud budujete značku, myslete o pár kroků dopředu. Správně nastavené dokumenty a chytrá právní strategie vám (nejen) v případě prodeje firmy umí vykouzlit o něco širší úsměv na rtech. Pojďme se podívat, jak na to.

Petra Dolejšová Petra Dolejšová

Advokátka

Na volné noze

Petra Dolejšová

Petra je advokátka specializující se na právo v oblasti e-commerce a marketingu. Po jejích přednáškách budete mít pocit, že váš právní svět už nikdy nebude jako dřív.

15:40 - 15:55

Přestávka

15:55 - 16:20

Marketing zaměřený na profit

Představte si následující situaci – marketingové oddělení ve firmě generuje skvělé výsledky a vypadá to, že investice do online se vyplácí. Ve skutečnosti ale na konci měsíce firma zjistí, že to tak úplně dobře nevychází. Rád bych vám ukázal něco, čemu říkáme profit marketing a díky čemu můžeme optimalizovat reklamní kampaně na reálné businessové výsledky a maximalizovat tak návratnost investic.

Jan Pátek Jan Pátek

CEO

Business Factory

Jan Pátek

Jan Pátek je CEO mezinárodní digitální agentury Business Factory, která se zaměřuje převážně na výkonnostní online strategie a vývoj inovací v oblasti reklamních technologií. Honza se ve světě online marketingu pohybuje už 10 let a za tu dobu se od marketingového specialisty posunul přes pozici performance leadera až do globálního vedení společnosti. Business Factory má hlavní sídlo v Brně, ale lokální pobočky v Praze, Varšavě a Dubaji, a spravuje reklamní kampaně více než stovce klientům.

16:20 - 16:45

3 business fakta o LinkedIn, které změní váš pohled na tuto sociální síť

LinkedIn dnes: 670 milionů uživatelů, 20 milionů firem a 200 zemí
- Proč se business na LinkedIn dělá hlavně přes osobní profily?
- Kdo a proč je na LinkedIn nejvíce vidět?
- Hlavní mýty o sociální síti LinkedIn a proč už dávno neplatí?

Jiří Jambor Jiří Jambor

Business director

FUTURE SALES

Jiří Jambor

V B2B prodeji se Jiří pohybuje více jak 9 let, a to od start-upů až po nadnárodní korporace. Stále se zvyšující nároky na výsledky a snižující se efektivita klasických prodejních kanálů jej dovedly k přesvědčení, že pokud chcete dnes dělat prodej efektivně a hlavně globálně, pak je třeba zapojit vše, co vám dnešní svět nabízí - sociální sítě, digitální data a technologie.

I proto v roce 2018 založil společnost FUTURE SALES., kde se těmto tématům věnují a pomáhají klientům začlenit moderní technologie do jejich obchodních procesů.
V minulém roce také vyšla kniha “SOCIAL SELLING - Nakopněte svůj B2B prodej pomocí sociálních sítí” o LinkedInu a Twitteru a jejich využití v B2B businessu.

16:45 - 17:10

Češi a sociální sítě: AMI Digital Index 2020

Trendy a chování českých uživatelů na sociálních sítích. Budeme prezentovat nejzajímavější výsledky průzkumu mapujícího sociální média v České republice od roku 2016. Které sociální sítě jsou nejoblíbenější, jak se na jejich využívání projevila pandemie coronaviru, co čeští uživatelé na sítích hledají? Je Facebook už jen pro staré a jak se u nás zabydlel Tik Tok?

Vladan Crha Vladan Crha

Managing Director

AMI Digital

Vladan Crha

Ředitel agentury AMI Digital. V minulosti pracoval v oblasti marketingu a komunikace pro společnosti Vodafone, Telefonica O2 nebo Fortuna. Průzkumu českých sociálních sítí AMI Digital Index se věnuje od prvního ročníku v roce 2015.

Kateřina Marešová Kateřina Marešová

Strategy Director

AMI Digital

Kateřina Marešová

V AMI Digital se specializuje na strategii komunikace na sociálních sítích. Pracuje pro globální značky nejčastěji z oblasti consumer marketingu, těm spravuje kampaně na čtyřech trzích – v Česku, na Slovensku, Maďarsku a Rumunsku. Pečuje o značky Mars, Orbit, Shell, zajišťuje dlouhodobou komunikaci pro Mattoni 1873 a projekt Zálohujme. Vystudovala obor Multimédia v ekonomické praxi na pražské VŠE.

17:10 - 17:25

Přestávka

17:25 - 17:50

Jak se bránit fake news

Jakub ve své přednášce představí, jak mohou média pomoci účinně bránit šíření dezinformací, a co by měly dělat další složky společnosti, včetně vlády. Vychází ze svých zkušeností, které získal v Bruselu při práci v evropské diplomatické službě (EEAS), kde působil v unijním týmu zaměřeném na boj s ruskou propagandou a zakládal kampaň EUvsDisinfo. Nyní ve službách amerického think tanku Atlantic Council nadále upozorňuje na způsoby vedení a šíření pro-kremelských dezinformačních kampaní.

Jakub Kalenský Jakub Kalenský

Senior Fellow

Atlantic Council

Jakub Kalenský

Jakub je členem Euroasijského centra amerického think tanku Atlantic Council, kde upozorňuje na šíření a způsoby vedení pro-kremelských dezinformačních kampaní. V letech 2015 až 2018 působil v pracovní skupině East StratCom Evropské Unie, kde se věnoval boji s ruskou propagandou a vedl tým bojující s dezinformacemi. Předtím pracoval jako novinář v Lidových novinách, Týdnu, České televizi, Hospodářských novinách a České pozici. V roce 2012 obdržel cenu Novinářská křepelka udělovanou nadějným novinářům do 33 let. Vystudoval filozofii a rusistiku na FF UK.

17:50 - 18:15

Etika. Proč se obtěžovat?

Proč se v době zaměřené na hon za daty zabývat něčím jako je etika? Řekneme si, jaké tento pro mnohé “ezo pojem”, má reálné implikace a proč ho brát v potaz. Zaměříme se v krátkosti především na implikace pro vztah business & zákazník i vztah business & regulační rámec, ve kterém se pohybuje a jeho možnou budoucnost.

Tereza Bartoníčková Tereza Bartoníčková

Zakladatelka

Internetový institut

Tereza Bartoníčková

Tereza studovala marketing a následně zamířila na Oxford Internet Institute, kde získala magisterský titul v oboru Social Science of the Internet. Její expertiza se zaměřuje na eticko-právní dopady AI a prostředí regulací týkající se digitalizace - tu momentálně rozvíjí na doktorském studiu Právnické fakulty UK. Pracovní zkušenosti Tereza sbírala skrze menší společnosti či freelancing, ale i u gigantů jako Google. Při studiích založila think-tank Internetový Institut pro pochopení života s internetem - výzkumem, analýzou, osvětou. Nyní tak pravidelně slouží jako mostitel orgánů a institucí EU, české vlády, akademické sféry a businessu.

18:15 - 18:40

Proč reklamní tvůrci bojují proti reklamě?

V přednášce Roman Číhalík představí motivaci reklamních tvůrců bojovat proti dezinformacím v online prostředí a proč je pro značky důležité věnovat pozornost kontextu, ve kterém se jejich logo a komunikace nachází. V České republice nedávno vznikl spolek NELEŽ, který vyzývá firmy ke společensky odpovědnému chování a zastavení inzerce na dezinformačních webech. Jeho podporovatelé z řad reklamních zadavatelů jsou například firmy Česká spořitelna, T-Mobile, Komerční banka a řada dalších.

Roman Číhalík Roman Číhalík

Kreativní ředitel

Scholz & Friends

Roman Číhalík

Pocházím z úrodného kraje okolo Olomouce. Chvíli jsem koketoval s medicínou, ale nakonec jsem vystudoval učitelství, ke kterému se rád vracím jako přednášející na různých vysokých školách. Reklamní kariéru jsem začínal v Leo Burnett, v době největšího rozkvětu agentury na českém trhu. Později jsem prošel agenturami Kaspen/Jung von Matt, Mark/BBDO a VCCP. Další roky jsem strávil v digitálních agenturách Nydrle a Zaraguza, kde jsem se naučil, jak efektivně pracovat se značkou v online prostředí. Během své kariéry jsem pracoval pro klienty Pilsner Urquell, O2, Kooperativa, ČSA, Vitana, Nestlé, Unilever, Mercedes-Benz, Samsung, Madeta nebo Tanec Praha. Za svou práci jsem získal řadu prestižních lokálních i zahraničních cen. Zasedal jsem v porotách ADC, ADCE, Young Lions a NY Advertising Festival. Také jsem rád, že mé práce jsou publikované v prestižních světových magazínech Luerzers Archive a Shots. Jsem členem výboru ADC Czech Republic, protože mi obor komerční komunikace není lhostejný. Se stejným odhodláním se ve volném čase věnuji spolku NELEŽ. Nyní působím jako kreativní ředitel v agentuře Scholz & Friends.

18:40

Předpokládaný konec akce