Program

9:00 - 9:20

Zahájení konference

Soňa Porupková Soňa Porupková

Moderátorka

Soňa Porupková

Moderátorka CNN Prima news, kde uvádí s Liborem Boučkem pořad Nový den. Předtím pracovala 8 let ve veřejnoprávní ČT24, kde moderovala pořad @online, který mapoval témata ze světa internetu a online trendů. Mezi zastávku si udělala v Televizi Seznam jako moderátorka zpravodajských relací a rozhovorů. Původně začínala s moderováním v komerčních rádiích.

9:20 - 9:45

Mají média vůbec ještě moc? Nebo velí jim i nám všem už umělá inteligence?

Podobu mediální krajiny zásadně změnil tzv. duopol – Google a Facebook. Se zcela jinými pořádky, zásadním vlivem na utváření setting minds miliard lidí, s obrovskými zisky, ale také s odpíranou zodpovědností. Jaké jsou důsledky těchto trendů? Jaká obrana a nástroje? Může vůbec pomoci legislativa? Nebo je lidstvo, aniž ví, pod diktátem algoritmů a v první sloce svého ústupu před novou, umělou inteligencí? Kde hledat řešení proti epistemické krizi? Kde možnosti pro jednoho každého z nás, pro média a společnost vůbec? To bude tématem úvodní keynote speech ženy, která desítky let vede největší česká média, je mnohaletou členkou boardu WAN-IFRA a časopis Forbes ji pravidelně řadí mezi nejvlivnější ženy Česka, Libuše Šmuclerové.

Libuše Šmuclerová Libuše Šmuclerová

Předsedkyně představenstva

CZECH NEWS CENTER

Libuše Šmuclerová

Libuše Šmuclerová je předsedkyní představenstva mediálního domu Czech News Center (CNC), kde se od začátku roku 2021 věnuje strategii vývoje vydavatelství. V letech 2007 až 2020 stála v jeho čele jako generální ředitelka. V předchozích letech působila v oblasti televizního byznysu, nejprve v České televizi a poté v letech 1993 – 2004 v TV Nova, kde byla od roku 1998 programovou ředitelkou. Vystudovala Fakultu žurnalistiky na Univerzitě Karlově v Praze. Od roku 2010 je volenou členkou Boardu Světové asociace novin a vydavatelů WAN-IFRA.

9:45 - 10:10

Online-first jako budoucnost společnosti Unilever?

Jak probíhá digitální transformace ve společnosti, která řadu let svůj úspěch spojuje primárně s kamennými řetězci a tradičními médii? Martin se s námi podělí o výchozí přístup k digitální komunikaci v Unileveru ještě před tím, než se organizace rozhodla vytvořit interní digitální tým zaměřený na český a slovenský trh. Následně nasdílí klíčové transformační kroky, které tento nový tým spolu s marketingovým oddělením a agenturami za poslední dva roky uvedl v život – jak úspěchy, tak i poučení. Nakonec předestře vizi, kterou bude online hrát pro Unilever v budoucnu.

Martin Minařík Martin Minařík

Digital Hub, Media & E-commerce Leader CRSR

Unilever

Martin Minařík

Martin pracuje v Unileveru od roku 2016, přičemž prošel několika marketingovými pozicemi, kde se například podílel na vývoji nových propozic pod značkou Savo. Od roku 2019 buduje interní tým a přístupy k digitální komunikaci, přičemž od minulého roku zastřešuje i celkovou mediální komunikaci a obchodní vztahy s e-commerce retailery z pozice Digital Hub, Media & E-commerce Leader CRSR. Martin pomáhá svému týmu a snaží se společně s nimi inspirovat celou organizaci, jak lépe budovat, propojovat i monetizovat mentální a fyzickou dostupnost značek Unileveru.

10:10 - 10:35

Creative Playbook - How to make your ad shine (EN)

We will show best creative practices and how to best adapt creatives to get the most out of it.

Daniel Tvrz Daniel Tvrz

Sales Director CZ&SK

Teads

Daniel Tvrz

Daniel has been managing the Czech-Slovak branch of Teads since 2019. He has been working in the media and advertising industry for 24 years. He started at Regie Radio Music, and gradually held various positions in international media agencies. He was also the Managing Director of the Czech branch of the Carat agency for 9 years. The last five years have focused on online marketing. He led the Czech-Slovak representation of Spotify, Twitter and LinkedIn. For the last three years, he has been fully dedicated to the business development of the global media platform Teads.

Gabriela Vasile Gabriela Vasile

Creative Strategist CEE

Teads

Gabriela Vasile

Gabriela is an International Senior Creative Strategist for Teads. Initially hired to optimize the creative process for Italy and Spain, her role naturally evolved towards a wider region, currently managing the entire Central and Eastern Europe market as well as Iberia (Spain and Portugal). In 2018-2020, she worked and lived in Madrid, Spain, where she focused her efforts on growing the local Teads business. Gabi is recommended by her ”know-how” in digital and creative industries, as well as her 7+ past years of experience in sales, currently working closely with some of the most strategic brands worldwide across several verticals: Puig (Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera, Paco Rabanne), SEAT, Sanofi etc.

10:35 - 11:05

Coffee break

11:05 - 11:30

Média a marketing – změny pravidel hry v roce 2021

Jaké právní změny se letos odehrávají v digitálním světě médií? Jak je to s vývojem remarketingu? A co digitální směrnice? V jakém je stavu a jak změna zákona zasáhne média a jak marketing? Pojďme se na to podívat, prakticky, bez paragrafů a způsobem, který vás bude bavit. Věnovat se budeme zejména těmto tématům:
- Licence pro použití novinářských článků – kdo je bude muset mít a jak se budou shánět?
- Kdy se naopak mediální obsah bude moci i nadále používat bez uděleného souhlasu nebo licence?
- Jaký dopad to bude mít na weby a aplikace, které pracují hlavně s cizím zpravodajským obsahem?
- Jak budou filtrovat obsah sociální sítě, Youtube nebo různá fóra? Jaký dopad to bude mít na běžný marketing?
- Kterých platforem a společností se změny naopak týkat nebudou?
- Kdy novou úpravu vůbec očekávat?

Petra Dolejšová Petra Dolejšová

Advokátka

Na volné noze

Petra Dolejšová

Petra je advokátka specializující se na právo v oblasti e-commerce a marketingu. Po jejích přednáškách budete mít pocit, že váš právní svět už nikdy nebude jako dřív.

11:30

Panelovou diskuzi moderuje David Slížek

David Slížek David Slížek

Šéfredaktor

Lupa.cz

David Slížek

David Slížek má za sebou bohaté zkušenosti z médií. Začínal v rádiu Alfa s jednou z prvních českých relací o technologiích. Následovalo rádio Regina (Český rozhlas), kde postupně působil na pozicích redaktor, moderátor, editor a vedoucí zpravodajství. Celkem šest let strávil v online deníku Aktuálně.cz, nejprve jako editor (editoval například magazín Datarama.cz), později jako šéfeditor a zástupce šéfredaktora. Připravoval projekt VIP blogů a podílel se i na redesignu Aktuálně.cz v roce 2007. Do společnosti Internet Info přišel z vydavatelství Economia, kde působil na pozici šéfeditora iHNed.cz.

11:30 - 12:30

Panelová diskuze: Budoucnost personalizovaného cílení reklamy bez využití cookies třetích stran

Jan Brendl Jan Brendl

Manažer Seznam Partner

Seznam.cz

Jan Brendl

Honza pracuje v Seznamu pátým rokem, kdy se připojil do tehdy tříčlenného RTB týmu a pomáhal v rozjezdu tohoto prodejního kanálu, jehož rozvoj má od roku 2019 na starosti. Mimo RTB má na starosti rozvoj nabídkového reklamního systému Seznam SSP, monetizaci anonymního prostoru a dále zastřešuje spolupráci s vydavateli v rámci Seznam Partner.

Matěj Novák Matěj Novák

CEO, AdPicker

DataSentics

Matěj Novák

Matěj působí v rámci DataSentics jako CEO AdPickeru. AdPicker staví machine learning modely pro cílení reklamy na míru svým zákazníkům převážně z řad médií. V minulosti vedl Matěj Czech Publisher Exchange, průkopníka na poli programatické reklamy v ČR. Vystudoval filosofii, rád chodí po horách, lyžuje, jezdí na kole (nejraději se svou ženou) a čte knihy.

David Voráček David Voráček

Výkonný ředitel

CPEx

David Voráček

Od začátku své profesní kariéry se David pohybuje v digitálních médiích. S vývojem on-line inzerce, byl 3x odpovědný za restrukturalizace obchodních oddělení a změnu produktového portfolia ve společnostech Centrum Holdings a Economia, které řídil z pozice obchodního ředitele. Poslední 2 roky působil na pozici Digitálního ředitele ve společnosti Burda International. V dubnu 2021 nastoupil jako výkonný ředitel Czech Publisher Exchange.

Lucie Zadák Pěnkavová Lucie Zadák Pěnkavová

Manager online inzerce pro agenturní prodej

CZECH NEWS CENTER

Lucie Zadák Pěnkavová

Lucie pracuje v Czech News Center dva roky. Na starosti má kontakt s mediálními agenturami a tým zkušených obchodníků, kteří řeší strategické crossové projekty. Zároveň se věnuje zařazení datamanagement platformy Permutive do běžných direct i programatik kampaní. V minulosti působila v digitální agentuře, ve startupu zaměřeném na automatizaci, email marketing a přes 11 let byla součástí oddělení pro klíčové zákazníky ve společnosti Seznam.cz, a.s.

12:30 - 13:30

Oběd

13:30 - 13:55

Reklamní trh v nejistých časech: vývoj v letech 2020 a 2021

Reklamní trh zažívá turbulentní období. Ve společném příspěvku se Tomáš a Ondřej zaměří na jeho vývoj nejen v posledních měsících, ale také v posledních pěti letech, k čemuž poskytnou též globální kontext. Na tomto základě pak nabídnou zcela exkluzivní – a reálný – pohled do nejnovějších dat o české reklamě a rozeberou vliv pandemie COVID-19 na celý reklamní trh.

Tomáš Hynčica Tomáš Hynčica

Business & Research Director

Nielsen Admosphere

Tomáš Hynčica

Tomáš ve výzkumné agentuře Nielsen Admosphere vede byznys a výzkum. Mimo jiné stál u zrodu sekce monitoringu reklamy Ad Intel, zodpovídá za chod Nielsen Admosphere Slovakia a je jednatelem dceřiné společnosti European National Panels, která na pěti evropských trzích disponuje internetovým panelem respondentů.

Ondřej Novák Ondřej Novák

Výkonný ředitel

ASMEA

Ondřej Novák

Ondřej se v marketingové branži pohybuje přes 25 let. Prošel státní správou, výzkumnou agenturou, mezinárodní mediální agenturou, vyzkoušel i vlastní business v médiích. Zabýval se výzkumem MML-TGI, mediálními výzkumy, marketingovými výzkumy, mediálním plánováním i hledáním těch „nej“ insightů pro klienty. Od roku je výkonným ředitelem Asociace mediálních agentur. Od roku 2016 také manažersky řídí EFFIE Czech Republic.

13:55 - 14:20

TikTok a Snapchat: Sociální sítě generace Z

Mladí lidé do 25 let v posledních 2 letech mohutně adoptují tyto platformy. Jaká je demografická struktura těchto platforem v ČR? Jak vypadá obsah, reklamy a taktiky? Co je specifického pro tuto mladou cílovku v rámci komunikace? Podíváme se na ukázky z kampaní, co funguje, co naopak ne a pro jaké značky se to hodí.

Vojtěch Lambert Vojtěch Lambert

Executive director

LCG New Media

Vojtěch Lambert

Vojtěch Lambert vystudoval MABLIM program (Business and Law in International Markets) na Anglo-American University. V roce 2012 založil digitální agenturu LCG New Media. Předtím byl v rámci skupiny LCG součástí komplexních restrukturalizací několika korporací, kde se podílel na rozvoji obchodu a marketingu. Specializuje se na vytváření komunikačních strategií, konzultací a realizací kampaní pro klienty v digitálním prostředí. Jeho devízou jsou sociální sítě. Má za sebou spolupráce se značkami jako jsou BAYER, Jim Beam, HONOR, Edenred, HradyCZ, MAPO group, Omega Pharma, CinemaCity, Galerie Harfa a další.

14:20 - 14:45

3 věci, které musíte od zítřka začít dělat v (nejen) digitálním marketingu

Jaké jsou 3 nejaktuálnější nové trendy, které byste měli zohlednit ve vaší komunikační nejen internetové strategii? A začít tím hned od zítřka? Pokusíme se podívat na to, proč už není brand safety jenom otázka blacklistu, jestli potřebujete budovat svou značku či nikoliv a zamyslíme se nad tím, které lidi z digitální komunity bychom měli vraždit a proč zrovna digitální stratégy. Takže nás zajisté čeká příjemných pár inspirativních minut.

Jan Suda Jan Suda

Media & Channels Strategist

MCCANN PRAGUE

Jan Suda

Jan, dříve v malé komunitě digitální reklamy známá postavička zejména z večírků (to když měly tenkrát mediální domy ještě nějaké peníze na párty pro klienty), se nyní již jen snaží předstírat, že drží krok se všemi těmi novými a mladými nadějemi, hashtag filter Tiktok. Honza se nějak potřeboval dostat na CIF, ale nedostal na to rozpočet, tak jsme se slitovali, pozvali ho na pódium a teď se jenom modlíme, co tam zase vyvede.

14:45 - 15:10

Instantní svět si žádá instantní logistiku

Bezchybné zvládnutí poslední míle dnes rozhoduje o úspěchu u zákazníků. Lepší logistický servis = prokazatelně vyšší loajalita. Vyšší loajalita = vyšší revenue. Martin Marek, výkonný ředitel technologicko-logistického startupu DoDo, ve své přednášce odhalí kouzelnou rovnici poslední míle a způsob, jak ji vyřešit jednou provždy. To vše efektivně a s minimálním dopadem na životní prostředí či ulice měst. DoDo je pionýrem poslední míle a zároveň nejrychleji rostoucí technologickou firmou v České republice.

Martin Marek Martin Marek

Managing Director

DoDo

Martin Marek

Martin má pod svými křídly technologicko-logistický startup DoDo, kde z pozice výkonného ředitele, zajišťuje každodenní, hladký chod společnosti. Dříve se věnoval řízení online portfolií a má za sebou řadu úspěšných projektů ve společnostech Burda Praha anebo News and Media Holding.

15:10 - 15:40

Coffee break

15:40 - 16:05

Rozvoj placeného i neplaceného videoobsahu na českém trhu

Jak si stojí placené videoslužby na českém trhu a jak se daří české videotéce Voyo patřící stejně jako Nova pod CME v konkurenci nadnárodních hráčů jako je Netflix či HBO GO? Jaké je místo a budoucnost neplacených videoslužeb a online videoreklamy? To ve své prezentaci na základě konkrétních dat představí Daniel Grunt ze společnosti CME.

Daniel Grunt Daniel Grunt

Head of digital

CME

Daniel Grunt

Daniel Grunt působí od března 2021 jako head of digital společnosti CME. Předtím byl sedm let ředitelem nových médií konkurenční televize Prima. Před svým příchodem na Primu vedl nová média ve vydavatelství Sanoma Media Praha. Již v minulosti, v období 2008-2010, řídil internetové aktivity TV Nova. Před tím byl marketingovým a produktovým ředitelem internetového portálu Centrum.cz. Působil také jako manažer pro oblast multimédií ve společnosti Nokia Czech Republic.

16:05 - 16:30

Zpravodajství a důvěra v něj na pozadí pandemie COVID-19

Na pozadí dat o trendech v konzumaci a vnímání zpravodajství českými internetovými uživateli se příspěvek Hany a Josefa blíže zaměří na dopad pandemie COVID-19 na sledování zpravodajství. Soustředit se ale bude také na otázky nezávislosti médií v demokratické společnosti stejně jako důvěryhodnosti zpravodajství v Česku. Neunikne jim ani ryze aktuální téma dezinformací a fake news, které se šíří zejména na sociálních sítích – zde se prezentující opřou o data o reálných zkušenostech českých uživatelů s těmito fenomény.

Hana Friedlaenderová Hana Friedlaenderová

Senior Research & Insights Manager

Nielsen Admosphere

Hana Friedlaenderová

Odbornice na výzkumy z oblasti médií, nových technologií a životního stylu (nejen) dětí a mládeže. Je spoluautorkou několika knih na tato témata, jako Češi na prahu nového tisíciletí, České děti a mládež jako čtenáři 2017 nebo Marketingový výzkum.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Sémiotik, vedoucí Studií nových médií

Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Josef Šlerka

Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.

16:30 - 16:55

Jak fungují online tržiště a jak mohou podpořit prodej ve vaší multikanálové marketingové strategii?

Naučte se, jak fungují online tržiště, jak mohou urychlit prodej ve vaší multikanálové strategii, a co všechno můžete udělat pro zvýšení vašeho prodeje. Miroslava z Kaufland.de vám představí svůj názor na dokonalou multikanálovou strategii a zobrazí vám tipy a triky pro online tržiště. A samozřejmě budete mít prostor na individuální otázky.

Miroslava Birešová Miroslava Birešová

Obchodní manažer CZ / SK

Kaufland.de

Miroslava Birešová

Miroslava vedla před několika lety své vlastní eshopy na Slovensku, Česku a Německu. Nyní pracuje jako mezinárodní obchodní manažer na Online Marketplace Kaufland.de. Vzhledem k jejím pracovním zkušenostem prokázala znalosti v oblasti eCommerce, internacionalizaci v 13 různých EU zemích a v oboustranných obchodních eCommerce modelech. Miroslava získává nové značky a obchody pro Kaufland.de a zároveň pomáhá již současným partnerm při jejich optimalizaci výkonu.

16:55 - 17:20

Koho by napadlo nakupovat DOOH programaticky? Nás!

Martin Peška se podělí o zkušenosti z historicky prvního programatického nákupu reklamy na pevných DOOH nosičích v ČR pro klienta XXXLutz. Pro koho je vhodná? Jaké nové možnosti vnáší programmatic do DOOH? A jak tento druh reklamy začlenit do integrované komunikace a propojit s onlinem?

Martin Peška Martin Peška

Head of Product & Innovation

Marketup

Martin Peška

V komunikačních agenturách se pohybuje od roku 2008. Poslední 4 roky vedl 14 členný tým projektových manažerů a digitálních stratégů v agentuře Marketup. Kromě toho se osobně podílel na strategii jejích klíčových klientů. Při své práci rád uplatňuje poznatky z behaviorální ekonomie a zkouší nové možnosti, protože být první obvykle znamená mít výhodu.

17:20 - 17:45

Přednášet bude zástupce společnosti FTV Prima

17:45

Předpokládaný konec konference