V tuto chvíli pro Vás zajišťujeme ty nejlepší řečníky, program budeme průběžně aktualizovat.
Moderátorka
Moderátorka CNN Prima news, kde uvádí s Liborem Boučkem pořad Nový den. Předtím pracovala 8 let ve veřejnoprávní ČT24, kde moderovala pořad @online, který mapoval témata ze světa internetu a online trendů. Mezi zastávku si udělala v Televizi Seznam jako moderátorka zpravodajských relací a rozhovorů. Původně začínala s moderováním v komerčních rádiích.
Uspíšila koronakrize digitalizaci trhu? Přestanou mít kamenné obchody smysl? Zatloukla koronakrize poslední hřebík do pomyslné rakve dobírky? A jestli podle dat Češi pekli a šili roušky, co dělali během koronakrize například Maďaři? Tomáš Braverman během své přednášky odpoví na obrovskou plejádu těchto a podobných otázek. Ve své prezentaci odhalí změny v kategoriích a jednotlivých segmentech, a to nejen v Česku a na Slovensku, ale napříč celou střední a východní Evropou. V souvisloti s nouzovým stavem a srovnáním s minulým rokem rozebere Tomáš všechny trendy a ukazatele spojené s online nakupováním, dotkne se také plateb v e-shopech nebo situaci mezi dopravci.
CEO Heureka Group
V čele Heureky pro Česko a Slovensko působí Tomáš už od roku 2013. Od loňska šéfuje také největšímu nákupnímu rádci a cenovému srovnávači ve střední a východní Evropě Heureka Group. Ve všech devíti zemích, na kterých Heureka Group působí, dohlíží Tomáš na strategický rozvoj a hladký chod celé Group. Jeho cílem je zároveň posilovat pozici lídra evropské e-commerce. Před svým nástupem do Heureky působil ve společnosti Internet Retail, která provozuje internetový obchod Kasa.cz a Hej.sk, kde zastával místo výkonného ředitele pro Slovensko a Polsko. Ve volném čase se věnuje rodině, velmi rád vaří a sportuje.
Jakým způsobem fungují krizová opatření v Alza.cz? Jak vypadala před Covidem a jak zásadně se změnila během nástupu pandemie nemoci Covid-19, kdy se musela firma téměř ze dne na den vyrovnat s do té doby bezprecedentní situací? O tom všem bude vyprávět místopředseda představenstva Alzy Tomáš Havryluk.
Místopředseda představenstva
V největším českém e-shopu Alza.cz zastává pozici místopředsedy představenstva, z níž řídí veškeré strategické projekty a je zodpovědný za hospodaření společnosti. Do e-shopu nastoupil v roce 2007, z pozice CIO pokládal základy celého IT obchodu a na kontě má i řadu inovací, jako jsou například platební automaty – Alza PayBoxy. Tomáš vystudoval obor softwarové inženýrství na Českém vysokém učení technickém v Praze.
Tomáš Vala bude mluvit o těžkostech provázejících společnost SIKO na cestě za digitální transformací a také o tom, jak omnichannel přispěl v době „koronavirové krize“ k finanční stabilitě firmy.
CEO
Tomáš Vala je v SIKO od vzniku v roce 1991. Před 5 lety převzal štafetu po zakladatelce Jaroslavě Valové v řízení firmy a postupně mění kamenný řetězec s 50 pobočkami a tržbami 4 miliardami korun směrem k moderním technologiím. Vedení SIKO proto doplnil o lidi ze světa e-businessu a navýšil podíl maloobchodního prodeje přes e-shop z 5 na 20 procent. SIKO letos dokončuje tříletý proces digitální transformace s omnichannel řešením.
Jakub Střeštík představí cestu, kterou skupina MALL prošla za poslední tři roky. Co všechno se událo v jednom z největších e-commerce hráčů střední a východní Evropy od velké integrace e-shopů bývalého E-commerce holdingu pod střechu MALL Group až po spuštění MALL Pay, MALL.TV a dalších služeb? Jak si stojí na jednotlivých trzích a jaké příležitosti z toho vyplývají pro české obchodníky? Nejenom o tom bude Jakub mluvit.
Chief Commercial Officer
Jakub Střeštík pracoval na vedoucích manažerských pozicích v několika nadnárodních koncernech podnikajících v gastronomii, elektronice a retailu. Posledních devět let stál v čele společnosti Kika Nábytek v Česku a na Slovensku. Od ledna 2018 navíc šéfoval i Kika v Rumunsku. V MALL Group od dubna 2020 řídí obchodní a marketingové aktivity a rozvoj nových obchodních příležitostí.
Udržet funkční logistiku ve chvíli, kdy se v důsledku vládních nařízení situace mění z minuty na minutu, bylo mimořádně obtížné. Přepravní společnost Zásilkovna.cz musela čelit největší výzvě své desetileté historie. O tom, co vše to obnášelo a co si z toho odnesli do budoucnosti, promluví zakladatelka společnosti Simona Kijonková.
Founder & CEO Packeta group
Simona Kijonková je známá podnikatelka, vizionářka a investorka do start-upů. Je považována za první dámu e-commerce v České republice. V roce 2010 založila společnost Zásilkovna a během deseti let z ní vybudovala mezinárodní logistickou firmu s obratem téměř 1,3 miliardy korun. Aktuálně stojí v čele holdingu Packeta, což je deset firem, kam spadá i česká Zásilkovna a řídí více než 1000 zaměstnanců. Za svoji podnikatelskou a inovativní činnost získala řadu ocenění. Získala titul EY Podnikatel roku 2017 Hlavního města Prahy, v roce 2019 zvítězila v žebříčku TOP Podnikatelka roku 2018 vydavatelství Economia. Již řadu let se pohybuje na předních příčkách žebříčku nejvlivnějších žen Forbes. Ten ji v roce 2016 umístil na svoji titulní stranu, podruhé pak v červnu 2019. O problematice e-commerce přednáší, vysvětluje v médiích, i na řadě oborových akcí, z nichž mnoho také pořádá. Simona se zabývá také investicemi do start-upů především z oblasti ecommerce. SizeID.com je technologický projekt řešící velikosti při nákupu oblečení online a Robeeto je P2P komunitní platforma zprostředkující služby online. Spoluvlastní také IT firmu MYPS. Tato energická podnikatelka se ve volných chvílích věnuje svým třem dětem, sportu a cestování.
Škálovatelná logistická síť na první i poslední míli? Hromadné závozy dostupné 24/7 a s možností absorbovat násobně velký load poptávky ze dne na den a bez předchozího avíza? Cena doručení za same-day delivery na úrovni, která se běžně platí za D+1? Zní to jako teleshoppingová nabídka, ale má pár háčků. Liftago dokazuje, že byť nesplňuje atributy klasické logistické služby, se správnými partnery dokáže zázraky.
CEO
Ondřej Krátký je spoluzakladatelem a ředitelem Liftaga, největší lokální logistické sítě na first/last mile přepravu lidí a věcí v České republice. Liftago se z nejlépe hodnocené taxi aplikace stalo platformou městské logistiky s vizí sdílení přepravní kapacity mezi jednotlivými segmenty osobní a zbožové dopravy a k tomu ještě s cílem dosáhnout nižších nákladů pro zákazníky i pro životní prostředí ve městě.
Logistika, a zejména logistika v režimu poslední míle, se stala jedním z rozhodujících parametrů zdárného přežití krize. V přednášce se podíváme na to, jak koncoví zákazníci vnímají doručování z e-shopů a jak jejich pohled formovala situace nouzového stavu. Prozradíme vám, jak významný vliv může mít kvalitní logistika na výkon e-shopu.
CEO
Michal Menšík, CEO logistického startupu DoDo a founder&CEO skupiny V-Sharp Ventures, která se zaměřuje na trvale udržitelné zvyšování efektivity e-commerce projektů. Michal se již přes 12 let pohybuje v e-commerce. V roce 2009 založil e-commerce akcelerátor Inveo.cz. Stál u počátku českého slevového byznysu a podílel na vývoji portálu Slevín.cz, ze kterého vytvořil třetí nejsilnější subjekt segmentu. Stál u zrodu transakční platformy PayLo. V roce 2017 do portfolia jeho aktivit přibyl data-driven logistický startup DoDo. Pod jeho vedením DoDo dosahuje triple digit růstů a stává se klíčovým hráčem na poli městské logistiky v regionu CEE. Mezi klienty, kterým DoDo pomáhá s logistikou, jsou třeba Tesco, Košík, Rohlík, KFC, Nespresso, Bibloo a mnoho dalších e-commerce hráčů. DoDo se také pravidelně umísťuje na předních místech startupových soutěží.
Každá oblast podnikání nyní hledá způsoby, jak využít e-commerce k přežití a zlepšení svého byznysu. IT firmy čeká zlatý věk, práce je všude mnoho. Dokonce tolik, že ji nejde v rozumném čase zvládnout při daném počtu lidí v IT a programátorů zvlášť. Cesta vede přes spojení sil, platformy a propojitelná řešení.
Zakladatel
Jaroslav Řasa sleduje moderní trendy a technologie a intenzivně se zabývá tím, jak je využívat v podnikání. Založil společnost ABRA Software, jejíž systémy pomáhají podnikatelům aplikovat chytré technologie přímo ve firmách. Pro e-commerce tvoří tyto systémy komplexní datovou a funkční platformu k propojení různých aplikací, s výhodou umístění a práce s daty na jednom místě. To dovoluje specializovaným firmám se plně věnovat svým řešením a přitom využít software ABRA jako platformu, která za ně řeší fakturaci, oběh zboží, DPH a další zákonné povinnosti. Společnost ABRA je otevřená všem formám spolupráce, které podporují unikátnost vašich řešení.
Radek Hrachovec ukáže 5 trendů, které změnily přístup k věrnostním programům v roce 2020 a chytré firmy je už implementovaly. Jako bonus představí nejzajímavější vítěze mezinárodní soutěže The Loyalty Awards 2020.
Partner
Radek se věnuje dvacet let věrnostním programům a svoji profesionální kariéru trvale spojil s tímto oborem. Dostal jedinečnou šanci od základů vymyslet a spustit Baťa klub, o který se do roku 2010 staral. Poté přešel na volnou nohu a předává své bohaté zkušenosti formou konzultací, workshopů a kompletních projektů na míru. Patří mezi stálé členy poroty The Loyalty Awards v Londýně. Během let nashromáždil ohromné množství informací o stovkách různých věrnostních programů z celého světa a dal je do veřejně přístupné databáze na adrese dbvp.cz.
V posledním průzkumu KPMG se Košík stal nejlépe hodnoceným supermarketem v Česku. Kudy vede cesta, aby online supermarket předčil kamenný retail v zákaznické zkušenosti? Košík vždy naslouchal zákazníkům a i díky tomu spustil celou řadu inovativních projektů – od bezobalových nákupů po první zálohované PET lahve. Jak se zákazník může podílet na designu nových produktů?
CEO
Tomáši Jeřábkovi se přezdívá praotec české e-commerce. V minulosti působil na pozici obchodního ředitele Mall.cz, kde pomáhal poprvé spustit online FMCG aktivity značek Procter & Gamble, Nutricia, Kofola, Nestlé a dalších. Posléze plnil stejnou misi v Rohlik.cz. Po návratu do Mall Group byl zodpovědný za nové nastavení interních systémových procesů a transformaci strategického řízení jednotlivých vertikál skupiny. Online supermarket Košík.cz vede od poloviny roku 2018 a za dobu svého působení spustil celou řadu inovativních projektů. Jako první v online spustil nákup sypkých potravin na váhu nebo ve spolupráci s Mattoni představil cirkulární zálohované PET lahve.
Jak ovlivnila letošní krize rostoucí trend obratu e-shopu s kosmetikou z počátku roku? Jak se během krize změnil způsob doručování zboží zákazníkům? Jaký má COVID-19 dopad na plány e-shopu do budoucna? To ve své prezentaci prozradí Tomáš Hofer, ředitel logistiky v Notino.cz.
Ředitel logistiky
Tomáš Hofer je v Notino od roku 2016 zodpovědný za logistickou strategii, business development, dopravu, distribuční centra a ostatní sklady. Byl u toho, když Notino v roce 2017 vstupovalo na devět nových trhů (celkem 24). Připravil a stále připravuje operativu na každoroční dvojciferný nárůst objemů. Podílí se také na tvorbě strategie způsobů doručování v jednotlivých zemích. Implementuje různé způsoby balení a služby s přidanou hodnotou jako dárkové balení, EKO balení nebo gravírování.
Urychlená digitalizace se silně dotýká i tradičních kamenných obchodníků. Ti do digitálu přichází vyzbrojeni silným brandem, znalostí zákazníka i velkými rozpočty. Dnes mají paradoxně větší šanci být hrozbou pro e-shopy než kdy předtím, ale pouze za předpokladu, že se transformují nikoliv v online prodejce, ale v omnichannel prodejce. Za poslední měsíce jsme v roli technologického a konzultačního partnera realizovali desítky omnichannel auditů s předními retailery. (Nejen) na jejich základě jsme sestavili konkrétní scénáře i praktická doporučení, která vám pomůžou uspět v přicházející nové realitě prodeje.
CEO
CEO firmy Shopsys, přední české vývojářské e-commerce společnosti sídlící v Ostravě, která zaměstnává více než 70 odborníků. Za posledních 12 let v e-commerce mu pod rukama prošly stovky online projektů - od těch menších až po ty největší B2B a B2C řešení. Jeho doménou je business poradenství a projektové a procesní řízení, o kterém pravidelně přednáší na konferencích a vysokých školách.
Jak COVID (ne)změnil cestu BONAMI od nákupního klubu k omnichannel retailerovi? Jak skloubit dlouhodobé strategické směřování a krátkodobé reakce na krizi? Reálný příklad posledního roku v Bonami z pozice CEO.
CEO
Pavel Vopařil působí jako CEO Bonami od roku 2019, zároveň je venture partner v investiční skupině Miton, ke které se přidal v roce 2017 poté, co vedl miliardový prodej Slevomatu. Má za sebou působení v několika finančních rolích v USA, v managementu vydavatelství Economia a také poradenské společnosti McKinsey.