Program

Matematická epidemiologie pro finanční analytiky

Lze ukázat, že každá infekční nemoc má svůj vnitřní „epidemický kód“, který na pozadí náhodných fluktuací řídí mechanizmus jejího šíření. Konkrétní podoba tohoto kódu se odvíjí od použitého matematického modelu. Pro účely strategické datové analýzy se velmi osvědčují deterministické modely založené na diferenciálních rovnicích. V přednášce spolu projdeme typický epidemický kód vyjádřený jednoduchou soustavou těchto rovnic. Vysvětlíme si na něm hlavní kvalitativní aspekty šíření infekcí, jako je úloha základního a efektivního reprodukčního čísla, kolektivní imunita versus vakcinace a lockdown, nemedicínské zákroky obecně, význam ekvilibria, fenomén bifurkace a důsledky vzniku endemie.
Získané znalosti lze uplatnit v široké škále finančních, bezpečnostních, či obecně datových analýz. Nemusíme přitom mít nutně ambice zasahovat například do řízení států v době konkrétní pandemie. Podobně jako další přírodní katastrofy, ani epidemie ze světa jen tak nezmizí. Podobně jako v předpovědi počasí také nemusíme nutně usilovat o jeho změnu, nicméně je velmi užitečné umět včas odhadnout, jak bude.

Tomáš Rosa Tomáš Rosa

Kryptolog

Raiffeisenbank

Tomáš Rosa

Tomáš je doktorem v oboru kryptologie s Cenou rektora ČVUT za rok 2004, studoval na FEL ČVUT a MFF UK v Praze. Rozvíjí matematické modelování coby klíč k informacím uloženým v datových záznamech pozorovatelných veličin mnoha druhů. Přirozenou aplikací tohoto přístupu je kryptoanalýza pomocí postranních a skrytých kanálů. Jeho práce pomohla zlepšit řadu celosvětových standardů: PGP, TLS, platební schéma EMV, Bluetooth a GNSS. Tomáš je hlavním matematikem kryptologického kompetenčního centra skupiny Raiffeisen Bank International.

Digitální inovace ČSOB

Michaela Lhotková Michaela Lhotková

CIO / (výkonná ředitelka ČSOB pro Inovace a Digital)

ČSOB

Michaela Lhotková

Po absolvování VŠE v Praze a získání Master of International Management CEMS zahájila Michaela svou kariéru v International Corporate Desk ve společnosti KBC Group v roce 2002. Následoval přechod do Úvěrů v ČSOB, kde měla postupně na starosti různé agendy a už před krátkým „projektem“ mateřské dovolené v roce 2011 vedla třísetčlenný tým Úvěry pro malé a střední firmy. V roce 2013 přešla na stranu obchodu v pozici ředitelky Segmentu firemního bankovnictví, poté následovala role CFO / CRO v Hypoteční bance. Ve své současné pozici vede tzv. Daily banking jedné z největších českých bank a zastává roli CIO, v níž zodpovídá za několik inovativních společností v portfoliu ČSOB, elektronické bankovnictví, otevřené bankovnictví a digitální transformaci současného obchodního modelu vč. zavádění služeb AI.

Nové příležitosti v rozvoji finančních služeb v e-commerce

Zákazník e-shopů a online služeb se přes COVID změnil a s ním se mění i celá česká e-commerce. Týká se to i stále těsnějšího propojení e-shopů a fintechových služeb.
Co Češi v této oblasti od e-commerce očekávají, jaké jsou jejich aktuální potřeby, co považují za nový standard a kde vyrostly nové bariéry? A jak vlastně vypadá „typicky český zákazník“, využívající moderní finanční služby? Na to se v průzkumu ptal fintech MALL Pay skupiny MALL Group a banky ČSOB a exkluzivně vám představí jeho výsledky.

Adam Kolesa Adam Kolesa

CEO

MALL Pay

Adam Kolesa

Adam je CEO fintechu MALL Pay, který je společným podnikem e-commerce skupiny MALL Group a ČSOB banky. S týmem MALL Pay zjednodušuje placení online a každý den přemýšlí, jak inovovat finanční produkty pro e-commerce svět a nadchnout své zákazníky. Mimo MALL Pay se učí roli otce a snaží se nafouknout den, aby stihl i další věci, kterým se kdysi věnoval.

10 lekcí z krize pro finanční řízení

Než jsme se stačili zorientovat v důsledcích koronavirové krize na jaře 2020, přišly její další vlny a s nimi zavládla opět nejistota, jak se bude dále ekonomická situace vyvíjet. Během uplynulých měsíců jsme při konzultacích s mnoha řediteli a ředitelkami českých firem probírali souvislosti krize a zvládnutí finančního řízení. Zastoupeny byly společnosti výrobní, obchodní i firmy poskytující služby. Můžeme vám tak zprostředkovat ponaučení z aktuální krize v oblasti cash flow. Z rozhovorů vyplynulo mnoho inspirativních závěrů, které jsme shrnuli do poučného desatera.

Pavlína Vančurová Pavlína Vančurová

Specialistka na ekonomiku firem

CAFLOU akademie

Pavlína Vančurová

Pavlína je specialistkou na ekonomiku firem a garantkou CAFLOU akademie, jejímž cílem je pomoci rozšířit znalosti v oblasti řízení peněžních toků v malých a středních podnicích. Ve své praxi se věnuje ekonomickému poradenství v oblasti finančního řízení a nastavování controllingu ve firmách různých oborů a velikostí. V roce 2011 spoluzakládala poradenskou společnost PADIA, kde působí jako školitelka a interim finanční ředitelka pro řadu klientů. Čerpá rovněž ze zkušeností z pozice výkonné ředitelky mezinárodní konzultační firmy. Působila jako univerzitní pedagog a je autorkou řady odborných publikací. Od roku 2018 je garantkou a autorkou v CAFLOU akademii.

Monetizace zákaznické báze

Monetizace je stejně jako „momentum“ nebo „synergie“ slovem, který nesmí chybět v řečnické výbavě úspěšného manažera. Ne vždy se ale za ním skrývají opravdu finanční výsledky. Prvním a to základním předpokladem úspěšné monetizace zákaznické báze je dobře fungující produkt. Bez něj to nejde. Druhým předpokladem jsou správně nastavené IT a reportingové systémy. Bez dat totiž není co monetizovat. Třetím a to nejdůležitějším bodem je, jak s konkrétními daty (=zákazníky) pracujeme. A o tom bych rád promluvil ve své prezentaci.

Michal Matějičný Michal Matějičný

CFO

Tesco Mobile ČR

Michal Matějičný

Michal vystudoval žurnalistiku na FSV UK a ekonomii na VŠE. Začínal v časopise Týden, pak se ale přesunul do oblasti financí. Působil 9 let v mobilním operátorovi O2, kam nastoupil do korporátních financí. Následně jako ředitel komerčního plánování dostal za úkol uvést do života nové nástroje pro řízení efektivity firmy a motivace zaměstnanců. V roce 2013 stál u zrodu virtuálního mobilního operátora Tesco Mobile, ve kterým je dodnes zodpovědný za finance. Tesco Mobile se za 9 let své existence s 200 tisíci zákazníky stal druhým největším virtuálním operátorem u nás, klade důraz na digitalizaci, jednoduchost a prozákaznický přístup. V roce 2020 spustil službu DIGI, kdy zákazník nemusí ani dobíjet ani platit složenky za mobil, pouze si v aplikaci spáruje kreditní kartu se SIM kartou a online řídí své potřeby i útratu.