Tato akce již proběhla, ale můžete si zakoupit záznam. Podívejte se na připravované akce.

Program

9:00 - 9:05

Úvodní slovo

Dalibor Z. Chvátal Dalibor Z. Chvátal

Internet Info

Dalibor Z. Chvátal

Dalibor Z. Chvátal se po ukončení strojírenského studia postupně začal věnovat oblasti osobních financí a bankovnictví. Působil v dopravě, pojišťovnictví a v majetkoprávních oblastech. Od poloviny roku 2005 vedl finanční server FinExpert a jako zástupce šéfredaktora zároveň časopis Osobní finance. Je autorem řady článků a publikací o platebních kartách a osobních financích. Od roku 2007 je šéfredaktorem serveru Měšec.cz.

9:05 - 9:30

Matematická epidemiologie pro finanční analytiky

Lze ukázat, že každá infekční nemoc má svůj vnitřní „epidemický kód“, který na pozadí náhodných fluktuací řídí mechanizmus jejího šíření. Konkrétní podoba tohoto kódu se odvíjí od použitého matematického modelu. Pro účely strategické datové analýzy se velmi osvědčují deterministické modely založené na diferenciálních rovnicích. V přednášce spolu projdeme typický epidemický kód vyjádřený jednoduchou soustavou těchto rovnic. Vysvětlíme si na něm hlavní kvalitativní aspekty šíření infekcí, jako je úloha základního a efektivního reprodukčního čísla, kolektivní imunita versus vakcinace a lockdown, nemedicínské zákroky obecně, význam ekvilibria, fenomén bifurkace a důsledky vzniku endemie.
Získané znalosti lze uplatnit v široké škále finančních, bezpečnostních, či obecně datových analýz. Nemusíme přitom mít nutně ambice zasahovat například do řízení států v době konkrétní pandemie. Podobně jako další přírodní katastrofy, ani epidemie ze světa jen tak nezmizí. Podobně jako v předpovědi počasí také nemusíme nutně usilovat o jeho změnu, nicméně je velmi užitečné umět včas odhadnout, jak bude.

Tomáš Rosa Tomáš Rosa

Kryptolog

Raiffeisenbank

Tomáš Rosa

Tomáš je doktorem v oboru kryptologie s Cenou rektora ČVUT za rok 2004, studoval na FEL ČVUT a MFF UK v Praze. Rozvíjí matematické modelování coby klíč k informacím uloženým v datových záznamech pozorovatelných veličin mnoha druhů. Přirozenou aplikací tohoto přístupu je kryptoanalýza pomocí postranních a skrytých kanálů. Jeho práce pomohla zlepšit řadu celosvětových standardů: PGP, TLS, platební schéma EMV, Bluetooth a GNSS. Tomáš je hlavním matematikem kryptologického kompetenčního centra skupiny Raiffeisen Bank International.

9:30 - 9:55

Jak jsme využili umělou inteligenci k lepšímu plánování

Digitální inovace je motorem růstu každé společnosti. Před několika lety jsme se v PwC rozhodli jít cestou digitalizace a automatizace. Jednou z oblastí, kterou se nám podařilo výrazně optimalizovat, je příprava finančního plánu a alokace lidských zdrojů na projekty za pomoci nástrojů využívající prvky umělé inteligence. Představíme, co nám toto řešení přineslo a jak lze podobné technologie aplikovat na další finanční i nefinanční procesy.

Vladimír Jaroš Vladimír Jaroš

Director Data & Automation PwC

PwC Česká republika

Vladimír Jaroš

“V dlouhodobém horizontu bude 80% pozic nahrazeno nějakou formou technologie, ale to samozřejmě nenastane skokově, ale evolučně,” predikuje Vladimír.

Vladimír vede v PwC 50 členné oddělení Data & Automation, které se zaměřuje na vývoj softwaru, robotizaci, umělou inteligenci a cloudy, které stojí v základu kompetencí potřebných pro naplňování digitálních cílů jednotlivých klientů. Se svými 6 týmy se aktuálně specializuje na vývoj a implementaci komplexních nástrojů, zejména v oblasti automatizace financí. Digitální transformaci řídil v desítkách firem jak z Česka, tak např. ze Švýcarska, Belgie, Spojených Států či Blízkého východu; je lídrem digitalizace také uvnitř firmy. Vladimír je absolventem Masarykovy univerzity v Brně, v PwC působí již 15 let, během nichž získal certifikace v oblasti informačních technologií (CISA, CRISC) a v oblasti auditu (ACCA, CIA).

9:55 - 10:20

Digitální inovace ČSOB

Virtuální asistentka Kate: jde o první službu tohoto typu na českém bankovním trhu. Není to chatbot, robot ani voicebot, i když zkušenosti s jejich využíváním v našich procesech používáme i pro Kate. Unikátnost Kate podtrhuje její propojení až do koncových systémů banky a datová analytika umožňující personalizaci a doptávání se klienta opravdu pouze na to, co o něm či řešené situaci neví. A samozřejmě i možnost ovládání hlasem, v češtině. Kate už dnes rozpozná stovky „záměrů“ klienta, když je normální „lidskou“ řečí dotázána, a stejně tak proaktivně nabídne klientům svoje služby pro relevantní řešení v různých situacích. V průběhu letoška ji spouštíme postupně v našich mobilních aplikacích pro retailové, ale i firemní klienty.

Michaela Lhotková Michaela Lhotková

CIO / (výkonná ředitelka ČSOB pro Inovace a Digital)

ČSOB

Michaela Lhotková

Po absolvování VŠE v Praze a získání Master of International Management CEMS zahájila Michaela svou kariéru v International Corporate Desk ve společnosti KBC Group v roce 2002. Následoval přechod do Úvěrů v ČSOB, kde měla postupně na starosti různé agendy a už před krátkým „projektem“ mateřské dovolené v roce 2011 vedla třísetčlenný tým Úvěry pro malé a střední firmy. V roce 2013 přešla na stranu obchodu v pozici ředitelky Segmentu firemního bankovnictví, poté následovala role CFO / CRO v Hypoteční bance. Ve své současné pozici vede tzv. Daily banking jedné z největších českých bank a zastává roli CIO, v níž zodpovídá za několik inovativních společností v portfoliu ČSOB, elektronické bankovnictví, otevřené bankovnictví a digitální transformaci současného obchodního modelu vč. zavádění služeb AI.

10:20 - 10:40

Coffee break

10:40 - 11:05

10 lekcí z krize pro finanční řízení

Než jsme se stačili zorientovat v důsledcích koronavirové krize na jaře 2020, přišly její další vlny a s nimi zavládla opět nejistota, jak se bude dále ekonomická situace vyvíjet. Během uplynulých měsíců jsme při konzultacích s mnoha řediteli a ředitelkami českých firem probírali souvislosti krize a zvládnutí finančního řízení. Zastoupeny byly společnosti výrobní, obchodní i firmy poskytující služby. Můžeme vám tak zprostředkovat ponaučení z aktuální krize v oblasti cash flow. Z rozhovorů vyplynulo mnoho inspirativních závěrů, které jsme shrnuli do poučného desatera.

Pavlína Vančurová Pavlína Vančurová

Specialistka na ekonomiku firem

CAFLOU akademie

Pavlína Vančurová

Pavlína je specialistkou na ekonomiku firem a garantkou CAFLOU akademie, jejímž cílem je pomoci rozšířit znalosti v oblasti řízení peněžních toků v malých a středních podnicích. Ve své praxi se věnuje ekonomickému poradenství v oblasti finančního řízení a nastavování controllingu ve firmách různých oborů a velikostí. V roce 2011 spoluzakládala poradenskou společnost PADIA, kde působí jako školitelka a interim finanční ředitelka pro řadu klientů. Čerpá rovněž ze zkušeností z pozice výkonné ředitelky mezinárodní konzultační firmy. Působila jako univerzitní pedagog a je autorkou řady odborných publikací. Od roku 2018 je garantkou a autorkou v CAFLOU akademii.

11:05 - 11:30

Přístup Alza.cz k automatizaci a využití AI/ML ve finančním řízení

Udržení dynamiky růstu, jakým Alza za poslední roky prochází, by nebylo možné bez nasazování technologií a využívání automatizace. Alza je známá tím, že převážnou většinu řešení vyvíjejí její interní IT týmy tak, aby přesně odpovídala potřebám rychle se rozvíjejícího e-shopu, který působí na několika různých trzích a má před sebou další zahraniční expanzi. To platí i pro většinu oblastí jejího finančního řízení.

Jiří Ponrt Jiří Ponrt

Finanční ředitel

Alza.cz

Jiří Ponrt

Jiří Ponrt vystudoval VŠE v Praze a ACCA. Zkušenosti z financí sbíral především ve skupině Danone/Nutricia v ČR i zahraničí, na lokální i nadnárodní úrovni. Několik let působil i mimo finance, a to v obchodu a trade marketingu, včetně role obchodního ředitele. Od roku 2014 působí jako CFO ve společnosti Alza.cz a.s., kde vedle role CFO zastával i 2 roky roli interim komerčního ředitele. Dnes má na starosti kromě financí i všechny zákaznické finanční služby (pojištění, prodloužená záruka, splátky, Třetinka, Alza Neo). Jirka je praktik a univerzál, má rád, když se věci hýbou kupředu a zastává názor, že i pro finance je tím nejdůležitějším partnerem zákazník. Je ženatý, má dva syny, volný čas věnuje rodině a sportu.

11:30 - 11:55

Monetizace zákaznické báze

Monetizace je stejně jako „momentum“ nebo „synergie“ slovem, které nesmí chybět v řečnické výbavě úspěšného manažera. Ne vždy se ale za ním skrývají opravdu finanční výsledky. Prvním a to základním předpokladem úspěšné monetizace zákaznické báze je dobře fungující produkt. Bez něj to nejde. Druhým předpokladem jsou správně nastavené IT a reportingové systémy. Bez dat totiž není co monetizovat. Třetím a to nejdůležitějším bodem je, jak s konkrétními daty (=zákazníky) pracujeme. A o tom bych rád promluvil ve své prezentaci.

Michal Matějičný Michal Matějičný

CFO

Tesco Mobile ČR

Michal Matějičný

Michal vystudoval žurnalistiku na FSV UK a ekonomii na VŠE. Začínal v časopise Týden, pak se ale přesunul do oblasti financí. Působil 9 let v mobilním operátorovi O2, kam nastoupil do korporátních financí. Následně jako ředitel komerčního plánování dostal za úkol uvést do života nové nástroje pro řízení efektivity firmy a motivace zaměstnanců. V roce 2013 stál u zrodu virtuálního mobilního operátora Tesco Mobile, ve kterým je dodnes zodpovědný za finance. Tesco Mobile se za 9 let své existence s 200 tisíci zákazníky stal druhým největším virtuálním operátorem u nás, klade důraz na digitalizaci, jednoduchost a prozákaznický přístup. V roce 2020 spustil službu DIGI, kdy zákazník nemusí ani dobíjet ani platit složenky za mobil, pouze si v aplikaci spáruje kreditní kartu se SIM kartou a online řídí své potřeby i útratu.

11:55 - 12:20

Nové příležitosti v rozvoji finančních služeb v e-commerce

Zákazník e-shopů a online služeb se přes COVID změnil a s ním se mění i celá česká e-commerce. Týká se to i stále těsnějšího propojení e-shopů a fintechových služeb.
Co Češi v této oblasti od e-commerce očekávají, jaké jsou jejich aktuální potřeby, co považují za nový standard a kde vyrostly nové bariéry? A jak vlastně vypadá „typicky český zákazník“, využívající moderní finanční služby? Na to se v průzkumu ptal fintech MALL Pay skupiny MALL Group a banky ČSOB a exkluzivně vám představí jeho výsledky.

Adam Kolesa Adam Kolesa

CEO

MALL Pay

Adam Kolesa

Adam je CEO fintechu MALL Pay, který je společným podnikem e-commerce skupiny MALL Group a ČSOB banky. S týmem MALL Pay zjednodušuje placení online a každý den přemýšlí, jak inovovat finanční produkty pro e-commerce svět a nadchnout své zákazníky. Mimo MALL Pay se učí roli otce a snaží se nafouknout den, aby stihl i další věci, kterým se kdysi věnoval.

12:20 - 12:50

Oběd

12:50 - 13:15

Zvýšení bezpečnosti digitálních služeb otevírá nové obchodní příležitosti

Mobilní telefon. Klíčový hráč v online obsluze klienta a moderních digitálních službách. Díky dlouhodobé působnosti na poli zabezpečení elektronických služeb v různých segmentech trhu se s vámi podělíme o naše zkušenosti v digitalizaci obchodních procesů vedoucí k otevření nových obchodních kanálů.
Naším pohledem představíme příležitosti a výzvy v moderní obsluze klienta, kde mobilní telefon hraje zásadní roli. Podělíme se s Vámi o čerstvé inovace technického řešení, které Vám umožní využít služeb bankovní identity, rychle a snadno zvýšit zabezpečení online kanálů, budovat a rozvíjet vlastní klientskou bázi i maximálně využít možností pro online obsluhu klienta.

Václav Mladěnka Václav Mladěnka

Business area leader

MONET+

Václav Mladěnka

Ve společnosti Monet+ je zodpovědný za rozvoj řešení v oblasti klientské autentizace. Posledních 7 let se intenzivně věnuje tématu spojených s identifikací a autentizaci uživatelů v kanálech přímého bankovnictví; zejména zabezpečení mobilních a webových aplikací s využitím standardů federace identity, aplikací postavených na využití API a zabezpečení identity klienta s využitím mobilního telefonu. V pozici delivery manager participoval na transformačních projektech českého bankovního trhu a realizaci opatření k PSD2. Aktivně se podílí na vývoji a implementaci vysoce modulární platformy pro zabezpečení přístupu uživatelů k webovým a mobilním bankovním aplikacím.

13:15 - 13:40

Nová cesta - od vytěžování dat k digitálním službám

Finanční instituce od svých dodavatelů správně vyžadují inovativní vhled do digitalizovaného světa a záplavu nápadů a inovačních podnětů, což bereme jako zajímavou výzvu pro naši přednášku i další firemní aktivity. Na konkrétních příkladech uvidíte, jakým způsobem aktuální tržní trendy ovlivňují transformaci mezinárodní společnosti CRIF z poskytovatele informací a nástrojů pro správu úvěrových rizik na partnera pro řízení customer journey ve finančních institucích pomocí propojení nových digitálních technologií, různorodých zdrojů dat a rozhodovacích systémů při zachování vysokých standardů compliance, auditovatelnosti, IT security a projektové governance.

Petr Kuneš Petr Kuneš

Head of Digital Strategy

CRIF - Czech Credit Bureau

Petr Kuneš

Petr je zodpovědný za rozvoj nových služeb CRIF Digital Next v České republice. V posledních letech pracoval například na pozici Management Consultant v ČSOB, kde byl zodpovědný za rozvoj moderních bankovních služeb a na pozci Head of Digital Banking and Innovation v Bance Creditas, kde měl na starosti řízení digitalizace služeb, inovací a přechod na open banking. Věnoval se rovněž rozvoji strategických partnerství ve společnosti Google ve střední Evropě, pracoval v nejvyšším managementu telekomunikační společnosti CentroNet a rakouské investiční skupině EPIC, která se zaměřuje na fúze a akvizice ve střední a východní Evropě. Vystudoval VŠE v Praze a titul MBA získal na Sheffield Hallam University.

Pavel Ramert Pavel Ramert

EMEA Pre-Sales Director

CRIF - Czech Credit Bureau

Pavel Ramert

Pavel se zabývá správou komunity stávajících a budoucích uživatelů produktů a služeb CRIF Transformation Services v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Má předchozí dlouholeté zkušenosti s řízením programů optimalizace a digitalizace úvěrových procesů ve finančních institucích; kromě blízkých evropských zemí řídil a dozoroval CRIF projekty také v Mexiku a Irsku. 

Před nástupem do skupiny CRIF pracoval v oblasti automatizace prodeje a distribuce rychloobrátkového zboží; zabýval se také problematikou time managementu a osobních digitálních asistentů.

Pavel vystudoval Matematicko-fyzikální fakultu Univerzity Karlovy, manažerské vzdělání získal na Open University Milton Keynes.

13:40 - 14:05

Bankovní identita jako motor digitalizace Česka

Bankovní identitu mohou občané používat již od začátku roku, a to v rámci eGovernmentu. Podání daňového přiznání, sčítání lidu, zjištění bodového stavu řidiče a další služby jsou nyní rychlejší a jednoduše dostupné. Od června pak mohou klienti bank začít využívat tuto metodu i v soukromoprávním sféře. Povíme si, jak si stojí bankovní identita jako metoda ve srovnání stávajícími prostředky, jaké další využití bankovní identity se chystá v následujících měsících, jak firmy využívají a plánují využívat služby BankID a vzdálené identifikace a prozradíme, jaké další služby se v této oblasti chystají.

Jan Blažek Jan Blažek

Ředitel

Bankovní identita

Jan Blažek

Jan Blažek, ředitel společnosti Bankovní identita, a. s. je jedním nositelů myšlenky BankID a u zavádění BankID na český trh je od samého počátku. Dříve působil 6 let v Československé obchodní bance jako programový manažer, kde vedl zejména projekty týkající se elektronické identifikace. V pražské pobočce společnosti Accenture se více než 10 let věnoval projektům v oblasti finančních služeb a telekomunikací.

14:05 - 14:25

Coffee break

14:25 - 14:50

Jak digitalizovat firemní finance v několika krocích

Digitalizace firem je buzzword, který rezonuje v naší společnosti nějaký ten pátek. Asi i vy cítíte, že v období pandemie nabrala potřeba digitalizace firem na obrátkách. Ze dne na den bylo nutné začít vykonávat běžné firemní agendy jinak. Na dálku a bez možnosti osobního setkání. Stačí si podle vás digitalizaci odškrtnout jako jeden bod na to do listu nebo je lepší digitalizovat v rovině, která má pro vaši firmu smysl, zvýší její efektivitu a šetří náklady? Některé firmy se již adaptovat stihly, jiné se nechaly paralyzovat šířkou tohoto pojmu. Co pálí konkrétně vaši firmu a stálo by za to zdigitalizovat? Na příkladech z praxe uvidíte, že v tom rozhodně nejste sami. Zjednodušte procesy spojené s firemními financemi, najděte synergii mezi fintech nástroji tak, aby to ve výsledku ladilo, a vše běželo podle vašich představ.

Petr Herzmann Petr Herzmann

CEO

Fidoo

Petr Herzmann

Petr Herzmann je spolumajitelem investiční skupiny VIGO Investments a již několik let působí v roli CEO Direct Fidoo spadající do rodiny Direct. Jako CEO se věnuje především dalšímu rozvoji společnosti. Posláním startupu Fidoo je zbavovat firmy papírování a vopruzu ve firemních financích, tak aby se mohly soustředit na to, proč vlastně vznikly. Méně papíroo, více businesoo. Petr v minulosti sbíral zkušenosti v koncernu Johnson & Johson, ve Factory Pro, Unipetrolu, Spolchemii a v České pojišťovně, kde působil na pozici ředitele centrální podpory obchodu nebo v Direct pojišťovně, kde měl na starosti business development.

14:50 - 15:15

Digitalizace financování eCommerce a cesta k záchraně ekonomiky díky BigData & AI

Sektor malých a středních firem tvoří páteř nejen české, ale i globální ekonomiky. V ČR vytváří téměř 60 % pracovních míst a v EU generuje 58 % celkového HDP. Díky COVIDu však čelí však klíčovému problému – přístupu k financím a růstovému kapitálu. Jak mohou Big data a umělá inteligence tento problém vyřešit a inovovat klíčový segment globální ekonomiky? Fintech Lemonero přináší na trhu unikátní platformu která díky BigData a AI digitalizuje financování SMBs sektoru a přináší tolik potřebný kapitál do podfinancovaného SMB's trhu a ukáže vám, že právě AI a BigData jsou cesta k záchraně a rozvoji dalších segmentů v ekonomice.

Jan Laštůvka Jan Laštůvka

Lemonero

Jan Laštůvka

Jan Laštůvka je CEO & zakladatel Fintech startupu Lemonero. Ve firmě je zodpovědný za strategické řízení a globální expanzi. Dříve založil a vedl globální analytickou firmu MonkeyData, která je dnes předním hráčem v oblasti eCommerce analytiky a má 30 000 zákazníků ve více než 100 zemích. V oblasti eCommerce a Fintechu se pohybuje více než 10 let a jeho vizí je pomáhat malým a středním firmám růst. V rámci společenských aktivit Jan založil vzdělávací platformu “Future Education Initiative” , je součástí globálního think-tanku Aspen Institute a absolventem prestižního mezinárodního leadership programu AYLP.

15:15 - 15:40

Jak FinTech mění tradiční bankovnictví a platby

Stále více zákazníků přechází od tradičních bank k challenger bankám, jako je Revolut. Co stojí za tímto trendem a jak se dále bude vyvíjet otevřené bankovnictví? Mohly by banky v budoucnu být nahrazeny decentralizovanými aplikacemi? S bankovnictvím neodmyslitelně souvisí i oblast plateb, kterou aktuálně prostupují trendy, jako je růst používání alternativních platebních metod. I těmito tématy jsme se v Asociaci CTIT zabývali při tvorbě strategického dokumentu FinTech roadmap a informace získané z mnoha zahraničních konferencí, whitepaperů, reportů a jiných zdrojů rádi předáme dál.

Ondřej Mikulčík Ondřej Mikulčík

FinTech Projektový manager

CTIT

Ondřej Mikulčík

Ondřej je FinTech projektovým manažerem v Asociaci CTIT, kde se stará o výzkum finančních technologií a následné zprostředkování získaných informací českým FinTech stakeholderům i veřejnosti prostřednictvím strategických dokumentů, článků, podcastů a konferencí. Je také studentem magisterského programu Mezinárodní ekonomika a obchod na VUT v Brně. Věnuje se i vývoji webových aplikací a v této oblasti se podílí ve společnosti CCF RESEARCH, a.s. na vývoji software pro analýzu finančních aktiv a portfolia.

15:45

Závěr akce