Konferenční centrum City, Na Strži 1702/65, Praha 4

Program

Program

9:00 - 9:10

Zahájení konference

David Slížek David Slížek

Šéfredaktor Lupa.cz

Lupa.cz

David Slížek

David Slížek má za sebou bohaté zkušenosti z médií. Začínal v rádiu Alfa s jednou z prvních českých relací o technologiích. Následovalo rádio Regina (Český rozhlas), kde postupně působil na pozicích redaktor, moderátor, editor a vedoucí zpravodajství. Celkem šest let strávil v online deníku Aktuálně.cz, nejprve jako editor (editoval například magazín Datarama.cz), později jako šéfeditor a zástupce šéfredaktora. Připravoval projekt VIP blogů a podílel se i na redesignu Aktuálně.cz v roce 2007. Do společnosti Internet Info přišel z vydavatelství Economia, kde působil na pozici šéfeditora iHNed.cz.

9:10 - 9:35

Sledovací kapitalismus

S pomocí sledování a výkonných i chytrých počítačů je možné cíleně působit na jedince a modelovat jeho tužby a přání. Tohle není distopická fantazie, to jsou dnešní algoritmy postavené nad daty, která o sobě tak rádi dáváme všanc. A tady začíná sledovací kapitalismus.

Patrick Zandl Patrick Zandl

Publicista

Patrick Zandl

Patrick Zandl v roce 1996 založil jeden z prvních českých technologických zpravodajských serverů, který později prodal Mafře, později spoluzakládal internetovou televizi Stream.cz. V letech 2008 – 2012 byl šéfredaktorem serveru Lupa.cz. Na internetu a v mobilních sítích se pohybuje od jejich počátků u nás, stál u zrodu řady projektů.

9:35 - 10:00

Mobilní internet pohledem NetMonitoru a SPIR

Jaká jsou aktuální data mobilní návštěvnosti, kolik peněz se točí v mobilní inzerci a kteří hráči vládnou trhu? Nejen to, ale také výhled, jakým hrozbám bude mobilní internet čelit a jaké příležitosti bude moci využít.

Petr Kolář Petr Kolář

Analytik

Sdružení pro internetový rozvoj v České republice

Petr Kolář

Petr Kolář pracuje jako analytik Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) od roku 2008. Jeho agendou jsou nejen projekty NetMonitor a AdMonitoring, ale i průzkum online inzertních výkonů v ČR a také veškerá technická témata ve SPIR.

10:00 - 10:25

Vývoj na trhu mobilních telekomunikací - neomezená data a příprava na 5G

Loňský rok přinesl několik zásadních změn – trojka na mobilním trhu se spojila s dvojkou na fixním trhu (Vodafone s UPC), všichni tři operátoři přišli s neomezenými daty a regulátor zahájil proces vedoucí k aukci kmitočtů. Ta uvolní operátorům spektrum vhodné pro rozvoj sítí páté generace a úřad ji chce využít také pro vstup nového infrastrukturního hráče na český trh. V první polovině roku 2020 však kvůli pandemii koronaviru došlo ke zpoždění všech plánovaných kroků. Co nás čeká dál?

Ondřej Malý Ondřej Malý

Nezávislý konzultant

Ondřej Malý

Ondřej Malý vystudoval žurnalistiku a americká studia na Fakultě sociálních věd UK. V letech 2007 – 2012 působil jako redaktor v Lidových novinách a Hospodářských novinách. Od roku 2012 do roku 2017 byl členem Rady Českého telekomunikačního úřadu. V dubnu roku 2017 byl jmenován koordinátorem digitální agendy na Úřadu vlády ČR. V roce 2018 zastával pozici náměstka ministra průmyslu a obchodu. V současnosti je nezávislý konzultant.

10:25 - 10:55

Coffee break

10:55 - 11:20

Jak budovat loyalty program nové generace?

Pokud děláte službu zákazníkům, což věrnostní program je, není cílem ukázat, že umíte programovat, ale že dokážete pochopit, proč by měli nakupovat u vás. Jaký má smysl digitalizovat věrnostní program? Co získáte, nebo naopak můžete ztratit, když nahradíte plastovou kartičku mobilní aplikací? Na co si dát pozor při spuštění i poté? V rámci spolupráce firem skupiny Etnetera Group se nám podařilo kompletně digitalizovat věrnostní program pro společnost Rossmann. Ukážeme si projekt, který nekončí spuštěním.

Václav Peterka Václav Peterka

CEO

Etnetera Motion

Václav Peterka

V prostředí onlinu se pohybuji více než 14 let. Začínal jsem v jedné z prvních českých internetových komunikačních agentur První Multimediální s.r.o. na pozici web developera. V První multimediální jsem dále pracoval ještě na pozici analytika a projektového manažera. V roce 2010 jsem začal pracovat ve společnosti Etnetera a.s., kde jsem po nějaké době vybudoval a vedl kreativní oddělení, ze kterého postupně vznikla společnost Etnetera Motion s.r.o., kterou šestým rokem vedu.

11:20 - 11:45

Mobilní aplikace místo zbytečného marketingu

Foodgroot je mobilní aplikace, která dokáže rozpoznat kvalitu potravin. A to na základě čárového kódu, který uživatel naskenuje, a dozví se rovněž informace o původu potraviny a jejím dopadu na životní prostředí. Petr představí dlouhé měsíce vývoje, během kterých Foodgroot vznikal, a nastíní další plány, kterých chce s aplikací dosáhnout. Čeká nás revoluce ve způsobu nakupování potravin?

Petr Václavek Petr Václavek

Zakladatel

Foodgroot.com

Petr Václavek

Zakladatel komunitní platformy Foodgroot.com, která komplexně hodnotí kvalitu potravin a jejich vliv na lidské zdraví. Donedávna Vice President pro globální marketing a komunikaci první burzy s uměním na světě dříve vedl social a digitál největší a nejoceňovanější reklamní agentury Impact & Echo BBDO Kuwait. Svou reklamní kariéru nastartoval v roce 1994 v pražské Mark/BBDO, prošel také agenturami Grey, Saatchi & Saatchi a Leo Burnett. Spoluzaložil a vedl i vlastní marketingové a reklamní projekty Lemonade a Northman’s.

11:45 - 12:10

Trendy v analytice mobilních aplikací

Uplynulá dekáda přinesla rozmach chytrých telefonů a nespočet možností interakcí s nimi, prostřednictvím aplikací, a proto se podstatná část užití služeb přesouvá do mobilu. Od nakupovaní produktu, přes rezervaci služeb, až po hraní her. S množstvím vyvstává i konkurenční boj jednotlivých poskytovatelů o získaní a udržení uživatelů. Denně je pozornost člověka upřená na enormní počet podnětů, a proto si přirozeně vybírá služby, které jsou jednoduché a nejen časově efektivní. Otázkou zůstává, jak zabezpečit takovéto vlastnosti mobilní aplikace?
Přednáška je ve slovenském jazyce.

Vladimír Bartl Vladimír Bartl

Business Development

Smartlook

Vladimír Bartl

Vladimír Bartl druhým rokem pomáhám klientům Smartlooku s odpovědí na otázku, jak odhalit problémy jejich aplikací. Na základě zjištění tak může zpříjemnit či vylepšit cestu uživatele napříč jejich službou. Úspěšně se mu daří naplnit jeho osobní poslání pomáhat a podporovat lidi ve svém okolí.

12:10 - 12:35

Chytrá data v marketingu

Data jsou dnes novodobým platidlem. Aplikace „zdarma“ a naše chytré telefony v sobě obsahují nemalé bohatství. Jde ale data sbírat a marketingově používat v nejnovějších technologiích tak, abychom se nepohybovali v šedé právní zóně?

Petra Dolejšová Petra Dolejšová

Advokátka

Na volné noze

Petra Dolejšová

Petra je advokátka specializující se na právo v oblasti e-commerce a marketingu. Po jejích přednáškách budete mít pocit, že váš právní svět už nikdy nebude jako dřív.

12:35 - 13:35

Oběd

13:35 - 14:00

Jak jsme vypěnili s Kofolou

Pěnzident, Pěnisl Otakar II., Pěnštajn a dalších 150 bláznivých postaviček tvořily hlavní roli jedné z největších online kampaní tohoto roku pro značku Kofola. Zjistěte, jakou nadzvukovou rychlostí vytvořit aplikaci, která není pouhým doplňkem, ale hlavním pojidlem mezi lidskou hravostí a prodejem produktu. Dozvíte se také, jak je důležité přizpůsobit kreativu formátům, něco o hyperdynamické optimalizaci, a že pro pěnomenální letní kampaň není potřeba nadlinkové komunikace.

Jan Ryšánek Jan Ryšánek

Social media planner

WMC GREY

Jan Ryšánek

Honza, závislý na sociálních sítích, spravuje druhým rokem social kampaně v agentuře Grey. Jednou z největších kampaní byli Pěnožrouti pro značku Kofola, kteří bavili český social celé léto. 

14:00 - 14:25

Mistr ležáků od Kozla: jak vznikala první Messenger hra v Evropě

Zdánlivě nelogické spojení: tradiční značka Velkopopovický Kozel a úplně nová technologie her v Messengeru, určená hlavně pro mladé. Proč jsme novinku Mistrův ležák podpořili právě hrou a ne digitálním spotem? Kolik hodin vydrží věrní fanoušci u hraní her? A co na to Jan Tleskač?

Adam Špina Adam Špina

Strategy and Media Director

TRIAD Advertising

Adam Špina

Adam v Triadu už 7 let řídí strategii a média. Ve volném čase se věnuje i jiným adrenalinovým sportům. Pomáhal například značce Kingswood vstoupit na český trh, vybudovat Velkopopovickému Kozlovi globální digitální marketing pro 10 států a v poslední době době třeba se zlatou EFFIE oceněnou kampaní Gambrinus: na dalších 150 let.

14:25 - 14:50

Fanta Halloweenský Lunapark

Naplánovat relevantní event pro generaci Z je oříšek. Vzhledem k jejich neochotě vyskytovat se v reálném světě v odtržení od displeje mobilního telefonu tak bylo nabíledni uspořádat setkání online. Jejich always-online přístup jsme zkombinovali s afinitou ke gamingu, a tak jsme v Minecraftu vytvořili Fanta Halloweenský Lunapark, zapojili nejlepší influencery a vyhlásili, že dveře se otevírají 31.10. v 18:00.

Irena Micková Irena Micková

Community Manager

Coca-Cola Czech Republic

Irena Micková

Celou svou kariéru si Irena dává za cíl dělat z internetu hezčí místo. Poslední dva roky se o to snaží v prostředí sociálních sítí značek Coca-Cola, Fanta a Sprite, kde vymýšlí, realizuje a distrubuuje obsah, který má smysl.

Daniel Sebastian Štrauch Daniel Sebastian Štrauch

Youtuber/Vlogger/Influencer

Daniel Sebastian Štrauch

Daniel Sebastián Štrauch A.K.A. GoGo je slovenský influencer, kterého najdete na YouTube kanálu GoGoManTV. Se svojí videotvorbou pro YouTube začal před šesti lety, patří tedy k těm služebně nejstarším. Magazín Forbes jej označil za nejvlivnějšího influencera na Slovensku, kterého souhrnně sleduje více než 3 miliony fanoušků. Jen na YouTube jich má přes 1,8 milionu na Instagramu pak téměř jeden milion sledujících. V roce 2015 publikoval knížku GoGo kluk z internetu.

14:50 - 15:20

Coffee break

15:20 - 15:45

Brandbuilding hrou: Již 1 000 000 hráčů řídilo Letiště Praha

Díky unikátní spolupráci Letiště Praha a Haugland vznikla ku příležitosti 80. let od založení pražského letiště mobilní hra AirportPRG. Kulaté výročí s námi oslavil více než 1 milión hráčů, kteří si tuto hru stáhli. S Haugland nás pojí společná vášeň pro letectví, a tak se nám podařilo vytvořit autentický zážitek řízení provozu na pražském letišti v době jeho vzniku. Na podzim jsme spolupráci stvrdili novou mobilní hrou World of Airports, kde hráči řídí letiště v současnosti. Od nové hry si slibujeme ještě lepší výsledky.

Jakub Kadlec Jakub Kadlec

Majitel

Haug.land

Jakub Kadlec

Jakub Kadlec je majitel firmy Haug.land. Dlouholeté zkušenosti s vývojem aplikací kombinuje se svou láskou k letadlům a létání. Jeho hry AirportPRG a World of Airports mají za velmi krátkou dobu miliony aktivních hráčů.

15:45 - 16:10

Nové technologie jako odpověď na staré problémy. Rozšířená realita nemusí být jen zábavná hračka

Nové technologie posouvají hranice naší reality a zdánlivě mění náš život k lepšímu. Můžeme si nasadit brýle a ocitnout se na jiném konci světa, můžeme jít lesem a skrz svůj mobil pozorovat žraloka plujícího kolem. Skutečně to ale potřebujeme? Není lepší se zamyslet nad smysluplným využitím nových technologií, abychom je mohli zapojit do reálného světa tam, kde je to opravdu potřeba? Pak můžeme vytvořit něco užitečného, co nabídne řešení už existujících problémů. Protože tvořit věci jen pro jejich estetickou hodnotu by pro designéra nemělo být dost.

Vítek Škop Vítek Škop

CEO

VIVIDBOOKS

Vítek Škop

Vítek Škop je vizuální designér zabývající se smysluplným využití designu v komerčním světě. Působil ve studiích v New Yorku a Londýně. Je zakladatelem projektu Vividbooks, který (nejen) díky rozšířené realitě pomáhá učitelům zatraktivnit výuku fyziky. Je nositelem ceny Czech Grand Design za Objev roku 2020.

16:10 - 16:35

Přednášku brzy upřesníme

16:35

Předpokládaný konec akce a networking