Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program

8:15 - 9:00

Registrace účastníků

9:00 - 9:15

Úvodní slovo

Petr Koubský Petr Koubský

Nový deník

Petr Koubský

Vystudoval VŠCHT v Praze. Pracoval jako programátor, v letech 1990 – 2007 byl odborným novinářem zaměřeným na IT. Řídil časopisy Softwarové noviny a Inside. Od roku 2008 působí jako analytik a konzultant na volné noze. Externě přednáší na katedře informačních technologií pražské Vysoké školy ekonomické. Mezi jeho odborné zájmy patří sociologie a ekonomie informatiky, bezpečnost a mobilní technologie.

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Nový deník

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V tuto chvíli připravuje spuštění nového deníku ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Managing Director

Nadační fond nezávislé žurnalistiky

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, působil jako vedoucí výzkumu společnosti Socialbakers. Vede Studia nových médií na Univerzitě Karlově a od srpna i Nadační fond nezávislé žurnalistiky. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům nejen sociálních médií.

9:15 - 10:00

A fire starts in Alexandria

Authoritarians worldwide are promoting censorship as a tool for "our protection." Secret blacklists, no oversight, suspiciously broad filters, politicians bent on destroying the Internet got you down? How can we effectively challenge these arguments? By showing the truth!

Aaron Gibson Aaron Gibson

Tor Project developer

The Tor Project

Aaron Gibson

 A Tor Project developer working on OONI, the Open Observatory of Network Interference, a free software project whose goal is to map Internet censorship worldwide and provide open  data and tools to researchers and journalists.

10:00 - 10:30

Coffee break

10:30 - 10:50

Kybernetická bezpečnost z pohledu státu

Výrazný nárůst používání informačních technologií v současném světě vede na jedné straně k vytvoření informační společnosti, urychlení komunikace a velkému rozvoji služeb a tím celé společnosti. Závislost naší společnosti a jejího fungování na informačních technologiích rapidně narůstá, a to ve všech oblastech. Se vzrůstající závislostí na informačních technologiích pak ale na straně druhé vzrůstá i riziko zneužívání těchto technologií nebo útoků na tyto technologie, které mají rozsáhlé dopady do činnosti subjektů nebo státu.

Vladimír Rohel Vladimír Rohel

Ředitel

Národní centrum kybernetické bezpečnosti

Vladimír Rohel

Vladimír vystudoval Pedagogickou fakultu UK, zaměření matematika-chemie. Několik let se věnoval pedagogické činnosti. Od roku 1995 pracoval 5 let jako vedoucí IT oddělení pro výstavbu a správu českých vojenských sítí SD NATO (Brusel) a ÚNVP SHAPE (Mons) na Ministerstvu obrany. Poté přešel na Ministerstvo zahraničních věcí, kde se podílel na vízovém projektu ČR a jeho zavádění na ambasádách. Jako správce národních sítí SD NATO a ambasád států Beneluxu, národní kontakt pro síť Minerva působil od roku 2003 v SD NATO Brusel. V roce 2008 nastoupil do NBÚ, kde prošel nejdříve pozicí ICT ředitele. V současnosti vykonává pozici ředitele Národního centra kybernetické bezpečnosti

10:55 - 11:15

Cookies, EU a reklamní branže

Různé pohledy jednotlivých entit, tj. jak se na cookies dívají provozovatelé obsahu, reklamních systémů, auditů apod.

Kateřina Hrubešová Kateřina Hrubešová

Výkonná ředitelka

Sdružení pro internetový rozvoj v České republice

Kateřina Hrubešová

V reklamě, marketingu a v médiích se pohybuje přes 20 let. Nasbírala zkušenosti v mediální a reklamní agentuře, v mediazastupi­telství a v neposlední řadě i ve vydavatelství tištěných titulů. Ze specializace na klasickou marketingovou komunikaci a ATL média se, vzhledem ke svým zájmům, vyprofilovala na manažera pohybujícího se v tzv. nových médiích – internetu, v mobilním světě a v sociálních sítích. V jejích postojích se zrcadlí pohled praktika starých médií a fanouška virtuálních světů s mírně skeptickým přístupem k věci. Zastávala pozice v PR, marketingu a ve vrcholovém managementu firem. Má zkušenosti jak s nadnárodními společnostmi, tak s neziskovým sektorem. Dnes je výkonnou ředitelkou Sdružení pro internetový rozvoj, řídí profesní organizaci, která určuje trendy na internetovém trhu v České republice.

11:20 - 11:40

Panika jménem ochrana soukromí na internetu

Máme se opravdu bát cookies? Má smysl na internetu řešit otázky ochrany soukromí? Není zbytečné v době distribuovaných cloudů zabývat se pravidly nad tím, kde jsou uložena naše data? Jaké to je podnikat na internetu v době, kdy má i na internetu každý region trochu jiná pravidla? Co chybí k tomu, aby to celé doopravdy dávalo smysl?

Michal Feix Michal Feix

Deputy GM / Member of the Executive board at Seznam.cz

Seznam.cz

Michal Feix

Michal Feix je od ledna 2012 výkonným ředitelem společnosti Seznam.cz. Je pravou rukou Pavla Zimy, generálního ředitele společnosti, a stará se o chod všech složek firmy, vyjma produktové části, kterou si napřímo řídí Pavel Zima. Před pozicí výkonného ředitele ve společnosti Seznam.cz působil jako provozní ředitel. Před příchodem do společnosti Seznam.cz v roce 2004 působil na technických pozicích u obou českých konkurenčních portálů. Je absolventem ČVUT FEL a MBA.

11:45 - 12:05

Just metadata

Podle americké administrativy nemusí být lidé odposlechy NSA znepokojeni. Jde jen o metadata a obsah NSA nezajímá. Jenže realita je taková, že metada jsou v tomto ohledu optický klam. Metadata totiž o lidech vypovídají častěji mnohem více než samotný obsah. Pokusím se vás o tom přesvědčit pomoci několika malých demonstrací možností analýz metadat.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Managing Director

Nadační fond nezávislé žurnalistiky

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, působil jako vedoucí výzkumu společnosti Socialbakers. Vede Studia nových médií na Univerzitě Karlově a od srpna i Nadační fond nezávislé žurnalistiky. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům nejen sociálních médií.

12:05 - 13:30

Oběd