Komplexita, podivné atraktory; Kupka; obraz a informace: Je možné kvantifikovat lidské vnímání? Digitalizovat smysly? Jak vznikají tvary? Je abstraktní umění vizuální manifestací dynamického systému stejně jako tvary v přírodě?
Dita Malečková
Doktorandka
Dita vystudovala filosofii a je doktorandkou Informační vědy na FF UK. V rámci Studií nových médií vyučuje Úvod do současné filosofie a také kurz Umění, kultura a nová média. Zajímá se o (nejen novomediální) umění a oblast Digital Humanities.
Díky technologiím žijeme ve světě, kde o sobě můžeme zaznamenávat v
podstatě cokoliv nás napadne – data o spánku, pohybu, o tom kde se
zrovna nacházíme, o výdajích, náladách, online interakcích, hudebním
vkusu či milostném životě.
Selftracking, lifelogging či quantified
self jsou "diagnózy" moderních datasexuálů, kteří své wereable
technologies neodkládají ani ve spánku. A je jich čím dál víc.
Soňa Príborská
Sociální média MU
Soňa aktuálně studuje magisterský program Informační studia a knihovnictví v Brně, kde obhájila bakalářskou práci věnovanou tématu Quantified self a nyní zpracovává diplomovou práci na téma selftrackingu. Pracuje na tiskovém odboru Masarykovy univerzity kde se stará o univerzitní sociální sítě.
Co vlastně dělají děti ve věku 6-10 let na internetu, proč to dělají a zda jsou si vědomy rizik kybeprostoru. Na to se pokusila odpovědět jedna z diplomových prací obhájených v roce 2013 na StuNoMe, která bude předmětem této prezentace. Konkrétně přestaví zejména výsledky kvalitativního výzkumu vedeného formou focus groups s dětmi na dvou pražských základních školách.
Tereza Zadražilová
Na volné noze
Tereza se po absolvování bakalářského studia na oboru Informační studia a knihovnictví rozhodla pokračovat na stejném ústavu a loni se tak stala úspěšnou absolventkou Studií nových médií. Při studiu se zabývala zejména vlivem nových médií na dětské uživatele a případnými nebezpečími, která na ně mohou v kyberprostoru číhat. V současné době vypomáhá v jednom menším e-shopu s korálky a hledá perspektivnější uplatnění na trhu práce. Ve volné čase se aktivně věnuje irskému tanci a je spoluorganizátorkou festivalu Irský Máj.
Posthumanistické tendence v performance art je diplomová práce pojednávající o vlivu technologií na formování vztahů v rámci globální sítě lidí, zvířat, strojů a dalších živých či neživých věcí. Na postupnou proměnu kulturních, antropologických nebo filosofických rozměrů této sítě nahlíží optikou uměleckého žánru performance art, a zároveň tedy navrhuje vhodnost prolínání uměleckého a "vědeckého" či akademického uvažování. Prezentace samotná bude - s ohledem na délku jejího trvání - pojata jako performance.
Markéta Dolejšová
Je absolventkou oboru Studia nových médií, kde se zabývala především uměním nových technologií a možnostmi jeho využití ve formování veřejného prostoru. Tomuto tématu se dále věnuje v rámci uměleckého uskupení Cancel , které v rámci studia stihla spoluzaložit. Je jedním z šesti stvořitelů mrkve v rohlíku a jedním ze čtyř kurátorů pražské public-artové galerie Artwall . V současné době se ale zabývá především foodtech designem a food-networkingem. Na to všechno si vydělává jako video-editorka v produkční agentuře.
S nadsázkou lze říci, že místa mohou vyprávět příběhy. Bez nadsázky je možné tvrdit, že s každou událostí nebo lidskou aktivitou je spojené určité místo, zeměpisná souřadnice, bod na mapě. Od map – tradičních médií a způsobu organizace informací – jsme díky novým technologiím pokročili k využívání mobilních služeb založených na informacích o naší aktuální poloze. LBS jsou už několik let užitečným pomocníkem v mnoha oblastech. Zajímavé využití našly i na poli občanských aktivit ekologického, politického ale i ekonomického a sociálního zaměření. Jak toto propojení nových technologií a aktivismu funguje a co nového přináší, nebo přinášet může, ukáže prezentace na projektech Let’s Do It, Uchaguzi, Esri Australian Flood Map nebo aplikaci Appapa.
Martina Čulíková
Account Manager
Od loňska je Martina absolventkou Informačních studií a Studia nových médií na Univerzitě Karlově v Praze. V rámci studia se nejvíce zajímala a v současné době se stále zajímá o oblast neogeografie. Právě Location Based Services se věnovala i ve své diplomové práci. Živí se ale on-line marketingem – od roku 2011, s krátkou přestávkou na mateřskou dovolenou, působí v H1.cz jako account managerka. Ve volném čase se věnuje dcerce nebo relaxuje s paletou v ruce.
Trend využívání sociálních médií v posledních letech mění způsob, jakým lidé komunikují a sociální média se stávají nedílnou součástí našich životů. Na Blízkém východě, který je dlouhodobě pod tlakem, konflikty a občanskými nepokoji sociální média sehrávají důležitou roli v prolomení cenzury a poskytování prostoru pro hlas občanů. Jednoduchost, dosažitelnost a určitá globálnost nástrojů, jako jsou blogy či on-line sociální sítě, nyní umožňují a poskytují prostor pro politický aktivismus a propojování. V rámci své prezentace se Lutfia Drastilová zaměří na využívání sociálních médií v oblasti Palestiny, která je díky historickým událostem po politické i sociální stránce unikátní a využívání sociálních médií má pro Palestince velký a možná trochu rozdílný význam, než pro nás.
Lutfia Drastilová
Social Media and PR Specialist v Avon Cosmetics, mateřská dovolená
Lutfia vystudovala obor Studia nových médií na FF UK v Praze, kde se v rámci své diplomové práce zabývala využívánín sociálních médií na Blízkém východě. K území Palestiny má osobní vztah, protože její otec je palestinského původu a tamní situaci zná z vlastních zkušeností. Ve svém profesním životě se věnovala problematice digitalizace starých tisků a jejich zpřístupňováním a následně PR 2.0 ve společnosti Avon Cosmetics. V současné době je na mateřské dovolené, ale ve volném čase, kdy dcera spí nebo si hraje, spravuje několik korporátních facebookových stránek a věnuje se vlastnímu blogu.
Jaké změny v mozkové a srdeční aktivitě nastanou v momentě, kdy se uživateli webu zobrazí vyskakovací okno nebo obrovský banner? Jak moc ho dopálí, když se mu ho nepodaří ihned zavřít? Neodradí ho od dalšího prohlížení?
Pavel Rosenlacher
Analytik neuromarketingu
Vedoucí technolog a analytik neuromarketingových měření a výzkumů společnosti eMerite. Již několik let se věnuje neuropsychologii a možnostem její aplikace v prodeji a marketingu. Je školitelem magisterských studentů ČVUT a VŠFS, kteří se podílejí na jeho vědecko-výzkumné činnosti, zaměřené na vyhodnocování emočních stavů významných pro efektivitu nástrojů marketingové komunikace. V doktorském studiu fakulty Biomedicínského inženýrství ČVUT se věnuje neuromarketingu a použití tzv. biofeedbacku.