Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program

13:30 - 13:50

Vlastní kniha snadno a rychle

K vydání vlastní knihy dnes nepotřebujete ani nakladatelství, ani složité vydavatelské znalosti. Technologie jsou tak jednoduché, že svůj obsah může v tištěné i elektronické podobě vydat úplně každý sám. Na konkrétním příkladu knihy České nesvědomí si ukážeme podrobný návod, jak jednoduše vydat vlastní knihu a e-knihu, co všechno je k tomu potřeba, na co nezapomenout a jestli vám za to v dnešní době někdo zaplatí. Můžete už teď tipovat, kolik se s tím podařilo vydělat. A začít přemýšlet nad tím, co vydáte vy sami.

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Nový deník

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V tuto chvíli připravuje spuštění nového deníku ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

13:55 - 14:15

Mapování a predikce kriminality

Policie pod vlivem anglosaské praxe plánuje zavést masivní systém na analýzu a predikci kriminality (součástí mají být i nově centralizované přestupky či demografické informace a data ze sociálních systémů). Na cestě číhá řada úskalí, mimo jiné sociálně homogenní obyvatelstvo, vachrlaté IT systémy policie a v neposlední řadě i dravé firmy, které by rády prodaly svá řešení. Na pozadí toho všeho ale jde o naše soukromí a prostou lidskou důstojnost.

Jan Cibulka Jan Cibulka

Datový novinář

Datastory.cz

Jan Cibulka

Honza Cibulka je datový novinář na volné noze, píše blog datastory.cz. Donedávna se věnoval analýze výkonnostních reklamních kampaní a návrhu uživatelských rozhraní, současné době propaguje praktické využívání veřejně dostupných dat v novinařině. Své projekty staví na kombinaci HTML, JavaScriptu a Pythonu. Ve volném čase fotí a příležitostně se postaví za bar.

14:20 - 14:40

Kdo je na špičce slídilského ledovce v roce 2013?

Ceny velkého bratra (Big Brother Awards) udílí sdružení Iuridicum Remedium na základě hlasování odborné poroty každý rok. Kdo a proč vyhrál letos a komu cena jen těsně unikla?

Václav Novák Václav Novák

Yeseter.com architect

Yeseter Now

Václav Novák

Expert sdružení Iuridicum Remedium na informační technologie a letošní porotce v Big Brother Awards. V civilním životě architekt a vývojář yeseter.com, člen tubového kvarteta, zpěvák (hledáme posily do spsbor.cz) a pátrač po penězích záhadně mizejících z Prahy 5.

14:45 - 15:05

Zveřejňování státních smluv je skvělé. Samo o sobě však problémy neřeší.

Jakkoliv dobře vypadají nedomyšlené řešení, chyby dostanou příležitost aby se projevily. Plán opravovat chyby za pochodu nemusí být nejen dostatečný, ale ani reálný. Slovenský příběh: v čem se naplnily - av čem ne - očekávání od povinného zveřejňování smluv státu. Překvapení a (možné) poučení ze zveřejnění nejrozsáhlejšího veřejného souboru dat v SR.

Peter Kunder Peter Kunder

Datový analytik

Aliancia Fair-play

Peter Kunder

Již více než 10 let působí jako datový analytik v české protikorupční organizaci Aliance Fair-play. Předtím pracoval ve dvou největších slovenských názorotvorných denících. V současné práci využívá novinářské investigativní postupy a podílí se i na tvorbě návrhů na nové legislativní řešení v oblasti zveřejňování informací a ve veřejných zakázkách (veřejnou zakázkou). Příležitostně se "ideově" podílí na vytváření investigativních nástrojů pro práci s daty. V poslední době rád relaxuje při studiu středověkých kronik.

15:05 - 15:45

Coffee break

15:45 - 16:05

Vizualizujeme politiku

Prezentace představuje nástroje vizualizace politiky používané sdružením KohoVolit.eu, jako jsou interaktivní volební mapy, modely hlasování v zákonodárných sborech a dalších kolektivních orgánech či vizualizace legislativního procesu pomocí analýzy sítí a Sankeyho diagramů. Tyto nástroje umožňují získat nové informace o politických jevech pomocí vhodné redukce a zobrazení komplexních datových struktur a srozumitelně je předat laickému publiku.

Kamil Gregor Kamil Gregor

Kohovolit.eu

Kamil Gregor

Kamil Gregor je pracovníkem Mezinárodního politologického ústavu v Brně a analytikem občanského sdružení KohoVolit.eu. Zabývá se aplikacemi kvantitativních metod v sociálních vědách a výzkumem hlasování v zastupitelských sborech.

16:10 - 16:30

Decentralizovaná budoucnost sociálních médií

Zatímco Twitter prodává dojem vlastní zajímavosti ve 140 znacích, YouTube televizní reklamu přenesenou do vašeho telefonu a Facebook fotky z vaší dovolené, ve stínu titánů vznikají projekty, snažící se vymanit web z jejich autokracie. Od federovaných alternativ Facebooku pro váš server až po distribuované mikroblogy postavené na součástech Bitcoinu a BitTorrentu, všichni mají společný cíl: decentralizace. Mohou uspět?

Jan Vlnas Jan Vlnas

Vývojář

Socialbakers

Jan Vlnas

Honza je absolvent oboru Studia nových médií na FF UK, vývojář ve společnosti Socialbakers a lektor kurzů Czechitas. Jeho profesní i akademické zájmy se točí kolem webu jako technologie i jako média.

16:35 - 16:55

Skutečná data o nový médiích ve zdravotnictví

Se vzrůstajícím zájmem o nová média ve zdravotnictví vzrůstá potřeba informací o jejich skutečném využívání. Výsledky analýzy více než 300 subjektů z této oblasti za poslední 4 roky poskytují srovnání nových médií v ČR, v Evropě a v USA. Získané výsledky potvrdily některá doporučení pro jejich využívání v oblasti zdravotnictví. Možnosti nových médií budou demonstrovány na základě výsledků analýzy šíření chřipky v těchto médiích v porovnání se skutečnými daty o jejím výskytu v ČR.

Tomáš Pruša Tomáš Pruša

Odborný pracovník, pedagog (PřF a LF MU)

MASARYKOVA UNIVERZITA

Tomáš Pruša

Tomáš pracuje v Centru pro výzkum toxických látek v prostředí (PřF MU) v týmu, který dlouhodobě sleduje determinanty lidského zdraví. Přednáší na Lékařské fakultě MU a v Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF MU. Oblastí jeho zájmu jsou nutriční epidemiologie, úloha nových médií v oblasti péče o zdraví a kvalita a přístupnost informací ve zdravotnictví. Výsledky své práce prezentoval např. na konferenci Medicine 2.0 v Bostonu, Londýně či na Hawaji. Je také jediným přednášejícím na lékařských fakultách v ČR přednášející v českém znakovém jazyce a dnes zajišťuje adaptaci prvního neslyšícího studenta na UTB ve Zlíně.

17:00 - 17:30

Dáme práci - na cestě mezi akademickým a soukromým sektorem

Prezentace průběžných výsledků projektu Dáme práci, který na příkladu nabídek a poptávek práce ukazuje jak propojit akademický svět se světem komerčním. Projekt se věnuje problematice párování pracovních míst s nezaměstnanými skrze sémantická data a na jeho řešení se podílejí lidé ze Studia nových médií, DERI v Galway a University v Tilburgu. Přijďte se podívat na jeho průběžné výsledky a vyzkoušet aplikaci, která vzniká. Dozvíte se nejen o plášti, ale také o obsahu mnohem více než bývá zvykem.

Eliška Hutníková Eliška Hutníková

Data analyst

Ataxo Interactive

Eliška Hutníková

Eliška působí v týmu Social Insider, nástroje pro monitoring sociálních sítí v Ataxu Interactive. Stará se o to, aby data z monitoringu přinášela klientům užitečné informace, zabývá se vyhodnocováním a zlepšováním efektivity aktivit nebo analýzou fanouškovské základny. Dřív působila jako social media specialistka v agentuře H1.cz. Absolvovala studia nových médií na Filozofické fakultě UK. 

Vojtěch Hýža

Analytik

Josef Šlerka Josef Šlerka

Managing Director

Nadační fond nezávislé žurnalistiky

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, působil jako vedoucí výzkumu společnosti Socialbakers. Vede Studia nových médií na Univerzitě Karlově a od srpna i Nadační fond nezávislé žurnalistiky. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům nejen sociálních médií.