Program

Program

Zahájení akce

Matěj Novák Matěj Novák

Ředitel

CPEx

Matěj Novák

Matěj pracuje jako ředitel Czech Publisher Exchange. Zabývá se optimalizací reklamního prostoru a novými technologiemi v online reklamě, převážně RTB či programmaticem. V minulosti působil jako yield manager v Centrum Holdings a posléze Economii, Account Director v Ogilvy Interactive, Search Strategist v Ataxu a tvůrce webů a vývojář pro PLANstudio. Vystudoval filosofii, má rád svou ženu a tři děti, hory a dobré filmy a knihy. O reklamních technologiích příležitostně píše na blogu DoubleSense.cz a Lupě.

Jak pracovat s DataScience teamem. Úvod pro manažery

Svět se mění. Data jsou všude. To, co dříve byla doména pár “Itiku”, je dneska na agendě všech lidí v boardu, včetně CEO. Velké tech firmy předefinovaly to, jak se dneska dělá business. Už dávno nestačí se koukat “co se dělalo” posledních deset let, nastavovat budgety podle minulosti. Je nutné začít předpovídat a plánovat na základě čísel. Nicméně celá marketingová scéna se hrozně zesložitila. Tam, kde dříve bylo TV, rádio, Zlaté stránky je dnes Google, Seznam, FB, RTB, Performance, mailing, loyalty club atd. A to se již nedá plánovat z hlavy. Přesně na tyto úlohy společnosti používají DataScience teamy. Jak s nimi ale pracovat z pozice C-level lidí ? Co od nás čekají? Jak můžeme práci zrychlit a zjednodušit a dostat se rychle k výsledkům, které pomůžou ovlivnit náš business ? O tom si spolu povíme a ukážeme si pár příkladů z praxe, kdy skvělá komunikace a příprava na obou stranách pomohla firmám se dostat k nadočekávání dobrým výsledkům.

Pavel Doležal Pavel Doležal

Managing Partner

Keboola

Pavel Doležal

Potřebu řídit společnost a její aktivity dle dat poprvé zažil coby Chief Product Officer ve společnosti Atlas.cz v roce 1999. Každý den je používalo několik miliónů lidí a oni potřebovali vědět co hledají, co z toho je zajímavé pro jejich inzerenty a správně nastavovat ceny reklamních prostorů. Na druhou stranu židle se postavil při budování reklamní agentury Ataxo, která pro tisíce klientů ve třech zemích zajišťovala reklamu na Google, Seznamu a dalších místních mediích. Jelikož si jejich klienti reklamu většinou předpláceli, museli již tenkrát velice přesně pomocí dat předpovídat jak poroste poptávka a s ní i cena daných pozic. Náš tehdejěí IT team, který toto podporoval čítal deset lidí. Celá oblast dat a hlavně zjednodušení práce s daty pro manažery ho fascinovala. Byl si vědom, že ne každá společnost má 10 lidí, kteří mohou připravovat celý systém na míru. Proto, když potkal společnost Keboola.com a její systém Keboola Connection, který zjednodušoval tu nejtěžší část práce s daty (napojení, agregaci a pravidelnou přípravu pro vlastní analýzu) byl okamžitě "nakoupen". Stal se partnerem Kebooly a společně s kolegy začali s Keboolou růst do světa. Dnes mají zastoupení v Singapuru, Londýně, Vancouveru a otevírají Chicago. Svět dat pro manažery se za posledních pár let skvěle zjednodušil a je na čase se dat nebát a začít je využívat pro svou firmu.

Jak využít Big data pro servis zákazníkům na míru?

Velká data mohou být velmi užitečná v oblasti péče o zákazníka a poskytování servisu na míru. Díky datům a pokročilé analytice můžeme podpořit vztah vašeho zákazníka s vaším byznysem. Dát mu pocítit, že jste pro něho partnerem. Máme zkušenost, že díky detailní znalosti zákazníka, a to především díky znalosti jeho chování v delším časovém horizontu, můžeme komunikovat efektivně, cíleně a při troše snahy i personalizovaně. To vše na příkladech realizací u různých zákazníků.

Dagmar Bínová Dagmar Bínová

BIG DATA SCIENCE LEAD

ADASTRA

Dagmar Bínová

Dagmar Bínová působí ve společnosti Adastra již dvanáctým rokem. Nejprve jako konzultantka v oblasti Data Mining, nyní na pozici Big Data Science Lead, v níž se soustředí na využití velkých dat. Zaměřuje se především na modelování a datové analýzy s významným přínosem pro byznys zákazníků z bankovnictví, telekomunikací či automobilového průmyslu. Dlouhodobě se také věnuje lektorské a publikační činnosti. Dříve pracovala na Českém statistickém úřadě, kde se podílela na rozvoji nových statistických šetření a využívání administrativních zdrojů dat v oblasti zemědělství a bezpečnosti potravin. Zahraniční pracovní zkušenosti sbírala v lucemburském Eurostatu.

Jak určit hodnotu dat z digitálního světa?

Data jsou vám k ničemu, dokud je nepoužijete. Takže jejich hodnota je přímo závislá na tom, k čemu je využijete. V této přednášce si nejdřív ukážeme, kde všude lze data z digitálního marketingu využít, a tím zvýšit jejich hodnotu pro vaše podnikání. Poté projdeme pár překvapivých příkladů, kdy data fungují a naopak nefungují. Nakonec si společně ukážeme, jak lze vyčíslit jejich hodnotu. Protože až se silnějším povědomím o hodnotě dat to s nimi dokážete pořádně rozjet.

David Vopelka David Vopelka

Digital Marketing and Data Manager

Česká spořitelna

David Vopelka

David Vopelka řeší digitální marketing a jeho význam pro jednu z největších korporací u nás - Českou spořitelnu. Kromě běžné spolupráce s agenturami hledá cesty, jak pomocí programmatického nákupu, nejnovějších technologií a Machine Learningu udělat kampaně lepší jak pro banku, tak pro klienty. Hlavní výzvou je sladit potřebu neustále komunikovat desítky produktů s cílem prodávat, ale zároveň pomáhat lepšímu zákaznickému zážitku. A to jde jen a pouze s daty.

Datové integrace pro crossmediální komunikaci

Datové integrace "3rd party" dat v podobě online panelů do DMP otevírají unikátní možnosti tvorby unikátních publik na straně jedné a vyhodnocování online kampaní na straně druhé. Tato data mohou být i nositeli informace o cross-mediálním chování daného publika, což lze mj. využít v procesu efektivního doplnění zásahu kampaně v offline médiích zásahem v online prostředí. A co teprve pokud bychom deklarované chování typické pro online panely nahradili jeho skutečným měřením? Kromě tvorby publik si také ukážeme, jak mohou panelové integrace rozšířit možnosti vyhodnocování kampaní. Zajímá vás, jakého mobilního operátora využívají lidé, které zasáhla vaše online kampaň? U jaké banky mají svůj účet nebo co si o vaší značce myslí? A nebo kolik lidí, které vaše online kampaň zasáhla, bylo zasaženo i v televizi či rádiu? Na tyto a další otázky vám tato přednáška nabídne odpovědi.

Jiří Udatný Jiří Udatný

Data & Analytics Director

GroupM

Jiří Udatný

Jiří Udatný je ředitelem oddělení Data & Analytics v GroupM. V médiích se pohybuje již 16 let, kde se věnuje zejména propojování světa dat a mediálního plánování. Je členem metodologické komise ATO, příležitostně přednáší na VŠE. Vystudoval ekonometrii a operační výzkum na VŠE Praha.

Atribuční modelování prakticky a na míru

Dokonalý atribuční model bývá vnímán jako jakýsi zlatý grál marketingových managerů a online specialistů. Problém je v tom, že takový univerzální a dokonalý model ještě nikdo nikdy neviděl. Proto si místo toho budeme povídat raději o tom, proč, kdy a jak si postavit model, který sice možná nebude dokonalý, ale bude praktický, nákladově efektivní a hlavně bude dělaný na míru vašemu byznysu. Podíváme se na konkrétní problémy a z nich plynoucí doporučení, ke kterým jsme s klienty za posledních šest let praxe při řešení atribuce došli a to včetně slepých cest, které už nebudete muset sami prošlapávat znovu. A abychom nezůstali jen u teorie, podíváme se v praktické ukázce na to, jak nám v této snaze pomohla ultimátní integrace Google nástrojů jako jsou AdWords, Doubleclick, BigQuery a DataStudio ve spojení s Google Anayltics 360.

Pavel Trejbal Pavel Trejbal

Head of Analytics

OPTIMICS, s. r. o.

Pavel Trejbal

Pavel vede v současné době rozvoj a fungování týmu datových analytiků a konzultantů v online marketingové agentuře Optimics. Za posledních šest let zde pracoval na desítkách projektů z oblasti pokročilé webové a zákaznické analytiky a vyhodnocování marketingových i business aktivit s využitím komplexních datových modelů a metod strojového učení. Ve volných chvílích se věnuje neurokoučinku.