Program

Program

18:00 - 18:10

Zahájení programu

Ján Simkanič Ján Simkanič
Ján Simkanič

Novinář a vydavatel. Do roku 2018 působil 18 let ve společnosti Internet Info, z toho 12 let byl jejím výkonným ředitelem. V letech 2008 - 2018 stál v čele Sdružení pro internetový rozvoj. V tuto chvíli připravuje spuštění nového deníku ve spolupráci se slovenským Denníkem N. Příležitostně se věnuje moderování (např. dlouhodobě moderoval vyhlášení ankety Křišťálová Lupa), psaní (blog Simindr.cz, knihy České nesvědomí, Přelud svobody nebo Mé dětství v socialismu) a olejomalbě.

18:10 - 18:30

Využití poznatků z prezidentských voleb pro komerční klienty

Prezidentské volby se do značné míry liší od komerčních kampaní. I zde však lze najít společné prvky, které můžeme využít pro účely komerčních kampaní. Díky digitálnímu marketingu a správnému využití analytických nástrojů jsme schopni přesně určovat jednotlivé cílové skupiny a jim selektivně zasílat sdělení, které je pro ně nejvhodnější. Důležitým aspektem úspěšné politické i komerční kampaně je správné nastavení procesů. V oblasti výkonového marketingu se dotkneme tématu behaviorálního, teritoriálního cílení, A/B testingu. V sociálních sítích se zaměříme na optimalizaci obsahu i reklamních kampaní a modelací cílové skupiny.

David Beška David Beška

Sales Director

Skrz.cz

David Beška

David se v oblasti internetu a digitálního marketingu pohybuje už přes 15 let. Šest let vedl digitální divizi finského vydavatelství Sanoma Media, má zkušenosti z agenturního prostředí a v posledních letech se věnuje výkonnostnímu marketingu v segmentu ecommerce.

Jan Štangl Jan Štangl

Account manager

Česká produkční social media

Jan Štangl

Od září 2015 působí ve společnosti Česká produkční Social Media jako account manager. Zaměřuje se na online marketing a sociální sítě. Zkušenosti má však také s ATL i BTL reklamou. Během roku 2017 se podílel na digitální části prezidentské kampaně Jiřího Drahoše.

18:35 - 18:55

Výzkumy a vliv debat. Marketingová poučení z prezidentských voleb

Přednáška se zaměří na dvě témata prezidentských voleb, která mají přesah do marketingu a výzkumu trhu. Prvním je přesnost a důvěryhodnost výzkumů. Prezidentské volby na rozdíl výzkumů od trhu nabízejí referenci ve volební realitě, ale poučení jsou zásadní i pro komerční výzkumy. Na čem tedy závisí přesnost výzkumů? Druhým tématem jsou efekty mediální komunikace – v tomto případě předvolebních debat. Ukážu, jaké byly v prezidentských volbách, jak to lze měřit a využít v marketingovém výzkumu.

Daniel Prokop Daniel Prokop

Head of Social and Political Research

MEDIAN

Daniel Prokop

Daniel Prokop (nar. 1984) je sociolog. Vede sociální a politický výzkum v agentuře MEDIAN a působí jako výzkumník na Fakultě sociálních věd UK. Zabývá se zejména kvantitativní metodikou, výzkumem volebního chování a politických postojů. V komerční praxi pak také mediálním výzkumem a v akademické praxi výzkumem chudoby a sociálního vyloučení. Pravidelně na tato témata přispívá do českých médií.

19:00 - 19:20

Prezidentská kampaň a velká data

Analýza velkých dat algoritmicky generovaných z online zpravodajského obsahu poskytuje cenný doplňující obraz k průzkumům veřejného mínění, stejně jako k marketingovým průzkumům. V přednášce se neomezíme jen na právě proběhlou prezidentskou kampaň v ČR, ale srovnáme ji s kampaní v 2013 a také s americkými prezidentskými volbami v 2016. Dotkneme se i přesahu do marketingové oblasti. Tj. jak analýza velkých dat z internetu přispívá k lepšímu pochopení celkového prostředí, ve kterém se daná firma pohybuje a snaží se uspět i v budoucnu.

František Vrabel František Vrabel

CEO

Semantic Visions

František Vrabel

Je investorem, manažerem a poradcem v oblasti informačních technologií se zkušenostmi ze Silicon Valley. Má široký vědomostní základ a dokáže porozumět světu v souvislostech. Je člověkem s vysokou osobní integritou a vášní pro nové horizonty, možnost tvořit, je pro něho zásadní životní hodnotou. Vede tým, který získal několik světových technologických cen. Mezi jeho profesní zájmy patří využití záplavy informací na internetu a jejich přeměna ve využitelné znalosti pro účinnější řízení byznysu a společnosti. Jeho motto zní: „Umím myslet, umím čekat, umím se postit.“

19:25 - 19:45

Šedá zóna politického marketingu a jak ji měřit

Přednáška se zaměří na několik případových studií z parlamentních i prezidentských voleb, které se pohybují na hraně marketingové etiky, ale sehrály přitom často zásadní roli. Podíváme se jak vznikly, jak se projevily, jak šly změřit, ale také jak je lze přetavit do taktiky v každodenním byznysu.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Managing Director

Nadační fond nezávislé žurnalistiky

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, působil jako vedoucí výzkumu společnosti Socialbakers. Vede Studia nových médií na Univerzitě Karlově a od srpna i Nadační fond nezávislé žurnalistiky. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům nejen sociálních médií.

19:50 - 20:20

Panelová diskuze

David Beška David Beška

Sales Director

Skrz.cz

David Beška

David se v oblasti internetu a digitálního marketingu pohybuje už přes 15 let. Šest let vedl digitální divizi finského vydavatelství Sanoma Media, má zkušenosti z agenturního prostředí a v posledních letech se věnuje výkonnostnímu marketingu v segmentu ecommerce.

Daniel Prokop Daniel Prokop

Head of Social and Political Research

MEDIAN

Daniel Prokop

Daniel Prokop (nar. 1984) je sociolog. Vede sociální a politický výzkum v agentuře MEDIAN a působí jako výzkumník na Fakultě sociálních věd UK. Zabývá se zejména kvantitativní metodikou, výzkumem volebního chování a politických postojů. V komerční praxi pak také mediálním výzkumem a v akademické praxi výzkumem chudoby a sociálního vyloučení. Pravidelně na tato témata přispívá do českých médií.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Managing Director

Nadační fond nezávislé žurnalistiky

Josef Šlerka

Josef je zběhlý divadelník, vystudovaný estetik, doktorand informační vědy, působil jako vedoucí výzkumu společnosti Socialbakers. Vede Studia nových médií na Univerzitě Karlově a od srpna i Nadační fond nezávislé žurnalistiky. Všechny jeho zájmy se protínají v jednom bodě: symbolické analýze. Způsob, jak člověk žije symboly a jak tento svět analyzovat, mapuje jak ve svých sémiotických textech, tak ve vývoji analytických nástrojů. V současnosti se proto věnuje především strojové analýze přirozeného jazyka a nejrůznějším aspektům nejen sociálních médií.

Jan Štangl Jan Štangl

Account manager

Česká produkční social media

Jan Štangl

Od září 2015 působí ve společnosti Česká produkční Social Media jako account manager. Zaměřuje se na online marketing a sociální sítě. Zkušenosti má však také s ATL i BTL reklamou. Během roku 2017 se podílel na digitální části prezidentské kampaně Jiřího Drahoše.

František Vrabel František Vrabel

CEO

Semantic Visions

František Vrabel

Je investorem, manažerem a poradcem v oblasti informačních technologií se zkušenostmi ze Silicon Valley. Má široký vědomostní základ a dokáže porozumět světu v souvislostech. Je člověkem s vysokou osobní integritou a vášní pro nové horizonty, možnost tvořit, je pro něho zásadní životní hodnotou. Vede tým, který získal několik světových technologických cen. Mezi jeho profesní zájmy patří využití záplavy informací na internetu a jejich přeměna ve využitelné znalosti pro účinnější řízení byznysu a společnosti. Jeho motto zní: „Umím myslet, umím čekat, umím se postit.“

20:20 - 21:00

Networking